Zobacz temat - [Rover 214] komputer silnika /sterownik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214] komputer silnika /sterownik

kondzio508 - Sob Kwi 30, 2011 20:53
Temat postu: [Rover 214] komputer silnika /sterownik
Witam

Od ubiegłego piątku jestem sczęsliwym posiadaczem roverka ;)

kupiłem auto okazyjnie bo silnik nie równo pracuje i blacharka do malowania , ogólnie jestem zadowolony z zakupu bo auto łądnie sie trzyma jak na ten rok , roczny gaz stag 300 .

Teraz sedno sprawy :

szukając usterki ponieważ silnik nie równo pracował zajrzałem do swiec , tam ujrzałem suchą okopconą swiecę ,wszystkie 4 sztuki . Także wymieniłem na nowe .

usterka nie znikła , nowe swiece po 2 odpaleniach dalej były okopcone , także poczytałem na forum i uznałem ze wtryski leją lub puszcza reg. ciśnienia paliwa na listwie , zamówiłem
na allegro listwe kompletną , cewkę tak na wszelki wypadek i przepustnicę z czujnikiem TPS .

Zmieniłem cała listwę , TPS , cewkę podmieniłem , sprawdziem sonde , sprawdziłem silniczek krokowy , czujnik od płynu który podaje info na komputer , nic to nie dało , dalej go zalewa i pracuje na 2 cylindry , jak odpalam zimne auto to obroty równo stoja na 1000 i samochód chodzi w miare ok przez chwilę , potem dzieją sie cuda..

I już chciałem zmieniac silnik , lecz pomyślałem ze posprawdzam jeszcze kompa silnika , i tu był zonk okazało sie ze mam komputer z poloneza taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/polonez...1575037151.html

I teraz pytanie do znawców tematu , czy mój rover z 1998 1,4 SI moze poprawnie działac na tym komputerze czy mozliwe ze przez ten komputer tak auto wariuję ?

i jaki powinein umnie być podaję VIn jezeli ma pomóc SARRFMNHMWD258757

i czy posiadam w moim roverze immo ? bo jak odpalalm auto na tym kompie poloneza to dioda lekko sie zarzy .

dodam ze auto odpala tylko z wcisnietym pedałem gazu .

Pozdrawiam i czekam na pomoc :)

przemo80 - Sob Kwi 30, 2011 22:21

Ja mysle ze pod komputer powinienes go podlaczyc i napewno bedzie latwiej i taniej niz wymieniac wszystko po koleji.TEz mam problem z obrotami.po podlaczeni do kompa pokazalo ze niby czujnik polozenia przepustnicy,ale gosciu powiedzial ze to moga byc kable od czujnika,albo komp,zadawalem na forum pytania na ten temat,ale chyba nikt nie potrafi mi pomoc.


p.s
Pozdrawiam sledzika :)

kondzio508 - Nie Maj 01, 2011 11:28

Odkryłem jeszcze jedną Ważną rzecz , mam uciety lub urwany kabelek od wiązki kompa taki niebiesko -szary w srodkowym rzedzie pinów skrajny od lewej strony wtyczki , Czy ktoś może wie od czego ten kabelek ?

Bardzo proszę o pomoc poniewaz nie mam za duzo funduszy zeby jezdzic po mechanikach a chcę naprawic to we własnym zakresie Z Waszą pomocą .

z góry bardzo dziekuję za pomoc.

[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 11:28 ]
Kabel urwany połaczyłem i jest juz ok , masa ta co od aku idzie do pasa przedniego tez była urwana , podłaczyłem nowy kabel .

jest poprawa nie trzeba trzymac gazu jak zimny zeby odpalił .

chodzi równo dopóki nie nagrzje sie do 30-40 stopni , wtedy zaczyna zalewac silnik i gasnie bez trzymania pedału gazu .

moze miał ktoś taki przypadek ?

wymieniłbym komputer sterujący na taki który powinien być ale nie wiem jaki musze kupic bo teraz siedzi jakis z poloneza i na 100% podejrzewam ze to tego wina bo reszta czujników itp. sprawdzona.

leszczu - Nie Maj 01, 2011 11:39

Czujnik temperatury sprawdzałeś ??
kondzio508 - Nie Maj 01, 2011 12:09

tak jest ok , podmieniałem na sprawny . chodzi o to ze teraz przeczytałem jeszcze zeby zdjac przewód z kompa ten od map-sensora i silnik juz nie gasnie tylko faluje , także narazie jestem przkonany ze komp wysiadł i na dodatek jest inny niz powinien .

