Zobacz temat - [MG ZR 2.0itd, '03] kontrolka abs i hamulca ręcznego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 2.0itd, '03] kontrolka abs i hamulca ręcznego

kepor - Sro Cze 08, 2011 23:23
Temat postu: [MG ZR 2.0itd, '03] kontrolka abs i hamulca ręcznego
Witam, panowie podpowiedzcie mi troszkę. Niedawno wymieniłem swoją wysłużoną dwusetkę na MG ZR'a w dieslu 115km. Problem jest z kontrolką abs'u i hamulca ręcznego. Po zakupie kontrolka abs cały czas się świeci. Mam czujnik z którym latałem przy każdej stronie auta i podłączałem, żeby sprawdzić który czujnik walnięty (nie za bardzo mam jak sprawdzić rezystancję) ale tak jw. kontrolka jak świeciła tak świeci. Przy okazji wali po oczach kontrolka hamulca ręcznego. Zaświeca się po kilkunastu sek. od zapalenia auta. Przed tymi kilkunastoma sek jak podciągnę ręczny to zaświeca się i gaśnie. Stan płynu ok.

Czy mogę "wycykać" błąd i w tym modelu jak w starszych zwierając pin 4i 15 zdaje się?

Ogólnie co o tym sądzicie?

martens - Czw Cze 09, 2011 08:59

Wprawdzie nie pan ale moze uda mi sie rozwiazac problem ;) . Na poczatek sprawdz poziom plynu hamulcowego - jesli jest blizej max to idziemy dalej. Jesli po zaswieceniu kontrolki recznego zaciagniesz reczny i kontrolka sie bedzie swiecic mocniejszym swiatlem to prawdopodobnie sygnalizuje ona dodatkowo awarie ukladu ABS. Na poczatek sprawdzilabym lewy tylny przewod czujnika do "kostki". Mozesz sprobowac rozpiac, sprawdzic i powypinac z mocowan ukladajac na nowo - tylko delikatnie aby go nie polamac. Jest tak poprowadzony, ze moze sie zalamywac na zgieciach. Sprobuj sprawdzic na poczatek to - moze akurat trafisz.

"Wycykac" bledu sie nie da ale te komputery ktore sie z nim polacza powinny zczytac blad. Ty masz rocznik 2003 - u mnie przy 2002 tylko nowszy kts, lauch i oczywiscie t4.

kepor - Czw Cze 09, 2011 09:39

No trochę zabrakło mi wyobraźni i zapomniałem dopisać "i panie" :wink:

Wracając do tematu, poziom płynu hamulcowego jest w porządku. Zauważyłem, że kontrolka ręcznego zaświeca się dopiero jak autem ruszę i świeci mocniejszym światłem jak podciągnę ręczny. Mam czujnik, który dostałem od poprzedniego właściciela i tak jak pisałem wyciągałem po kolei i podmieniałem z tym jednym właśnie a zmian nie lepsze nie zauważyłem. W prawdzie został mi lewy przód jeszcze ale wydaje mi się, że chyba on też będzie w porządku bo gościu mówił mi, że ten właśnie wymieniał i faktycznie jest na nim naklejką z gwarancją do 2012 roku.

Czy to czasem nie jest tak, że komputer ma zapisane jakieś błędy i gonienie z czujnikami nie zmieni za wiele nie pomoże? Czy to powinno być tak, że jak wymienię walnięty czujnik to od razu powinna zgasnąć kontrolka?

Mam nadzieję tylko, że pompa będzie w porządku :neutral:

martens - Czw Cze 09, 2011 09:50

U mnie po kupnie okazalo sie, ze poprzedni wlasciciel odlaczyl kontrolke abs i cos tam narozrabial dodatkowo- wiem, ze po doprowadzeniu wszystkiego do ladu byl problem ze skasowaniem bledu i "zgaszeniem" kontrolki. Podlaczal pod innego kompa i narozrabial jeeszcze bardziej. Dopiero po wizycie na T4 doprowadzono mi to do ladu. Teraz okazjonalnie szwankuje mi wlasnie lewy tyl i tylko na wybojach. Kontrolka czasem sie zapala ale po postoju, odpaleniu i chwili jazdy sama gasnie - takie zdazenia sa zapisywane w pamieci kompa ale nie powoduja stalego zaswiecenia kontrolki.

