Zobacz temat - [diesel] poprawa ogrzewania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [diesel] poprawa ogrzewania

borek88 - Pon Gru 06, 2010 20:15
Temat postu: [diesel] poprawa ogrzewania
witam
czy ktos cos zdzialal z ogrzewaniem w dieselkach??
dlaczego silnik cieply a ogrzewanie grzeje bo grzeje i im wiekszy mroz tym gorzej
wymienilem 2x plyn w tym raz dodalem srodek odkamieniajaco czyszczacy
termostat raczej sprawny
i wiem ze to problem wszystkich diesli seri L
czy tam jest zle rozwiazana instalacja ukladu chlodzenia??
mechanik dzis mi inaczej popodlaczal weze twierdza ze jakos glupio to jest rozwiazane
ze plyn w ostatniej kolejnosci wedruje dopiero do nagrzewnicy
przerobil cos i mowil ze to i tak nie jest dobrze ale powinno lepiej grzac, okaze sie jutro choc w to cos nie wierze
ktos cos kombinowal?? dogrzewac z egr to lipa jest
ma ktos jakis patent na to ogrzewanie??
moze ktos wymienial nagrzewnice na nowa i powie czy cos pomoglo to czy nic

tronsek - Pon Gru 06, 2010 20:29

Ja tam na ogrzewanie nie narzekam, choć faktycznie szału nie ma. Moim zdaniem problem jest raczej w rozwiązaniu nawiewów. Zauważyłem, że jeżeli pokrętło jest ustawione na nawiew "szyba" oraz "szyba i nogi" to ze środkowych kratek leci zimne powietrze. Najgorsze jest to, że nie można ich całkowicie zamknąć i cały czas leci zimne powietrze. Natomiast jeżeli pokrętło będzie ustawione na pozostałe opcje "korpus i nogi", "korpus" oraz "nogi", to wtedy ze środkowych kratek zaczyna lecieć już cieplutkie powietrze.
Wiadomo, jak są większe mrozy lub duża wilgotność, to musi być nawiew na szybę aby nie przymarzała lub nie parowała i wtedy niestety do kabiny dostaje się trochę zimnego powietrza i przez to ogranicza możliwość właściwego nagrzania.

martens - Pon Gru 06, 2010 20:42

tronsek, lewy suwak z rysunkniem ludzika i strzalka (po lewej) oraz kropka (po prawej) odpowiada za mieszanie powietrza. Przesuniety w lewo (na ludzika) miesza swieze powietrze z nagrzanym z nagrzewnicy (to tzw. swieze powietrze na twarz), przesuniety w prawo (kropka) respektuje ustawienia innych dzwigni.
tronsek - Pon Gru 06, 2010 20:49

martens napisał/a:
tronsek, lewy suwak z rysunkniem ludzika i strzalka (po lewej) oraz kropka (po prawej) odpowiada za mieszanie powietrza. Przesuniety w lewo (na ludzika) miesza swieze powietrze z nagrzanym z nagrzewnicy (to tzw. swieze powietrze na twarz), przesuniety w prawo (kropka) respektuje ustawienia innych dzwigni.
Tak martens, masz rację, jednak takie rozwiązanie występuję w R200 i R25. Natomiast w R400 i R45 nie ma takiej opcji z ludzikiem i kropką. :bezradny:

[ Dodano: Pon Gru 06, 2010 20:49 ]
tu masz podgląd http://forum.roverki.eu/g...y&image_id=1576

martens - Pon Gru 06, 2010 20:50

:oops: to ja bardzo przepraszam. Kurcze te angole bardzo pomyslowe sa... co model to insza koncepcja... sorki
mcjg - Pon Gru 06, 2010 20:57

U mnie chłodnica spalin (dogrzewanie EGR) pomogło jak najbardziej. Rura EGR robi sie gorąca już po chwili jazdy a ciepłe powietrze jest już wyczywalne po ok 2 km. Szyba zaczyna puszczać trochę wcześniej. Elektrycznego podgrzewacza nie zakładam bo szkoda mi akumulatora. Po założeniu chłodnicy wymieniłem jeszcze wężyk do EGR bo stary się pokruszył a nowy, gumowy jest idealny. Poziom płymu w zbiorniku wyrownawczym nalałem do 2/3 wysokości, czyli sporo ponad max. Przy poziomie do kreski ogrzewnie rzeczywiście jes słabsze. Szału co prawda nie ma bo powietrze lecące z kratek nie oparzy ale jest o niebo lepiej niż było.
mi_sza1 - Pon Gru 06, 2010 21:02

