Zobacz temat - [R75] Przekaźnik świec żarowych
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Przekaźnik świec żarowych

Jacccek007 - Wto Sty 04, 2011 17:11
Temat postu: [R75] Przekaźnik świec żarowych
Witam...

Mam problem z zapalaniem mojego rovera powód to nie działające świece żarowe tyle że te świece są nowe mimo to sprawdzałem je na krótko i robią się czerwone...
Przy przekręceniu zapłonu lampka od świec po chwili prawidłowo gaśnie tyle że świece nie grzeją... proszę o pomoc

domel-x - Wto Sty 04, 2011 17:50

najprawdopodobniej przekaźnik świec żarowych
http://allegro.pl/przekaz...1360814940.html

Jacccek007 - Wto Sty 04, 2011 17:53

a wiesz może gdzie ten przekaźnik jest umiejscowiony
domel-x - Wto Sty 04, 2011 17:55

tam gdzie jest filtr kabinowy



w tyj czarnej obudowie gdzie wiązka idzie

Jacccek007 - Wto Sty 04, 2011 17:57

aha w wiesz może jak taki przekaźnik się sprawdza
domel-x - Wto Sty 04, 2011 18:05

najlepiej podmienić chyba na inny sprawny ,srawdż pierw może czy słychać jakiś dzwiek w nim po włączeniu zapłonu,powinno być słuchac takie pykniecie
Jacccek007 - Wto Sty 04, 2011 18:06

oki jak sprawdzę to napisze co i jak
Rowan - Wto Sty 04, 2011 18:11

domel-x, ten po prawej, ta taka dziwna puszka to jest od przekaźnika świec? Wiesz, pytam, bo nigdy nie miałem problemów z tym, tak na przyszłość, żeby wiedzieć :wink:
apples - Wto Sty 04, 2011 18:42

Jacccek007 napisał/a:
aha w wiesz może jak taki przekaźnik się sprawdza
Bierzesz próbówkę lub miernik i wpinasz się w kable wychodzące od przekaźnika na świece. Są to 4 grube kable. Przekręcasz zapłon i sprawdzasz każdy kabel osobno. Jeżeli się kontrolka zaświeci to przekaźnik OK. Czas zwarcia na przekaźniku na oko wynosi ok 30s i w tym czasie musisz się wyrobić ze sprawdzeniem. Jeżeli nie, to ponownie przekręcasz zapłon i sprawdzasz. :wink:

[ Dodano: Wto Sty 04, 2011 18:42 ]
Rowan napisał/a:
domel-x, ten po prawej, ta taka dziwna puszka to jest od przekaźnika świec? Wiesz, pytam, bo nigdy nie miałem problemów z tym, tak na przyszłość, żeby wiedzieć
Tak. Obok ECM.
domel-x - Wto Sty 04, 2011 18:47

Rowan, też tam jest przekaźnik swiec i ECM ,tylko ze to jest wersja angielska
witgut - Wto Sty 04, 2011 18:56

UWAGA w aukcji którą wrzucił domel-x, na zdjęciu jest moduł EWS od immobieleisera a nie przekaźnik świec żarowych. Więc albo pomieszały się zdjęcia, albo sprzedający nie wie co sprzedaje.
domel-x - Wto Sty 04, 2011 19:03

faktycznie nie zwróciłem uwagi
szemet33 - Sro Sty 05, 2011 17:39

A nie prościej sprawdzić świece w tych wtyczkach czy grzeją ? i wtedy jak się robią czerwone to przekaźnik jest ok dobrze myśle?
apples - Sro Sty 05, 2011 19:34

szemet33 napisał/a:
A nie prościej sprawdzić świece w tych wtyczkach czy grzeją ? i wtedy jak się robią czerwone to przekaźnik jest ok dobrze myśle?
Trzeba zdjąć kolektor dolotowy. Niestety nie ma dojścia aby zdjąć choćby same "fajki". Z 1 cylindra może jeszcze da radę, ale z pozostałych tragedia. :wink:
SeniorA - Sro Sty 05, 2011 22:59

