Zobacz temat - [R75] Wentylator
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wentylator

jupik - Wto Mar 22, 2011 19:54
Temat postu: [R75] Wentylator
Witam wszystkich.Może mi ktoś kto rozbierał wentylator chłodnicy powiedzieć czy ta ,,ośka"na którą się zakłada śmigło wentylatora jest na łożysku?
Moje pytanie z tąd ponieważ śmigło ma straszne luzy,myślałem że to właśnie wina śmigła lecz gdy złapie palcami za tą ,,ośke"ewidentnie czuć że to ona ma luz.

dziki1971 - Wto Mar 22, 2011 20:30

Witam napewno w tylnej czesci niema łożyska ale z przodu mysląc logicznie powinno byc bo niewiem czy tulejka by wytrzymała tyle , moze tylna jest wyrobiona i z tąd ten luz pzdr
jupik - Wto Mar 22, 2011 20:39

Niestety problem w tym że żeby co kolwiek zobaczyć trzeba ściągnąć zderzak i belke a ja obecnie jestem za granicą co najmniej do końca czerwca
kris-tofer - Wto Mar 22, 2011 23:43

na ośce wirnika silniczka po stronie śmigła jest łożysko na 100%, natomiast po drugiej stronie od dekla i szczotek jest osadzona w deklu kulka z wydrążoną dziurą na ośkę.jupik, jak duży jest ten luz? około 1mm, czy więcej?

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 23:43 ]
niestety łożysko te nie jest wymienialne i rozbieranie silniczka to tylko strata czasu i groźba jego uszkodzenia.

MaReK - Sro Mar 23, 2011 00:29

A duży masz ten luz? Bo ja na swoim miałem także, ale w niczym nie przeszkadzał.
W nowym też mam i też wydawało mi się, że przy większych obrotach zacznie obijać o obudowę, albo padnie za chwile. Tymczasem minęło już sporo czasu, kręci się codziennie.
Tylko uściślając ja piszę o luzie na śmigle. Ośki nie byłem wstanie złapać...

jupik - Sro Mar 23, 2011 18:08

Oczywiscie luz jest na śmigle ale jak go zdjołem i złapałem za ośke to ewidętnie ona ma luz.A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe
kris-tofer - Sro Mar 23, 2011 19:53

jupik napisał/a:
Oczywiscie luz jest na śmigle ale jak go zdjołem i złapałem za ośke to ewidętnie ona ma luz.A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe


oj to za duży jak na mój gust, chociaż teoretycznie nie powinno się nic stać, to jednak warto przemyśleć wymianę przy takim luzie

MaReK - Czw Mar 24, 2011 12:29

jupik napisał/a:
A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe

Faktycznie nie powinno tak być. Odpaść nie odpadnie, chyba że stanie dęba i przekręci się blokada ale aż takiej siły nie powinno być. Poza tym, daleko nie poleci ;)
Wymień sobie zawczasu. Skorzystaj z opcji "chrysler"

kris-tofer - Czw Mar 24, 2011 13:35

Marek, mówiłeś, że kręci Ci cały czas, zauważyłem też ostatnio na spocie jak było zimno, jeździsz na AUTOmacie? czy masz włączony ECON?
MaReK - Czw Mar 24, 2011 15:03

Jeżdżę na klimie non-stop. Jak wyłączę klimę, to wentylator się nie kręci lub włącza się wtedy kiedy dostaje sygnał. No ale nawet jak on jest wyłączony i jadę, to też się kręci od powietrza.
jupik - Czw Mar 24, 2011 17:39

MaReK napisał/a:
Skorzystaj z opcji "chrysler"


Zdecydował bym się na tą opcje "chrysler" ale ja mam medel 2 biegowy bez rezystora i nie mam pojęcia czy mógłbym z tej opcji skorzystać.
Znalazłem nawet na allegro aukcje wentylatora jako zamiennik,właśnie od chryslera.
Nie wiem czy samemu bym podołał z tą sprawą.
No niestety do końca czerwca będe musiał jeździć z warkoczącym wentylatorem,a ciepło nadchodzi :beczy:

kris-tofer - Czw Mar 24, 2011 22:39

MaReK napisał/a:
No ale nawet jak on jest wyłączony i jadę, to też się kręci od powietrza.
jak to sprawdziłeś? :mrgreen:

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 22:39 ]
jupik, szukaj na forum, są opisy jak zrobić to samemu i zdjęcia

MaReK - Czw Mar 24, 2011 23:11

kris-tofer napisał/a:
jak to sprawdziłeś?

