Zobacz temat - [R75] Jaki gaz do rover 75
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Jaki gaz do rover 75

dudiii - Wto Gru 14, 2010 10:12
Temat postu: [R75] Jaki gaz do rover 75
Witam,

jaki gaz najlepiej zamontować w modelu 75, 2.0 V6?

za wszelkie info z góry dzieki

hvil - Wto Gru 14, 2010 10:37

sekwencyjny:D
Boncky - Wto Gru 14, 2010 10:52

a po co ci gaz do takiego auta ? 8/9 L to dużo ? jeździsz dziennie po 100-200km że to Ci się zwróci ? gazowanie rovera to jak gazowanie forda mustanga.
Black_Eryk - Wto Gru 14, 2010 11:17

Proponuje instalacje sekwencyjną, ale proś wg mnie najlepiej jakiś polski - dobry sprawdzony komputer/sterownik

( nowy ZENIT byłby wg mnie bardzo dobry) - żeby potem nie było jaj że gaziarze zamontują Ci jakies dziwne ustrojstwo a jak zwiną interes to potem nigdzie tego nie zserwisujesz.

najważniejsze zalety ZENIT-a:

- sekwencyjne przełączanie z benzyny na gaz czyli załączanie poszczególnych wtryskiwaczy gazowych indywidualnie

- funkcja "Max Power" - przełączenie z gazu na benzynę po przekroczeniu zadanej prędkości obrotowej silnika oraz automatyczny powrót do zasilania gazowego po spadku obrotów

- możliwość odłączania bądz załączania pojedynczych wtryskiwaczy benzynowych, co pozwala na dokładną weryfikację stanu wtryskiwaczy gazowych, zacinania się, zawieszania, niedokładnego dawkowania

- możliwość kalibracji sytemu na podstawie obciążenia silnika w funkcji prędkości obrotowej


pozdrawiam

Markzo - Wto Gru 14, 2010 11:21

od zenita trzymaj sie z daleka, straszne to potem problemy sprawia(niestety przekonałem się o tym w Vectrze V6). STAG lub BRC, do tego szybkie wtryski np: magic jet i wydajny parownik, a przedewszystkim poprawny i dokładny montaż, lepiej dołożyć pare stówek i nie mieć potem problmów, nie oszczędzaj na instalce to będzie Ci dobrze służyć :)
Pawel84 - Wto Gru 14, 2010 11:55

Zenit to taka drużyna piłkarska :) Stag...profesjonalny sterownik sekwencyjnego wtrysku gazu, dobry warsztat gazowy dobierze odpowiednie szybkie, precyzyjne wtryskiwacze np: magicjet, parownik powyżej 150 koni (chodzi o zdolność ogrzania gazu) jak chcesz być zadowolonym z osiągów i wyników spalania, nie oszczędzaj, to powinno kosztować w sumie około 3000 zł.

Nie bierz pod uwagę zwykłych instalacji 2 i 3 generacji, to historia, żuk, nysa, fiat 125p :)

Musi być wtrysk minimum 4 generacja, fajną opcją jest sekwencja 5 generacji podająca gaz do wtryskiwaczy w formie ciekłej (pompa w zbiorniku gazu) ale to kosztuje, w zamian możesz
podnieść moc nawet o ok 12% (spalanie gazu zawsze będzie większe o około 17 - 20 %

dudiii - Wto Gru 14, 2010 12:42

obecnie spala mi średnio 12-13 litrów na setke, dodam że jest to automat, chcę zamontować z tego względu, że będę robić dziennie minimum 100 km, ile wogóle będę mógł zaoszczędzić?
tomimacko - Wto Gru 14, 2010 12:43

