Zobacz temat - [R200] LPG SEKWENCJA STAG, PROSZE O POMOC W REGULACJI
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] LPG SEKWENCJA STAG, PROSZE O POMOC W REGULACJI

bonus89 - Sro Sty 19, 2011 15:05
Temat postu: [R200] LPG SEKWENCJA STAG, PROSZE O POMOC W REGULACJI
Witam widziałem gdzieś temat kiedyś na forum o regulacji gazu tak aby szarpanie zmniejszyć do minimum, ktoś bawił się mapami i zmniejszył czas wtrysku z tego co pamiętam, posiadam kabelek do STAG 300 i program AC GAS. Może ktoś coś podpowie, może screeny jakieś? I mam zamiar sam wymienić listwę wtryskową jeśli ktoś wie jak trzeba ją ustawić to proszę o podpowiedzi, podobno trzeba ją wyregulować po 1k km?
borsi - Sro Sty 19, 2011 16:05

poszukaj posty użytkownika sobrus.

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 16:05 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=55174

bonus89 - Sro Sty 19, 2011 17:50

dzieki

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 16:16 ]
poprosiłem sobrusa o pomoc, zamierzam zmienić listwę wtryskową w nastepnym tygodniu z jej regulacją itp. instalacje mam na sterowniku STAG 4. W tym temacie wszystko będę opisywał to może i poradnik jakiś wyjdzie i się komuś przyda

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 17:50 ]
a i jeszcze jedno kolega który pracuje w zakładzie gdzie LPG zakladaja cały czas namawia mnie na listwe firmy OMVL co myślicie? http://moto.allegro.pl/no...1410287109.html

borsi - Sro Sty 19, 2011 18:53

"Listwa OMVL jest naprawdę bardzo dobrą listwą i wytrzymałą. Nie rozkalibrowuje się a żywotność jakieś 100tys km. Wystarczy regularnie jakieś co 20-30tys km je rozebrać , wymyć nitro i wymienić ewentualnie oringi (3X1 mm - kosz ok.35gr). Wydajnością jest lepsza od Valteka a trochę słabsza od magic jetów"

[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 18:53 ]
"Listwa OMVL jest naprawdę bardzo dobrą listwą i wytrzymałą. Nie rozkalibrowuje się a żywotność jakieś 100tys km. Wystarczy regularnie jakieś co 20-30tys km je rozebrać , wymyć nitro i wymienić ewentualnie oringi (3X1 mm - kosz ok.35gr). Wydajnością jest lepsza od Valteka a trochę słabsza od magic jetów"

bonus89 - Sro Sty 19, 2011 19:10

no ale właśnie na forum się zarejestrowałem LPG i tam stanowczo odradzają MAGIC JETY właśnie, mówią że OMVL to świetny kompromis cena/jakość a każdy na MJ tam wrzuca
borsi - Sro Sty 19, 2011 19:26

xD to nie wiem. ja 31 tys bez żadnych problemów.
sobrus - Sro Sty 19, 2011 21:58

Ja miałem Valteki, spalał 15 litrów na setkę. Zmieniłem na MJ - wciąż nie było dobrze.
Ale ostatnio wyregulował mi instalacje jakiś magik z firmy TransWag w Lublinie (stacja Shell na Łęczyńskiej to właśnie ich stacja) i samochód nie do poznania.
Instalacja Zenit+MJ+Tomasetto Alaska. Mocy ma więcej (subiektywnie jak na Pb), nic nie szarpie i nie dławi go.
I najlepsze że spalił mi 10 litrów na setkę po mieście, choć grzałem go na postoju ....

Wniosek z tego że nawet taki prosty zestaw wystarczy jeżeli gazownik jest dobry,

MJ to dobre i tanie wtryskiwacze, o OMVL nic nie słyszałem. Może są lepsze od MJ, ale po prostu nie wiem... Na allegro przy tych wtryskach nie podają żadnych danych technicznych jak przy MJ.

Wydaje mi sie ze powinno sie patrzyć przede wszystkim na prędkość. Półsekwencja wymaga bardzo szybkich wtryskiwaczy, żeby było OK. Jeżeli miałbym do wyboru szybsze lub trwalsze to pewnie wziąłbym szybsze (ale też nie do przesady, jak sie rozsypią po 10 tys jak żółte valteki to żaden interes ;) ).
Wydajność w zasadzie sie nie liczy, nawet MJ są sporo za mocne jak na K-serie (60-70KM na wtrysk).

Instalacja STAG4 powinna w zupełności wystarczyć, jeżeli nawet Zenit daje rade. Znajdz tylko dobrego gazownika, bo ja mam Roverka od lipca 2009 i dopiero od miesiąca jeździ jak trzeba... (a instalacja w zasadzie bez zmian od roku, kiedy zmieniłem wtryski).
Po zmianie pomęcz gazownika żeby wyciął dotryski.

Na koniec zrób np mały test polegający na gwałtownym, acz niewielkim wciskaniu gazu na postoju (tak żeby dobiło do ok 2-3 tys obrotów). Nie powinno go zadławiać, a z tym miałem największy problem. I wiele osób ma. Ja na szczęście już nie... :mrgreen:

bonus89 - Sro Sty 19, 2011 22:21

a nie kojarzysz jak mapy wtrysków powinny wyglądać? tu screen moich, ale już na forum lpg rozmawiałem, zamówie listwe OMVLa, sam ją zmienie zrobie foto relacje kabel i oprogramowanie mam i sam będę modził by następnym podać mapy it. na "tacy" żeby było jak najlepiej, dopiero wróciłem własnie z testów, bawie sie mapami i sprawdzam jak jest najlepiej, ale na padniętej listwie to za dużo nie da się poustawiać
sobrus - Czw Sty 20, 2011 07:34

Niestety nie, to znaczy wiem jak wyglądały przed regulacją przez magika, ale wtedy do niczego sie nie nadawały. Nie mam laptopa, żeby sprawdzić jak wyglądają teraz :(

Ponadto zenita programuje sie inaczej niż staga. Np w stagu trzeba wycinać dotryski do ~1,8ms - w zenicie jest do tego odpowiednia funkcja. A po ręcznym wycięciu jak w stagu silnik mi po prostu bez przerwy gasł....