Zobacz temat - [R820] coupe pedał sprzęgła w podłodze.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] coupe pedał sprzęgła w podłodze.

Matexx - Sro Maj 04, 2011 14:07
Temat postu: [R820] coupe pedał sprzęgła w podłodze.
Ostatnio wracając do domu pedał sprzęgła nie cofnął się maksymalnie do góry.. ale było wszystko ok.. i dzisiaj jadąc na mature z J. Polskiego coś się zrobiło z moim sprzęgłem....
a mianowicie na skrzyżowaniu gdy wcisnąłem wbiłem pierwszy bieg i zdjąłem noge to pedał sprzęgła dalej był w podłodze.. :beczy: .Szybko zjechałem ledwo co na parking i zostawiłem galeona, żeby zdążyć na mature..Po maturze poszedłem do mojej coupe i odpaliłem silnik, sprawdzałem to sprzęgło teraz wogóle nie moge wbic żadnego biegu pedał jest w górze jak naciskałem ręką to do połowy go wciskałem dalej juz sam poleciał i tam zostaje później jeżeli chce go wyciągnąć to muszę go ręką sięgać..teraz wogóle lekko pedał sprzęgła pracuje bez rzadnych oporów.. Ja ma sprzegło chyba hydraliczne?. Wiem że było słychac łożysko oporowe jak chodził na luzie .. Sprawdzałem pod autem czy nie ma żadnych wycieków ale nic tam nie było... Wiec w czym wina??.. docisk poszedł?. czekam na szybką odpowiedź.. :roll:

blue827 - Sro Maj 04, 2011 22:10

>>tutaj ktoś opisuje podobny problem z wysprzęglikiem, tzn że najpierw pedał sprzęgła troszkę wpadł, a później zupełnie w podłogę.
Perez - Nie Maj 08, 2011 13:22

A ja się wczoraj strasznie przestraszyłem, bo zaczęło mi z opóźnieniem odbijać sprzęgło i w ogóle dziwnie się je wyciskało, a że wcześniej się naczytałem Waszych przypadków to już zacząłem się denerwować no i na szczęście winnym całego zajścia okazał się źle ułożony dywanik :)
Matexx - Nie Maj 08, 2011 13:31

a ja czekam na zestaw naprawczy do wysprzęglika bo na nowy , na razie brak funduszy..
zobaczymy ile na zregenerowanym sie przyjeździ
Jak zklekotam wszystko do kupy to opisze gdzie co i jak.. z foto.;)
Pozdr..

Perez - Nie Maj 08, 2011 13:40

Jeżeli gumki będą dobrej jakości i wszystko dokładnie złożysz to powinno pojeździć sporo.
Matexx - Nie Maj 08, 2011 22:09

mhm zestaw z intercarsu...
Oby był dobrej jakości... a jak panowie składać?.. na sucho??.. czy lekko smarem?? dla szczelności?..albo płynem??

Tomek1212 - Nie Maj 08, 2011 23:44

Zestaw zapewne z Autofren bo to chyba jedyny popularny producent takich zestawów naprawczych. Jeżeli tylko nie będzie wżerów w obudowie wysprzęglika to zestaw powinien pomóc.

[ Dodano: Nie Maj 08, 2011 23:44 ]
Jak będziesz składać to delikatnie smarem (łożyskowym najlepiej) posmaruj, aby nie poszarpać nowych gumek.

AndrewS - Pon Maj 09, 2011 22:59

Perez napisał/a:
no i na szczęście winnym całego zajścia okazał się źle ułożony dywanik :)


he he he mam to samo, nie zapiety dywanik i co jakis czas przesuwa sie do przodu

Matexx - Wto Maj 10, 2011 14:05

Dzisiaj przystąpiłem do regeneracji..

Tomek1212 napisał/a:
Zestaw zapewne z Autofren bo to chyba jedyny popularny producent takich zestawów naprawczych.


