Zobacz temat - [R75] Zawór zwrotny pompy paliwa
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zawór zwrotny pompy paliwa

vlvlvl - Czw Paź 28, 2010 16:59
Temat postu: [R75] Zawór zwrotny pompy paliwa
Czy ktoś wie co to za część? Jest na przewodzie paliwowym pod akumulatorem i nie jest to zawór zwrotny paliwa. Na części jest tylko nazwa producenta pierburg. Nie moge dodać zdjęcia. Wygląda to jak jakaś złączka w która wchodzą przewody paliowe 1 strona jest kremowa 2 w kolorze metalu.
jesse - Czw Paź 28, 2010 17:34

to jest złączka przewodów od pompki sprzęgła i wysprzęglika
apples - Czw Paź 28, 2010 17:37

jesse napisał/a:
to jest złączka przewodów od pompki sprzęgła i wysprzęglika
Nie jest to złączka.
Jest to właśnie zawór zwrotny pompy paliwa. :wink: http://forum.roverki.eu/v...p=429044#429044

vlvlvl - Czw Paź 28, 2010 18:29

To dokładnie ta część jak na zdjęciu. Tylko myli mnie 1. Mechanik w 1 momencie też powiedział, że to zawór zwrotny i zamienił go na jakiś uniwerslany i auto już nie odpaliło po założeniu starego odpaliło od razu. Stąd jego pomysł, że jest to jakaś inna cześć bo ma jeszcze jakąś sprężynkę-nazwał to regulatorem ciśnienia paliwa, ale nie znalazłem nic takiego w tym kształcie na forum, pozatym regulator miałby chyba jakiś nr. Muszę to zmienić bo paliwo mi ucieka przez ten zawór. Także co robić kupować zawór zwrotny byle do R 75, a nie żaden uniwersalny? I jak tak od jakich aut jeszcze pasuje.
apples - Czw Paź 28, 2010 20:45

vlvlvl napisał/a:
To dokładnie ta część jak na zdjęciu. Tylko myli mnie 1. Mechanik w 1 momencie też powiedział, że to zawór zwrotny i zamienił go na jakiś uniwerslany i auto już nie odpaliło po założeniu starego odpaliło od razu.
Nie pomylił kierunku montażu czasami?
vlvlvl napisał/a:
Także co robić kupować zawór zwrotny byle do R 75
Zamienników nie ma. Może będzie pasować od BMW. Tyle że uniwersalny powinien tez być OK. Chodzi tylko o ciśnieni jakie ma trzymać.
vlvlvl napisał/a:
Muszę to zmienić bo paliwo mi ucieka przez ten zawór.
Mi też leciało. Okazało się że to nie sam zawór, a raczej wężyki bo były chyba "rzadkie" i mimo że dobrze skręciłem puszczało dalej. Po wymianie wężyków i delikatnym zaciśnięciu blachy kombinerkami na zaworze jak ręką odjął. :wink:
vlvlvl - Czw Paź 28, 2010 22:09

A kojarzysz może jakiej średnicy i długości są te wężyki?
apples - Czw Paź 28, 2010 22:14

vlvlvl napisał/a:
A kojarzysz może jakiej średnicy i długości są te wężyki?
Kupiłem 0,5m. Wymieniłem tylko po obu stronach od zaworu do trójników. Grubość chyba Ø8.
vlvlvl - Pią Gru 03, 2010 09:18

Ok. Dziękuje pięknie.

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 09:18 ]
Po długich poszukiwaniach tego zaworu, nie mogę nic znaleźć. Na uniwersalnym samochód nie odpala, a typu oryginalnego nikt nie może ustalić-łącznie z aso bmw. Może ktoś wie jakie parametry powinien mieć ten zawór żeby pasował?

kasjopea - Pią Gru 03, 2010 14:36

up
koteczegg - Pią Sie 26, 2011 00:21
Temat postu: [MG ZT] zawór zwrotny pompy paliwa (zamiennik)
Witam, niestety jestem zmuszony do wymiany zaworka zwrotnego takiego dokladnie:

http://forum.roverki.eu/v...p=429044#429044

i mam problem z jego zdobyciem... czy ewenualna wymiana na cos takiego wchodzi w gre?

http://www.ebay.co.uk/itm...=item414eed5375

Marcin84 - Sob Paź 08, 2016 22:35

Dziś wymieniałem wężyki pod osłoną aku i ułamałem jeden z króćców tego zaworu, wyrywając część obudowy. Jako że jest to zawór bezpieczeństwa który ma za zadanie zabezpieczać pompę wysokiego ciśnienia, przed zbyt dużym ciśnieniem na wejściu ma jakieś parametry powyżej których się otwiera. Zna ktoś może jego ciśnienie otwarcia? Auto bez niego spokojnie odpaliłem zaślepiając węże do niego dochodzące, tylko pytanie, jak długo tak mogę jeździć (jak często on się otwiera podczas normalnej pracy auta). Mając te parametry można jakiś zamiennik dopasować, ewentualnie czy ktoś go już czymś zastąpił skutecznie? Wiem, że najlepszy oryginał,a ale na niego muszę czekać kilka dni, wiec chciałbym go zastąpić czymś co mają na miejscu.
longer86 - Nie Paź 09, 2016 09:46

3.6 bar
Marcin84 - Pią Paź 14, 2016 14:35

W ASO BMW za oryginał chcą 520zł :) Zawór zrobiłem sobie samemu, otwiera się przy 4 Barach i myślę, że będzie wieczny. 4 bary dlatego, że w silnikach M47 i M57 na forach BMW mierzone ciśnienie z pompy progowej na biegu jałowym podają około 4 do 4,2 Bara a podczas jazdy 3,7 do 3,8. Powinno być ok. Pojeździmy zobaczymy.
mironh - Sob Lis 26, 2016 23:16

jak spisuje ci sie ten robiony zawór? podaj nr częsci ktore urzyłeś
Marcin84 - Nie Lis 27, 2016 09:11

Zawór ma oznaczenie VUR01C4, do tego dwa króćce 1/4” na 8mm, dwie podkładki metalowo-gumowe, ich wymiaru nie pamiętam bo dobierałem w sklepie na miejscu. Całość trzeba skręcić na taśmę teflonową, tylko nie nawijać do końca gwintu, żeby potem coś się nie oderwało i nie poszło w pompę, Na zaworze zrobiłem już około 3000 km, jest suchy, trzyma ciśnienie, pompy też ok.

Bardzo ważne, zwróć uwagę na kierunek montażu, bo jak założysz odwrotnie, to auto odpalisz, ale w przypadku przeładowania nie upuści ciśnienia i może pompę uszkodzić.