Zobacz temat - [MG ZR 160 1.8 VVC 2002r.] check engine+woda w tłumiku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160 1.8 VVC 2002r.] check engine+woda w tłumiku

WOOCASH - Pią Paź 22, 2010 14:07
Temat postu: [MG ZR 160 1.8 VVC 2002r.] check engine+woda w tłumiku
Witam! Jest to mój pierwszy temat na forum więc jeśli coś nie tak jest z moim postem to proszę o wyrozumiałość i pomoc:). Otóż mam taki problem: zakupiłem od jednego z forumowiczów MG ZR 160 w czerwcu tego roku i jak czytałem w ogłoszeniu sprzedaży auta na Allegro było napisane m.in., że była robiona uszczelka pod głowicą i to u bardzo polecanego na tym forum mechanika Pana Miodowicza. Wszystko z autem było wporządku tylko najpierw jakieś 2 miesiące temu zauważyłem, że kopci trochę na biało, ale akurat zrobiło się chłodniej na zewnątrz i wilgotno. Słyszałem też, że jak kopci na biało to możliwe, że kiepskie paliwo. Następnie ok. miesiąca temu zauważyłem, że z tłumika kapie woda a jak przegazuje mocniej to chlapie wodą nieprzesadzając ok pół albo nawet szklanka wody wyleci :/ Ale to znów przeczytałem między innymi na naszym forum, że woda w tłumiku jest produktem dobrego spalania, albo że jak jest katalizator to jest woda w tłumiku. I już prawie się przestałem przejmować, aż do dziś rano kiedy zauważyłem, że świeci mi się kontrolka silnika (check engine) i zaczynam się martwić szczególnie, iż wyczytałem, że ktoś przy takich objawach w MG ZR check engine + woda w tłumiku oznaczało problem z uszczelką pod głowicą :( Czy miał ktoś podobny problem? Jak się to skończyło? Z góry dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam
marcinmarcin - Pią Paź 22, 2010 14:20

Cześć, co do wody w tłumiku i kopcenia na biało nie masz się co przejmować. Mi auto tak kopci przez 40tys bez żadnych najmniejszych objawów HGF. Natomiast co do Checka to musisz to szybko sprawdzić. Albo mechanik albo taki interfejs http://allegro.pl/interfe...1276964566.html
Działa b.dobrze z ZR, wszystkie podstawowe rzeczy możesz sobie spawdzić. Aha jak masz checka to najlepiej nie jeżdzij nim na razie, do czasu wyjasnienia.

WOOCASH - Pią Paź 22, 2010 15:06

A czy ten interfejs wskaże mi czy jest to np. uszczelka pod głowicą czy jedynie, że jest problem z silnikiem albo tylko jakaś awaria kontrolki? THX :)
marcinmarcin - Pią Paź 22, 2010 16:56

Wskaże ci część błędów (nie wskazuje wszystkich - to tylko T4 np. PhJowi) i być może akurat przyczynę zaświecenia kontrolki. Na HGFa wskazują inne objawy - przegrzewanie silnika, nierówna praca, problem z zapalaniem, ubywanie płynu, przybywanie oleju, lub zmiany ich konstystencji - np. słynne masło pod korkiem zbiorniczka płynu chłodniczego. Broń Panie Boże nie odkręć go przypadkiem na gorącym silniku żeby sprawdzić :mrgreen:
WOOCASH - Pią Paź 22, 2010 17:28

Dzięki wielkie:) zamówię sobie taki interfejs bo i tak jest to przydatna rzecz. A jutro rano jadę po kolegę do mechanika bo zostawia autko do naprawy to i ja przy okazji jeszcze zapytam co on o tym myśli. W każdym razie dziękuję bo przynajmniej z tym kopceniem i wodą w tłumiku mnie uspokoiło :) mam nadzieję, że kontrolka też okaże się niczym poważnym :)
ArekL - Pią Paź 22, 2010 17:41

Woda i kopcenie na biało uznałbym za normalne.
Czy poza świecącą kontrolką CHECK ENGINE nie masz innych niepokojących objawów? Auto normalnie odpala, płynnie przyspiesza, silnik równo pracuje, płynów nie ubywa?

Pozwolę sobie zadań pytanie poboczne: czy ten interfejs pasuje też do mojego R?

WOOCASH - Pią Paź 22, 2010 18:39

Poza kontrolką nic nie zauważyłem, ale to opinia jedynie od strony kierowcy bo na mechanice to kompletnie się nie znam :/ płyn w zbiorniczku wyrównawczym kontroluję od dość dawna bo niepokoiła mnie ta woda w tłumiku i podobnie jak olej cały czas na tym samym poziomie. Silnik pracuje równo a i samochód na tyle co dzisiaj przejechałem do pracy i z powrotem ok 6km to przyspieszało normalnie.
ArekL - Pią Paź 22, 2010 18:47

Skoro nie ma żadnych innych objawów, to trudno cokolwiek wywnioskować.

Spróbuj może zresetować ten błąd, nie wiem czy w MG zresetuje się po odpięciu akumulatora czy trzeba jechać na komputer? A może tym interfejsem się da. Zobaczysz czy znowu się pojawi...

