Zobacz temat - [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h

Pawson - Pią Cze 24, 2011 19:45
Temat postu: [R400 1.6 99r] Trzęsie kierownicą przy 120km/h
Witam!
Panowie jak w temacie, osiągam magiczną granice 120km/h i czuje podrygi samochodem i kierownica... co ciekawe wydaje mi się że jak jadę w granicach 140 to trzęsienie jest mniejsze....
jakieś sugestie? co sprawdzić oprócz wyważenia kół?
Byłbym wdzięczny gdybyście nie isali mi że mam jeżdzić powyżej 150:P hehe

slax - Pią Cze 24, 2011 22:16

1. Wyważyć koła!
2. Sprawdź czy któraś felga nie jest od środka zabrudzona jakimś syfem typu błoto, miałem tak kiedyś pojechałem wyważyć koła a okazało się że felga była oblepiona od środka błotem

faecd - Pią Cze 24, 2011 22:37

za przeproszeniem chyba konskim gownem, ktore na tyle zmienialo wywazenie kola, ze czuc bylo drgania.


badz co badz w pierwszej kolejnoscie kola.
warto, tez zalozyc kola z tylnej osi na przednia i na odwrot!

Tomi - Pią Cze 24, 2011 22:50

Po pierwsze podjedź do wulkanizatora. Każde koło na wyważarkę. Trzeba sprawdzić czy koła są wyważone i proste. Jeśli któraś felga jest krzywa, to wyważenie nic nie da, bo i tak bedzie biło na kierownicy. Jest jeszcze jedna możliwość, wyząbkowane lub zhamowane opony potrafią się podobnie zachowywać jak krzywe koła. Jeśli zarówno felgi jaki i opony są dobre (proste i wyważone), to przychodzą mi do głowy jeszcze 2 przyczyny. Krzywa piasta (n.p. po spotkaniu z jakąś dziurą lub krawężnikiem) lub problemy z przegubami wewnętrznymi, połosiami lub mechanizmem rożnicowym (jednak to dość naciągana teoria).

Przyjmuję, że amortyzatory są dobre...

Adrian - Sob Cze 25, 2011 09:28

faecd napisał/a:
konskim gownem

:nono:

Pawson - Sob Cze 25, 2011 09:49

Na Dniach będzie mi wychodził przegląd to sobie wszystko ładnie przejże na podnośniku, a wulkanizatora faktycznie będzie trzeba odwiedzić po niedzieli...
slax - Sob Cze 25, 2011 11:14

faecd napisał/a:
za przeproszeniem chyba konskim gownem, ktore na tyle zmienialo wywazenie kola, ze czuc bylo drgania.
Super, pokazałeś się z najlepszej strony :/ Wyżej chyba wyraźnie napisałem, ze miałem taka sytuację! Masz jakieś podstawy ku temu że zmyślam?
greg-si - Sob Cze 25, 2011 12:22

slax napisał/a:
Sprawdź czy któraś felga nie jest od środka zabrudzona jakimś syfem

x2
Miałem taką sytuację kilka razy szczególnie w zimę jak śniegu nabiło się w felgę. Dlatego też w wulkanizacji chcą by koło było czyste bez kamyczków w bieżniku.

Koju - Sob Cze 25, 2011 12:33

Miałem podobne objawy jak trzymał zacisk hamulca w prawym przednim kole.
Jeśli czyszczenie/wyważanie nic nie pomoże możesz luknąć na hamulce ;)

janexs - Sob Cze 25, 2011 12:40

Hmmm moze tez juz czas sprawdzic tarcze i jej grubosc :roll:
sknerko - Sob Cze 25, 2011 12:44

mi też biło dokładnie przy 120km/h i przyczyną były krzywe tarcze hamulcowe (z obu stron) Bardzo delikatnie były skrzywione a jak się trochę bardziej ujechały to trzęsło też przy hamowaniu ale tylko jak gwałtownie hamowałem z dużej prędkości
shilus82 - Sob Cze 25, 2011 13:31

Miałem podobny problem. Przy 120 drgała kierownica, a przy 140 już całe auto się trzęsło. Pojechałem do wulkanizatora na doważanie kół na aucie (osobiście polecam) i jak ręką odjął. Z tym błotem to nie w lecie, chyba że po budowach się jeździ, ale zimą to się zgodzę.
janexs - Sob Cze 25, 2011 14:52

rozwiazanie jest jedno nowe lub tokarz moze poprawic jeslij jest z czego zebrac nozem :roll:
ascaris - Sob Cze 25, 2011 17:37

mnie się tak tłukło przez wyjechane łożysko w kole...
bolcik - Sob Cze 25, 2011 18:56

pojedz na wywazanie bez zdejmowania kol. wtedy bedziesz pewny ze to nie jest nic zwiazanego z tym.
plemaster - Nie Cze 26, 2011 10:04

Ja tak miałem jeszcze w Poldonie.....okazało się że na jednej oponie wyskoczył taki bąbel (praktycznie nie zauważalny dla oka). Mymiana opon i było ok.....Może masz to samo
Pawson - Nie Cze 26, 2011 14:01

o co chodzi dokładnie z tym doważaniem kół bez zdejmowania?
bolcik - Nie Cze 26, 2011 14:34

wywazanie kol z piastami ale nie w kazdym zakladzie Ci to zrobia ale imo warto jak sie ma taki problem w ten sposob
shilus82 - Nie Cze 26, 2011 16:51

gościu podjeżdża maszynką do koła, siada na niej, rozkręca koło a potem tą maszynką hamuje i ona mu pokazuje co i jak. Miałem koła wyważane przy zmianie na wiosnę, a jak mi doważyli na aucie to różnica była ok. 45 gram ciężarka....dużo
ArekL - Nie Cze 26, 2011 18:08

A może to coś od skrzyni? Sprawdzałeś przy 120 km/h ale na innym biegu?

U mnie w Polonezie był taki objaw jak miałem uszkodzony tzw. łącznik elastyczny wału, ale w Roverkach nie ma wału :) Drgało mi powyżej 90 km/h, więcej nie jeździłem, bo nie wiedziałem co się stanie :) Pewnej nocy postanowiłem to sprawdzić, przycisnąłem na prostej i przy 110 km/h ŁUP w podłogę i poczułem, że coś odpadło ;) Urwała się 1/5 tego łącznika.

U Ciebie obstawiałbym tarcze.

slax - Pon Cze 27, 2011 11:44

A jeszcze mi się przypomniało, na półosiach są takie gumowe pierścienie i o one chyba odpowiadają właśnie za wyważenie półosi, warto zobaczyć czy się nie przesunęły
samos - Wto Cze 28, 2011 10:00

Sprawdziłbym wewnętrzne przeguby, ponieważ one mogą przenosić drgania.