Witam.ja założyłem do swojego 2,5 instalacje BRC mam już ją 8 miesięcy i zrobione ponad 20tyś km i tylko filterki wymieniam. wiadomo jest wydatek ale naprawde warto jesli chcesz trzymać auto dłużej.w poprzednich autach miałem stagi i inne czary i co chwile coś.
Obecne spalanie to 12-13 litrów a benzyny pali mi 11. za instalacje płaciłem 4200zł
Tak więc średnio przeliczając za 100 zł na benie robiłem 200km a na gazie robie 300km

hvil - Wto Gru 14, 2010 14:42

Mi do 1.8T proponowali BRC dedykowany jakistam zestaw jak do 1.8T audi, a co do staga, osobiscie uwazam ze lepiej doplacic do BRC, ludzie chwala staga ale spotkalem sie z takimi co marudzili:-)


Choc ja nadal uważam że do 75 najlepszy jest gaz.... rozweselajacy w kabinie i podltenek pod maska :mrgreen:

dudiii - Czw Gru 16, 2010 14:17

orientowałem się ostatnio po różnych serwisach które montują BRC w trójmieście i ceny wahają się od 3600 zł do 4700 zł z lubryfikacją...
czy w tym modelu jest wogóle potrzebna lubryfikacja?
czy ktoś może polecić jakiś serwis z trójmiasta?

mike-l - Czw Gru 16, 2010 14:46

Niedawno montowałem gaz do swojego R, miałem wybór między BRC a Landi Rezo, padło na to drugie :) Polecam warsztat :
http://www.warsztatlpg.pl/
acha, warsztat ma być nieczynny do końca roku, może w tym tygodniu jeszcze złapiesz właściciela.

_papa_ - Czw Gru 16, 2010 14:54

Boncky napisał/a:
a po co ci gaz do takiego auta ? 8/9 L to dużo ? jeździsz dziennie po 100-200km że to Ci się zwróci ? gazowanie rovera to jak gazowanie forda mustanga.


To że kolego się zraziłeś do gazu nie musisz od razu innych od tego odciągać. Kolega dudiii zdecydował się na taki krok bo widać policzył, że jazda na benzynie mu się nie opłaca.

A co do szczegółów to najlepiej załóż konto na: www.lpg-forum.pl i tam dowiesz się wszystkiego łącznie z polecanym warsztatem. PS. Tylko ostrzegam, kultura na tym forum to rzecz nieznana :wink: .

A ode mnie to:
sterownik stag 300 plus
reduktor eg 200, magic III,
Wtryskiwacze Matrix hd544 (wszyscy ci polecą magic jet bo tanie ale ostatnio sam się przekonałem, że strasznie mało odporne są na syf w olskim gazie)
Miedź najlepiej 8mm

PS2. I kolego nie łudź się, że na mniej jak 2600zł założysz dobrą instalację do auta o tej mocy.

Boncky - Czw Gru 16, 2010 22:04

_papa_ napisał/a:
To że kolego się zraziłeś do gazu nie musisz od razu innych od tego odciągać. Kolega dudiii zdecydował się na taki krok bo widać policzył, że jazda na benzynie mu się nie opłaca.


Nie zraziłem się, wypowiadam jedynie swoją opinię, uważam że gaz do Rovera 75 to błąd nie wspomnę już o silnikach serii K. Broń Boże nikogo nie odciągam, wręcz przeciwnie.

dudiii napisał/a:
obecnie spala mi średnio 12-13 litrów na setke, dodam że jest to automat, chcę zamontować z tego względu, że będę robić dziennie minimum 100 km, ile wogóle będę mógł zaoszczędzić?


chyba nie policzył :)

pozdrawiam

_papa_ - Pią Gru 17, 2010 10:36

Wybacz Bonky, przepraszam jeśli poczułęś się obrażony. Ale:

Boncky napisał/a:
uważam że gaz do Rovera 75 to błąd nie wspomnę już o silnikach serii K. Broń Boże nikogo nie odciągam, wręcz przeciwnie.
czy mógłbyś mi wyjaśnić dlaczego tak sadzisz? Bo ja nie widzę przeciwko temu żadnych przeciwwskazań. Czyżby silniki serii K były jakieś inne?

dudiii napisał/a:
czy w tym modelu jest wogóle potrzebna lubryfikacja?

tylko dla lepszego samopoczucia właściciela i zadowolenia sprzedawcy, ze coś dodatkowo zarobi za frajer.

