Zobacz temat - [r45]słabo pali na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45]słabo pali na zimnym silniku

marcin731 - Pią Lis 19, 2010 23:01
Temat postu: [r45]słabo pali na zimnym silniku
Witam

Mam taki problem że samochód dość długo kręci np po nocy, po lekturze forum obstawiam kąt wtrysku i byłem już u mechanika, powiedziałem mu o moich podejrzeniach, on podłączył samochód do komputera i powiedział że wyskoczyły mu błędy:P1335, P0251, P1221

I tutaj moje pytanie czy błędy powinno się odczytywać na odpalonym silniku czy nie?
on odczytywał na nie odpalonym co budzi moje wątpliwości, nie odczytał chyba również kąta wtrysku, i powiedział ze może trzeba ustawic od nowa rozrząd a to już niemały wydatek szczególnie że mam wątpliwości czy to rozwiąże problem. Zastanawia mnie czy warto to robić czy pojechać do innego mechanika?
Proszę o poradę
Pozdrawiam

Jugol - Sob Lis 20, 2010 06:27

Po pierwsze mniej paniki :spoko: Do sprawdzenia świece żarowe i przekaźnik świec żarowych, jeżeli to jest ok, przed porannym odpaleniem podpompuj trochę paliwo gruszką i spróbuj odpalić- jak będzie ok, tzn. że nie trzyma Ci zaworek zwrotny w gruszce i cofa się paliwo do zbiornika. W zimne dni producent zaleca równiez odpalanie z jednocześnie wciśniętym pedałem gazu.
marcin731 - Sob Lis 20, 2010 23:52

Jugol napisał/a:
Do sprawdzenia świece żarowe i przekaźnik świec żarowych


świece sprawdzałem i nie działa ta za pompą, wiem że się da wymienić ale jeszcze się do tego nie zebrałem, jednak myślę że nie spowodowałoby to kręcenia rozrusznikiem przez jakieś 3-5 sekund


Jugol napisał/a:
przed porannym odpaleniem podpompuj trochę paliwo gruszką i spróbuj odpalić


tutaj występuje problem bo nie mam gruszki, poprzedni właściciel chyba ją wyciął bo jest tylko złączony przewód :/

z wciskaniem gazy wypróbuje jutro rano


a czy ktoś mógłby rozszyfrować te kody błędów i odpowiedzieć na pytanie czy kąt wtrysku i błędy odczytuje się na odpalonym czy na zgaszonym silniku?

tronsek - Nie Lis 21, 2010 00:02

marcin731 napisał/a:

tutaj występuje problem bo nie mam gruszki, poprzedni właściciel chyba ją wyciął bo jest tylko złączony przewód
i to właśnie, może być powodem długieo kręcenia. Zamontuj gruszkę, bo ona być powinna.
szoso - Nie Lis 21, 2010 10:22

tronsek napisał/a:
Zamontuj gruszkę, bo ona być powinna.

wcale nie musi być gruszki, wystarczy w jej miejsce założyć zaworek zwrotny, pisałem już o tym niedawno w jednym temacie, jak znajdę to dam linka

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 10:22 ]
żeby nie być gołosłownym
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#558772

Jugol - Nie Lis 21, 2010 11:00

Szoso zgadzam się z Tobą ale tylko połowicznie. Uważam, że w silnikach iDT jednak powinna być założona gruszka, nasze pompy wtryskowe jak wiesz nie lubią kręcenia na sucho ( mówimy oczywiście o sytuacjach awaryjnych ) , ale nie tylko awaryjnych. Weźmy taką wymianę filtra paliwa, dostanie nam się powietrze przed pompę- niestety tego nie unikniesz, mając gruszkę popuszczasz odpowietrznik na pompie i wypychasz powietrze z układu. Brak paliwa- też w końcu może się przydarzyć- kręcąc rozrusznikiem trzebaby napełnić cały układ paliwowy od zbiornika do wtrysków- można tym zabić pompę- koszta są wtedy ogromne.
marcin731 moja rada, kup gruszkę np. taką: http://allegro.pl/reczna-...1329573458.html koszt nieduży i będziesz spał spokojniej. szoso w silnikach SD zaworek zwrotny jak najbardziej- Wasze pompy były z lepszej- mniej delikatnej epoki :ok:

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 11:00 ]
marcin w tym temacie: http://forum.roverki.eu/v...+walka&start=20 masz trochę informacji na temat swej pompy, znajdziesz tam link do forum nissanklub.pl gdzie masz pięknie opisane jak paliwo złej jakości i praca na sucho niekorzystnie wpływa na nasze pompy wtryskowe.

marcin731 - Nie Lis 21, 2010 15:34

Kupię tą gruszkę i zamontuje i dam znać czy pomogło, mam nadzieje że pomoże.

Dziękuję za dotychczasowe rady.