Jacccek007 napisał/a:
Przy przekręceniu zapłonu lampka od świec po chwili prawidłowo gaśnie tyle że świece nie grzeją...
Jacccek007, z kąd wiesz, że świece nie grzeją ?. Jak świeci kontrolka , to chociaż jedna musi grzać ,bo kontrolka świeci przed uruchomieniem silnika jak obwód jest zamkniety.Po uruchomieniu silnika przestaje świecić ,ale świece jeszcze kilka sekund grzeją, nawet dłużej niż przed uruchomieniem ( czas grzania zależy od temperatury silnika). W temp. 0 st.C łączny czas grzania to około 15 - 20 sek.
apples - Czw Sty 06, 2011 11:46

SeniorA napisał/a:
Jacccek007, z kąd wiesz, że świece nie grzeją ?. Jak świeci kontrolka , to chociaż jedna musi grzać ,bo kontrolka świeci przed uruchomieniem silnika jak obwód jest zamkniety.
Nie prawda. Miałem spalone wszystkie 4 i kontrolka świeciła.
SeniorA napisał/a:
Po uruchomieniu silnika przestaje świecić
Nie tylko. Kontrolka gaśnie po upływie "jakiegoś" określonego czasu bez względu czy silnik został uruchomiony czy też nie.
SeniorA napisał/a:
ale świece jeszcze kilka sekund grzeją,
To prawda. Słychać jak przekaźnik rozłącza po pewnym czasie mimo ze kontrolka grzania świec zgasła wcześniej.
SeniorA napisał/a:
nawet dłużej niż przed uruchomieniem ( czas grzania zależy od temperatury silnika).
Zależy kto jak uruchamia silnik. :wink:
Jacccek007 - Pią Sty 07, 2011 09:38

świece mi grzeją bo wykręcałem każdą z nich i na krótko przytykałem je do akumulatora i robiły się czerwone a co do reszty sprawdzałem czy go słychać nic cisza więc
zamówiłem już sobie ten moduł EWS kosztowało mnie to 60zł z przesyłką okazuje się że pasuje od BMW3 E46 a takich jest pełno na części więc nie ma problemu jak wymienie to dam znać

apples - Pią Sty 07, 2011 09:44

Jacccek007 napisał/a:
zamówiłem już sobie ten moduł EWS kosztowało mnie to 60zł z przesyłką okazuje się że pasuje od BMW3 E46 a takich jest pełno na części więc nie ma problemu jak wymienie to dam znać
EWS nie jest modułem od świec. EWS to moduł immobilizera który nie ma nic wspólnego ze świecami.
Jacccek007 - Pią Sty 07, 2011 13:39

to gdzie jest przekaźnik od świec żarowych????

[ Dodano: Pią Sty 07, 2011 13:39 ]
http://allegro.pl/przekaz...1360814940.html
na allegro przekaźnik świec żarowych do Rovera 75 wygląda tak i na nim pisze EWS

apples - Pią Sty 07, 2011 15:36

Jacccek007 napisał/a:
to gdzie jest przekaźnik od świec żarowych????
Obok ECM silnika. Musisz rozebrać podszybie jak do wymiany filtra kabinowego i otworzyć puszkę od sterownika przymocowaną do grodzi.
Jacccek007 napisał/a:
na allegro przekaźnik świec żarowych do Rovera 75 wygląda tak i na nim pisze EWS
Link nie działa. Głupoty piszą i tyle. Tak wygląda przekaźnik http://forum.roverki.eu/v...p=261345#261345
apples - Czw Lip 21, 2011 13:11

Pomierzyłem u siebie napięcie wychodzące z przekaźnika na świece żarowe. Po przekreceniu stacyjki w poz. 2 - napięcie na świece podawane jest 12,12V - 12,20V. Na świecach jest napisane, że napięcie 11V. Dlaczego w takim razie jest podawane wyższe?
W momencie kiedy przekaźnik świec rozłącza (słychać charakterystyczne - pstryk) napięcie na świecach spada do 2,39V i tak się utrzymuje cały czas. Nie odpalałem silnika i nie wiem czy po odpaleniu jest tak samo. Czy to jest prawidłowe?
Stacyjka w poz. 0 - napięcie całkowicie zanika.


