Zobacz temat - [R400] Problemy ze ssaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problemy ze ssaniem

Wiechu - Czw Paź 28, 2010 20:39
Temat postu: [R400] Problemy ze ssaniem
Witam. Jak w temacie Rover 400D 2.0 pompa wtryskowa mechaniczna VP21 , problem polega na tym że po odpaleniu zimnego silnika obroty są w granicach 700 obr. na min. po przejechaniu odcinka około 500 m lub gdy autko troche pochodz obroty podnoszą się na 850-900 i cały czas się takie utrzymują. Co jest odpowiedzialne za ssanie w takiej pompie i jak to naprawić.
mirwin - Pią Paź 29, 2010 09:33

Ja tez tak mam, ale nie słyszałem, żeby w dieslach było ssanie.
kadzaf - Pią Paź 29, 2010 09:54

mirwin napisał/a:
Ja tez tak mam, ale nie słyszałem, żeby w dieslach było ssanie.

niektóre pompy wtryskowe miały ciegno do ssania ,,czyli dawki rozruchowej' ale czy akurat przy lowerkach to nie wiem
po za tym jesli w trakcje jazdy wszystko jest ok i spalanie równiez to nie przywiazywałbym zbytnio uwagi na to ,(mniejsze szarpania sa i nie cierpi tak silnik oraz podzespoły)

Wiechu - Nie Paź 31, 2010 08:58

Witam. Z tymi szarpaniami to właśnie na wolnych bardziej szarpie, jak już wejdzie na swoje obroty to jest ok.
falar - Sro Lis 03, 2010 17:00

kadzaf napisał/a:

niektóre pompy wtryskowe miały ciegno do ssania ,,czyli dawki rozruchowej' ale czy akurat przy lowerkach to nie wiem

nawet gdyby, to powinno to działać dokładnie odwrotnie:
na zimnym silniku obroty zwiększają się o ~100-200 i w jak silnik się nagrzewa to powoli wracają do normy (czyt. obniżają się)

[ Dodano: Sro Lis 03, 2010 17:00 ]
Wiechu napisał/a:
Witam. Z tymi szarpaniami to właśnie na wolnych bardziej szarpie, jak już wejdzie na swoje obroty to jest ok.

czyli obroty na luzie są za niskie i trzeba je wyregulować

mirwin - Czw Lis 04, 2010 08:26

Mam juz roverka od prawie roku, ale nigdy na zimnym silniku nie miał wyższych obrotów o 200 czy 100. Kolega ma Audi A3 diesla i tez na zimnym silniku nie ma wyższych obrotów. Z tymi obrotami to chyba nie do końca prawda.
falar - Czw Lis 04, 2010 10:09

mirwin napisał/a:
Mam juz roverka od prawie roku, ale nigdy na zimnym silniku nie miał wyższych obrotów o 200 czy 100. Kolega ma Audi A3 diesla i tez na zimnym silniku nie ma wyższych obrotów. Z tymi obrotami to chyba nie do końca prawda.

przykład:
silniki GM i Isuzu montowane w Oplach 92-98

a silniki Rovera tego nie mają, napisałem tylko jak to powinno działać gdyby był taki ficzer

mirwin - Czw Lis 04, 2010 10:26

Ok. rozumiem. :smile:
Wiechu - Czw Lis 04, 2010 15:15

Gdybym wyregulował obroty na 850-900 zaraz po zapaleniu, to po niedługim czasie miałbym gdzieś 1100 może więcej a tak się nie da jeżdzić.