Zobacz temat - [R75] Chłodzenie - gotująca się woda w chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Chłodzenie - gotująca się woda w chłodnicy

davido019 - Czw Cze 30, 2011 22:21
Temat postu: [R75] Chłodzenie - gotująca się woda w chłodnicy
Niedawno miałem problem ze spalaniem 20l/100KM, a teraz kolejna rzecz. Mam pecha :sad: . Przedwczoraj podjechałem z pracy do domu i prawie całą trasę chodził wentylator chłodnicy, po wyłączeniu silnika chodził jeszcze dobrą minutę... sprawdziłem poziom płynu chłodniczego i okazało się że w zbiorniczku przelewowym było pusto. Dolałem płyn na zimnym silniku wieczorem. Rano okazało się że była duża plama, na chodniku, a płynu brak, więc dolałem jeszcze raz. i tak kilka razy przez 2 dni, cały czas chodzi wentylator i po chwili zapala mi się przy zegarach czerwona lampka od temp.... dzisiaj podjechałem do kolegi, który zajmuje się naprawami, dodam iż zna się na rzeczy i okazało się że po włączeniu silnika, aż pluje mi i wylewa się ze zbiorniczka przelewowego płyn układu chłodniczego... stwierdził że najpierw trzeba byłoby odpowietrzyć, jak nie pomoże to na 99% pompa, ewentualnie termostat... jak myślicie, co może być powodem? dodam, że od momentu jak silnik się nagrzewa i pluje ze zbiorniczka aż zagotowany płyn to nie chodzi mi klima, a jak włącze ogrzewanie na maksa, to leci tylko letnie powietrze... bardzo proszę jeszcze raz o pomoc :beczy:
apples - Czw Cze 30, 2011 22:41

Koleżanka reniatka266 miała identyczne objawy i u niej okazało się że pompa wody do wymiany.
davido019 - Pią Lip 01, 2011 08:57

Mój znajomy mechanik też tak obstawiał... Czytałem na forum, że przy wymianie pompy najlepiej jest odrazu wymienić rozrząd, czy musze wymieniać cały? czy po prostu wybrane paski? auto ma przejechane 176tys. km jak go kupowałem miał 174,5tys. miesiąc temu... próbował ktoś z Was w ogóle sam wymieniać rozrząd i pompę wody?
apples - Pią Lip 01, 2011 09:08

davido019 napisał/a:
Czytałem na forum, że przy wymianie pompy najlepiej jest odrazu wymienić rozrząd, czy musze wymieniać cały? czy po prostu wybrane paski?
Osobiście wymieniłbym cały komplet, a nie wybrane elementy.
kris-tofer - Pią Lip 01, 2011 10:46

tylko po co zmieniać paski na których pompa nie pracuje?
davido019 - Pią Lip 01, 2011 10:54

zastanawiam się na chwile obecną nad zmianą tylko pompy, już troche włożyłem w to auto ( jakieś 2tys. od momentu kupna a kupiłem miesiąc temu) i nie stać mnie na kolejny tysiąc na rozrząd... kolega do mnie dzwonił przed chwilą że pompę kupi w hurtowni za 240zł ( podobno jakaś porządna firma, nie chińszczyzna)... tylko jak już będę wymieniał pompę to może się okazać że rozrząd jest w opłakanym stanie i też będę musiał wymienić... :beczy:
kris-tofer - Pią Lip 01, 2011 11:45

jeśli po zakupie samochodu do tej pory nie wymieniłeś kompletu rozrządu, to powinieneś to zrobić, a skoro masz teraz okazję do tego, żeby rozbierać to wszystko do wymiany pompy wody, to za jedną robotą zrobisz wszystko...
davido019 - Sob Lip 02, 2011 20:47

Byłem dzisiaj u znajomego mechanika i okazało się że pompa jest sprawna, jednak termostat do wymiany... zamówiłem na poniedziałek za 40zł... tylko teraz pytanie gdzie jest termostat i czy bede w stanie go sam wymienić... orientujecie się z której strony silnika (lewej, czy prawej i od spodu, czy od góry) znajduje się termostat? Przeglądałem forum i znalazłem tylko info gdzie jest przy silniku 1.8... Który z kolegów wie gdzie jest w silniku 2.0 v6? :cool:

[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 20:47 ]
jeszcze lepiej, gdyby któryś z kolegów miał może fotorelacje, lub chociaż zdjęcie :roll:

SeniorA - Sob Lip 02, 2011 21:26

davido019 napisał/a:
Przeglądałem forum i znalazłem tylko info gdzie jest przy silniku 1.8... Który z kolegów wie gdzie jest w silniku 2.0 v6?
davido019, jest wszystko opisane np. tu http://forum.roverki.eu/v...p=529731#529731
davido019 - Sro Lip 06, 2011 08:08

byłem przedwczoraj u mechanika z kupionym już nowym termostatem, wyjął filtr powietrza i dla pewności jeszcze sprawdził szczelność węży. Okazało się że przyczyną gotującej i przelewającej się wody był nieszczelny układ, miałem pęknięty górny wąż od chłodnicy na wysokości filtra powietrza. przez tą małą dziurkę leciała woda, a dodatkowo układ dostawał fałszywą mieszankę i dlatego nie było obiegu. Mechanik wyciął pęknięty kawałek i na objemach zamontował rurkę. Pytanie tylko gdzie dostanę taki nowy wąż, bo mój nie dość że pęknięty to jeszcze w bardzo kiepskim stanie. wchodziłem na allegro, ale widziałem tylko używki...
WojtekN - Pon Lip 11, 2011 14:33