Kolory kabli (grube kable) na wtyczce wchodzącej do przekaźnika, a świece żarowe na poszczególnych cylindrach.
Zielono/czarny - świeca na 1 cylindrze
Czarno/fioletowy - świeca na 2 cylindrze
Żółto/zielony - świeca na 3 cylindrze
Czerwono/czarny - świeca na 4 cylindrze

21matys - Wto Wrz 27, 2011 14:11
Temat postu: [R75] przekażnik świec
mam pytanie chodzi o przekaźnik świec, podczas grzebania w moim R zauważyłem brązowo biały zaizolowany przewód, potem na jednym z postów zauważyłem ze ten przewod jest podpięty do białej kostki zwanej przekaznikiem świec. u mnie to wszystko jest nie podpięte....
auto odpala na dotyk nic sie nie dzieje oprócz wkręcanie sie w obroty powyżej 3800 obr dochodzi tylko do tej wartości a potem sie dławi.
moje pytanie brzmi ile przewodów lub złącz wchodzi do tego przekaźnika i jakie??.
czy ta kostka na foto nr 1 teżwchodzi w przekaźnik??
jakie mogą być objawy padającego przekaznika i czy moge tak jeździć???
zrobiłem juz ponad 15tys kilometrów na takim patencie i wszystko póki co ok wiem ze mam naprawiany komp bo nosi ślady naprawy... bóg wie co tam było robione...
poniżej pokazuje fotki jak to u mnie wygląda
mam mozliwość kupienie uzywanego kompa i okablowania ale wczesniej wole sie poradzic na forum

apples - Wto Wrz 27, 2011 14:39

21matys napisał/a:
podczas grzebania w moim R zauważyłem brązowo biały zaizolowany przewód, potem na jednym z postów zauważyłem ze ten przewod jest podpięty do białej kostki zwanej przekaznikiem świec.
Powinien być przykręcony do przekaźnika. Jest to +
21matys napisał/a:
u mnie to wszystko jest nie podpięte....
Odłączony.
21matys napisał/a:
auto odpala na dotyk nic sie nie dzieje oprócz wkręcanie sie w obroty powyżej 3800 obr dochodzi tylko do tej wartości a potem sie dławi.
Obroty nie mają nic z tym wspólnego. Problem pojawi się z rozruchem przy niskich temperaturach.
21matys napisał/a:
czy ta kostka na foto nr 1 teżwchodzi w przekaźnik??
Tak. 4 grube przewody to napięcie na świece, a pozostałe sterowanie zasilaniem.
21matys napisał/a:
jakie mogą być objawy padającego przekaznika i czy moge tak jeździć???
Możesz jeździć ale nie będziesz miał grzania świec żarowych.
21matys - Wto Wrz 27, 2011 17:00

apples dziękuje plusior for you ale mam jeszcze pare pytań

apples napisał/a:
Możesz jeździć ale nie będziesz miał grzania świec żarowych.


czyli mam rozumieć ze mimo ze na wyświetlaczu po przekreceniu kluczyka na pozycje numer 2 wyśwetla mi sie symbol grzania świec to i tak w rzeczywistości one się nie grzeją??