Tak dokładnie


a wiec... gdy szukałem go znalazłem go pod spodem przy skrzyni...
będziemy mogli go zobaczyć gdy zdejmiemy obudowę filtra powietrza.



Nie potrzebny jest nam kanał... wystarczy lekko podrewalować przód i go bedziemy mogli spokojnie wykręcić. Jak widać na obrazku wysprzęglik znajduje się blisko uchwytu do Ciągnięcia galeona.;)


Po wyjęciu cięknący przepuszczał płyn:


Dalej mamy nasz zestaw do regeneracji po prawej stronie, zaś po lewej stare uszczelniacze



Porównanie starego i nowego uszczelniacza z tłoczka: chyba wiadomo który nowy..:)


i w całości wysprzęglik na nowych uszczelniaczach./;D




w ten sposób zaoszczędziłem kilkadziesiąt złotych, W warsztacie pewnie bym troszkę zapłacił. wiadomo nie licze że przejeźdze na tym długo, nowy jest lepszy niż po regeneracji. To jest tymczasowe rozwiązanie.. Koszt to 25zł. troszkę brudne rece i zmęczone po pompowaniu...

Jak na razie nie mogę go odpowietrzyć.. pompka pompuje i nie cieknie.. wysprzęglik suchy, pedał sprzegła mieńki cały czas, nie zrobił się nawet troszkę twardy dalej wpada... i nie wiem co teraz.. pompuje pompuje pedał w podłoge i ide pod auto odkręcał odpowietrznik wycieka płyn z powietrzem, zakręcam ide do auto pedał w góre i pompuje i dalej to samo.... i tak w kółko... Ile czasu się odpowietrza ? sprzęgłol?? na odpalonym silniku też pompowałem i to samo... :cry: :bezradny:

a i jeszcze pytanko układ wysprzęglania ma ten sam zbiorniczek co hamulcowy??

Tomek1212 - Wto Maj 10, 2011 17:41

Matexx napisał/a:
układ wysprzęglania ma ten sam zbiorniczek co hamulcowy??

Tak, ten sam.

Sprzęgło powinno się odpowietrzyć maksymalnie po 5-10 seriach pompowania i odkręcania odpowietrznika. Jednak w tym modelu układ hydrauliczny (do hamulców i sprzęgła) jest co najmniej dziwny i rządzi się swoimi bliżej nieokreślonymi prawami.
Podejrzewam, że u ciebie może być walnięta pompa.

Matexx - Wto Maj 10, 2011 18:44

mhm to walną wysprzeglik i pompa jednocześnie??
mhm gdyby pompa strzeliła to w ogóle chyba płynu by nie pompowała do wysprzęglika, i chyba był by zalana albo coś.. a u mnie sucho.... podjedzie dzisiaj kumpel do mnie i mi pomoże.. we dwóch lepiej... zobaczymy..

Senn - Wto Maj 10, 2011 20:29

Jezeli da sie juz zmieniac biegi to sprobuj pojezdzic. Mi nigdy nie udalo sie odpowietrzyc ukladu na tyle zeby chodzilo idealnie. Musialem troszke kilometrow zrobic i sie z czasem poprawialo.
Matexx - Wto Maj 10, 2011 21:20

mhm w ogóle nie ruszył wysprzęglik..nie ma mowy nawet i wciskaniu sprzęgła...
pedał wpada w podłogę.. kumpel mi pomagał, ale i tak lipa..
odkręciłem wężyk od wyprzęglika i patrzyłem czy jest ciśnienie ale lipa , raczej nie było powinno być chyba duże?...
wiec stwierdziłem że to pompa.. i po wielkich trudnościach leży na stole w garażu.,. inżynierowie nie przemyśleli wyciągania pompki.. wielka masakra....ehhh./. i jak ja mozna sprawdzić?... poradcie coś.. chyba że była tak bardzo zapowietrzona...