Że tak przytoczę wypowiedź z innego forum notabene tylko gazowego:
Lubryfikacja nie pomoże jeśli instalacja jest nieprawidłowo zainstalowana, skonfigurowana lub wyregulowana przez co pracuje na ubogiej mieszance oraz wysokiej temperaturze i agresywnej atmosferze spalania. Oczywiście i odwrotnie : prawidłowo pod każdym względem wykonana instalacja gazowa nie stwarza zagrożenia wypalania gniazd czy zaworów. Nie można liczyć, że parę kropli "cudownego" oleju zastąpi inżynierię materiałową i dobre działanie instalacji bo to działa identycznie jak maść na szczury : niezwykle skuteczna o ile ktoś wierzy na słowo.
Na tym forum nauczają, że to wyrzucanie pieniędzy.

hvil - Pią Gru 17, 2010 10:46

ja tam uważam ze seria K do gazu jest luzz, ma bardzo wytrzymałe gładzie cylindryczne, rzadko cierpi na łykanie oleju, jedynie uturbionego bym nie gazował bo po co kupować turbo jak się chce na gaz robić, turbawka szybciej pada i trudniej ustawić jak np 2.0 v6 o tej samej mocy co 1.8T.
dudiii - Pią Sty 07, 2011 12:37

po głębszych przemyśleniach i radach prawdopodobnie zdecyduję sie na:

SEQUENT 56

SEQUENT 56 jest najnowszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu
w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 5, 6, 8 i 12 cylindrowych
w tym też z TURBO doładowaniem.

Podobnie jak SQUENT 24 tak i ten system jest alternatywą dla pełnej wersji FLY SEQUENT. W systemie tym zastosowano modyfikacje polegające na wbudowaniu emulatorów i czujników w podstawowe komponenty systemu stanowiące integralną część centrali SEQUENT 56, reduktora GENIUS, oraz listwy RAIL. W listwie RAIL znajduje się czujnik ciśnienia i temperatury pozwalający na mierzenie powyższych wartości
z większymi dokładnościami - natychmiastowa interwencja i skorygowanie ilości spalonego gazu.

SEQUENT 56 charakteryzuje się bezobsługowością, oraz jest ekonomiczny, ekologiczny i prosty w serwisowaniu..


w sopocie w firmie (http://www.auto-system.com.pl/index.html) zainstalują za 4500zł, warto?:)

_papa_ - Pią Sty 07, 2011 20:20

dudiii napisał/a:
po głębszych przemyśleniach i radach prawdopodobnie zdecyduję sie na:

SEQUENT 56


Tylko weź pod uwagę jedną rzecz o której mało kto wspomina jeśli chodzi o BRC. Instalacja podpiera się w dowolnej chwili benzyną, bez żadnej wiedzy i kontroli ze strony użytkownika. Inaczej mówiąc nigdy nie wiesz, czy twoje auto jedzie akurat w tym momencie na gazie.tylko nie wiem jak w wypadku akurat tej instalacji. Pewnie na www.lpg-forum.pl się dowiesz.

dudiii - Nie Sty 09, 2011 20:23

a co myślicie o Stag 300-6 Plus?
_papa_ - Nie Sty 09, 2011 23:04

dudiii napisał/a:
a co myślicie o Stag 300-6 Plus

Broń Boże kolego nie chce abyś pomyślał, że odwodzę cie od BRC. To całkiem idioto odporne (w odniesieniudo instalatorów) instalacje.
Jak dla mnie to za pieniądze wydane na brc spokojnie założysz dobra instalacje na stagu.
Poza tym sama nazwa sterownika nic nie mówi i nic nie daje. Potrzebujesz dobrego instalatora, np. tego co ci polecił Nikoś na lpg-forum.
Zacznijmy może najpierw od tego ile myślisz wydać na instalacje lpg?

dudiii - Pon Sty 10, 2011 12:36

mogę wydać ok. 4tys.