edit:
sprobuj pojechac na T4 i sprawdzic cale auto, jesli nie to inny komp i sprawdz co dolega abs - u mnie pokazal lewy tyl. Szkoda czasu na takie ganianie za usterka a przy okazji mozesz sprawdzic cale auto :)

kepor - Czw Cze 09, 2011 11:27

Zdobyłem miernik i na trzech czujnikach pokazuje mi po 1.65 a na czwartym 1.57 więc chyba dobrze. Raczej ta niewielka różnica na czwartym to chyba nie jest przyczyna :cry:

Trzeba będzie faktycznie uderzyć pod jakiegoś kompa bo chyba nic więcej nie zrobię

mentos - Czw Cze 09, 2011 12:16

U mnie przy uszkodzonym przewodzie od czujnika kontrolka paliła się jeszcze przed ruszeniem a zanim przewód się przetarł całkowicie potrafiła gasnąć jak złapał kontakt.

Można ewentualnie jeszcze sprawdzić czujniki we wtyczce do modułu ABSu. Mam w domu rozpiskę pinów na poszczególne kola. Teraz nie mogę znaleźć strony na której ona była ale jak będzie potrzebna to zeskanuje.

Aha.. u mnie były podobnie różnice w rezystancji na czujnikach.
Nie wiem czy były wspomniane różnice w średnicy kół które tez mogłyby takie coś powodować..

kepor - Czw Cze 09, 2011 13:35

Kółka raczej nie są problemem bo mam 15" 195x50 wszystkie. Po za tym raczej "świecidełko" na desce nie zapalało by się od razu po przekręceniu zapłonu a po chwilowej jeździe.

Rzucę jeszcze okiem na przewody od czujników do modułu

A wiecie ile tak średnio biorą za podłączenie do kompa?

PHJOWI - Sob Cze 11, 2011 15:07

padła pompa abs ,
JacK - Sro Cze 29, 2011 16:08

miałem podobny problem z kontrolka ABS-u i ręcznego tyle że u mnie zapalały się podczas jazdy na dłuższą chwilę a później gasły problemem było przeładowywanie przez alternator, padł reduktor napięcia, sprawdź bo można spalić kompa u mnie po zmieżeniu podczas jazdy napięcie dochodziło do 18 volt
ArekL - Sro Cze 29, 2011 18:33

Pierścienie oglądałeś? Ja swojego kupiłem też ze świecącą kontrolką, ale szybko się okazało, że był pęknięty pierścień. 3 sekundy spawania, jazda próbna, kontrolka zgasła, ABS działa. Minął ponad rok od tego spawania i nic się nie dzieje, nadal działa prawidłowo.

Kontrolka się świeci od razu po uruchomieniu czy dopiero po ruszeniu? Jak jedziesz poniżej 20 km/h lub na wstecznym też się świeci?

kepor - Sro Lip 06, 2011 18:43

Od razu po przekręceniu kluczyka zaświeca się i tak już nie gaśnie. Po ruszeniu zapala się jeszcze kontrolka hamulca ręcznego i tak już jarzą po oczach cały czas. Pierścienie ok
ArekL - Sro Lip 06, 2011 22:31

To u mnie się zapalała i gasła, a ponownie się zapalała po ruszeniu i przekroczeniu chyba 20 czy 40 km/h, jakoś tak. I to była wina właśnie pierścienia.
kepor - Sro Lip 13, 2011 15:26

Co się okazało znalazłem przetarty przewód idący z "głębi" auta do czujnika. Przetarło izolację i jeden z dwóch przewodów się przerwał. Połączyłem, zaizolowałem i problemu nie ma a abs działa pięknie. Kurdę już myślałem, że pompę trzeba będzie wymieniać a tu uuffff problem z głowy. :mrgreen: Temat zamknięty