Senn - Wto Maj 10, 2011 22:04

Nie wierze w uszkodzenie pompy. Uklad musi byc zapowietrzony i to wszystko.
Matexx - Wto Maj 10, 2011 22:06

to napisz prosze jak odpowietrzyć??.... bo u mnie nie da się normalnym sposobem...
Tomek1212 - Wto Maj 10, 2011 22:24

Jak już pompę masz na stole to zarzuć jej nowy zestaw naprawczy i potem baw się w odpowietrzanie.
Jak normalna metoda nie pomoże to spróbuj wstrzykiwać płyn strzykawką przez odpowietrznik w wysprzęgliku. W wielu przypadkach taki patent pomaga gdy nie można odpowietrzyć w żaden inny sposób.

Matexx - Wto Maj 10, 2011 22:52

.. juz zamówiłem zestaw naprawczy do pompy.. i zrobie regeneracje.
zobaczymy z tym odpowietrzaniem...

Konix - Sro Maj 11, 2011 08:00

Jak jest słaba sprężynka w wysprzęgliku to się nie da odpowietrzyć, Ja wsadziłem na trzpień nasadkę od śrubokręta grzechotki i działa już ponad 1,5 roku.
Matexx - Sro Maj 11, 2011 14:16

Konix napisał/a:
Jak jest słaba sprężynka w wysprzęgliku to się nie da odpowietrzyć, Ja wsadziłem na trzpień nasadkę od śrubokręta grzechotki i działa już ponad 1,5 roku.


Mógł bys to jakoś zaprezentować w paincie?.. albo na rysunku?.. jak to zrobiłeś?


Sprężyna u mnie wydawała być sie ok.. w końcu jak jechałem to zacząłem powoli tracić sprzęgło jak wrzuciłem bieg to już pedał został.. później go wyciągałem.. chodził jakoś.. na parkingu jak sprawdzałem aż w końcu w ogóle zaczął wpadać..i wysprzęglik zaczął przepuszczać.

A wiec mam zdjęcia pompy ... i to co jest zaznaczone na czerwono to musi być?... czytałem na forum w jednym linku że przez to się mogło nie odpowietrzyć...
http://forum.roverki.eu/v...ht=sprz%EAg%B3o





a Tutaj widac że nie cieknie..sucho



Jak to z tym jest zdjąc ten okrągłą rzecz z pompki??.. bo da się podpiąc bez tego.;...

mhm czytałem również że odpowietrzano też przez kompresor podciśnieniem od góry korka jakoś tak.. hhe czy to sprawdzone??. ktoś tak robił już??

AndrewS - Sro Maj 11, 2011 22:14

sluchaj, jako ze jest nas z galeonami malo na forum i nikt tego nie wywalal to zawsze mozesz byc pionierem i spróbować :mrgreen:
jesli nie bedzie poprawy to trzeba bedzie szukac dalej :-(

Matexx - Pon Maj 16, 2011 21:22

mhm to coś okrągłe to clutch dumper znalazłem info...
Ten kawał stali ma na celu tlumienie i nie przenoszenie na pedal wibracji od sprzegla. I faktycznie zauwazalnie to robi, jezdzilem bez niego i z nim i uwazam ze zmiana jest zauwazalna w komforcie na plus.

http://www.landroverclub....utch_damper.htm

ktoś zna angielski?

jest duży problem żeby to odpowietrzyć...

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 21:22 ]
właśnie jestem przy składaniu pompki.. i mam pytanko.. niestety nie wiem do czego służy jedna podkładka oraz jedna guma... rozebrałem pompke i tam tego czegoś nie znalazłem..
szukałem też w Workshop Mk2 ale na schemacie nie ma czegoś takiego...







Może wiecie gdzie to umieścić?