U mnie jakieś 3 miesiące temu padł górny wąż chłodnicy :/
Zaczęła sie kruszyć i pękać końcówka przy silniku. Ponieważ był lekki luz na długości to dało się przyciąć i podpiąć ponownie ale był w tragicznym stanie i musiałem kupić nowy. Nie miałem czasu szukac, kupiłem oryginał (w Roscarze). Na zamówienie (czekałem 2 tyg.) a cena coś chyba ok. 250 :sad:

rafal113009 - Wto Sie 01, 2017 11:29

Witam. Mam Roverka 75 2,0 V6 i mogę szczerze powiedziec ze mam go serdecznie dosyc! :| ostatnio jechalem zapaliła mi się kontrolka temp silnika zgasilem go natychmiast, po czasie otworzyłem maskie odkręciłem korek od chłodnicy i wody nie bylo tylko para, poczym dalem do mechanika stwiedzil ze to uszczelka po czym odebralem auto przejechalem 20 km znowu sie kontrolka temp zapalila znowu wypluł płyn i załamanie :mad: potem kupilem plyn taki do sprawdzenia szczelności glowicy bo mechanik nie sprawdzil szczelnosci bo duzy kosz mnie o to nie spytał , wyszło ze plyn nie zmienil koloru .
CO BY MOGŁO BYĆ PRZYCZYNĄ MAM DOSYC CO TYDZIEN DAWANIA DO MECHANIKA I KAZDEMU PŁACIC ZA ROZBIERANIE I I TAK NIE JEZDZI ,,,, POMOCY :roll: :| :(

YOBACK - Wto Sie 01, 2017 11:35

Sprawdź wentylator chłodnicy Toafem, albo włącz klime i zobacz czy wentylator działa :)
rafal113009 - Wto Sie 01, 2017 11:48

chlodnica zawsze sie wlacza przy podnoszeniu sie temp powyzej normy termostat nowy wymienilem w czerwcu .
prebenny - Wto Sie 01, 2017 12:21

Po 1 rozumiem, że płyn ucieka?

Jak tak to sprawdź termostat czy nie ma powodzi pomiędzy v-ką i rurę w okolicach spodu chłodnicy (niech chłopaki od V-ek Cię naprowadzą).

rafal113009 - Wto Sie 01, 2017 12:47

Plyn ucieka przez zbiorniczek wyrównawczy przy gotowaniu sie wody :| . jak wrócę do domu to sprawdzę..

PS. Ja mam Roverka 75 2,0 i też błekitny piękny kolor, eksponuje się pięknie moje marzenie. :lol: :lol:

adam_26 - Wto Sie 01, 2017 16:37

trzeba sprawdzić czy termostat się nie zawiesił czy działa duży obiek wody chłodnica się nagrzewa ??
dzelo23 - Wto Sie 01, 2017 17:11

Rafał, spokojnie, nie rób bałaganu i nie pisz w kilku tematach bo ciężko się połapać.
Zabieraj auto od tego mechaniora. Jak można nie sprawdzić szczelności głowicy przy robieniu uszczelki :/
Ja podejrzewam że głowica mogła być pęknięta już za pierwszym razem a test który pokazał że jest ok był źle zrobiony. Partacz naciągnął Ciebie na koszty tylko.
Teraz poświęć trochę czasu i przeszukaj forum pod kątem hgf'a w v'kach.

rafal113009 - Wto Sie 01, 2017 19:38

Sorrrki pomyliłem te strony :oops:
Jednak się okazało ze test wykazał pękniętą glowie bo robiłem na goracym jak pokazywał 90C a więc wszystko jasne :| nowe serce... czy macie inny pomysł. A mojego Roverka juz robilo 4mechanikow i ten byl 5 i znowu lipaaa kazdy mnie bijęęęęę :(

robdzob - Wto Paź 24, 2017 17:46

witam
podzielę się moim uwagami w skrócie może innym rozjaśnię co nieco i pomogę:
układ chłodzenia pracuje pod ciśnieniem w obiegu zamkniętym,
1,6bara na szarym i 2,0 bara na czarnym korku które na 99,9procent są sprawne, termostaty też są raczej sprawne (pompy wody też o ile nie kapią i nie rdzewieją łożyska). Trzeba zadbać o sprawny wentylator żeby nie miał wytartych szczotek (czyli 1 bieg działał). Najważniejsze odpowietrzanie układu tym cienkim wężykiem do zbiorniczka/sam otwór wlotowy żeby był drożny (ja mam dwa wloty:-) drugi w denku własnej roboty). kolejna rzecz to zdrowe przewody chłodnicze. ja wymieniłem na własnej roboty (wszystkie) o ciśnieniu roboczym 6bar i rozrywającym 16bar wiec mam spokój i komfort psychiczny że nic nie strzeli w trasie. zmiany kierunków na łukach ocynkowanych 1 calowych z opaskami :-) za 200zł całość skreciłem z zaworem odpowietrzającym kulowym (jak w centralnym) za termostatem. warto też dla pewności w V6 zadbać o nowe uszczelki pod kolektorem ssącym 2x25zł plus rozkręcanie. i silnik bezproblemowy się robi...polecam moje pozostałe posty powiązane również z tym tematem np https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=15730&postdays=0&postorder=asc&start=40 https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=948288#948288 https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=948230#948230

robdzob

[ Dodano: Wto Paź 24, 2017 17:46 ]
zdj ponizej