Po zatrzymaniu się i wyjściu na zew. jeszcze kręcił się przez chwilę, aż zatrzymał się całkowicie.

kris-tofer - Czw Mar 24, 2011 23:14

nie wierzę, żeby śmigło kręciło się od pędu powietrza, masz niesprawną elektronikę :wink:
MaReK - Czw Mar 24, 2011 23:34

kris-tofer napisał/a:
nie wierzę, żeby śmigło kręciło się od pędu powietrza, masz niesprawną elektronikę

Nie wierzysz, ale tak jest ;) Nie ma to nic wspólnego z elektroniką, bo wentylator jest wyłączony. Na spocie sprawdzisz ;)

kris-tofer - Czw Mar 24, 2011 23:40

zastanawiam się tylko dlaczego u Ciebie wentylator kręci się szybciej niż u mnie, w sumie silniczki i rezystor mamy tej samej mocy, a jednak u Ciebie odkurzacz, a u mnie lekki szum tylko
MaReK - Czw Mar 24, 2011 23:44

z tego co wiem, to u mnie kręci się wolniej i jak mu gorąco to szybciej. Chyba że włączam klimę, to kręci się szybko od razu. Ja mam śmigło od R75, a Ty?
kris-tofer - Pią Mar 25, 2011 00:05

też mam śmigło od R75, to podstawa, ale po mimo tego, czy mu gorąco czy nie, czy zapomnę dolać wody do chłodnicy czy też nie jest tam sucho, to u mnie kręci cały czas wolniej w stosunku do Twojego. Idąc tym torem nie załącza mi drugiego biegu, czyli pełnej mocy, chociaż wszystkie potrzebne kabelki podłączone. Być może nie musi, może masz syfem zabitą chłodnicę i dlatego, nie wiem, nie potrafię odpowiedzieć.

Zakładam że R75 i MG ZT mają identyczny układ elektroniczny wentylatora i poszczególne biegi załączają się w identycznych temperaturach - do doczytania w RAVE, na jutro sprawdzę.

MaReK - Pią Mar 25, 2011 00:36

Sądząc po puszkach i kolorach kabelków to mają to samo.
Moja chłodnica już taka trochę skorodowana, ale to na zewnątrz. Płyn jest na miejscu, trzyma poziom, raz w życiu musiałem go uzupełnić, ale od tamtej pory cisza. Problemów z przegrzewaniem się nie ma. Poza tym nawet po przejechaniu w korku, jak wyłączę klimę, to on nie działa. Gdyby się grzał to by się włączał tak czy inaczej. W lecie np. tak się potrafi robić, ale ostatnio na spocie, kiedy przysłuchiwałeś się mojemu wiatrakowi, nie było lata ;)

Nie wiem czy T4 ma możliwość sprawdzenia prędkości. U mnie na pewno jest tak, że wentylator kręci się czasem wolniej, a czasem szybciej... więc chyba działa jak było założone. apples ma rozwiązanie podobne do naszego, może on coś napisze, jak jest u niego. Ten wentylator w porównaniu do poprzedniego (oryginału) jest cichutki. Tego w sumie nie słychać aż tak bardzo jak poprzedniego. Być może wiek miał znaczenie, ale tamtego słyszałem w kabinie, a tego nie ;)