Ja zdjąłem węże z nagrzewnicy, na jeden krócieć założyłem wężyk otworzyłem zawór na ciepłe i wydmuchnąłem zawartośc. Potem rozpuściłem sode oczyszczoną w mocno ciepłej wodzie i na koniec dodałem troche octu (w 1,5 litrowym dzbanku), po wlaniu octu zaczęło buzować i przez lejek wlałem do nagrzewnicy. Postało tak kilka minut i podłoączyłem bierzącą wode z kranu na dworze i płukałem kolejne kilka minut. ogrzewanie sie poprawiło dużo ale nie jest to jeszcze to co powinno być.
borek88 - Pon Gru 06, 2010 22:20

teraz za zimno na plukanie chodniczki
zastanawialem sie nad jakims dogrzewaczem
z cieplym wpowietrzem przy mrozach od 15C w dol to masakra sie robi szyba marzna nawiew musze miec na 3 i powietrze leci zimne ale nie mrozne bo jednak odmraza szybke, przy odcinkach do 15-20km z rekawiczkami i czapka sie nie rozstaje jak dalej to juz po dluzszym odcinku mozna pokolei rozbierac cebulke;p
ciekawe jakby sie spisywal taki dogrzewacz elektryczny w ukladzie (chyba w lagunach diesel takie cos jest oparte na swiecy zarowej lub czyms podobnym)

marcin316 - Wto Gru 07, 2010 08:14

Dogrzewanie elektryczne ma z reguły za małą moc aby efekt był zauważalny. Dobrym rozwiązaniem byłby montaż webasto :)
thef - Wto Gru 07, 2010 10:31

marcin316 napisał/a:
Dogrzewanie elektryczne ma z reguły za małą moc aby efekt był zauważalny.
Takie ze świecą/świecami żarowymi ma jak najbardziej wystarczającą moc, tyle, że kosztem akumulatora (świece pobierają bardzo duży prąd), dlatego można je wykorzystywać tylko na krótki okres czasu.
Brt - Wto Gru 07, 2010 13:46

ogrzewanie elektryczne z Renault, ma moc 3 x 300W ... więc to czuć w układzie niewątpliwie ale niestety w porównaniu z webasto które ma moc grzewczą 5 kW to nie ma szans ... dogrzewacz elektryczny na 2 grzałkach (600 W) w kilka minut, przy pracującym silniku oczywiscie, w R200 SDi na tyle ogrzeje przednią szybę, że oskrobanie jej jest duuużo łatwiejsze a czasem nawet zbędne ... niestety 600W to 50A poboru prądu co odczuje przede wszystkim alternator. (grzeje się błyskawicznie przy takim obciążeniu)

Reasumując .... masz miejsce pod maską i $$ w portfelu to montuj webasto .... jak nie masz tego lub tego, to można założyć podgrzewacz elektryczny nie spodziewajac sie cudów, ale warunek jest taki, że trzeba go z głową używać (jedna lub max 2 grzałki w dieslach Roverkowych) :ok:

borek88 - Wto Gru 07, 2010 22:11

jaki wogle w idt z klima jest mocny aleternator??
i czy jakis model byl mocniejszy i byl p&p.
miejsce jest w Lseries w 45 nawet jak zamalo to mozna pozbyc sie aku do bagaznika dobre kable od spawarek nie powinny miec duzej straty
no i filt tez jestem w stanie przerobic zeby mniej miesca zajmowal bo i tak bede zakladal inny dolot z czasem
ale 3-4tys za webasto no niestety nie wywale bo to duzoooo
ciekawe ile by kosztowalo uzywane z jakiegos modelu i czy daloby rade to zamontowc
i ile by kosztowala taka uzywaka z montazem
a ile cos takiego jak w lagach,
bo nie jest tez problemem najwiekszym to ze roverek sie dlugo dogrzewa ale to ze nawet po osiagnieciu optymalnej tem z nawiewu na 3biegu leci co najwyzej troche cieple a przy duzych mrozach okolo 20C letnie ;/ wiec czy tu sie jakos spisze ten podgrzewac lub webasto. bo webasto dogrzeje plyn przed odpalniem jesli byloby cyfrowe np. a dogrzewacz poprostu podgrzeje troche plyn
wiec widze to tak ze podgrzewacz musiaby byc przy nagrzewnicy
a webasto musialo by walic podgrzany plyn od razu na nagrzenice lub moze to wina slabej pompy obiegu wiec dodatkowa wydajna pompa cos by pomogla