i jeszcze jedno pytanie czy macie moze jakąś teorie co mogło być przyczyną tego ze mój poprzednik zdemontował ten przekaźnik

apples - Sro Wrz 28, 2011 19:25

21matys napisał/a:
czyli mam rozumieć ze mimo ze na wyświetlaczu po przekreceniu kluczyka na pozycje numer 2 wyśwetla mi sie symbol grzania świec to i tak w rzeczywistości one się nie grzeją??
Dokładnie tak.
21matys napisał/a:
i jeszcze jedno pytanie czy macie moze jakąś teorie co mogło być przyczyną tego ze mój poprzednik zdemontował ten przekaźnik
Jest uszkodzony i nie rozłącza napięcia na świece żarowe co prowadzi do ich palenia - może. Może jest inny powód. Sprawdź multimetrem napięcie jakie wychodzi z przekaźnika na świece (4 grubsze przewody) i od razu zobaczysz po jakim czasie rozłącza.
21matys - Sob Lis 26, 2011 12:24

odnawiam temat zakupiłem prawie nowy przekaźnik z BMW ( w środku jak nowy) podłączyłem go i co sie okazłao ze nie łapie mimo ze pokazuje sie jka zwykle symbol na kompie grzanie świac a przekaźnik anie drgnie.... 12V na grubym beazowym przewodzie jest... ale nicnie klika... czy tempertura silnika ma na to wpływ?? bo sprawdziałem to na ciepłym silniku. czy tylko jak jest zimny to przekaźnik łapie?? przekanik posiada 8 styków (odpływów) z czego 4 to sąna swiece a 4 na sterowanie po przekręceniu kluczyka w pozycje 2 na dwóch z pozostałych 4 styków pokazuje sie +12V na trzecim jakieś tam +3V a na czwartym 0 ----> myślałem ze ten czwarty to masa ale jak zmieżyłem względem +12V to i tak dalej było 0. niewiem co teraz robićczy przekaźnik walnęty albo moze jakiś bezpiecznik prosze o pomoc na rys pokazuje mniewiecej schemat wtyczki i napiecie jakie mi sie pokazują pozdrawiam

[ Dodano: Sob Lis 26, 2011 12:24 ]
ok przekaźnik zaczoł łapac <jupi> rpodłączyłem go, zdiołem osłone i po przekręceniu stacyjki, widze ze stcznik łapie załącza sie na jakieś 10s.... pewno dlatego ze silnik sie troche schłodził... ale zauwazyłem ze styki robocze stycznika mocno iskrzą mimo ze nie są wypalone i wyglądaja idealnie na świece cwychodzi jakieś 2,75 V ;/ a na cewke stycznika p[rzycphdzi jakies 3V.. i moje pytanie brzmi jkaei to napięcie na cewke powinno być 12V czy te 3V... Dodam, ze świece nowe zamontowane pół roku temu ale z powodu braku przekaźnika ani razu nie używane ;/

sknerko - Sob Lis 26, 2011 12:48

nic nie podginaj świeca to ogromne obciążenie i pod obciążeniem może być takie napięcie. spróbuj zrobić tak że daj plus kablem bezpośrednio na świecę i zmierz jakie napięcie jest na kablu jak dotkniesz świecy obstawiam ze będzie podobne do tego co mierzysz a jak będzie inaczej to przeczyść styki przekaźnika drbnym papierem ściernym
21matys - Czw Gru 01, 2011 10:42

przy
sknerko napisał/a:
zmierz jakie napięcie jest na kablu jak dotkniesz świecy obstawiam ze będzie podobne do tego co mierzysz a jak będzie inaczej to przeczyść styki przekaźnika drbnym papierem ściernym
styki przekaźnika czyste....a npięcie po podłączeniu na krótko spada do nieco wiecej niz 10V kurde martwie sie ze to jesdna niesprawny przekaźnik.... juz 3ci z czego za drógi nie moge odzyska kasy....a teraz koleny ;/