Leszczu możesz sprawdzic numery kompa swojego ? masz 16v ? bardzo bym prosił bo nie mam nawet punktu zaczepienia jakie numer powinien miec komp w moim silniku .

leszczu - Nie Maj 01, 2011 12:16

kondzio508 napisał/a:
Leszczu możesz sprawdzic numery kompa swojego ? masz 16v ?

No mógłbym, ale ja mam 8V. :/

kondzio508 - Nie Maj 01, 2011 12:19

aha , Dzięki za chęc pomocy . musze szukac dalej .
bonus89 - Nie Maj 01, 2011 12:27

leszczu19901, ale w kompie nie ma różnicy, możesz podać 8 zaworowego bo kompy są takie same
leszczu - Nie Maj 01, 2011 12:30

bonus89 napisał/a:
leszczu19901, ale w kompie nie ma różnicy, możesz podać 8 zaworowego bo kompy są takie same

Tak ?? To jak kondzio508 chcesz to mogę spisać ci ten numer ??

kondzio508 - Wto Maj 03, 2011 14:54

Leszczu to spisz jak mozesz , moze sie przydać . jak masz czas to bardzo proszę .

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 14:54 ]
Panowie kupiłem sterownik silnika taki jak być powinien , kupiłem go rozkodowanego bez imo . i auto kreci ale nie odpala , dioda od imo wogóle sie nie pali . Co to może być .

dodam ze jak wsadze nachwile spowrotem ten poloneza komp to auto kreci i zapala ale na chwile poczym gasnie bo go zalewa.

leszczu - Wto Maj 03, 2011 15:52

Przy tym kręceniu spróbuj dodać gazu i zobacz czy wtedy odpali. :wink:
kondzio508 - Wto Maj 03, 2011 16:09

dodawałem gazu i nie odpala, swiece mokre całe w benzynie . komp na 100% bez immo bo wszystko na to wskazuje i zapewniał sprzedający ze ma zdjete immo .
ADI-mistrzu - Wto Maj 03, 2011 16:52

Ale dłubiesz w tym samochodzie...

Z tego co mi wiadomo to wraz z komputerem z poloneza przekłada się także koło... nie pamiętam jak się nazywa, chodzi o to z którego czujnik położenia wału bierze sygnał.

Tak więc jak wracasz do kompa Rover'a to także koło musisz zmienić.

Nie pytałeś się poprzedniego właściciela od kiedy silnik tak źle mu pracował? Może od razu po przełożeniu kompa.
Bo jeszcze czujnik może mieć odwrotną.... ?wartość?, nie wiem jak to nazwać, chodzi o to że np. zamiast wraz z temp spadać jego opór to on rośnie i komputer myśli że silnik się schładza, przez co więcej leje do niego i wychodzą takie kwiatki.

Na kompie Rover'a masz iskrę ?

kondzio508 - Wto Maj 03, 2011 17:32

ADI-mistrzu napisał/a:
Na kompie Rover'a masz iskrę ?


własnie nie wiem czy mam , ale kreci rozrusznik , paliwo podaje , swiece zalewa , kupuje jutro kopułke, swiece,przewody i palec zobacze czy to pomoże . bo na tym od poloneza kompie tez ledwo co zapala , własciewie nie zapala tylko "łapie" , co do koła zamachowego nikt go na 100% nie zmieniał , wszystko siedzi jak fabryka dała , auto jest z polskiego salonu nie sprowadzane i jestem 3 własciecielem . ktoś podmienił tylko kompa na ten z poloneza bo pewnie miał problem z immo ...

ADI-mistrzu - Wto Maj 03, 2011 18:01

Trzeba sprawdzać po kolei.

Wykręca się świece i patrzy czy jest mocna iskra na każdej, jak tak to wykręca się listwę wtryskową, kieruje ku górze i patrzy jak wygląda rozpryskiwane paliwa (powinny lecieć na wysokość około pół metra i mieć postać mgiełki). Wtryski pracują parami, 1 z 3 i 2 z 4 naprzemiennie.

