Zobacz temat - [R25] Problem z rozruchem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem z rozruchem

maciek73 - Pią Kwi 22, 2011 18:11
Temat postu: [R25] Problem z rozruchem
Mam problem z odpaleniam samochodu. Jak do tej pory pracował ładnie. jednak po ściągnięciu klemy z akumulatora i ponownym jej założeniu zaczął sie problem z odpaleniem. Najpierw zaczęło się "pykanie" po przekręceniu kluczyka, ale za którymś razem odpalił. Teraz niestety nie odpali w ogóle. słychać przy próbie rozruchu''pyknięcie" i tyle samochód nie odpali. Gdzie szukać problemu?
pietro - Pią Kwi 22, 2011 20:10

Cześć
Zacznij od synchronizacji pilota, rozłącz akumulator, podłącz ponownie i 4-5 razy naciśnij przycisk od zamykania.
może przewody od masy się poluzowały? rozrusznik kręci?

maciek73 - Pią Kwi 22, 2011 20:14

pietro napisał/a:
Cześć
Zacznij od synchronizacji pilota, rozłącz akumulator, podłącz ponownie i 4-5 razy naciśnij przycisk od zamykania.
może przewody od masy się poluzowały? rozrusznik kręci?

Rozrusznik nie kręci tylko po przekręceniu kluczyka słychać pyknięcie (chyba automatu).
Dodatkowo pojawił się dźwięk po przekręceniu kluczyka w stacyjce, niestety nie wiem co to oznacza ale staram się pisać szczegóły :)
Próbowałem odkręcić przewód masujący podłączony do minusowej klemy ale za cholerę nie puści, czyli nie mogły się poluzować. Spróbuje jeszcze z kluczykiem jak piszesz.

Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 20:17

maciek73, immobilizer :)
Pilot zamyka i otwiera normalnie? Zsynchronizowałeś go po odpięciu aku? Naciskasz zamykanie lub otwieranie tak długo, aż Ci załapie pilot :)
Jeśli tak to rozbrój pilotem immo (otwierając samochód) i wtedy odpalaj.
Nie masz drugiego pilota? Może Ci bateria w pilocie padać.

maciek73 - Pią Kwi 22, 2011 20:22

Pilot otwiera i zamyka normalnie choć bateryjka jest słaba, ale jeszcze otwiera. mam drugi klucz tylko bateryjka padnięta. Niestety nie mam pojęcia jak się synchronizuje pilota po odpięciu aku. Wybaczcie te naiwna pytania ale mam Roverka dopiero od 3 dni :) Wcześniej jeździłem cinquecentem i A4 ale tam nie miałem problemu z 'synchronizacją" bo takowej nie robiłem. Spróbuje odkręcić jeszcze raz klemę, zakręcę i parę razy otworzę i zamknę z pilota (jeżeli to właśnie synchronizacja)
Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 20:26

Jeśli Ci otwiera i zamyka to już jest zsynchronizowany :)
Rozbrój immo otwierając samochód (nawet jak jest otwarty) zgaśnie czerwona dioda na zegarach i wtedy otwieraj :)

maciek73 - Pią Kwi 22, 2011 20:30

Czyli jak świewci ta czerwona dioda to nie odpalę?

Dioda zgasła i próbowałem i nic.
Obawiam się ze moze być problem z rozrusznikiem. Teraz pytanie...jak się do nie go dostać, bo być może się zawiesiły szczotki. Spróbowałbym delikatnie obstukać tylko problem bo nie wiem gdzie on jest :)

Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 20:39

maciek73, poczekaj, spokojnie. A czy dalej pika immo?
maciek73 - Pią Kwi 22, 2011 20:44

Dioda zgasła, wsiadłem do auta, próba rozruchu i...kupa.
Jak przekręcam kluczyk gaśnie mi kontrolka ładowania, a chyba nie powinna?
Mam jeszcze pytanie...czy jak akumulator będzie miał niskie napięcie to komputer czasem nie odcina zapłonu?

Krzysi3k - Pią Kwi 22, 2011 23:50

maciek73 napisał/a:
Jak przekręcam kluczyk gaśnie mi kontrolka ładowania, a chyba nie powinna?

Powinna.
maciek73 napisał/a:
Dioda zgasła, wsiadłem do auta, próba rozruchu i...kupa.

Piszczy przed przekręceniem na "III" w stacyjce, czyli rozruch?
maciek73 napisał/a:
czy jak akumulator będzie miał niskie napięcie to komputer czasem nie odcina zapłonu?

A jakie masz napięcie na aku?

maciek73 - Sob Kwi 23, 2011 09:14

Krzysi3k napisał/a:
Powinna.

Chyba jednak nie powinna. Kontrolka zawsze gasła jak odpalił motor
Krzysi3k napisał/a:
Piszczy przed przekręceniem na "III" w stacyjce, czyli rozruch?

Nie za każdym razem ale kilka razy był sygnał
Krzysi3k napisał/a:
A jakie masz napięcie na aku?

No właśnie..gdzieś wyczytalem że jakoś się sprawdza napięcie aku w Roverku za pomocą stacyjki ale niemogę tego znaleźć teraz.

Krzysi3k - Sob Kwi 23, 2011 09:21

Któraś gaśnie, aż odepne pilot do siebie i pójde sprawdze, która gaśnie przy próbie odpalenia na włączonym immo.
Nie majstrowałeś nic obok bezpieczników? Tam jest taki przełącznik odcięcia zapłonu, niedaleko pedału gazu.
Voltomierz w dłoń i sprawdzasz jakie napięcie :)
Przy okazji posprawdzaj mase do silnika :)

maciek73 - Sob Kwi 23, 2011 09:26

Nic nie majsterkowałem przy bezpiecznikach.
Jeszcze mam pytanie. IMMO ma świecic cały czas nawet przy otwartym aucie?
Myślę, że jednak to będzie albo masa albo rozrusznik, ew. słaby akumulator (choć kontrolki świecą i nie przygasają, radio funkcjonuje i wszystkie inne urzadzenia na prąd).
Od czasu kiedy odpiąłem minusową klemę (jakieś dwa dni temu) zaczęły się problemy z rozruchem. Palił czasem za trzecić czasem za pierwszym razem, a wczoraj jak postanowiłem wyczyścić klemy (myślałem że to ich wina) i je ponownie zapiąłem juz nie zapalił. Czekam na kolegę, ma przynieść miernik sprawdzimy aku.

Krzysi3k - Sob Kwi 23, 2011 09:32

maciek73, tak.
Jak rozbrajasz immo otwierając samochód, albo przekręcając kluczyk na III (wtedy łapie, że pilot jest przy stacyjce - samym kluczykiem bez pilota nie odpalisz samochodu), wtedy dioda gaśnie, po 30 sekundach z tego co pamiętam, znowu zaczyna mrygać, a przy otwartych drzwiach ciągle świeci.
Sprawdź ten przełącznik dla pewności :P

maciek73 - Sob Kwi 23, 2011 10:27

Na to wygląda ze winny jest automat rozrusznika, a konkretniej to stycznik.
azer - Sob Kwi 23, 2011 20:15

Sprawdź kabel wzbudzający w rozruszniku czy się nie wypiął/poluzował. To ten widoczny z góry
automechanik - Sob Kwi 23, 2011 20:37

maciek73, z tego co opisujesz wynika że cewka wyłącznika elektromagnetycznego jest sprawna ale może nie zwierać styków podających prąd na szczotki rozrusznika, druga możliwość to zużycie lub zawieszenie szczotki.
A trzecia to poprostu zbyt niskie napięcie akumulatora.