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 09:12 ]
proszę o fachową poradę dot wyboru pomiędzy brc a stag

[ Dodano: Pon Sty 10, 2011 12:36 ]
mam jeszcze opcje zamontowania Landi Renzo, jakieś opinie na ten temat?

_papa_ - Pon Sty 10, 2011 14:29

dudiii napisał/a:
mogę wydać ok. 4tys.

wystarczająco za instalacje dobrej klasy. Ja bym proponował zainteresować się poważnie landi renzo. Dobra jakościowo kompletna instalacja. Za stagiem przemawia za to łatwość serwisowania ze względu na popularność. ale musisz wiedzieć co ci gazownicy będą chcieli zaproponować za podzespoły.
Znajdź tylko ogarniętego gazownika i nie będziesz wiedział co to gaz w aucie.

Markzo - Pon Sty 10, 2011 14:41

ja bym brał staga, jest tanszy w pozniejszym serwisie i prawie każdy gaziarz Ci go ogarnie, a to duzy plus.
mike-l - Pon Sty 10, 2011 22:42

U mnie śmiga, bez problemów.
dudiii - Pią Sty 14, 2011 10:13

biore landi renzo, koszt 4200 zł, prawdopodobnie zakładam tutaj: http://www.warsztatlpg.pl/strona_glowna.php


jakies opinie na temat tego zakładu

mike-l - Pią Sty 14, 2011 11:42

Warsztat jak najbardziej na +
Najlepiej pojedź, pogadaj i zobaczysz.
W moim R montaż był w maju, do tej pory była regulacja niskich obrotów oraz wysokich, gdyż zapominiano ustawić wyższe ciśnienie w parowniku. I to tyle. Montaż, materiały jak najbardziej OK.
Jakieś opinie są na trojmiasto.pl, poszukaj.

shakesbeer - Pią Sty 14, 2011 20:42

Dudiii nie zapomnij podzielić się wrażeniami z jazdy po zainstalowaniu ;)
Dopiero teraz znalazłem ten wątek a temat gazu w R75 przerabiam od roku na własnym przykładzie.
Silnik KV6 2.0 ma bardzo szeroki zakres pracy i jego zestrojenie to nie bułka z masłem jak np. w oplu którym jeździłem wcześniej.
Pomijając techniczne wywody (no chyba że ktoś jest ich ciekaw to chętnie się podzielę) OMEGAS Landi Renzo+szybkie wtryskiwacze to chyba najlepszy wybór.
Jestem bardzo ciekawy Twojej opinii a także innych użytkowników tej instalacji na KV6 2.0 na temat jej eksploatacji żeby porównać ją z moim STAGiem z którego byłbym zadowolony, gdyby nie pewnego rodzaju "ale"

mike-l - Pią Sty 14, 2011 22:01

Ciekawe co to za "ale"!
Podziel się :grin:

shakesbeer - Sro Sty 19, 2011 00:23

No to moje "ale":
Mam sterownik 4GAZ (czyli stag 300), wtryskiwacze MagicJet i reduktor Scorpion ST

Przy średnicach dysz wtryskiwaczy gazu i mnożnika dobranych do obrotów jałowych (tak, że przy przełączaniu gaz/benzyna komputer nie zmienia czasów wtrysków i przełączenie jest niezauważalne) podczas obciążenia silnika LUB wejścia na obroty powyżej 5000 czasy wtrysków zapętlają się i instalacja przełącza się awaryjnie na benzynę.

Żeby temu zapobiec zastosowałem dysze o większych średnicach i teraz mogę śmiało wcisnąć pedał przy wyprzedzaniu, silnik bez problemu wchodzi na 6500 pod obciążeniem ale za to przy przełączaniu z benzyny na gaz mam trwającą kilka sekund przerwę skuteczności silnika, który prawie gaśnie (czasy wtrysków zmieniają się od 2,8ms na benzynie do 2,4ms na gazie) potem silnik zaczyna pracować normalnie. Jest to uciążliwe bo przełączenie na gaz następuje po wzroście obrotów, czyli np. jak ruszam na zielonym świetle.

