Zobacz temat - [R200 1,4 Si] Nie działa wskaźnik temperatury silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,4 Si] Nie działa wskaźnik temperatury silnika

poziomkaZ - Pon Mar 07, 2011 19:15
Temat postu: [R200 1,4 Si] Nie działa wskaźnik temperatury silnika
Witam

Jestem nową osobą na forum, a zarazem świeżą właścicielką Rover 214 Si rok 1997.

Przy zakupie znalazłam dwie usterki ( i mam nadzieje że nie ma więcej):
- wskaźnik temperatury silnika nie działa - wskazówka nawet nie drgnie, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest - co może być przyczyną i jak ewentualnie to naprawić

- świeci się kontrola SRS - sprzedający twierdzi że tak jest od momentu odłączenia akumulatora i trzeba to skasować na komputerze, dodam że sprawdzałam kostki pod siedzeniem kierowcy - co we własnym zakresie można zrobić żeby to usunąć, czy obowiązkowo trzeba jechać na komputer

Dodatkowo mam pytanie do Szanownych Forumowiczów, jakie spalanie mogę przewidywać w 1,4 Si - ok 8l czy muszę zakładać więcej?

Z góry dziękuje za odpowiedź.

colin1983 - Pon Mar 07, 2011 19:34

poziomkaZ napisał/a:
Dodatkowo mam pytanie do Szanownych Forumowiczów, jakie spalanie mogę przewidywać w 1,4 Si - ok 8l czy muszę zakładać więcej?
te 8l to chodzi o średnie spalanie czy miasto czy trasa ??
poziomkaZ napisał/a:
- wskaźnik temperatury silnika nie działa - wskazówka nawet nie drgnie, płyn w zbiorniczku wyrównawczym jest - co może być przyczyną i jak ewentualnie to naprawić
do sprawdzenia termostat
Cytat:
- świeci się kontrola SRS - sprzedający twierdzi że tak jest od momentu odłączenia akumulatora i trzeba to skasować na komputerze, dodam że sprawdzałam kostki pod siedzeniem kierowcy - co we własnym zakresie można zrobić żeby to usunąć, czy obowiązkowo trzeba jechać na komputer
a sprawdzałaś kostke w kierownicy może jest źle wsunięta
poziomkaZ - Pon Mar 07, 2011 19:39

Spalanie - bardziej miasto, przy spokojnej jeżdzie do 3000 obrotów

Termostat - do sprawdzenia, ale mam pytanie, bo jakby nie działał to auto powinno cały czas jeżdzić na ssaniu ( widoczne większe obroty ) oraz nie byłoby ciepłego powietrza w nawiewie ( tak sądzę przynajmniej) a jest

Kostki sprawdzałam tylko pod siedzeniem, a w kierownicy nie, więc do zrobienia.

Dziękuje.

Jugol - Pon Mar 07, 2011 19:43

Koleżanko do wymiany masz ten czujnik: http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=429

...do kupienia w tym sklepie.
I witam w klubie ;)

colin1983 - Pon Mar 07, 2011 19:44

poziomkaZ napisał/a:
Spalanie - bardziej miasto, przy spokojnej jeżdzie do 3000 obrotów
powinnaś się zmieścić w 8,5 litrach w zimie trzeba dodać litr więcej
Cytat:
Termostat - do sprawdzenia, ale mam pytanie, bo jakby nie działał to auto powinno cały czas jeżdzić na ssaniu ( widoczne większe obroty ) oraz nie byłoby ciepłego powietrza w nawiewie ( tak sądzę przynajmniej) a jest
hmm wskazówka temp się wogóle nie podnosi ??
poziomkaZ - Pon Mar 07, 2011 19:51

Dzięki za info, 8,5 będzie całkiem całkiem, bo gazu nie zamierzam zakładać.

Co do temperatury to wskazówka cały czas leży, więc chyba czujnik który kolega proponował wyżej powinien być rozwiązaniem. Termostat jakby nie działał to pierwszym objawem będzie "zimno" w środku auta, czy nie?

PS. znalazłam coś takiego na szybko na allego, o to chodzi:

http://moto.allegro.pl/cz...1448858680.html

Jugol - Pon Mar 07, 2011 19:53

poziomkaZ napisał/a:
więc chyba czujnik który kolega proponował wyżej powinien być rozwiązaniem


...będzie rozwiązaniem :taa:

poziomkaZ - Pon Mar 07, 2011 19:57

Wg zdjęcia to są takie same co przesłałeś info, tylko 5 razy tańszy, co sądzisz o czujniku z linka poniżej:

http://moto.allegro.pl/cz...1490601448.html

Jugol - Pon Mar 07, 2011 20:00

Wyglądają identycznie, jest nr. tel. w aukcji, zadzwoń do gościa, podaj model, rocznik i zapytaj. Wg mnie niczym się nie różni.
Tomi - Wto Mar 08, 2011 08:49

poziomkaZ napisał/a:
Wg zdjęcia to są takie same co przesłałeś info, tylko 5 razy tańszy, co sądzisz o czujniku z linka poniżej:

http://moto.allegro.pl/cz...1490601448.html


Jest jeszcze jedna różnica. Jeden był nowy a drugi używany :P

Oczywiście można deliberować czy warto. Ja sprzedaję bardzo dużo tych czujnków, więc wnoszę z tego, że się psują. Zresztą skoro są wystawiane na allgero, są poszukiwane... bo się psują.

