Zobacz temat - [ r214i] Jaki stożek najlepiej wybrać
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [ r214i] Jaki stożek najlepiej wybrać

adylth - Pią Mar 18, 2011 15:44
Temat postu: [ r214i] Jaki stożek najlepiej wybrać
Witam
Chcę założyć stożek w moim Roverku (1.4) , jaki stożek najlepiej wybrać ? mogę przeznaczyć do 200 zł i czy dolot zimnego powietrza jest wskazany ?

Najlepiej proszę o strony z aukcjami

Pływak - Pią Mar 18, 2011 15:53

http://forum.roverki.eu/search.php
Kozik - Pią Mar 18, 2011 20:52

adylth nie wiem jak w 8v ale ja w swoim poprzednim 16v najlepsze wyniki uzyskałem zakładając sportową wkładkę KN na fabrycznym dolocie. Z tego co się dowiedziałem stożek ma sens tylko i wyłącznie przy silniku "dłubanym"
leszczu - Sob Mar 19, 2011 13:27

Stożek możesz założyć, ale koniecznie z dobrym doprowadzaniem zimnego powietrza, bo bez tego to pogorszysz osiągi. :wink:
bonus89 - Sob Mar 19, 2011 14:27

leszczu19901 napisał/a:
Stożek możesz założyć, ale koniecznie z dobrym doprowadzaniem zimnego powietrza, bo bez tego to pogorszysz osiągi. :wink:
Bez konkretnej obudowy to nawet z tym pogorszy w 8V niestety. Wkładka to jedyne najlepsze rozwiązanie zaraz za zwykłym papierowym
adylth - Sob Mar 19, 2011 14:28

Właśnie przymierzam się do założenia przepustnicy z poldka , wtedy dodatkowo stożek i dolot powietrza , tylko czy takową przepustnicę jest sens zakładać w 1.4 (8v) ? czy zmiana równie będzie odczuwalna co przy 16v bo z tego co widziałem było dużo pozytywnych opinii na ten temat ale nie znalazłem aby ktoś takową zakładał do 8v ;)
bonus89 - Sob Mar 19, 2011 14:34

adylth, ja to zrobiłem właśnie teraz, w pon. auto leci do mechanika i zmiana głowicy na 16V a poldowską przepustnice przerobiłem i już założyłem wcześniej, na jałowym wydaje mi się że szybciej się obroty kręcą, ale jadąc nie widać żadnej dosłownie najmniejszej różnicy na + po za tym że przy wyższych prędkościach na biegu 4-5 przestaje się rozpędzać. Łapie 140 pod lekkie wzniesienie i zero przyspieszania :/ . Więc lepiej sobie to darować :/
greg-si - Sob Mar 19, 2011 15:26

bonus89 napisał/a:
Łapie 140 pod lekkie wzniesienie i zero przyspieszania

A wyregulowałeś ją tak aby otwierała się na max?

Przepustnica z poldka to w przypadku silnika 16v czysto kosmetyczna zmiana. Samochód dostaje więcej powietrza przy mniej otwartej przepustnicy dlatego wrażenie jakby było dużo lepiej.

leszczu - Sob Mar 19, 2011 18:03

adylth napisał/a:
ale nie znalazłem aby ktoś takową zakładał do 8v ;)

Ja mam taka przepustnice założona w 8V i nie żałuję. Przyrostu koni raczej niema, ale jeśli chodzi o elastyczność to jest tam jakaś poprawa. A do tego jest ona aluminiowa i odpada problem wieszania się obrotów i dlatego w pierwszej mierze zmieniłem na nią. :wink:

bonus89 - Sob Mar 19, 2011 18:57

greg-si napisał/a:
A wyregulowałeś ją tak aby otwierała się na max?

Tak jest, ogranicznik spiłowałem ale tu nie o to chodzi :/ w 16V kolektor ssący jest o wiele większej średnicy a wloty od ssaka do głowicy są też sporo większe niż w 8V. Wrażenie jedynie subiektywne może dawać że coś jest lepiej przez to że ma mniejszy "skok" na pedale gazu.