Zobacz temat - [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ECT
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ECT

apples - Sob Sty 15, 2011 12:13
Temat postu: [R75] Czujnik temperatury płynu chłodzącego silnika ECT
W związku z tym że na zimnym silniku mam problemy z jego uruchomieniem i dlatego podejrzewam że mogę mieć problem z czujnikiem temperatury płynu chłodzącego silnika ECT.
Nasuwa się jednak pytanie - jeżeli mam prawidłowe wskazania temperatury płynu chłodzącego na IPK czy czujnik może być uszkodzony w taki sposób że podaje tylko błędne dane o temperaturze silnika potrzebne do rozruchu dla ECM?

Pytanie do posiadaczy CDT/CDTi. Czy po uruchomieniu zimnego silnika przy temperaturach poniżej 0°C macie podwyższone obroty silnika?

Wszystkie pozostałe podzespoły związane z rozruchem mam OK, więc proszę o pisanie w tym temacie tylko o ECT.

PHJOWI - Sob Sty 15, 2011 15:11

deska bierze z ecm temperaturę płynu także jeśli jest ok to masz coś innego . Diesel nie musi mieć ssania.
apples - Sob Sty 15, 2011 17:47

PHJOWI napisał/a:
deska bierze z ecm temperaturę płynu
ECM z ECT ?
VMatas - Sob Sty 15, 2011 19:31

ECT jest podlączony do ECM - tak mówi wielki wodzu RAVE.
domel-x - Nie Sty 16, 2011 10:35

apples napisał/a:
Czy po uruchomieniu zimnego silnika przy temperaturach poniżej 0°C macie podwyższone obroty silnika?


według programu PCMSCAN na zimnym i na ciepłym mam 780 +- lekkie wychylenia,niemam podwyższonych obrotów ponizej 0°C.

apples - Nie Sty 16, 2011 13:15

Dzisiaj obserwowałem wskazówkę od temperatury płynu. Zauważyłem że nie podnosi się idealnie płynnie tylko delikatnie przeskakuje co jakiś czas. Powinna iść idealnie płynnie czy przeskakiwać co ileś stopni tak jak zmienia się rezystancja przedstawiona na zdjęciu http://forum.roverki.eu/v...p=188624#188624 ?
jupik - Nie Sty 16, 2011 14:51

U mnie wskazówka też nie podnosi się płynnie tylko idzie jak by skokami,te skoki są minimalne.Ja mam benzyniaka ale myśle że to nie mam znaczenia
robo - Nie Sty 16, 2011 15:17

Analogowe wskazania wskaźnika temperatury to ściema. Zwróć uwagę, że w bardzo szerokim zakresie temperatur uznanych za optymalne dla silnika, wskazówka wskaźnika temperatury murem stoi w połowie skali i ani myśli drgnąć. Wynika to z tego, że nie ma ścisłej korelacji rezystancji czujnika temperatury ze wskazaniami wskaźnika temperatury. Wskaźnik pokazuje tylko interpretację otrzymanych danych z ECT przez ECM co nie jest zależnością liniową. Dodatkowo sam wskaźnik temperatury to silnik krokowy a ten z samej zasady działania nie może działać "idealnie płynnie" ;-)
apples - Nie Sty 16, 2011 21:35

Sprawdzę w takim razie rezystancję czujnika miernikiem na ciepłym i zimnym silniku.
robo - Nie Sty 16, 2011 21:48

Sprawdzić możesz, ale skoro diagnostyka w pkt. 7 pokazuje właściwą temperaturę w całym zakresie to czujnik jest OK a problemy z uruchomieniem są spowodowane czym innym.
tomek1234 - Pią Kwi 08, 2011 18:03

co zrobic jesli czujnik temp. zewnętrznej pokazuje -30 nawet gdy jest +8
apples - Pią Kwi 08, 2011 18:10

tomek1234 to nie ten temat. Następnym razem pisz w temacie który dotyczy Twojego problemu, a nie byle gdzie. Szukaj tu http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732

Na przyszłość http://forum.roverki.eu/search.php lub http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181

dbmw11 - Czw Kwi 14, 2011 19:38

Witam wszystkich.Mam pytanie,jaka powinna być temperatura plynu, bo u mnie diagnostyka wskazuje na rozgrzanym silmiku między 95'C a 99'C. narazie jest temperatura zewnętrzna na poziomie 10'C ale boje sie pomyśleć co będzie latem. Dziś zaobserwowałem ze wskaznik tempwratury płynu wskazywał temperature w normie a diagnostyka w ptk. 7- 105'C i włączył się wentylator, płyn świeży, poziom w normie, termostat nowy
SeniorA - Czw Kwi 14, 2011 20:59

dbmw11 napisał/a:
.Mam pytanie,jaka powinna być temperatura plynu
przeczytaj to
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47865

