Zobacz temat - [R75] Automatyczna skrzynia biegów - awaria
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Automatyczna skrzynia biegów - awaria

vfred - Pią Cze 03, 2011 11:50
Temat postu: [R75] Automatyczna skrzynia biegów - awaria
Witam serdecznie,

Mam dziwny objaw działania skrzyni biegów.
Około miesiąca temu zniknął mi tryb S (przestał się załączać).
Ostatnio po normalnej jeździe po mieście jak go odpalałem rano to zauważyłem że na konsolecie przy dźwigni oraz na wyświetlaczy przy zegarach nie wyświetlają się numery biegów. Biegi na dźwigni się załączają, czuć delikatne szarpanie. Jedynie przy wrzucaniu wstecznego szarpnięcie jest wyczuwalnie mocniejsze.
Auto jeździ - bo przejechałem kawałek, ale nie wiem czy w takiej sytuacji mogę jechać na kołach do serwisu.
Czy ktoś miał podobny przypadek, lubi wie co może być przyczyną takiego zachowania?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc.
Piotrek

SeniorA - Pią Cze 03, 2011 21:41

vfred napisał/a:
na konsolecie przy dźwigni oraz na wyświetlaczy przy zegarach nie wyświetlają się numery biegów.
wg. mnie to nie jest objaw awarii skrzyni , a dowód na brak komunikacji z magistralą CAN-bus i dlatego sterownik skrzyni wadliwie współpracuje z ECM .
choopin - Sob Cze 04, 2011 21:29

hey
niekoniecznie awaria skrzyni u mnie jest ten sam błąd jak poprzedniemu właścicielowi ktoś powiedział jakiś zimy lut w obrotomierzu puszcza i jest błąd komunikacji - kupiłem drugi "licznik" ale trzeba przelutowac cos ze starego.

narazie radze sobie tak:

na początek puknij kilka razy w kokpit dokładniej w zegary przekręć kluczyk i zobacz czy pokazuje jeśli nie to odkręć śróbkę u góry na środku wyjmnij plastik i poruszaj zegarami nie wyciagając ich jeśli to nie pomoże to musisz dac do sprawdzenia przejścia na ścieżkach
pozdro

Wizard_gp - Nie Cze 05, 2011 17:52

choopin napisał/a:
u mnie jest ten sam błąd jak poprzedniemu właścicielowi ktoś powiedział jakiś zimy lut w obrotomierzu puszcza i jest błąd komunikacji - kupiłem drugi "licznik" ale trzeba przelutowac cos ze starego.

Jeżeli jest zimny lut to po co kupowałeś drugi licznik, wystarczy przelutować Twój licznik i powinno być dobrze.

A co do objawów kolegi vfred, obstawiałbym tak samo jak kolega SeniorA. Spróbuj na początek przeczyścić złącze od skrzyni (w komorze silnika po prawej, patrząc od przodu auta), i zajrzeć do sterownika skrzyni (pod schowkiem po stronie pasażera, tam gdzie są bezpieczniki) Zobacz czy obydwa złącza są czyste i dobrze zamocowane. Najlepiej przy tym zabiegu odłączyć akumulator.

Pozdrawiam.

SeniorA - Nie Cze 05, 2011 19:28

SeniorA napisał/a:
wg. mnie to nie jest objaw awarii skrzyni , a dowód na brak komunikacji z magistralą CAN-bus
miałem na myśli brak komunikacj w instalacji CAN-bus w obwodzie: czujniki skrzyni, sterownik automatu, zegary (IPK). Zegary są węzłem komunikacyjnym instalacji bus i ich mikroprocesor obrabia sygnały i jeśli nie są wyświetlane nr.biegów , to błąd dotyczy tylko w/w obwodu .Polączenie zegarów oczywiście też jest do sprawdzenia.CAN-bus jest prowadzona przewodami żółto/czarny i żółto/brąz .
vfred - Sro Cze 08, 2011 09:28

Dziękuję za Wasze odpowiedzi.

Niestety nie jestem typem co sam naprawia auta :)

Reasumując... można z tą usterką jechać? Oczywiście tylko do warsztatu, ale mam kilka km tam.

Niepokoi mnie jeszcze to silniejsze szarpnięcie przy wrzucaniu R. Wcześniej nie było takiego objawu, dopiero odkąd zniknęły biegi na wyświetlaczu.

choopin - Sro Cze 08, 2011 21:09

szarpie i napewno musisz więcej przygazowac żeby ruszyć, jest to spowodowane tym że komputer nie wie ze włączyłeś bieg i jaki, a jak jedziesz do przodu to max 4 Ci się włączy - przerabiałem to
pozdro

marcus77 - Pią Lip 01, 2011 17:24

Witam mam taki sam problem , nie wyswietla mi biegow i do tego kontrola trakcji sie wylacza , na diagnostyce wywalilo ze brak komunikacji z listwą can ,
Przeczyscilem wszystkie styki przy skrzyni ale nie pomoglo , czasem zadziala ale po wjechaniu w dziure znowu sie wylacza , czy ma ktos jakis pomysl co zrobic i gdzie moze byc ten bląd ?
Pozdrawiam

road955 - Wto Wrz 06, 2011 12:08

Witam ,co może być przyczyną dziwnego poszarpywania podczas przechodzenia z 90-100 km/h .Nie zależnie od włączonego trybu pracy przy obciążonym silniku ..... :sad:
pjtrr - Pią Wrz 23, 2011 19:48