Potem ciśnienie w cylindrach badamy.

Jak dalej nie pali to próbujemy podmienić cewkę na dowolną inną, na każdej odpali nawet z malucha.

Jak dalej nie pali to prawdopodobnie problem z synchronizacją i trzeba by się zainteresować czujnik położenia wału korbowego.
Ale go łatwo się nie sprawdzi, tylko oscyloskop wchodzi w grę.

Pozdrawiam

P.S.
Mój także jest z Polskiego salonu Rover'a który mieścił się w Kobyłce na ul. Nadarzyńskiej 57.
Mam samochód od pierwszego właściciela który jeździł nim głównie do pracy (do tras mieli drugi samochód).
Posiadam pełną jego dokumentację, wszystkie papiery oraz wykaz napraw jakie były robione.

To tak chwaląc się :wink:

kondzio508 - Wto Maj 03, 2011 18:14

ADI-mistrzu,

wtryski mam zmienione na inne brak poprawy
cewka podmieniona na sprawną inną brak poprawy

co do czujnika polożenia wału to jest ich kilka ? czy jest jeden i ten sam tylko niektórzy twierdzą ze to czujnik połoznia wału a drudzy czujnika wałka rozrządu , czy to jest jedno i to samo ??

ale twierdze ze to cos z kopułką lub swiecami i przewodami bo przewody ,kopułka i palec jest z 1997 a auto 1998 wiec od nowosci .

[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 18:14 ]
dodam ze na kopułce namierzyłem jakies pęknieci przy srubie która ją trzyma .

leszczu - Wto Maj 03, 2011 18:21

kondzio508 napisał/a:
kopułka i palec jest z 1997

A skąd ty to wiesz ?? :razz:
kondzio508 napisał/a:
co do czujnika polożenia wału to jest ich kilka ?

Nie jest jeden. :wink:
kondzio508 napisał/a:
dodam ze na kopułce namierzyłem jakies pęknieci przy srubie która ją trzyma .

Też w tym samym miejscu miałem pękniecie, ale u mnie palił normalnie. :wink:

kondzio508 - Wto Maj 03, 2011 18:24

widac ze kopułka i palec orginał , i stare bardzo . zresztą jak przewody lucasa ori i świece ngk to podejrzewam ze nikt ich nie ruszał. na swierze nie wygladają.
ADI-mistrzu - Wto Maj 03, 2011 18:32

Mamy tylko czujnik położenia wału korbowego. Wałka rozrządu wszedł w silnikach po 2000r.
Wymień rozdzielacz zapłonu i zobacz.

kondzio508 - Wto Maj 03, 2011 18:57

ADI-mistrzu napisał/a:
Wymień rozdzielacz zapłonu i zobacz.


chodzi o aparat zapłonowy czy o kopułkę ?

ADI-mistrzu - Wto Maj 03, 2011 19:17

Aparatu zapłonowego niema, jest tylko rozdzielacz zapłonu składający się z kopułki i palca rozdzielacza.
kondzio508 - Sro Maj 04, 2011 19:51

Koledzy ręce mi już opadają na ten zakup ....

wymieniłem dziś na nowe : swiece NGK 28 V-line , kopułka EPS i palec EPS , auto dalej nie pali a kreci na kompie z rovera ze zdjetym immo , na kompie z poloneza auto pali ale przez chwile działa jakoś tam , poczym go zalewa i gasnie , obroty spadają do 0 trzeba trzymać gaz zeby nie zgasł .

swiece nowe po wykreceniu znów całe czarne ...

Miał ktoś taki przypadek czy mój jest wyjątkowo beznadziejny ?

dodam ze wtryski i TPS tez wymienione także to odpada , cewka tez wymieniona ...

ADI-mistrzu - Sro Maj 04, 2011 20:22

Niedługo wymienisz cały samochód...
Sprawdź czujnik położenia wału.

Na wciśniętym lekko gazie odpala i równo pracuje?

kondzio508 - Sro Maj 04, 2011 20:31

na wcisnietym lekko gazie odpala ale tylko na kompie z poloneza , i tez jak zimny silnik to chwile pochodzi ale tez za ładnie nie pracuje wtedy , poczym po jakiejś minucie gąsnie jak na gazie go nie przetrzymam .

jezeli czujnik połozenia wału byłby uszkodzony to myśle ze wogóle bym nigdy go nie odpalił ?

miał ktoś uszkodzony ten czujnik ? jak to sie objawiało ?

