Zobacz temat - [R600] Wskaźnik paliwa pytanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Wskaźnik paliwa pytanie

karino - Sro Gru 08, 2010 21:49
Temat postu: [R600] Wskaźnik paliwa pytanie
witajcie wszyscy. chciałbym się dowiedzieć ile mieści się paliwa do baku rover 600 sdi, i w jakiej pozycji znajduje sie wskazówka od poziomu paliwa gdy nie ma już paliwa w baku. chodzi mi o to ze nigdy jeszcze nie wlałem wiecej niz 52 litry doo baku majac swiecaca sie kontrolke rezerwy
kruszan - Sro Gru 08, 2010 21:59

65 litrów to pełen bak, przy 13 w baku zapala się rezerwa więc dolewasz 52, ja mam tak samo :P
karino - Sro Gru 08, 2010 22:03

kontrolka rezerwy wtedy zaswieca sie co jakis czas tak? a gdy bedzie juz mało to bedzie sie swiecic?
kruszan - Sro Gru 08, 2010 22:23

zapala się 1wszy raz na około 3 sec, potem za jakiś czas na 5sec, potem 3Ci raz za około 10sec, jak zapali się 4ty raz to już nie gaśnie, wtedy jak tankowałem weszło dokładnie 52litry, od momentu 1wszego zapalenia do 4go ciągłego ujechałem około 35km.
3milunio - Czw Gru 09, 2010 02:32

Piszecie o dieselkach, a może ktoś wie jak to jest w benzyniaku?
woziak - Pią Kwi 22, 2011 19:48

Witam, a czy to normalne że wskaźnik poziomu paliwa nie opada po wyłączeniu zapłonu tylko cały czas pokazuje ile jest paliwa?
adamsky - Pią Kwi 22, 2011 20:08

woziak napisał/a:
czy to normalne

jak najbardziej nie ;)

woziak - Pią Kwi 22, 2011 20:21

więc w czym może tkwić przyczyna, bo u mnie jak zgaszę silnik i wyjmę kluczyk to pokazuje cały czas ilość paliwa
Deamian - Pią Kwi 22, 2011 20:28

Cytat:

Witam, a czy to normalne że wskaźnik poziomu paliwa nie opada po wyłączeniu zapłonu tylko cały czas pokazuje ile jest paliwa?


Jak najbardziej prawidłowe w R600 :wink:

TrAViShOn - Pią Kwi 22, 2011 20:36

woziak, na przyszłość powiem Tobie jeszcze, że na 'górnej połowie' baku zrobisz więcej kilometrów...
Taki urok tego wskaźnika, mój ani drgnie póki nie przejadę 150-170 km.

Deamian - Pią Kwi 22, 2011 20:41

TrAViShOn napisał/a:
na przyszłość powiem Tobie jeszcze, że na 'górnej połowie' baku zrobisz więcej kilometrów...


na górnej ?? :> myślałem że na dolnej :wink: A jeszcze jak się cały bak zaleje to wskazówka na jedynce siedzi :razz: he :wink: fajny ten wskaźnik :razz:

kruszan - Pią Kwi 22, 2011 20:42

TrAViShOn napisał/a:
woziak, na przyszłość powiem Tobie jeszcze, że na 'górnej połowie' baku zrobisz więcej kilometrów...
Taki urok tego wskaźnika, mój ani drgnie póki nie przejadę 150-170 km.


prawda gada :mrgreen:

woziak - Pią Kwi 22, 2011 20:47

Ciężko mi stwierdzić na której połówce zrobię więcej kilometrów bo niestety wskaźnik km nie działa, jak kupiłem stał na 220kkm i ciągle tyle samo pokazuje (chyba nieudana próba korekty przebiegu licznika) jak naprawie wskaźnik kilometrów to zobaczę :mrgreen:
bastek - Sob Kwi 23, 2011 13:44

kruszan napisał/a:
TrAViShOn napisał/a:
woziak, na przyszłość powiem Tobie jeszcze, że na 'górnej połowie' baku zrobisz więcej kilometrów...
Taki urok tego wskaźnika, mój ani drgnie póki nie przejadę 150-170 km.


prawda gada :mrgreen:

polać im bo dobrze gadają :mrgreen:

Figlaq - Wto Kwi 26, 2011 13:19

Witam podłączę się pod temat :) U mnie nie zapala sie wogóle kontrolka od poziomu paliwa i istnieje podejrzenie co do spalonej kontrolki rezerwy :)

Chciałem w zwiazku z tym zapytać jak rozbiera się tablicę ze wskaźnikami ?? Nie widzę żadnych śrub więc pewnie są zatrzaski ;] Jeśli tak to w którym miejscu najlepie zacząć podważanie ? Czy łatwo jest coś uszkodzić / złamać??