nie wiem co tu kombinowac poprostu i rozumuje na chlopski leb

marcin316 - Wto Gru 07, 2010 23:08

Webasto, które ma moc kilku kW potrzebuje kilku do kilkunastu minut aby rozgrzać auto, zatem swój wniosek, że nie warto inwestować w podgrzewacz elektryczny o co najmniej 10x mniejszej mocy uważam za słuszny. Każdy może myśleć inaczej ;) Przysłonięcie komory silnika na zimę może dać więcej niż taki podgrzewacz.

Koszt montażu webasto może zamknąć się w 500-800 zł jeśli ktoś zrobiłby to we własnym zakresie i korzystał z używanych części. Montaż podgrzewacza elektrycznego wyjdzie sporo drożej jeśli koszty odniesiemy do mocy.

Moje wnioski nie są wyssane z palca, znajomy założył sobie webasto w R200, pisałem już o tym gdzieś na Forum...

Remigiusz - Sro Gru 08, 2010 00:25

Webasto takie mechaniczne jak klima nasza, czyli włącz i wyłącz manualne kosztuje jako agregat używana a reszta nowe elementy jakieś 1.200zl :wink:

Nowe Webasto kosztuje ok 600€ to naszego modelu :neutral: Mialem na myśli to montować ale niestety inne wydatki miałem, typu hamulce i kobieta :mrgreen:

Jest na forum niemieckim kolega co zrobił cala fotorelacje montażu Webasto w 400/45 :wink:

marcin316 - Sro Gru 08, 2010 07:31

Pozwolę sobie wkleić mój wpis z innego tematu:

Znajomy wrzucił sobie do R200 webasto. Umieścił je przed przednim lewym kołem. Nie ma halogenów i klimy dzięki czemu miał trochę więcej przestrzeni. W pierwszej wersji używał programatora z Castoramy przerobionego na 12V który umożliwiał ustawienie godzin włączenia i wyłączenia oddzielnie na każdy dzień tygodnia (koszt 20-30 zł). Teraz użył starego telefonu komórkowego z opcją wibracji i kartą payback ;) Do obwodu silnika wibracji podłączony jest układ ładujący kondensator (przez odpowiedni rezystor). Kondensator zasila następnie tranzystor mosfet a on z kolei steruje webasto. Układ jest tak dostrojony, że jeden sygnał nie powoduje uruchomienia układu, dwa sygnały powodują działanie webasto przez 20 min, cztery sygnały przez około 40 minut. Czasy te zależą od wartości rezystorów w obwodach ładowania i rozładowywania kondensatora.

borek88 - Sro Gru 08, 2010 22:05

marcin316, to mc gyver ten twoj kolega. moze sie rozejrze po pytam czy ktos takie cos mi zalozy. sam to watpie do 1tys zl to jest nad czym myslec

[ Dodano: Sro Gru 08, 2010 22:05 ]
luklem temat po necie i to nie jest magia z tym webasto
tylko teraz z jakiego modelu rwac;/
powiedzcie jak wyglada webasto w 75/zt webasto (czy pompe paliwa i wody ma w sobie)
jak jest sterowane?? z pokladowego czy jest odzielny sterownik (cyfrowy czy analogowy)
albo jak to jest w land roverach
tylko nie wiem czy mozna zalozyc za filtrem paliwa (orginalnyn) trojnik i moze brac sobie z tamtad paliwo czy to nie bedzie mialo wplywu na dzialanie silnika (zbyt malo paliwa)

szukam webasta z pompami najlepiej wbudowanymi, wydechem, bezpiecznikami wiazka i sterownikiem najlepiej cyfrowym ale analog tez wchodzi w gre

marcin316 - Sro Gru 08, 2010 22:53

borek88 napisał/a:
tylko teraz z jakiego modelu rwac;/


Teoretycznie z dowolnej osobówki, aby było sprawne i w przyzwoitym stanie.

borek88 napisał/a:
tylko nie wiem czy mozna zalozyc za filtrem paliwa (orginalnyn) trojnik i moze brac sobie z tamtad paliwo czy to nie bedzie mialo wplywu na dzialanie silnika (zbyt malo paliwa)


Nie powinno być problemu, webasto spala mniej niż litr ON na godzinę pracy.

