Zobacz temat - [R75] Tryb awaryjny - jak sprawdzic
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tryb awaryjny - jak sprawdzic

wiorek - Sob Lut 05, 2011 20:48
Temat postu: [R75] Tryb awaryjny - jak sprawdzic
Witam

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem roverka :) ostatnio podczas wizyty w elektryka (profilaktycznie) powiedział mi że auto pracuje w trybie awaryjnym skasował błędy i kazał przyjechac po jakimś czasie na ponowną wizyte. Moje pytanie to czy jest możliwośc sprawdzenia bez komputera czy samochód nadal pracuje w trybie awaryjnym i czym wogóle się to objawia ?

pozdrawiam

dukat11 - Sob Lut 05, 2011 21:16

wiorek, tryb awaryjny włącza się w przypadku awarii i ma umożliwić dojazd do warsztatu. Polega on na ograniczeniu mocy i obrotów silnika aby zabezpieczyć go przed uszkodzeniem. Przy normalnym użytkowaniu nie da się nie zauważyć że silnik przeszedł w tryb awaryjny. Silnik staje się takim mułem że szkoda gadać
apples - Sob Lut 05, 2011 23:08

wiorek napisał/a:
ostatnio podczas wizyty w elektryka (profilaktycznie) powiedział mi że auto pracuje w trybie awaryjnym skasował błędy i kazał przyjechac po jakimś czasie na ponowną wizyte.
Jeżeli usuniesz usterkę która wprowadziła silnik w tryb awaryjny sam powróci do normalnej pracy.
czy po skasowaniu błędów odczytał ponownie czy są? Jeżeli tego nie zrobił to mogły być stare błędy, a usterka została dawno usunięta. Jeżeli silnik wkręca się na obroty do 4500rpm normalnie to wszystko jest OK i nie musisz nigdzie jechać . Chyba elektryk chce Cię naciągnąć na dodatkową kasę. :wink:

wiorek - Nie Lut 06, 2011 08:38

silnik kreci powyzej 4500 z tym nie ma problemu... problem tkwi w mocy wydaje mi sie ze moglby byc zwinniejszy ale rozumiem ze jesli auto kreci powyzej 4500 to napewno nie jest to tryb awaryjny ?
apples - Nie Lut 06, 2011 11:08

wiorek napisał/a:
rozumiem ze jesli auto kreci powyzej 4500 to napewno nie jest to tryb awaryjny ?
Na 100%.



EDIT: usunąłem opis który dotyczył tylko CDT.

przemolka1 - Nie Lut 06, 2011 12:23

apples ale on ma benzyne 2.0 to gdzie tam EGR
apples - Nie Lut 06, 2011 12:26

przemolka1 napisał/a:
apples ale on ma benzyne 2.0 to gdzie tam EGR
Odkąd zostało zmienione opisywanie tematów ciągle się mylę. :oops: Chyba zrobię sobie wolne od forum na jakiś okres. :smile:
keczu - Nie Lut 06, 2011 13:25

Tryb awaryjny w 75 (benzyna) np. na skutek uszkodzonego czyjnika walka rozrzadu moze byc praktycznie nie zauwazalny. Silnik lekko ogranicza moc i troche wiecej pali ,ale jak ktos ma tak od poczatku to nie zauwazy ,czasem ciezko zapala. Zalezy co jest problemem i jak zadane wartosci (trybu awaryjnego) w kompie sa w stanie zastapic uszkodzony element ukladu. Rozne marki roznie okazuja tryb awaryjny. Auto na pewno nie bedzie jezdzic z uszkodzonym czujnikiem walu korbowego bo nie ma takiej opcji, ale da rade z uszkodzonym czujnikiem temperatury. Oczywiscie jak juz zapali bo w kazdym z przypadkow sa jakies dodatkowe problemy z zapalaniem lub przerywaniem silnika itd. Zalezy co jest w kompie .Niektore auta dla czujnika temp. w trybie awaryjnym maja zadana temp. ze silnik jest zimny i taka dawke paliwa dostaje silnik ,w roverach jest inaczej jakos dla silnika prawie rozgrzanego ,dla tego ciezko odpalic z padnietym czujnikiem. Poprostu objawy pracy w trybie awaryjnym zaleza od marki i silnika.
wiorek - Nie Lut 06, 2011 14:36

a jest mozliwosc sprawdzenia dawki paliwa dla danej temperatury silnika na komputerze ? jaka powinna byc prawidlowa dawka ?
keczu - Nie Lut 06, 2011 16:10

wiorek napisał/a:
a jest mozliwosc sprawdzenia dawki paliwa dla danej temperatury silnika na komputerze ?

Jest mozliwosc. Komputer pokazuje wartosc "fuel trim" (nie wiem jak bedzie po polsku bo nie mam polskiego oprogramowania w moim diag. )czyli ile paliwa dawkowane jest przez wtryskiwacze. Jaka powinna byc dawka to trzeba by miec dokumentacje tech., ale zwykle wywala blad jak cos z tym nie tak.
http://www.stealth316.com/misc/obdii_fuel_trim.pdf