WOOCASH - Pią Paź 22, 2010 19:50

Spróbuję jutro jeszcze faktycznie ten akumulator odpiąć i zobaczę czy się zresetuje a jak nie to dopiero po zakupie interfejsu
Kot - Pią Paź 22, 2010 19:53

a nie zauwazyles podwyzszonego spalania ??
WOOCASH - Pią Paź 22, 2010 20:09

Wydaje mi się, że nie, praktycznie cały czas jeżdżę po mieście (pomijając 160KM :P ) więc pali dużo , ale raczej nie zaobserwowałem wzrostu spalania
Kot - Pią Paź 22, 2010 22:31

chlodniej jest wiec to calkiem normalne zjawisko, skoro nie zauwazyles wzrostu spalania jest okej ...
marcinmarcin - Sob Paź 23, 2010 00:18

ArekL napisał/a:
Pozwolę sobie zadań pytanie poboczne: czy ten interfejs pasuje też do mojego R?
Nie mam pojęcia, ale chyba niestety nie. OBD II wprowadzali do aut gdzieś od 2001. Musisz poszukać/ popytać na forum
Markzo - Sob Paź 23, 2010 09:01

sorki za offtopic, czy tym ELMem obskocze ZS'a? 75tka jest na liście zgodności, ale 45/ZS już nie, ma ktoś jakieś doświadczenie?
marcinmarcin - Sob Paź 23, 2010 09:14

Markzo napisał/a:
sorki za offtopic, czy tym ELMem obskocze ZS'a?
Oglądałem jakieś pół roku temu pod Łodzią pięknego bordowego ZS z 2005, który okazał się totalnym, powypadkowym szrotem i jeszcze śmierdziało w nim jakąś zdechliną ;) W każdym razie połączyłem się, ale nie widzialem żadnych błędów w silniku, co chyba samo w sobie podejrzane było bo auto trup totalny. U mnie też to trochę dziwnie działa bo nie widać np. było błędu fantomu który jest podobno w każdym ZR160 - P1520. Ale jak np. wypiąłem TPS to już odpowiedni błąd się pojawił. Nie jest też w stanie odczytać wszystkich czujników - na pewno pokazywał mi obroty, kąty zapłonu, podciśnienie, temp powietrza i płynu chłodniczego i coś jeszcze. Najważniejsze że kosztuje 80-90zł a nie tysięcy.
WOOCASH - Wto Paź 26, 2010 11:04

Dzisiaj byłem u mechanika i podobnie jak koledzy z forum stwierdził, że kopcenie i woda to norma:) Ponadto stwierdził, że nie jest to uszczelka bo jak stwierdził z wydechu wydostaje się woda a nie płyn. Jak zakupie interfejs to napisze co mi wskazał:) pozdr

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 11:04 ]
Witam znalazłem dzisiaj w instrukcji R25 po angielsku coś takiego odnośnie kontrolki check engine:
Check engine - AMBER
The light illuminates as a bulb check when the starter
switch is turned to the second position and extinguishes
when the engine is started. If the light illuminates while the engine
is running, this indicates the detection of a fault by the engine
management system.
If the light illuminates and the car drives normally: Contact your
local dealer to arrange a service appointment at your earliest
convenience - YOU MAY STILL DRIVE THE CAR.
If the light flashes and/or the car does not drive normally: Avoid
high speeds and seek immediate assistance from your dealer.

A więc wydaję mi się jakby wskazywało to tak jakby na przegląd? Czy wie ktoś czy możliwe aby MG wskazywał coś w rodzaju przeglądu serwisowego , wymiany płynów?

IROLA - Wto Paź 26, 2010 21:48

Markzo
Cytat:
sorki za offtopic, czy tym ELMem obskocze ZS'a? 75tka jest na liście zgodności, ale 45/ZS już nie, ma ktoś jakieś doświadczenie?


Mam ELMa327 i bez problemów połączyłem się z 45-tką, nie miał błędów (i super), a co do wskazań to odczytał kilka różnych danych z czujników - mogę wysłać na priv zrzut ekranu jeżeli jesteś zainteresowany. Przyznam, że kupiłem go tak z ciekawości (tylko 65 zł) i ze względu na brak czasu nie mam możliwości przetestować go w pełni (a dodatkowo pech : padł lapek), więc na pełne poznanie jego możliwości poczekam do "chwili" wolnego czasu i nowego lapka (obecnie wystarcza mi poczciwa skrzyneczka). A tak na marginesie to chyba najważniejszy jest program do jego obsługi.

Markzo - Wto Paź 26, 2010 23:09

a poprosze :) a jakiego Ty programu używałeś? czy razem z ELMem dostane jakiś program?
marcinmarcin - Sro Paź 27, 2010 11:04

Markzo napisał/a:
czy razem z ELMem dostane jakiś program?
Dorzucają parę darmowych, które do zastosowań domowych wystarczą.
IROLA napisał/a:
Mam ELMa327 i bez problemów połączyłem się z 45-tką, nie miał błędów (i super)
No właśnie to trochę podejrzane, w ZR160 zawsze jest błąd P1520 (w każdej jednej sztuce) ale przez ELM nie widać tego błędu