dbmw11 - Czw Kwi 14, 2011 23:46

SeniorA napisał/a:
dbmw11 napisał/a:
.Mam pytanie,jaka powinna być temperatura plynu
przeczytaj to
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=47865
Z tego co wyczytałem,to wszystko w normie z moim R75, ale i tak martwię się co będzie latem. Dzięki
21matys - Sob Mar 03, 2012 16:52

witma ma pytanie dotyczące czujnika...
dziś zrobiłem test IPK jeśli chodzi o temperature silnika bo domyślam sie ze mam chyba walnięty czujnik temperatury i okazało sie ze pokazuje na
pozycji: _ _ 7.0
wartość: _ _ _ 087
przy dobrze nagrzanym silniku
ale sugerując sie postem: http://forum.roverki.eu/v...a+pok%B3adowego
wynika z teog ze ECM dostej sygnał ze temperaturta silnika wynosi 8,7C
najfgorsze jest to ze byłem na T4 i nic nie wyszło... komp bez zadnych usterek, a domyslam sie ze chyba przez ten czujnik silnik nie chce sie wkręcić na wyższe obroty bo ECM odczytuje ze nie jest zagrzany.......
poniżej daje zdjęci z testu....
i czy to 087 to oznacza 87C czy 8,7C jak to drugie to znaczy ze mam walnięty czujnik i musze go kupić
pozdrawaim

VMatas - Sob Mar 03, 2012 17:33

Angliki pisza że:

7 Temperature and Speed
7.0 Coolant/Engine temperature - changes every whole degree Centigrade. (eg: 021+ is 21°C)
7.1 Ambient/Outside temperature - changes every 0.5 degree Centigrade. (eg.125/130/135 is 12.5°/13.0°/13.5°C)
7.2 Engine speed / Current (RPM)
7.3 Vehicle speed / Current Speed (km/hour).

Więc czujnik jest Ok.

21matys - Sob Mar 03, 2012 18:12

VMatas czyli w tym poście
http://forum.roverki.eu/v...a+pok%B3adowego

pomylił sie kolega o jeden przecinek ??

[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 18:12 ]
jezeli czujnik jest ok to juz nie wiem co moze być przyczyną braku możliwość wkrcenia sie pow 3800obr/ nim dodatkowo zauwazyłe ostatnio ze na zimnym silniku na 2 biegu jak przyśpieszam to zaczyna juz szarpac od 2000obr ale wkoncu wkreca sie do tych 3800.. hmm.. juz niewiem co jeszcze mam wyminic

VMatas - Sob Mar 03, 2012 20:02

A po co go wkręcać aż tyle? :D

Jeżeli byleś na T4 i nie zobaczyli ci, jaka jest temperatura silnika to jakoś dziwnie jest - a więc może coś więcej też przeoczyli? Może z dopływem paliwa coś jest nie tak? Wtryski sprawdzili na T4?

21matys - Pon Mar 05, 2012 07:52

VMatas napisał/a:
Wtryski sprawdzili na T4?
podobno tak, a wkręcam bo czasem potrzeba tak wkręcic jak np. wyprzedzam

dodatkwo jest problem ze jak jest zimny silnik to na 2 powyzej 2000obr zaczuyna szarpac jak dodaje mocnej gazu i tu jest juz wiekszy problem

Mateusz843 - Nie Sie 24, 2014 14:57

Czy właśnie w tej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury cieczy?
W moim Rowerku znajduje się w tej pozycji lub mm niżej,i stad pytanie,czy oznacza to ze jest okej,bądź jednak nie?:p Mam Roverka od miesiąca :) 2.0 CDT

[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 14:57 ]
Czy właśnie w tej pozycji powinien znajdować się wskaźnik temperatury cieczy?
W moim Rowerku znajduje się w tej pozycji lub mm niżej,i stad pytanie,czy oznacza to ze jest okej,bądź jednak nie?:p Mam Roverka od miesiąca :) 2.0 CDT

dawidd - Wto Sie 26, 2014 06:52

wskazówka ma być idealnie na środku, nie poniżej ani nie powyżej
SmoK - Sob Lut 07, 2015 21:14

Witam
Matys jak rozwiązałeś swój problem mam podobny jeszcze dziś rano po wymianie termostatu rover wkręcał się normalnie na obroty , a wieczorem maxymalne obroty jakie osiąga to 3 tys na każdym biegu.

Rano odepnę klemy może się zresetuje.... choć żaden błąd się nie pali.

Może coś zalałem jak odpowietrzałem układ

Nie wiem czy to ma znaczenie ale termostat zakładałem od CLIO zamontowałem go w Wężu, mój był cały czas otwarty nie nagrzewał się i troszkę zimno miałem ;) z wymianą na oryginalny jest trochę zabawy więc odpuściłem sobie znalazłem na zagranicznym forum rovera ze zakładają właśnie od CLIO i świetnie działa a czas takiej wymiany to 15 min i koszt 30zł.

Zakładając oryginał czytałem ze ok 2-4godz i koszt ok 150-200.

Niestety nie mam garażu wiec wybrałem optymalną opcje dla sb;-)

z góry thx za pomoc

Pozdrawiam