Aby wyeliminować tę niedogodność musiałbym skrócić jeszcze minimalny czas wtrysku ale MagicJet'y które uchodzą podobno za jedne z szybszych są do tego za wolne (poprzednio miałem Valteki -całkowita parodia) i sam już nie wiem co z tym fantem zrobić -na razie po prostu jeżdżę.

Dlatego czekam na opinie jaka zamieści (mam nadzieję) Dudiii .

Markzo - Sro Sty 19, 2011 09:59

niczego takie u nas nie ma, żadnego z tych objawów o których piszesz...
hvil - Sro Sty 19, 2011 10:24

bo Markzo jeździ na jedynym słusznym gazie do 75:-D ROZWESELAJĄCYM:-P jakbyś miał LPG to może też miałbyś jak kolega:P
Markzo - Sro Sty 19, 2011 11:13

w 75 jest sekwencyjna instalacja gazowa :D w ZS jest tylko benzyna :P
shakesbeer - Sro Sty 19, 2011 22:35

Markzo a jaką masz tą instalację LPG ?
Markzo - Sro Sty 19, 2011 23:02

reduktor Diego Silver, zawór gazowy Lovtec, zbiornik 71l (wchodzi 63l), wielozawór Tomasetto, obudowa wielozaworu Irene, zawór tankowania Tomasetto, przełącznik/centralka/układ elektorniczny Stag 300+, wtryski MagicJet.
shakesbeer - Sro Lut 16, 2011 17:24

dudiii - jak się udało gazowanie?
tomhas - Sro Lut 16, 2011 23:01

Żeby nie zakładać nowego tematu...
Powiedzcie mi czy R75 były produkowane z fabrycznym gazem? Gdyż znalazłem na allegro Roverka 75 z takim LPG http://otomoto.pl/rover-7...-C10513567.html i zastanawiam się czy to ściema..

_papa_ - Sro Lut 16, 2011 23:47

tomhas napisał/a:
Powiedzcie mi czy R75 były produkowane z fabrycznym gazem
Ja bym powiedział to inaczej. Produkowane nie były, ale zapewne na życzenie klienta taka instalacja została zamontowana w autoryzowanym serwisie.
zefir - Czw Lut 17, 2011 00:02

To dorzucę moje 5groszy do tematu:D

W grudniu 2010 założyłem instalację gazu KME. Zakładałem u sprawdzonego 'gazownika' w Kokoszkowach k. Starogadu Gdańskiego i zakład ten polecam dla potomnych z Pomorza :) .
Przed założeniem poczytałem trochę o instalacjach i większość ludzi poleca Stagi, ale mój 'gazownik' na pytanie 'Może Stag?' odpowiedział - 'Nie lubię sobie robić problemów'.
Póki, co gaz śmiga jak należy. Spalanie w trasie na poziomie 10,7l/100km, w mieście około 11,5l-12/100km. Póki co różnicy LPG/PB nie wyczuwam :D
Jutro dodam poszczególne komponenty, z jakich składa się instalacja.
Na razie mogę powiedzieć tyle, że butlę w kole mam 55l, wchodzi do niej niecałe 40l czyli zasięg w trasie mam na poziomie 350km (sprawdzone wycieczką do Łodzi:) )

tomhas - Czw Lut 17, 2011 12:02

ZEFIR napisz jaki masz samochód i jaki silnik, bo to ważne
zefir - Czw Lut 17, 2011 16:00

tomhas napisał/a:
ZEFIR napisz jaki masz samochód i jaki silnik, bo to ważne


Wybacz :D

mój roverek to R75 z motorkiem 2.0 KV6 :) (zreszta w moim opisie jest to zawarte :) )

Komponenty instalacji:
reduktor: KME Silver
zawór: Valtek
zbiornik: Stako 55l
Wielozawór: Tomasetto
obudowa wielozaworu: Stako
ECU: KME Diego G3
Wrtyskiwacz: Rail Horizon
Przewody sztywne/elastyczne: Faro/Parker


tomhas napisał/a:
Żeby nie zakładać nowego tematu...
Powiedzcie mi czy R75 były produkowane z fabrycznym gazem? Gdyż znalazłem na allegro Roverka 75 z takim LPG http://otomoto.pl/rover-7...-C10513567.html i zastanawiam się czy to ściema..