borek88 napisał/a:
szukam webasta z pompami najlepiej wbudowanymi, wydechem, bezpiecznikami wiazka i sterownikiem najlepiej cyfrowym ale analog tez wchodzi w gre


Taki zestaw może być bardzo drogi. Czasem może być warto pompkę paliwa i wody kupić oddzielnie. Nie wszystko musi być od jednego auta. Trzeba też dokonać małych zmian w instalacji zasilającej wentylator nawiewu aby wybrany bieg włączył się wraz z uruchomieniem webasto. Co do sterownika to w marketach są prawie że gotowce. Jeśli weźmie się pod uwagę pewne ograniczenia (brak zabezpieczenia w przypadku nadmiernego wzrostu temp. cieczy chłodzącej czy blokadę włączenia przy temperaturze otoczenia wyższej niż jakaśtam) to w zupełności wystarczą.

GRZYBEK82 - Pią Gru 10, 2010 21:41

thef, dogrzewacz ze świecami ma rzeczywiście wystarczającą moc, bardzo dobrze nadaje się do rozładowania akumulatora i przegrzania alternatora ale absolutnie nie do grzania płynu (za słaby).

[ Dodano: Pią Gru 10, 2010 21:41 ]
borek88, Zakładasz nowy temat, a nie doczytujesz nawet tego w którym sam bierzesz udział.

thef - Pią Gru 10, 2010 22:41

GRZYBEK82 napisał/a:
thef, dogrzewacz ze świecami ma rzeczywiście wystarczającą moc, bardzo dobrze nadaje się do rozładowania akumulatora i przegrzania alternatora ale absolutnie nie do grzania płynu (za słaby).
Po co mi piszesz to, co doskonale wiem i napisałem w poprzednim poście?
borek88 - Sob Gru 11, 2010 12:13

GRZYBEK82, czego ja ci nie doczytuje. facet to ty cos nie wiesz co piszesz

szukam kogos kto pomoze mi z wiazka do webasto thermo top z/c
czyli gdzie kupic wiazke i sterownik taki zeby basowal i jak to podpiac elektrycznie zeby wlaczalo wentylator nawiewu itp oraz zeby dzialaly jakies zabezpieczenia przed przegrzaniem

czy to webasto z r75 na zdjeciu posiada pompe wodna i paliwa??
nie widzialem togo wiec nie wiem i tylko to zdjecia mam i jestem ciekaw czy wszystko tu jest

robo - Nie Gru 12, 2010 10:47

Pompa wody jest. Pompa paliwa montowana jest w zupełnie innym miejscu auta i na zdjęciu jej nie masz. Dodatkowo jeśli chcesz to webasto wykorzystać jako ogrzewanie postojowe musisz mieć jakiś zewnętrzny sterownik. Sposób podłączenia będzie się różnił w zależności od typu webasto ( w R75 były montowane dwa rodzaje ). A przed przegrzaniem zabezpieczy Cię sterownik webasto zintegrowany z piecem. Po osiągnięciu odpowiedniej temperatury ogranicza moc grzania aż do całkowitego wyłączenia chyba przy 77st.
GRZYBEK82 - Nie Gru 12, 2010 13:08

borek88, Bez obrazy chodziło mi o http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40 podrzuciłem tam pomysł z elektrody bo wydał mi się ciekawy.Ty również uczestniczyłeś w tym temacie i zamiast podbijać go zakładasz nowy.
AndrewS - Sob Sty 01, 2011 00:36

ehh tak sie sklada ze mialem okazje pojechac dieselem sluzbowo do cieszyna
jedno wiem
nie kupie nigdy diesela,
to jest poprostu masakra ,
a konkretnie chodzi o ogrzewanie
samochod przejechal 400 km, podczas jazdy jest ok
potem wylaczylem go na okolo pol godziny do max godziny,
nastepnie zostal odpalony i poszlismy w kime
obudzilem sie zmarzniety !! samochod pracowal 1,5 godziny i nie potrafil zagrzać wnetrza do przyzwoitej temp. !! dla mnie to jest szok, na dworze bylo w sumie tylko -8
w mojej benzynie czy to 1.4 czy 2.0 z padnietym termostatem, miałbym poprostu saunę, gdybym oczywiscie chcial

konradp - Nie Sty 02, 2011 16:17

to napewno cos nie tak z tym dieselkiem ktorym jechales,mam diesla i benzynke i roznica jest taka ze ropniak dluzej sie nagrzewa niz benzyna ale pozniej rownie dobrze grzeja