[ Dodano: Sob Lis 26, 2011 13:34 ]
i juz znalazłe przyczyne.... nie byłem pewny podłączyłem na krótko cewke przekaxnika i zaczęła buczeć...... potem wziąłem stary przekażnik i podłączyłem również cewke na krótko i okazało sie ze legancko złapał było słychac charakterysteczne klik... ale niestety w starym przkeniku jest zalana całe elektronika.....wiec diagnoz tylko jedna mimo ze przekanik wyglada jak nowy a opornośc cewki jest dokładnie taka sama jak w starym przekaniku to niestety uszkodzona jest cewka :/ ku@#!a!!!! 3 przekaźnik....... nic teraz zostaje rozmowa z sprzedawcą......i modlitwa zeby zwrócił kase

[ Dodano: Czw Gru 01, 2011 10:42 ]
a mam takie ptanie czy przkeaźnijk od BMW o numerze 2 246 919 przypasuje do rovera bo rover ma przekaźnik o symbolu 2.247.664 ale wyglądaja identycznie tylko ze ten pierwszy jest czarny a ten drugi biały. poniżej podaje linki do owych przekaźnikow, koleś sprzedaje je jako do rovera
http://allegro.pl/rover-7...1964167934.html

kris-tofer - Czw Gru 15, 2011 11:58

apples napisał/a:
Kolory kabli (grube kable) na wtyczce wchodzącej do przekaźnika, a świece żarowe na poszczególnych cylindrach.
Zielono/czarny - świeca na 1 cylindrze
Czarno/fioletowy - świeca na 2 cylindrze
Żółto/zielony - świeca na 3 cylindrze
Czerwono/czarny - świeca na 4 cylindrze

cylindry liczyłeś od lewej strony stojąc przed samochodem?
czy każdy przkaźnik (oryginalny) ma oznaczenia BMW? czy ROVER?

21matys - Czw Gru 15, 2011 21:03

kris-tofer napisał/a:
czy każdy przkaźnik (oryginalny) ma oznaczenia BMW? czy ROVER?

BMW :)

sash997 - Sob Sty 07, 2012 17:24

ja sie dziś dostałem do tego przekaźnika i zmierzyłem omomierzem kable w kostce te gróbe od świec i niema żadnego przejścia do masy, czy to znaczy że wszystkie 4 swiece spalone???
Pieta - Sob Sty 07, 2012 20:29

jak nie ma przejścia to znaczy, że przepalone
sash997 - Sob Sty 07, 2012 23:14

ale jak to możliwe że odpala mi ładnie no może w mrozy troche dłużej trzeba zakręcić ale nie tyle aby coś podejżewać, a sprawdzałem te świece bo mi błąd co troche wywala P3505-system podgrzewania wstępnego
VMatas - Nie Sty 08, 2012 09:39

Bo to Common Rail - może palić bez świec do -15..20C praktycznie bez problemów. No jest jeszcze opcja że masz świece pod kolektorem odłączone - ale raczej to swiece.
sash997 - Nie Sty 08, 2012 09:54

pod kolektorem wszystko jest ok bo ściągałem go ze 2 razy, pamiętam że przy -25 też nienajgorzej odpalił,w sumie na takie mrozy to by sie w nim webasto przydało sprawne bo już przy -15 w korku stojąc wskazówka od temperatury opadała :grin:
occrew - Nie Sty 22, 2012 17:37
Temat postu: [R75] przekaznik swiec zarowych
witam!

jakis czas temu zatkaly sie w mojej 75tce przewody odplywowe i deszczowka zalala komputer w raz z przekaznikiem.
demontazem wszytskich tych komponentow i suszeniem zajal sie mechanik, elektronik naprawil komputer a ja mialem sie zajac zamowieniem nowego przekaznika. dosc dlugo to trwalo dlatego jak juz mialem nowy przekaznik zamontowalem go samodzielnie. wydaje mi sie ze podpialem go we wlasciwa wtyczke bo tylko jedna pasowala z tych wszystkich ktore sie tam znajdowaly, szukalem dodatkowego kabla (chyba uziemienie), ktory mialby byc przkrecony do sruby na obudowie tego przekaznika, ale tak owego nie bylo...
teraz jak zrobilo sie troche zimno zauwazylem ze auto ma dalej problem z odpalaniem, swiece sie chyba dluzej nagrzewaja, a silnik ma problem z odpaleniem...