Witam
Jestem nowy na forum i od razu przybywam z problemem.
Mam rovera 75 2.0 v6 i od paru dni mam problem ze skrzynia.(tak mi się przynajmniej wydaje) Rover zaczął lekko poszarpywać i mieć jakby problem ze zmiana biegów. Nie sa to duże szarpnięcia ale zawsze chodziła idealnie wiec teraz delikatne przejście jest wyczuwalne. Bardziej jednak zwróciłem uwagę na to ze obroty rosną normalnie a auto nie przyspiesza tak jak powinno. zaczęło mulic szczególnie przy ruszaniu jest to odczuwalne później jakoś idzie. Podczas postoju obroty spadają nisko i wąchają się od 500 do 1100. myślałem ze to kwestia wyregulowania gazu( który został założony jakieś 3 tyg. temu) ale na benzynie jest to samo, poza tym bardzo odczuwalne jest to jakby auto było duszone i chciało iść do przodu.
jutro mam z nim jechać do jakiegoś fachowca do Nadarzyna którego polecił znajomy rodziców( robił u niego swojego jaguara w automacie) wiec zobaczymy, ale bardzo przydałyby mi się porady kolegów z forum. może ktoś miał podobny problem lub wie co to może być. Nie znam się na automatach ale jeden z pomysłów był ze może braknąć oleju (nadszedł właśnie najwyższy czas zmienic)ale teoretycznie problem powinien się wtedy objawiać przy większej prędkości a nie od samego ruszania. co o tym myślicie?

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

krist - Sro Wrz 28, 2011 22:22

Winna może być zarówno skrzynia fizycznie, komputer skrzyni albo silnik. Czyli wszystko ;) .
Jak u mnie padnięta była przepływka to tez cuda działy mi się ze skrzynią. Raz redukował w najmniej odpowiednim momencie, innym razem nie chciał wrzucić wyższego biegu itp. Po regeneracji przepływki miód malina.
Osobiście jednak obstawiam koniec konwertera momentu. Warto szybko to sprawdzić. Jeżeli mam racje to konwerter może generować opiłki a one mogą wykończyć skrzynię.

maziciel - Sro Wrz 28, 2011 23:49

pjtrr napisał/a:
Witam
Jestem nowy na forum i od razu przybywam z problemem.
Mam rovera 75 2.0 v6 i od paru dni mam problem ze skrzynia.(tak mi się przynajmniej wydaje) Rover zaczął lekko poszarpywać i mieć jakby problem ze zmiana biegów. Nie sa to duże szarpnięcia ale zawsze chodziła idealnie wiec teraz delikatne przejście jest wyczuwalne. Bardziej jednak zwróciłem uwagę na to ze obroty rosną normalnie a auto nie przyspiesza tak jak powinno. zaczęło mulic szczególnie przy ruszaniu jest to odczuwalne później jakoś idzie. Podczas postoju obroty spadają nisko i wąchają się od 500 do 1100. myślałem ze to kwestia wyregulowania gazu( który został założony jakieś 3 tyg. temu) ale na benzynie jest to samo, poza tym bardzo odczuwalne jest to jakby auto było duszone i chciało iść do przodu.
jutro mam z nim jechać do jakiegoś fachowca do Nadarzyna którego polecił znajomy rodziców( robił u niego swojego jaguara w automacie) wiec zobaczymy, ale bardzo przydałyby mi się porady kolegów z forum. może ktoś miał podobny problem lub wie co to może być. Nie znam się na automatach ale jeden z pomysłów był ze może braknąć oleju (nadszedł właśnie najwyższy czas zmienic)ale teoretycznie problem powinien się wtedy objawiać przy większej prędkości a nie od samego ruszania. co o tym myślicie?

Czekam na odpowiedzi i pozdrawiam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sprawdz czy nie ma zadnych dziur w tych plastikowych przewodach wchodzacych do kolektora dolotowego. Mysle, ze zaciagane jest lewe powietrze. Powinno byc slychac jakies syczenie kiedy dodajesz gazu. Sprawdz rowniez czujnik temperatury i cisnienia w kolektorze dolotowym.

kalixt - Czw Wrz 29, 2011 08:35

Jeśli chodzi o brak mocy przy ruszaniu stawiał bym na silniczki VIS, zrób diagnostykę, szczelność przewodów dolotowych do Kolektora.
SeniorA - Czw Wrz 29, 2011 10:20

pjtrr, radzę najpierw zająć się silnikiem ,podpiąć go do diagnoskopu.Sprawdzić np. VIS , odpowietrzenie skrzyni korbowej, wyczyścić silniczek krokowy,dolot i czujnik MAP (ciśnienia i temperatury w dolocie).Te skrzynie aut. dobrze eksploatowane, przeżywają silniki i skrzynie manualne , a przyczyną wadliwaj współpracy z z silnikiem jest najczęściej usterka silnika lub instalacji el. i gazowej.