kris-tofer - Pią Mar 25, 2011 18:03

MaReK napisał/a:
apples ma rozwiązanie podobne do naszego, może on coś napisze, jak jest u niego.
u applesa działa na tej samej zasadzie, jak u nas, tylko u niego silniczek dedykowany jest do R75 a u nas chrysler
AAaaaaaaaaaaaaa już wiem!!!!!!
Twój ZT to rocznik 2004 tak? z tej racji oryginał miałeś lub powinieneś mieć i tak z rezystorem, dwa biegi, pierszy szybszy niż u mnie, bo u mnie rocznik 2000 i silniczek miałem na 3 biegach, czyli pierwszy bieg miałem wolniejszy, moim zdaniem lekkie różnice w elektronice są, gdyż moja elektronika i 1bieg przystosowany jest do wolniejszego 1 biegu niż u Ciebie :)

chociaż tak głębiej się zastanowić tonie wiem czy mam rację...
aletojuż kolejna nasza taka dyskusja o wentylatorze

apples - Pią Mar 25, 2011 18:12

MaReK napisał/a:
z tego co wiem, to u mnie kręci się wolniej i jak mu gorąco to szybciej. Chyba że włączam klimę, to kręci się szybko od razu. Ja mam śmigło od R75, a Ty?
Coś masz skopane. W taka pogodę jak teraz wentylator nie włączy się na 100% aby schłodzić układ bo nie ma potrzeby - bez włączonego AC. W przypadku włączenia AC wentylator uruchamia się na 1 biegu (wolno) i tylko czasami włączy się na wyższy bieg kiedy będzie potrzeba szybkiego schłodzenia układu - ale to przy temperaturach około 30°C. :wink:
MaReK - Pią Mar 25, 2011 19:54

apples napisał/a:
Coś masz skopane. W taka pogodę jak teraz wentylator nie włączy się na 100% aby schłodzić układ bo nie ma potrzeby - bez włączonego AC.

Nic nie mam skopane ;) Przecież właśnie jest tak jak napisałeś ;)
Teraz nie ma lata, dlatego kris-tofer słyszał mój wentylator bo jechałem na włączonej klimie. Jak ją wyłączę wentylator stoi, ew kręci się siłą pędu powietrza wpadającego z przodu. W lato jak się zgrzeje, często w korkach potrafi się załączyć.

Nie wiem jak działa wentylator. Czy na klimie kręci się na 100% czy na pierwszym biegu.
Trzeba koniecznie zrobić pomiary prędkości obrotowych :)

kris-tofer napisał/a:
z tej racji oryginał miałeś lub powinieneś mieć i tak z rezystorem

Chyba, że w puszce. Wentylator miał jakieś gówno na płytce, ale wyglądało to jak jakiś kondensator. Było jednak tak uwalone, że nie mogłem odczytać wartości.

apples - Sob Mar 26, 2011 08:41

MaReK napisał/a:
Nic nie mam skopane Przecież właśnie jest tak jak napisałeś
Teraz nie ma lata, dlatego kris-tofer słyszał mój wentylator bo jechałem na włączonej klimie. Jak ją wyłączę wentylator stoi, ew kręci się siłą pędu powietrza wpadającego z przodu. W lato jak się zgrzeje, często w korkach potrafi się załączyć.
To faktycznie masz OK.
MaReK - Sob Mar 26, 2011 11:40

apples napisał/a:
To faktycznie masz OK.

Teraz to już nie wiem, krisu zasiał ziarno niepokoju ;)

apples - Sob Mar 26, 2011 11:52

MaReK napisał/a:
krisu zasiał ziarno niepokoju
Jak to kris-tofer :razz:
MaReK napisał/a:
W lato jak się zgrzeje, często w korkach potrafi się załączyć.
Jak klima włączona to chodzi cały czas na 1 biegu, a jak się dodatkowo zagrzeje układ lub wzrośnie ciśnienie w układzie klimatyzacji to wskakuje na bieg wyższy.
MaReK - Sob Mar 26, 2011 13:45

No mnie się wydaje, że on potrafi się bardziej kręcić i wtedy huk jest znacznie większy ;)
Oczywiście piszę o wentylatorze, nie o kris-toferze :D