co jest nie tak? jak beda wieksze mrozy to chyba nie odpali wogole

21matys - Nie Sty 22, 2012 19:14

occrew napisał/a:
dodatkowego kabla (chyba uziemienie)
to jest + a nie masa jest koloru brązowo-białego, bez niego nie działa wogóle przekażnik bo z tego kable po załączeniu sie przekaźnika podawane jest napięcie na świece. napewno musi tam byći.
musi być dobrze zaizolowany bo jak dorknie karoseri to zrobisz zwarcie, a przekreceniu kluczyka w pozycie 2 powino być słychać klikniecie tego pzekaźnika, jak nie sychac to zniaczy ze cos dalej nie tak. a i warto zdjąć obudowe z przkeaznika i zobaczyc jak w srodu wygląda jesli nie jest on nowy, bo mogłeś kupićzalany. tak było w moim przypadku kupiłem 3 vprzekaxniki z czego 2 były całkowicie nie do uzytku bo zalane. przkaznik trzyna sie na 5 zaczepach dwóch z przodu i dwóch z tyłu, wystarczy równomiernie dlkitnie podważyć i obudowa sama schodzi

mondigo - Pon Lut 13, 2012 19:32

witam ku mojemu zdziwieniu okazało się ze wina złego odapalania samochodu jest zepsuty przekaźnik

Gdzie można taki dostać
BMW 2247664 oraz czy mozna jakimiś innym zastapic

jedyne co znalazlem to na ebayu ale trzeba sieliczyc z kosztem ok 200zł
to sa jakies zarty aby az taka cena

czy mozecie cos poradzic jak takie cudo zdobyc?

21matys - Pon Lut 13, 2012 20:27

mondigo, allegro
http://allegro.pl/listing...category=0&sg=0
a tu pasujące od bmw o tym samym symbolu (biły kolor)
http://allegro.pl/bmw-e46...2111872129.html
http://allegro.pl/bmw-cze...2117032807.html

mondigo - Pon Lut 13, 2012 21:51

prosze o potwierdzenie czy te przekazniki od BMW beda napewno dobre poniewaz maja inny part number niz ten co u mnie w samochodzie jednak cena jest przystepniejsza

wczesniej wiedzialem na allegro tylko te po 150 i w gore co mi sie troszke drogo wydawało

21matys - Sro Lut 15, 2012 17:29

wszystkie przekaźniki siemensa o symblu 2247664, długo szukałem dla siebie i nie widziałem innego oprócz białego i tylko białego dla bmw i rovera o tym symbolu, bmw miało jeszcze jeden rodzaj dla silników 3,0litra ale one są czarne i mają dodatkowe sytki, ale gniazdo jest to samo i podobno tez pasuja ale ja wolałem nie ryzykować mimo ze miałe go juz w rękach. (ten czarny jest pokazany w tym ostatnim linku) pozdrawaim
PD - Sro Lut 22, 2012 08:12

Ja rok temu znalazlem za 40zl ten sam przekaznik...
czasami warto podzwonic do tzw miejsc zajmujacych sie odzyskiem czesci a bywa taniej

Piotrasek - Sob Maj 26, 2012 23:25

Witam.
Mam pytanie odnośnie wyświetlania spiralki na wyświetlaczu.Po dłuższej jeździe samochodem przestała się zapalać, nawet jak silnik ostygł całkowicie.Czy może to być przekaźnik, czy coś innego ?