ADI-mistrzu - Sro Maj 04, 2011 20:56

Właśnie różnie bywa z tym czujnikiem, czasem samochód głupieje jak się właśnie rozgrzeje.

Podmień na próbę czujnik wału i zobacz czy odpali.

kondzio508 - Sro Maj 04, 2011 22:00

ale czemu nie pali wogóle na kompie rovera ? a na kompie poloneza zapali ?
Kozik - Sro Maj 04, 2011 22:01

kondzio508, a koło zamahowe nie masz czasami z poloneza?
kondzio508 - Sro Maj 04, 2011 22:03

ale jakim cudem ?

ktos by sie bawił w zmianę koła zamachowego zeby tylko kompa poloneza wepchnąc ?

Wątpię , nie widac zadnych śladów aby ktos sie dobierał kiedykolwiek do skrzyni czy silnika . jak sprawdzic bez rozbierania jakie kolo mam i jakie powinno być , i czym sie rózni poloneza od rovera ?

Kozik - Sro Maj 04, 2011 22:09

kondzio508 napisał/a:
ktos by sie bawił w zmianę koła zamachowego zeby tylko kompa poloneza wepchnąc ?


to chyba podstawowy warunek, z tego co czytałem a nie wiem czy dobrze pamiętam to w silnikach 1,4 w różnych rocznikach było inne koło a dodatkowo w silnikach 1.6 też inne. skoro na polonezowym kompie odpala a na roverovym nie to być może koło. niech ktoś potwierdzi to będziesz wiedział już więcej ;)

ADI-mistrzu - Sro Maj 04, 2011 22:16

No ja potwierdzam że koła są inne.
Ale czy kolega ma... nie wiem, mogę tylko podpowiadać jak naprawić, co z tą wiedza zrobi odbiorca już nie ode mnie zależy...

Jak sprawdzić koło zamachowe jakie się ma bez rozbierania? Oscyloskopem tylko. Widać na przebiegu co jaki okres ułożone są przerwy kontrolne na nim (to właśnie ta różnica między kołami).

kondzio508 - Czw Maj 05, 2011 20:10

Koledzy czy silnik z roverka 414 pasuje do 214 bez zadnych przeróbek ? chcem załozyc kompletny z osprzetem , mój tylko altek i rozrusznik i skrzynia biegów .
ADI-mistrzu - Czw Maj 05, 2011 20:21

To ten sam silnik, pasuje.
kondzio508 - Pon Maj 09, 2011 21:37

także za tydzien zdam realcje czy wymiana silnika pomogła , uznałem ze jak mam sie dobierac do koła zamachowego i je kupowac to wole cały silnik z osprzetem wsadzic inny , ale jak wtedy nie zatrybi to juz tylko auto szrot go czeka ;) oczywiscie zartuje ...

jak narazie robię gruntowny remont blacharki także auto sobie stoi .. mam czas , co warto zrobic przy wymianie silnika i mając skrzynie biegów na wieszchu ?

te wodziki od biegów takie plastikowe da sie wymienic , bo widziałem ze jakis luz mają i przy okzaji jak dostęp dobry bedzie bym sobie to wymienił .

jeszcze jedno pytanie :

co moze sie dziac jak jest nieszczelny tłumik przed sondą lambda ? czy ma to jakis wpływ na prace silnika ??

[ Dodano: Pon Maj 09, 2011 21:37 ]
Koło zamachowe okazało sie ze mam z rovera takze nie wiem czemu na kompie z poloneza pali a na kompie z rovera nie ...

leszczu - Wto Maj 10, 2011 14:51

kondzio508 napisał/a:
te wodziki od biegów takie plastikowe da sie wymienic , bo widziałem ze jakis luz mają i przy okzaji jak dostęp dobry bedzie bym sobie to wymienił .