Tomek1212 - Pon Maj 16, 2011 23:15

Bardzo często się zdarza, ze w zestawach naprawczych jest znacznie więcej częsci niż potrzeba. Często nie dają ważnych elementów, za to dokładają inne gadżety które nie są potrzebne.
Matexx - Sro Maj 18, 2011 21:49

mhm dobra ..
Udało się naprawić..
więc... Pompka nie była zepsuta ponieważ się z niej nie lało i zachowywała się dokładnie tak samo po zregenerowaniu... Regeneracje przeprowadza się podobnie jak w wysprzęgliku.. gorzej tylko wyjąć ją.. porazaka..mało miejsca i wogle.

Problem zaczyna się z odpowietrzeniem całego układu mimo że płyn jest pompka pompuje to nigdy nie odpowietrzymy gdy posiadamy clutch dumper zwykłym sposobem. Znalazłem informacje chyba nawet na tym forum już nie pamietam że dobrze jest to zrobić podciśnieniem.;D..
a wiec czyli kompresorem.;D... ale jak wpiąc kompresor to jest pytanie.???

Dobrze mieć na stanie drugi korek od zbiorniczka płynu hamulcowego.;P. taki jakiś bezużyteczny..
Robimy dziurke w nim na środku wywalamy tą część to wchodzi do zbiorniczka ten pływak.;P.. szukamy starej dętki od roweru lub motocykla< chodzi o końcówke wentel.;D.. taki jak do kompresora żeby podszedł czyli końcówka jak w samochodowym.;P wycinami go z detki ale tak aby zostało z każdej strony trochę gumy w tedy bedzie szczelniejsze.;P.. i wkładając go troszę silikonem i skręcamy od góry.;d.. a oto efekt..:D






Nastepnym krokiem jest to że zakładamy nasz cudowny korek na zbiorniczek.. podłączamy kompresor i lekko naciskamy aby się wytworzyło ciśnienie w zbiorniczku.;D
Odpowietrznik na wysprzęgliku luzujemy..i zakręcamy jak już przestanie lecieć płyn.;P..
pedał sprzęgła bezproblemowo zrobił się twardy.. później tylko normalnym sposobem raz odpowietrzyłem i pedał trzyma się twardo.;D

Myśle że ta wiedza z odpowietrzanie przyda się komuś. w R800 ponieważ można zachować sporo kasy... czyli u mnie wina było w wysprzegliku koszt naprawy to 25Zł z przesyłką.. +oczywiście dobrze mieć zestaw do odpowietrzenia czyli koreczek i kompresor samemu mozna to wszystko zrobić bez kanału.;D

Tomek1212 - Czw Maj 19, 2011 00:01

Wszystko pięknie, tylko zamiast wciskając powietrze do zbiorniczka powinno się wytworzyć podciśnienie od strony odpowietrznika. Nawet zwykłą strzykawką.
AndrewS - Czw Maj 19, 2011 00:27

mozna spróbować i tak, ale w/g mnie latwiej o nadcisnienie 0,5 bara niz podcisnienie -0,5 bara
chyba ze strzykawka do lewatywy :lol:

Matexx - Czw Maj 19, 2011 21:40

mmh.. ogólnie ciesze się że działa.. .;D idelanie.;P.. a jeden kumpel coś mówił o szczykawce od spodu żeby wyciągnac powietrze xD:P od strony wysprzeglika.;P
automechanik - Czw Maj 19, 2011 22:28

Spróbuj odpowietrzyć w nastepujący sposób: załóż przeżroczysty wężyk na odpowietrznik a drugi koniec włóż do zbiorniczka pompy hamulcowej, popuść odpowietrznik i pompuj obserwując kiedy w wężyku przestaną lecieć pęcherzyki powietrza w tym momencie możeśz dokręcić odpowietrznik i sprzęgło powinno normalnie funkcjonować.

[ Dodano: Czw Maj 19, 2011 22:28 ]
pompować i nie bawić się w żadne odkręcanie, dokręcanie odpowietrznika to nie hamulce nie poczujesz oporu kiedy sprzęgło bedzie wysprzęglać.