21matys - Pon Maj 28, 2012 08:17

Piotrasek napisał/a:
.Czy może to być przekaźnik, czy coś innego ?
bnawet jak nie ma przekaźnika to kontrolka się świeci.... wiem ze w lato w niektórych autach nawet przy zimnym silniku grzanie siwec sie nie załącza.... ale niewiem czy tak samo jest w R
Pieta - Wto Maj 29, 2012 06:29

Świece żarowe i kontrolka również, nie zapali się jak jest ciepło na zewnątrz a dokładnie jak płyn chłodzący jest ciepły.
Nie pamiętam dokładnie przy jakiej temperaturze płynu świece nie są grzane
Napewno czy i nak jak długo świece są grzane zależy od temperatury płynu.

haszczyc - Wto Maj 29, 2012 06:48

Piotrasek, miałem to samo w lecie nie przejmuj się tym :) w lecie bardzo rzadko zapala się kontrolka grzania świeć żarowych
bartekplm3 - Sob Sty 03, 2015 08:43

Sprzedam sterownik do Swiec żarowych soprawny wyjety z mojego R 75 2.0 cdt 663321451
edward25 - Pon Lis 27, 2017 14:11

Pieta napisał/a:
Świece żarowe i kontrolka również, nie zapali się jak jest ciepło na zewnątrz a dokładnie jak płyn chłodzący jest ciepły.
Nie pamiętam dokładnie przy jakiej temperaturze płynu świece nie są grzane
Napewno czy i nak jak długo świece są grzane zależy od temperatury płynu.

-------------------------------
Wymieniłem przekaźnik świec, udało mi się kupić sprawny od BMW E46 i mam swoje spostrzeżenia, którymi chciałbym się podzielić:
1. świece można sprawdzić nie zdejmując kolektora ssącego - trzeba dostać się do przekaźnika świec, pod podszybiem, przy ECU. Wypiąć wtyczkę i od tej strony sprawdzać świece: oporność ~0,9 om oraz prąd amperomierzem ~14-17 A (przy tych wartościach można stwierdzić, że świeca jest OK) - tak trzeba sprawdzić wszystkie 4 kable świec.
2. Kontrolka na tablicy świeci kilka sekund i tak naprawdę o niczym nie świadczy, bo nawet jak miałem zdemontowany przekaźnik to tak samo zapalała się i gasła !
3. Podłączyłem kontrolkę do kabla zasilającego świecę (przy przekaźniku) i okazało się, że po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon (bez uruchamiania) - świece grzeją kilka sekund, ale jak już uruchomimy silnik to, pomimo, że kontrolka na tablicy zgasła - świece jeszcze grzały kilkanaście sekund - zapewne do osiągnięcia jakiejś temp. płynu chłodniczego.
System grzania świec miałem zapewne niesprawny od dawną, sugerowałem się zapalającą się i gasnącą kontrolką świec i uważałem że jest OK, ale TOAF wykazał błąd i dlatego zainteresowałem się tym tematem i nawet kupiłem świece żarowe, które nie były potrzebne, bo okazało się, że przekaźnik był od dawna nieużywany/zamoknięty/skorodowane styki - foto w załączeniu.

marcin.misek - Pon Lis 27, 2017 16:44

edward25 napisał/a:
2. Kontrolka na tablicy świeci kilka sekund i tak naprawdę o niczym nie świadczy, bo nawet jak miałem zdemontowany przekaźnik to tak samo zapalała się i gasła !

Bo to tylko taka informacja zebys siedzial ze pod maską siedzi diesel. Mozna to wylaczy, i tak dalej bedzie grzalo jak nalezy.
edward25 napisał/a:
TOAF wykazał błąd

Bład wskazuje na błąd układu świec żarowych. i nie jest wyszczegolnione co dokładnie. Wiec to ze wymieniles swiece nie znaczy ze byly dobre i czy po wymianie sterownika nie bylo by bledu dalej bo ktoras swieca byla upalona.