Z tego, co się wcześniej orientowałem, w Holandii instalacje LPG są bardzo popularne, a że można dostać dedykowaną instalację do R75 (dostępna np. w intercarsie), to założenie tam nie jest problemem. Tylko, żeby używać tego LPG w Polsce, trzeba się zaopatrzyć w przejściówkę do wlewu gazu, bo w Holandii ponoć inne wlewy są. :)

pozdrawiam :)

_papa_ - Czw Lut 17, 2011 16:55

zefir napisał/a:
Wrtyskiwacz: Rail Horizon
nie za bogato ale
zawsze to lepiej jak czerwone valdemary.

zefir - Pią Lut 18, 2011 22:55

_papa_ napisał/a:
zefir napisał/a:
Wrtyskiwacz: Rail Horizon
nie za bogato ale
zawsze to lepiej jak czerwone valdemary.


Ja tam na gazie się nie znam. Póki co działa dobrze i jestem zadowolony. Na podobnej instalacji (od tego samego 'gazownika') kumpel Volvo V40 2.0T jeździ już prawie rok i też nie narzeka :)

Pawel84 - Sro Lut 23, 2011 11:00

shakesbeer napisał/a:
No to moje "ale":
Mam sterownik 4GAZ (czyli stag 300), wtryskiwacze MagicJet i reduktor Scorpion ST

Przy średnicach dysz wtryskiwaczy gazu i mnożnika dobranych do obrotów jałowych (tak, że przy przełączaniu gaz/benzyna komputer nie zmienia czasów wtrysków i przełączenie jest niezauważalne) podczas obciążenia silnika LUB wejścia na obroty powyżej 5000 czasy wtrysków zapętlają się i instalacja przełącza się awaryjnie na benzynę.

Żeby temu zapobiec zastosowałem dysze o większych średnicach i teraz mogę śmiało wcisnąć pedał przy wyprzedzaniu, silnik bez problemu wchodzi na 6500 pod obciążeniem ale za to przy przełączaniu z benzyny na gaz mam trwającą kilka sekund przerwę skuteczności silnika, który prawie gaśnie (czasy wtrysków zmieniają się od 2,8ms na benzynie do 2,4ms na gazie) potem silnik zaczyna pracować normalnie. Jest to uciążliwe bo przełączenie na gaz następuje po wzroście obrotów, czyli np. jak ruszam na zielonym świetle.

Aby wyeliminować tę niedogodność musiałbym skrócić jeszcze minimalny czas wtrysku ale MagicJet'y które uchodzą podobno za jedne z szybszych są do tego za wolne (poprzednio miałem Valteki -całkowita parodia) i sam już nie wiem co z tym fantem zrobić -na razie po prostu jeżdżę.

Dlatego czekam na opinie jaka zamieści (mam nadzieję) Dudiii .



shakesbeer miałem to samo z tym przełączaniem ale jak zmienili dysze na 2,5mm to nie wiadomo kiedy się przełącza...komp mam taki jak Ty...wtryski valtek, parownik ?? ? i działa.
Wcześniej telepało bo miałem dysze 1,8...teraz Rover śmiga aż miło.

[ Dodano: Sro Lut 23, 2011 11:00 ]
zefir napisał/a:
To dorzucę moje 5groszy do tematu:D