Pozdrawiam :)

kruszan - Wto Kwi 26, 2011 14:34

nic trudnego, popatrz od dołu a zobaczysz 2 śrubki na samej górze osłony przed licznikiem :) po odkręceniu, wyciągniesz tą osłonkę dookoła licznika (na niej są przyciski od podgrzewania szyb itd) potem po prawej i po lewej licznika masz po 3 śruby, odkręcasz i wyjmujesz cały licznik, żaróweczki z tyłu to już nie problem :)

jak prawiony to 5min pracy :cool:

Drool - Wto Kwi 26, 2011 14:35

Wykręcasz dwie śrubki znajdujące się w górnej części czarnej ramki woków zegarów (tej z przyciskami od ogrzewania tylnej szyby i świateł przeciwmgielnych). Ramka oprócz śrubek na górze jest przymocowana zatrzaskami od dołu. Jak będziesz ciągnął z wyczuciem nic nie powinieneś połamać. Jak ją zdejmiesz po bokach zobaczysz śrubki od zegarów. Odkręcasz, odpinasz kostki i gotowe. Możesz wyciągnąć zegary. Montaż w odwrotnej kolejności. Czas pracy to +/- 15 minut:)
Figlaq - Wto Kwi 26, 2011 15:56

Faktycznie udało się:) Kontrolka od rezerwy ewidentnie spalona xD Tak jak i jedna z zaróweczek od podswietlenia. W najbliższych dniach je wymienię ;P

Ponieważ zawsze jakieś komplikacje muszą byćjedna ze srubek w czarnej ramce spadłą mi na kolumne kierowniczą, potoczyłą sie po niej i zatrzymałą się na przewodach za plastikiem nieco nizej koło schowka. Będę musiałsietam również dokopać i ja wydobyć .... bo będzie mi psułą przyjemność z jazdy ^^

woziak - Pią Maj 20, 2011 10:36

Jak można naprawić sam licznik kilometrów bo obrotomierz i prędkościomierz mi działa? Można wymienić sam ten mechanizm z cyferkami?
karolj - Pią Maj 20, 2011 11:47

Tam jest taki silniczek krokowy z przekładnia (taki mały biały, przymocowany na małych wypustkach plastikowych, zgrzanych od góry). Może kwestia wyjęcia i wyczyszczenia. A może coś się zacięło w samym liczniku? Ten silniczek ma bardzo mały moment i pewnie przy jakimś oporze nie ruszy. Możesz wyjąć obydwa bębenki i zobaczyć czy się kręcą luźno. Jeśli to nie sprawa mechaniczna, to sterownik silniczka - wraz ze stopniem mocy jest scalony, wlutowany na płytce i prawdopodobnie taniej kupisz nowy licznik niż będzie warta zabawa w wymianę tego.
junior332 - Czw Sie 04, 2011 14:02

Koledzy mam trochę inny problem. Za szybkę od zegarów wpadła mi mucha więc wyciągnąłem licznik żeby ją usunąć. Po ponownym złożeniu nie działa mi połowa podświetlenia (połowa prędkościomierza i połowa obrotomierza) i co najgorsze nie mam za dużo paliwa w baku, myślę że rezerwa a po zgaszeniu silnika wskazówka bardzo powoli wędruję na mniej więcej połowę baku. Po zapaleniu równie powoli wraca na "faktyczny" stan choć teraz tak naprawdę nie wiem czy pokazuje on prawdę. Co może być przyczyną? Wie ktoś jak to naprawić?
woziak - Czw Sie 04, 2011 23:07

Zwarcie jakieś się zrobiło? Wyciągnij jeszcze raz licznik, ewentualnie zmień żarówki i zobacz czy jakiś przewód nie był przez przyciśnięcie uszkodzony, albo jakaś kostka luźna.
junior332 - Pią Sie 05, 2011 10:45

Kostki sprawdziłem jeszcze raz, przewody są ok. Sprawdziłem wszystkie bezbieczniki i nic. Dziś pojadę na komputer i zobacze czy wykasowanie błędów o ile są coś da...
NocnyDrwal - Sob Sie 06, 2011 11:14

