Zobacz temat - [polonez 1.4] dław się, gaśnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [polonez 1.4] dław się, gaśnie

Damian19 - Pią Sie 12, 2011 01:22
Temat postu: [polonez 1.4] dław się, gaśnie
Witam jestem nowym użytkownikiem forum . I nie wiem czy pisze w dobrym miejscu .
Kupiłem sobie poloneza z silnikiem rovera . I mam z nim problem . O tuż gaśnie przy odpalaniu tak z 4 razy niczym zacznie ładnie pracować . A potem się przez chwile dławi i tak mam zawsze jak go odpalę następnego dnia . Jeszcze występuje problem dławienia jak jadę w trasę to go zaczyna dławić jak się utrzymuje obroty silnika . Wymieniłem już filter paliwa , czyściłem przepustnice i krokowca .A nadal mi gaśnie i się dławi . jeszcze się zaczyna dławić jak silnik jest już nagrzany i go zgaszę silnik ostygnie i go dławi. polonez nie ma gazu jeździ na samej benzynie proszę o pomoc

sknerko - Pią Sie 12, 2011 09:01

to może być pompa paliwa
oprawca_1978 - Pią Sie 12, 2011 18:14

Pompa paliwa do sprawdzenia. Filtr siatkowy pompy do wyczyszczenia. Układ odpowietrzania baku paliwa do sprawdzenia. Przewody paliwowe do wyczyszczenia. Podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa do sprawdzenia. Poprawność działania wtryskiwaczy paliwa do sprawdzenia.
W silniku - układ zapłonowy do sprawdzenia - czujnik położenia wału (zwłaszcza on), cewka zapłonowa, kopułka aparatu zapłonowego, palec rozdzielacza, przewody zapłonowe, świece zapłonowe, przewód masowy nadwozie-zespół napędowy. Do tego - cała "czujnikownia" silnika do sprawdzenia - czujnik podciśnienia w dolocie, czujnik spalin - tj. sonda lambda, czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten dla komputera silnika), czujnik temperatury powietrza (w korpusie filtra powietrza), czujnik położenia przepustnicy powietrza, oraz dalsze (nie pamiętam już z głowy tego silnika tak dobrze).
Wypadałoby też sprawdzić stan mechaniczny silnika - tj. ciśnienie sprężania na tłokach, zgranie rozrządu, itd....

Mam od sierpnia 2004 roku Poloneza 1.4 Atu MPI K-16 i złego słowa nie powiem na ten samochód, choć jestem jego trzecim i na pewno ostatnim, właścicielem. Nabyłem samochód w wyśmienitym stanie, do tego z pełnią wszystkich możliwych dokumentów, dosłownie idealny. Przez pięć lat samochodem zrobiłem ponad sto tysięcy kilometrów, wstawiając od razu w niego LPG. Mam go zresztą po dziś dzień, choć nie jeździ już od lipca 2009 roku. Z doświadczenia powiem, że bezwzględnie należy dbać w tym silniku o układ paliwowy - bak, pochłaniacz, pompa (!), przewody, filtr paliwa (!) oraz wtryskiwacze paliwa.
W zapłonie trzeba dbać zwłaszcza o czujnik położenia wału (niezmiernie wrażliwy element w tych silnikach), przewody WN oraz kopułka-palec.
Silniki te mają dość wrażliwe zawory (zwłaszcza na gaz) oraz jeszcze bardziej popychacze hydrauliczne (tu pomaga ich wyjęcie, rozebranie, wypłukanie oraz mocne rozciągnięcie sprężynek, rozpierających kompensator pomiędzy dnem szklanki popychacza - dopiero wtedy przestają pukać)
Pod względem czysto mechanicznym - ten silnik jest wybitnie nietypowy, ale niekatowany - odwdzięcza się długoletnią bezawaryjną pracą.
Niestety - licz się z częstymi defektami uszczelki podgłowicowej. To jest konsekwencja rozwiązania sposobu uszczelnienia głowicy z blokiem i tutaj, zwłaszcza, jak ktoś nie szanuje tego silnika i "pałuje" go na zimno - ten silnik jest niezmiernie wrażliwy na przeciążenia przed osiągnięciem właściwej temperatury pracy. Warto o tym pamiętać.

Damian19 - Pią Sie 12, 2011 22:14

silnik oleju nie bierze ma 18 lat i ma przejechane prawie 107tys pali na dotyk i tylko to go boli co opisałem najgorzej ze tam gdzie mieszkam nie ma jak poloneza podłączyć do komputera a by się przydało podłączyć
flapjck1 - Pią Sie 12, 2011 22:37

a to ci niewiele da :)

sprawdz cisnienie paliwa, to jest najbardziej prawdopodobne

Bocian_s - Pon Sie 15, 2011 08:49

1. sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jest schowany za głowicą. Może wpypięła się wtyczka albo uległ uszkodzeniu. zmierz jego rezystancję. właściwe wyniki na zimnym ok.3 kiloomów na ciepłym ok. 300 omów.

2. zatkaj powrót paliwa (np ściskiem stolarskim) i zobacz czy się poprawi. Jeśli tak to pompa dogorywa.

A i zasadniczo nie ma po co go podłączać do komputera. Za wiele się nie dowiesz ale w razie czego wal do kolegi Senn-a. On jest z Wawy i ma taki tester do roverków.

AndrewS - Wto Sie 16, 2011 18:52

Damian19 napisał/a:
Jeszcze występuje problem dławienia jak jadę w trasę to go zaczyna dławić jak się utrzymuje obroty silnika


jeśli dzieje sie tak kiedy jedziesz rowno i nie przyspieszasz, to u mnie taki objaw powodowala padnieta uniwersalna sonda lambda

kamillos08 - Sro Lut 20, 2013 17:29
Temat postu: Pilne rover 214si 16v
Witam. mam podobny problem z moim roverkiem 214si 16 v 96r.
Gdy jest temperatura powyżej zera stopni C odpala normalnie, natomiast gdy jest poniżej zera nie ma szans na odpalenie na rozruszniku. Ale na zaciąg normalnie odpali poza tym często gasnie dusi się, dławi musze go trzymać na wyszszych obrotach. przy nagłym dodaniu gazu szarpie na niszszych obrotach 1,2 tyś do 2,5 tyś.
wolne obroty gdy silnik się rozgrzeje to delikatnie faluja dodam żę czysciłem silniczek krokowy fakt był zabrudzony jak by sadzą coś takiego ale to nic nie dało tylko pogorszyło sytuacje. słyszałem że to wina czujnika położenia wału. Pomocy! :(

leszczu - Sro Lut 20, 2013 18:29

Do wymiany cewka.