Zobacz temat - [R25] problem z odpalaniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] problem z odpalaniem

chrust - Sob Mar 19, 2011 09:51
Temat postu: [R25] problem z odpalaniem
witam :) mam problem z odpalaniem mojego roverka. po odpaleniu wszystko jest ok. nie kopci, kopa ma wszystko jest ok. rover czasami odpala lepiej po 10 godzinnym postoju niż po godzinnym. zawsze muszę długo kręcić żeby odpalił, czasami kręci 5 sek i nic ani złapać nie chce a wystarczy że puszcze stacyjkę i spróbuje jeszcze raz i chwyci od razu... napięcie na świecach jest dobre ok 11 V. świece wymieniłem 3 szt. przekaźnik zawsze tyka jak kończy grzać. filtr powietrza i paliwa wymieniony, gruszkę też mam nowa. A w tych dużych mrozach to czasami odpalał mi lepiej niż teraz...
Krzysi3k - Sob Mar 19, 2011 10:10

Przy świecach sprawdza się ile Amperów biorą, ale to szczegół ;)
Może Ci się układ wtryskowy gdzieś zapowietrza?
Wężyki przelewowe przy wtryskach?

Jugol - Sob Mar 19, 2011 10:20

Krzysi3k napisał/a:
Przy świecach sprawdza się ile Amperów biorą, ale to szczegół


...i sprawdza się każdą z osobna, kable zasilające muszą być wtedy odpięte od świec :taa:

pgrad - Sob Mar 19, 2011 11:09

świece się wykręca i sprawdza każdą z osobna czy się cała rozgrzewa. Mierzy się pobór prądu. Prąd dla wszystkich świec powinien być mniej więcej jednakowy. Po włożeniu wszystkich świec się sprawdza czy pobór prądu po zsumowaniu zgadza się z tym które pobierają wszystkie świece razem. Amperomierz włącza się do obwodu zamiast bezpiecznika. Różnica w poborze prądu może świadczyć o uszkodzeniu przekaźnika (nawet jeżeli włączają się świece).
chrust - Sob Mar 19, 2011 13:56

Jugol napisał/a:
Krzysi3k napisał/a:
Przy świecach sprawdza się ile Amperów biorą, ale to szczegół

a ile tych amper muszą brać ?

Krzysi3k - Sob Mar 19, 2011 15:42

10A na świece :)
chrust - Nie Mar 20, 2011 10:21

wężyki przelewowe sprawdzałem i są ok.
dziś zauważyłem, że jak go odpalam i długo kręci to wykopci na niebiesko i przestaje nic więcej już nie kopci...

Krzysi3k - Nie Mar 20, 2011 14:42

chrust, nie ucieka Ci płyn chłodniczy?
chrust - Pon Mar 21, 2011 06:27

nie zauważyłem tego a jeśli tak to co ?
Krzysi3k - Pon Mar 21, 2011 08:29

No skoro kopci na niebiesko to płyny eksploatacyjne spala. Sprawdzałeś kompresje?
chrust - Pon Mar 21, 2011 09:20

Nie sprawdzałem. Ale widać jak po zbiorniczku od płynu chłodniczego od korka leci płyn, nie dużó ale zbiorniczek zawsze taki trochę mokry jest..
leszczu - Pon Mar 21, 2011 15:34

chrust napisał/a:
le widać jak po zbiorniczku od płynu chłodniczego od korka leci płyn, nie dużó ale zbiorniczek zawsze taki trochę mokry jest..

To może być również płyn od spryskiwaczy, który cieknie od łączenia rurki z dyszą. :wink:

chrust - Wto Mar 22, 2011 07:09

płyn od spryskiwaczy to nie jest, bo weżyki są suche korek też a widać jak wylatuje spod korka...
Prezes89 - Czw Mar 31, 2011 08:08

Ja bym pokombinował z kątem wtrysku :wink:
chrust - Pią Kwi 15, 2011 17:58

Byłem u mechanika który podłączył mojego roverka pod kompa i wyszły takie błedy:
P1381- przekażnik swiec żarowych; zwarcie do masy lub brak zmian sygnału. i drugi 140251 nie wiedział co ten kod oznacza, może ktoś wie ? i mówił że na pewno tłolczek w pompie sie zaciera i dlatego ciężko odpala i że przy 180 tys. przebiegu to normalne, i ze mam pompe vp44 tak chyba powiedział czy to prawda ?

Krzysi3k - Pią Kwi 15, 2011 18:10

chrust napisał/a:
vp44

VP30, ale to prawie to samo.
Skoro masz walnięty przekaźnik świec żarowych to czemu on Ci tego nie zrobił?

chrust - Sob Kwi 16, 2011 05:21

Nie zrobił dlatego,że pojechałem tylko do niego zobaczyć czy może sprawdzić mi kąt wtrysku i nie sprawdził mi, tylko mu pokazało te błędy, "check engine" się nie świecił a błedy były jest to możliwe ?