W grudniu 2010 założyłem instalację gazu KME. Zakładałem u sprawdzonego 'gazownika' w Kokoszkowach k. Starogadu Gdańskiego i zakład ten polecam dla potomnych z Pomorza :) .
Przed założeniem poczytałem trochę o instalacjach i większość ludzi poleca Stagi, ale mój 'gazownik' na pytanie 'Może Stag?' odpowiedział - 'Nie lubię sobie robić problemów'.
Póki, co gaz śmiga jak należy. Spalanie w trasie na poziomie 10,7l/100km, w mieście około 11,5l-12/100km. Póki co różnicy LPG/PB nie wyczuwam :D
Jutro dodam poszczególne komponenty, z jakich składa się instalacja.
Na razie mogę powiedzieć tyle, że butlę w kole mam 55l, wchodzi do niej niecałe 40l czyli zasięg w trasie mam na poziomie 350km (sprawdzone wycieczką do Łodzi:) )


więc spalanie na trasie wychodzi 11,4 nie 10,7 ... 40l :350km x 100 = 11,428l

U mnie spalanie troszkę mniejsze na trasie 10,8 jazda z prędkością do 160 km/h

shakesbeer - Sro Lut 23, 2011 18:51

Pawel84 napisał/a:

shakesbeer miałem to samo z tym przełączaniem ale jak zmienili dysze na 2,5mm to nie wiadomo kiedy się przełącza...komp mam taki jak Ty...wtryski valtek, parownik ?? ? i działa.
Wcześniej telepało bo miałem dysze 1,8...teraz Rover śmiga aż miło.


Skoro tak to prawdopodobnie u mnie występuje jeszcze coś, np. któryś wtryskiwacz "leje" bo przy dyszach 2,2-2,3 czasy są już za krótkie i kończy się możliwość regulacji, przy większych zalewa całkowicie i silnik zdycha. Wcześniej próbowałem też 1,8 ale wówczas czasy się zapętlają już powyżej 4500rpm. Przyjdzie wiosna trzeba będzie podłubać. Dzięki za info :)

szkielo82 - Wto Lut 14, 2012 00:18

Pawel84 napisał/a:
Nie bierz pod uwagę zwykłych instalacji 2 i 3 generacji, to historia, żuk, nysa, fiat 125p :)

Musi być wtrysk minimum 4 generacja


Czy może mi ktoś wyjaśnić dlaczego musi być minimum 4 generacja?
Chciał bym założyć 2 generację gazu.
Czy są jakieś przeciwwskazania?
Tylko prosił bym o jakieś techniczne powody, a nie że to era fiata i żuka ;)
Z góry dzięki :)

Markzo - Wto Lut 14, 2012 07:51

takie, ze kolektor ssący, który nowy kosztuje ok 800f (okolice 4000zl) CI najnormalniej szlaq trafi ;) bo na gazie 2gen, gaz podawany jest jeszcze przed kolektorem ssący, i bardzo lubi sobie zrobić wsteczny wybuch, wtedy rozlatują się elementy układu dolotowego - kolektory (plastikowe, takie jak w 75), przewody, puszki filtrów. Do tego w 75 jest bardzo malo miejsca, zeby wsadzic w dolot przed przepustnica ten podajnik gazu (wygląda jak mały palnik kuchenki gazowej). Do tego stracisz bardzo na mocy, będzie palił sporo. Wg mnie za duze ryzko, za duzo sie traci, lepiej dolozyc troche do dobrej sekwencji i nie bac sie, ze cos sie rozleci (to nie sa bajki, przerabiałem pare razy strzały w kolektor na 2gen gazu i cale szczescie, ze kolektory byly aluminiowe, to tylko puchy filtra powietrza wybuchaly).
sobrus - Wto Lut 14, 2012 08:25

I właśnie dlatego nie montować II gen, bo to nie era fiata i żuka ;)
Kolektory dolotowe w K i KV6 wykonane są ze spawanego wibracyjnie Zytelu wzmacnianego włóknem szklanym.
http://www2.dupont.com/Au...es/case145.html
Były produkowane przez Dupont na zamówienie Rovera.

mike-l - Wto Lut 14, 2012 11:19

sobrus napisał/a:
Kolektory dolotowe w K i KV6 wykonane są ze spawanego wibracyjnie Zytelu wzmacnianego włóknem szklanym.

O rety, to faktycznie nasz R75 to jakieś UFO!

szkielo82, szkoda tego kolektora, trochę delikatny jest i kosztowny!