Jaki rodzaj zarowki podchodzi do kontrolki rezerwy?
pelson91 - Sob Sie 06, 2011 12:05

A ja mam pytanie co do wskaźnika paliwa. Czy kontrolka rezerwy zapala się jak już wskaźnik opadnie do zera? Czy zapala się wcześniej i jak wskaźnik opada do zera to już naprawdę pusto w baku?
junior332 - Wto Sie 09, 2011 11:43

U mnie przed awarią zapalała się zanim opadła na zero, teraz nie wiem jak będzie a auto zatankowałem do pełna więc muszę trochę pojeździć żeby sprawdzić
pelson91 - Wto Sie 09, 2011 14:58

Sprawdziłem doświadczalnie, zapaliła się jak już opadła na zero, i to czasami też przygasała leżąc na tym zerze
junior332 - Czw Sie 11, 2011 14:51

Może coś nie tak z pływakiem? Ja wymieniałem skrzynię biegów u siebie i musiałem wyjąć akumulator więc próbowałem zrestartować komputer stykając klemy do siebie ale nic nie pomogło, wskaźnik po wyłączeniu zapłonu wraca na połowę baku, podświetlenie dalej nie działa a SRS świeci się cały czas...
pelson91 - Czw Sie 11, 2011 15:08

oo, z tym SRS też tak mam, miga mi po włączeniu zapłonu i na odpalonym silniku. Wskazówka paliwa u mnie może nie wraca na połowę po wyłączeniu zapłonu, co wskazuje ten sam stan co podczas włączonego silnika. A to chyba nie jest normalne zjawisko. Problemy z plywakiem miałem w poprzednim aucie, oszukiwał mnie o 1/4 baku. Lałem do pełna - pokazywał że mam 3/4, a jak włączała się rezerwa to prawie 200km mogłem prześmigać ;)
junior332 - Czw Sie 18, 2011 11:36

W tym modelu jest normalne że po wyłączeniu zapłonu wskaźnik pozostaje w tym samym miejscu... Ciężko kogoś oszukać:)
Staniol - Pią Paź 21, 2011 17:59

No to ja mam inny problem koledzy, tankując do pełna wskaźnik nie pokazuje pełnego baku tylko tak 3/4 :/ co to może być?
pelson91 - Pią Paź 21, 2011 18:49

to jest wina pływaka. miałem tak w moim poprzednim aucie, ale nie mogłem odkręcić nakrętki przy pompie paliwa więc tak już pozostało ;)
Staniol - Pią Paź 21, 2011 18:52

co z tym zrobić? pompy szukać pod tylnymi siedzeniami czy gdzie?
pelson91 - Pią Paź 21, 2011 19:04

nie wiem jak jest w Roverze, ale chyba tak, tam bym zaczął poszukiwania.
R.E.D. - Pią Paź 21, 2011 23:11

Staniol napisał/a:
co z tym zrobić? pompy szukać pod tylnymi siedzeniami czy gdzie?

w dieslu nie ma pompy w baku :mrgreen: jesli dobrze pamietam, to plywak jest pod deklem w ksztalcie wirujacego tloka z wankla :wink: zaraz za tylnym prawym oparciem, wiec najwygodniej odkrecac od srodka - wystarczy wyjac/wysunac/podniesc i podlozyc wykladzine bagaznika i zlozyc oparcie prawe. srybki chyba sa na krzyzak, ale mozliwe, ze sie myle - wtedy bedzie potrzebny jakis klucz 8 lub 10mm :wink:

u mnie po tankowaniu pod korek jest powyzej gornej kreski

Staniol - Sob Paź 22, 2011 10:29

No dobra, wiem już gdzie jest pływak ale co z nim zrobić? Co się z nim dzieje że wskaźnik źle pokazuje?
R.E.D. - Sob Paź 22, 2011 23:38

mozesz wyjac i zobaczyc czy swobodnie sie porusza po prowadnicy - jesli poprzedni wlasciciel np nie tankowal do pelna, to moze jest zasyfiony i wystarczy przeczyscic prowadnice lub przejechac jakims drobnym wodnym papierem. w rave chyba bylo cos napisane, zeby przed wyciaganiem/wypinaniem plywaka odlaczyc przynajmniej - aku bo mozna uszkodzic wskaznik :wink: