Zobacz temat - [r216 Si]Jaki płyn hamulcowy?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r216 Si]Jaki płyn hamulcowy?

nocny_marek - Wto Lut 01, 2011 17:05
Temat postu: [r216 Si]Jaki płyn hamulcowy?
Witam.

Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaki płyn hamulcowy kupić do rovera 216 Si z 1997 roku z ABS ?
Chcialbym wziąć firmy ATE. Wiem, że producent zaleca DOT4 spełniający wymagania SAE J 1703. Ale firma ATE ma DOT4 o oznaczeniu SL i nowszy SL6. Niby zaleca na stornie do aut produkowanych do 1990 roku SL, natomiast SL6 do tych od 1991 roku. Na stronie toma team z filtra dla mojego modelu wyszlo, ze SL, ktorego juz zreszta nie maja w ofercie.

Prosze tylko o pomoc bo wiem, ze troche sie roznia. SL6 ma mniejsza lepkosc o polowe w temp. -40st. oraz nieco wyzsze temp. wrzenia (w tym wrzenia na morko czyli po zaabsorbowaniu wody).

Pozdrawiam

leszczu - Wto Lut 01, 2011 17:23

Ja mam zalany firmy ATE i jest w porządku. :grin:
nocny_marek - Wto Lut 01, 2011 18:36

leszczu19901 napisał/a:
Ja mam zalany firmy ATE i jest w porządku. :grin:


takiej formy chce zalac, ale czy masz DOT4 SL czy SL6?

leszczu - Wto Lut 01, 2011 18:36

DOT 4 :wink:
nocny_marek - Sro Cze 08, 2011 16:58

Wymienili mi ostatnio płyn hamulcowy i po jakimś czasie zachciało mi się sprawdzić czy widać poziom w zbiorniczku. Okazuje się, że nie widać i mało tego nie widać żeby coś się działo gdy tym zbiorniczkiem nieco poruszam. Czyżby zbyt mało poniżej zbiorniczka go jest, a może za dużo, powyżej MAX i wypełnił cały zbiorniczek po górny brzeg?

Płyn sam kupowałem, to był DOT4 firmy ATE typ 200. Dałem im 1 litr i z tego co się dowiadywałem powinno spokojnie wystarczyć im nawet na małą płukankę.

Mam takie pytanie odnośnie sprawdzenia zbiorniczka odkręcając jego pokrywę. Czy to spowoduje zapowietrzenie układu? Z książki serwisowej HAYNES'a wynika, że uzupełnia się jak inne płyny. Jest tam tylko jakiś przewód zasilający, ktoś wie za co odpowiada?
Przepraszam jeśli pytania są tendencyjne, ale proszę o wyrozumiałość i ewentualne podpowiedzi.

leszczu - Sro Cze 08, 2011 17:05

nocny_marek, jeśli nie świeci ci się kontrolka od hamulca ręcznego to znaczy, że jest ok.
Najlepiej będzie jak sprawdzisz odkręcając korek, nic się nie stanie więc śmiało możesz spojrzeć.
Jak będzie za dużo wlane, to też nie za bardzo, więc będziesz musiał trochę odlać. :wink:

nocny_marek - Sro Cze 08, 2011 17:20

leszczu napisał/a:
Najlepiej będzie jak sprawdzisz odkręcając korek


rozumie, że wtyczkę na korku odpiąć ?
czyli tam w zbiorniczku nie jest tak, ze jest odpowietrzone i nie moze byc powietrza?

Kontrolka od recznego nie swieci sie podczas jazdy, jedynie wtedy kiedy mi reczny odbije, ale to wina linek gdyz sa do wymiany (gdzies o pancerz haczy).

Jak bedzie zbyt duzo plynu (powyzej MAX) to czym sie bedzie objawiac to podczas hamowania?

leszczu - Sro Cze 08, 2011 17:32

nocny_marek napisał/a:
rozumie, że wtyczkę na korku odpiąć ?
czyli tam w zbiorniczku nie jest tak, ze jest odpowietrzone i nie moze byc powietrza?

Nie musisz nawet tej wtyczki odpinać, po prostu przekręcasz koreczek u sprawdzasz. :wink:
nocny_marek napisał/a:
Jak bedzie zbyt duzo plynu (powyzej MAX) to czym sie bedzie objawiac to podczas hamowania?

A tego to nie wiem, ale lepiej mieć w przedziale max/min. :wink:

PTE - Sro Cze 08, 2011 21:40

nocny_marek napisał/a:

Jak bedzie zbyt duzo plynu (powyzej MAX) to czym sie bedzie objawiac to podczas hamowania?


Niczym. Ale to chyba nie problem odessać go do właściwego poziomu?

piek - Pon Kwi 23, 2012 11:59

podepne sie pod temat
nie widze poziomu płynu w zbiorniczku, zgaduje że nie jest przeźroczysty więc pewnie go tam w ogole nie ma, kontrolka hamulców sie nie świeci, hamuje dobrze. Z tego co wiem płyn był wymieniany w maju 2011, w tym czasie poprzedni właściciel nie zrobił nawet 5 tysięcy km, czy wystarczy że doleje płynu czy musze go wymieniać i odpowietrzać.

wachu990 - Pon Kwi 23, 2012 12:06

Dolej :D jak co to będziesz odpowietrzać :mrgreen:
piek - Pon Kwi 23, 2012 12:11

no tak tylko sam dolać moge a przy odpowietrzaniu potrzebny będzie asystent :D dlatego chce wiedzieć czy moge sie za to zabierać czy lepiej nie.
kruszan - Pon Kwi 23, 2012 12:11

piek napisał/a:
nie widze poziomu płynu w zbiorniczku, zgaduje że nie jest przeźroczysty więc pewnie go tam w ogole nie ma


to nie zajrzałeś tam?

można dolać, nawet trzeba - hamować może bo jest w układzie, ale jest go za mało dlatego pali się kontrolka, to jedna z możliwości tylko ale najłatwiejsza do sprawdzenia i naprawienia, dole koniecznie jeśli nie ma

piek - Pon Kwi 23, 2012 12:15

kontrolka sie nie pali, nie zaglądałem bo nie chciałem odpinać kabli, lub żeby go przypadkowo nie zapowietrzyć. Wiem że musze dolać ale chce wiedzieć czy od samego dolania nie zapowietrzy sie układ bo wtedy zostane z "ręką w spodniach" i zapowietrzonymi hamulcami, a na parkingu raczej sam nic z tym nie zrobie.
kruszan - Pon Kwi 23, 2012 12:27

od dolewania nic się nie zapowietrzy, śmiało tam zajrzyj i sprawdź czy susza :)

płyn polecam jakiś lepszy, bo te K2 z markietu to tylko uszczelki niszczą.

piek - Pon Kwi 23, 2012 12:34

rozumiem że trzeba dolać taki sam jaki jest wlany ? Bo w ogole nie mam pojęcia co tam jest :D
kruszan - Pon Kwi 23, 2012 12:43

Hmmm, a z kąt będziesz wiedział jaki był wlany?

kup płyn hamulcowy w sklepie motoryzacyjnym, nie w markecie po prostu, i wolej tak by było pomiędzy min a max

piek - Pon Kwi 23, 2012 12:58

no dobra ale jak wleje zwykły DOT4 to bez względu na to jaki tam był wlany nic mi tam nie strzeli ?
kruszan - Pon Kwi 23, 2012 13:02

nie
PTE - Pon Kwi 23, 2012 13:04

Może być każdy DOT 4, niezależnie od producenta. Najpierw jednak zajrzyj do zbiorniczka i się przekonaj, ile tak naprawdę w nim jest tego płynu.
Spiro - Nie Maj 04, 2014 15:35

ile tego płynu się mieści w uklłądzie ? litr wystarczy na wymianę ?
ruszti - Nie Maj 04, 2014 15:38

Spokojnie litr starcza :)