Przeanalizuj jedynie, czy długo pożyje czujnik, który może mieć już "naście" lat.

princo12 - Wto Mar 22, 2011 00:02

Proponuję najpierw sprawdzić czy ten czujnik w ogóle jest podłączony bo znam takich mechaników którzy rozbierając silnik odłączą go składając nie podłączą bo zapomną . Po prawej stronie z przodu silnika idzie metalowa rurka idąc wzdłuż niej zobaczysz złącze po drugiej stronie rurki znajduje się ten czujnik sprawdź czy jest podpięty !!
slawo - Wto Mar 22, 2011 08:31

dokładnie, sprawdzić czy jest podłączony orazy czy przewód nie jest uszkodzony.

W moim przewód był ułamany w izolacji i wskazówka też leżała.

poziomkaZ - Wto Mar 22, 2011 22:38

Witam

Temat rozwiązany, w dwóch etapach:
1. Prawidłowe podłączenie - zniszczona zapinka na końcu przewodu - wymioniona i zaczęło działać, ale tak że na min trzymało temperaturę
2. Po 3 dniach dodatkowo wymieniony termostat i zmiana płynu w chłodnicy - działa jak trzeba.

Do rozwiązania jeszcze problem z SRS:
1. Podłączenia pod siedzeniami sprawdzone
2. Po przekręceniu kluczyka nawet na moment nie gaśnie kontrola

Poprzedni właściciel twierdzi, że tak jest po odłączeniu aku.
Muszę znaleźść komputer w Kielcach, żeby to sprawdzić.

Póki co po 3 tyg uzytkowania nowego zakupu kosztorys następujący:
Mechanik - 530 - robocizna + części
- wymiana wahacza
- wymiana końcówki drążka kierowniczego
- wymiana płynu w chłodnicy
- wymiana termostatu
Opony letnie - 200 zł
4 szt Kleber 175/65/14
Ustawienie zbieżności - 60 zł

Dodatkowo wszelkie sprawy związane z przerejestrowaniem i ubezpieczeniem ok 600 zł

Dziękuje kolegom za wszelkie rady.

donmulanka - Sro Mar 23, 2011 19:39

Gdzie dostałeś termostat i ile kosztuje?? u mnie jest ten sam problem tylko ze mi wskazowka dziala jak chce lata tam i spowrotem przy tym nie przekraczajac polowy nagrzewanie mi dziala normalnie ciepłe i zimne ssanie sie wylacza prawidłowo chwile jest powyzej 1tys obr jak sie rozgrzeje to ponizej... czasami wskazowka zjedzie na sam dol pokazujac jakby kompletnie zimny silnika tak naprawde jest goracy po czym skoczy do polowy albo do 1/4 i spaada spowrotem w dol czy to na postoju czy w jezdzie to sie takie cyrki wyprawiaja odpinale mwtyczke od czujnika temp i dalej to samo więc myśle że to może być termostat?
poziomkaZ - Sro Mar 23, 2011 23:07

Odpisałam w Twoim poście.

Wg mnie to termostat, albo stary płyn w chłodnicy.
Spróbuj wymienić płyn, ale przed zalaniem nowym wypłukaj cały układ ( woda, może cola - to nie żart; podobno świetnie czyści takie układy).

Daj znać jak poszło.

andrzej9339 - Pią Mar 25, 2011 16:48

Miałem też problem z kontrolką SRS i zauważyłem ciekawa rzecz a mianowicie jeżeli odepniemy akumulator i założymy go na skręconych kłach (obojętnie w którym kierunku) to właśnie mi się ciągle kontrolka Potem spawałem przy tłumiku rurę i odłączyłem akumulator i założyłem na prostych kołach i wszystko jest teraz ok. Z ciekawości znów sprawdziłem na skręconych kolach i kontrolka znów nie gasła przynajmniej u mnie tak się dzieje widocznie coś mu odbija z czujnikiem od poduszki czy jakoś tak.
poziomkaZ - Pią Mar 25, 2011 21:01

Witaj, to ciekawe co piszesz.

Technika mocno poszła do przodu a tu takie ciekawostki.

Sprawdzę dokładnie wszystko w przyszłym tygodniu.
W weekend przyjeżdza brat to się zajmie wszystkim, tj:

1. Odłączyć aku na 15 min
2. Polutować kostki pod fotelami
3. Sprawdzić kostkę przy skrzynce bezpieczników
4. Sprawdzić taśmę w kierownicy

PS. Aku odłączę na prostych kołach.

Mam nadzieje że pomoże.
W niedziele za tydzień dam info jak poszło. Po przestudiowaniu całego archiwum o SRS nie znalazłam więcej pomysłów. Chyba że ktoś ma jakieś jeszcze sugestie.