Pozdrawiam

Remigiusz - Nie Lis 21, 2010 15:37

marcin731, Jugol dobrze prawi jak nie masz zaworka powrotnego w środku tylko sam waz to paliwo wraca i trzeba kręcić dłużej. Taki sam fenomen występuje jak się filtr paliwa wymienia i się dobrze nie odpowietrzy :wink:
zdenek - Nie Lis 21, 2010 18:45

Jugol napisał/a:
gdzie masz pięknie opisane jak paliwo złej jakości i praca na sucho niekorzystnie wpływa na nasze pompy wtryskowe

Znalazłem ciekawą pracę nt. smarowania po dodaniu estrów oleju rzepakowego do oleju napędowego, w skrócie nawet dodanie 5% estrów znacząco poprawia właściwości smarne.

http://ir.ptir.org/index....article_id=2411
http://ir.ptir.org/artyku...10)_2411_pl.pdf

yushi - Wto Lis 23, 2010 00:39

A tak dla ludzi- co to są estry?:)
Jugol - Wto Lis 23, 2010 01:39

http://pl.wikipedia.org/wiki/Estry
zdenek - Wto Lis 23, 2010 11:46

Ten link wiele wyjaśnia. :mrgreen:
Bardziej po ludzku to chodzi raczej o to http://pl.wikipedia.org/wiki/Biodiesel
Chociaż austriacy mają odmienne zdanie na ten temat http://www.motogazeta.moj...cz,a,98970.html to bardziej wierzę wynikom badań z podaną metodologią i mam zamiar dolewać biodiesla.

yushi - Wto Lis 23, 2010 15:28

W Wikipedii to też umiem wyszukać.... :)
Dzięki Zdenek.
Ja korzystam z bio i tak w moim odczuciu, to moc jest odrobinę słabsza, trochę dłużej kręci na zimnym silniku zanim odpali i wzrasta nieznacznie konsumpcja paliwa w mieście. Na trasie nie miałem okazji dokładnie sprawdzić.
Nie wiem jak to będzie przy "dolewce" bio do normalnej ropy.

Jugol - Wto Lis 23, 2010 16:04

yushi napisał/a:
W Wikipedii to też umiem wyszukać....
yushi napisał/a:
A tak dla ludzi- co to są estry?:)

...pytałeś, to Ci dałem odpowiedź ;p

marcin731 - Sob Lis 27, 2010 15:26

Witam Ponownie

Zakupiłem i zamontowałem gruszkę, przy okazji zmieniłam też filtr paliwa niestety problem występuje nadal :sad:

co robić???

czy to że świeca za pompą nie działa może być przyczyną kręcenie 4-5 sekund przy temperaturze około 0 stopni?

szoso - Sob Lis 27, 2010 15:37

może masz gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym, u mnie była dziura w przewodzie paliwowym przy pompie i łapał powietrze, ciężko wtedy kręcił jak był zimny
Jugol - Sob Lis 27, 2010 18:54

marcin731 napisał/a:
Witam Ponownie

Zakupiłem i zamontowałem gruszkę, przy okazji zmieniłam też filtr paliwa niestety problem występuje nadal :sad:

co robić???

czy to że świeca za pompą nie działa może być przyczyną kręcenie 4-5 sekund przy temperaturze około 0 stopni?


...świeca też się do tego przyczynia po części, ale zamiast po jednokrotnym podgrzaniu świec go kręcić, podgrzej świeczki 2 razy, a jak temp. będą sporo poniżej zera to nawet 3 razy podgrzej i dopiero kręć, ale pamiętaj nie patrz na kontrolkę od grzania świec, tylko ok. 12 sek. grzej, powtórz to jeszcze raz i dopiero odpalaj, jak załapie od razu to ok.

marcin731 - Pon Lis 29, 2010 11:21

szoso420 napisał/a:
może masz gdzieś nieszczelność w układzie paliwowym, u mnie była dziura w przewodzie paliwowym przy pompie i łapał powietrze, ciężko wtedy kręcił jak był zimny



sprawdzałem ale żadnej nieszczelności nie znalazłem

Jugol napisał/a:
.świeca też się do tego przyczynia po części, ale zamiast po jednokrotnym podgrzaniu świec go kręcić, podgrzej świeczki 2 razy, a jak temp. będą sporo poniżej zera to nawet 3 razy podgrzej i dopiero kręć, ale pamiętaj nie patrz na kontrolkę od grzania świec, tylko ok. 12 sek. grzej, powtórz to jeszcze raz i dopiero odpalaj, jak załapie od razu to ok.



próbowałem grzać po 2-3 razy i czekałem do takiego cichego pyknięcia chyba przekaźnika świec ale nadal kręci tak jak wcześniej, martwią mnie mrozy które przyjdą w najbliższych dniach :sad:

Jugol - Pon Lis 29, 2010 13:32

Skoro układ paliwowy szczelny, gruszka wymieniona, fitr paliwa wymieniony, to zadam jeszcze pytanie, kiedy wymieniałeś filtr powietrza ? Jeżeli wymieniony o czasie, do sprawdzenia ciśnienie w cylindrach, może zbyt mała kompresja i takie są efekty.
marcin731 - Pon Lis 29, 2010 15:12

Filtr powietrza wymieniony był jakieś 4 tyś km temu, dodam jeszcze że problem dłuższego kręcenia występował również gdy temperatury oscylowały około 20 stopni,
Jugol - Pon Lis 29, 2010 15:18

...sprawdź ciśn. na cylindrach.