Tego u nas nowego nie dostaniesz. :/

kondzio508 - Sro Maj 11, 2011 21:04

Koledzy to czemu ktoś pisał parę postów wczesniej ze sie nie da odpalic na komie poloneza jak jest kolo zamachowe z poloneza , a umnie koło z rovera a na poltka kompie palił .

wkońcu jak to jest z tymi kompami i paleniem ?

bonus89 - Sro Maj 11, 2011 21:14

kondzio508, tak naprawde to jest tak zagmatwane że jednemu się uda a drugiemu nie, innemu za to odpala pół roku a potem pada.
kondzio508 - Pią Maj 13, 2011 14:21

Mam kolejne problmy z roverkiem :(

mianowicie mam tą dzwignie co od biegów idzie kolo skrzyni luzem i nie wiem gdzie i jak powinna byc podłączona :( dodam ze ta co wybiera biegi jest podłączona tylko ta druga z takim uchem lata sobie i wogóle nie widze gdzie to powinno byc przykrecony czy tez założone . Moze ktos rzuci okiem u Siebie gdzie to jest mocowane na skrzyni biegów ?

druga sprawa to mam problem z mocowaniem linki gazu do przepustnicy , jak ona powinna isc od dołu do góry nawineta na ten czarny plastik czy tylko sam koniec linki włozony w ten plastik czarny ? jak to u Was jest ?

czy linka sprzegła sie reguluje jakoś ?

i masa od rozrusznika gdzie powinna byc podłaczona bo nie moge jakoś sobie przypomniec skąd ja odczepiałem :(

jaki olej wlac najlpiej do silnika , jaki orginalnie rover zaleca do swoich aut ?

do wspomagania ATF 220 bedzie dobry ? dexstron 2 .

z góry dziękuje Wszystkim za pomoc .

bonus89 - Pią Maj 13, 2011 14:40

kondzio508 napisał/a:
czy linka sprzegła sie reguluje jakoś ?

przy ścianie grodziowej jest regulacja, taki biały plastik
Cytat:
jaki olej wlac najlpiej do silnika , jaki orginalnie rover zaleca do swoich aut ?

Polecam Motula 6100 10W40

leszczu - Sob Maj 14, 2011 19:28

kondzio508 napisał/a:
mianowicie mam tą dzwignie co od biegów idzie kolo skrzyni luzem i nie wiem gdzie i jak powinna byc podłączona :( dodam ze ta co wybiera biegi jest podłączona tylko ta druga z takim uchem lata sobie i wogóle nie widze gdzie to powinno byc przykrecony czy tez założone . Moze ktos rzuci okiem u Siebie gdzie to jest mocowane na skrzyni biegów ?

Może to pomoże. :wink:
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001430
kondzio508 napisał/a:
druga sprawa to mam problem z mocowaniem linki gazu do przepustnicy , jak ona powinna isc od dołu do góry nawineta na ten czarny plastik czy tylko sam koniec linki włozony w ten plastik czarny ? jak to u Was jest ?


Cytat:
do wspomagania ATF 220 bedzie dobry ? dexstron 2 .

Obojętnie, aby był to DEXRON 2. :wink:

kondzio508 - Nie Maj 15, 2011 21:24

Koledzy dziękuję bardzo za pomoc , juz auto odpala i jezdzi , zmieniłem cały silnik z osprzetem na taki z allegro i nawet działą , mam gwarancje itp... kupiłem u dobrego sprzedawcy za całe 450 zł. +150 przesyłka przyczym komputer +piloty chodziły po 300 :) takze dobrze ze nie kupowałem kompa +pilotów , okazało sie ze ten komp co kupiłem od kolegi z forum ze zdjetym imo działa bardzo dobrze. też bardzo tanio kupiłem bo za 40 zł :) dzięki raz jeszcze . temat odpalania i gasnienica oraz nierównej pracyuwazam za zamkniety , nie wiem co było przyczyną bo sam zmieniłem cały silnik , autko obecnie ma zmieniany kolor i jak ukoncze w 100% to pochwale sie wszystkim na spocie i na zdjeciach dla tych którzy nie bedą mogli zobaczyc na zywo .

auto ma zmieniane takze wszystkie płyny , tłumiki i elementy które sie zuzywają ...

Pozdrawiam konrad.

[ Dodano: Nie Maj 15, 2011 21:24 ]
leszczu, z tą skrzynią to mam dokładnie problem z tym co działa za pozycje luz taki drugi drzązek przy samej skrzyni nie wiem gdzie ma być mocowany . Może ktoś wie gdzie i do czego go się montuję .