Zobacz temat - [R420D] Zakup nowych nakretek do kol
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420D] Zakup nowych nakretek do kol

gacek - Nie Sie 14, 2011 20:19
Temat postu: [R420D] Zakup nowych nakretek do kol
Witam, zamierzam kupić nowe nakrętki do alusów do mojego roverka ponieważ stare sie juz trudno odkręca i zostaja na kluczu. Które z podanych niżej najlepsze?
Pozdrawiam
http://allegro.pl/nakretk...1753223879.html
http://allegro.pl/nakretk...1757736593.html
Badz macie jakies inne propozycje

Jugol - Pon Sie 15, 2011 10:15

Zarówno jedne jak i drugie będą dobre.
bartoszek_m - Nie Maj 06, 2012 11:21

Odświeżę temat i zapytam się o nakrętki tego typu:
http://allegro.pl/nakretk...html#tabsAnchor

Wszystkie takie jak te: http://allegro.pl/nakretk...2315081317.html

mają znaczną różnicę cenową.

Czy te pierwsze będą odpowiednie do naszych Roverków. Napomnę, że mam oryginalne alusy, a w zimę jeżdżę na blachach.

tronsek - Nie Maj 06, 2012 11:31

To zależy do jakich felg potrzebujesz te nakrętki. Do niektórych będą potrzebne te z pierwszego linku, a do niektórych takie nakrętki: http://allegro.pl/nakretk...2297433590.html Mówię oczywiście o oryginalnych felgach ROVER'a.
Te nakrętki z drugiego linku co podałeś, są do felg stalowych i kołpaków przykręcanych razem z felgą.

bartoszek_m - Nie Maj 06, 2012 11:34

Nie to już na pewno nie stożkowe do moich felg, a sferyczne. Więc te z pierwszego linku powinny pasować. To i dobrze bo okazało się, że są z tego samego miasta co ja i mam możliwość podskoczyć i sprawdzić osobiście.
greg-si - Nie Maj 06, 2012 11:42

tronsek napisał/a:
Te nakrętki z drugiego linku co podałeś, są do felg stalowych i kołpaków przykręcanych razem z felgą.

Będę się kłócił ;)
Honda Accord ma takie nakrętki przy alu. Ja też ;)

bartoszek_m, różnice cenowe w głównej mierze spowodowane są materiałem z którego są zrobione. Kupiłem kiedyś nakrętki które przez 3 lata leżenia w piwnicy (suchej) przykręcona kilka razy felga do piasty w piwnicy (nakrętki nie widziały wody, soli ani nic z tych rzeczy) i wyglądają kiepsko. Jakiś nalot się zrobił. Oem rover leżą obok i wyglądają jak przy zdjęciu z samochodu.
Osobiście niedawno kupiłem nakrętki jak z drugiego linku z tym że oem honda.

bizon - Nie Maj 06, 2012 13:08

bartoszek_m napisał/a:
mają znaczną różnicę cenową.

Roznica cenowa wynika tak samo jak ze wszystkim, rozni producenci, rozni sprzedawcy.
Wedlug mnie pasuja obydwie z linkow.

Patrzysz tylko parametry, kula czy stozek i do alu musisz miec z innego stopu niz te tylko do stalowek.

-_Zielarz_- - Sro Wrz 24, 2014 15:29

To ja odświeżę (bo pisaliście te z tego linku, te z tamtego a już nie istnieją ;) ).

Otóż mam felgi 16' BRM alusy oczywiście i właśnie chcę kupić śruby - bo mam jakie miałem przy kupnie auta - czyli do stalowych - stożki.

Oczywiście wiem już że mają być 12x1,5 i o twardości 8,8 (takie do tych szpilek mają być podobno i nie twardsze).

Natomiast kwestia kształtu właśnie. Mam teraz stożki jak już pisałem, natomiast widzę, że częściej do R400 piszą o kulkach ...

I tu pytanie - stożki czy czy kulki do tych felg (jak na foto mojego auta czy avatarze) i Roverka 420 D ...

Jak ktoś jeszcze wie technicznie dlaczego takie a nie takie to też proszę o info.

PS. I teraz mam pod klucz 19 a widzę że są i pod 21 ...

bizon - Czw Wrz 25, 2014 08:29

-_Zielarz_- napisał/a:
I tu pytanie - stożki czy czy kulki do tych felg

Na zdjeciu nie widac takiego szczegolu ale spojrz z bliska w otwor i bedziesz wiedzial. a jak nie to doloz linjijke, srubokret cokolwiek pod kątem w otwor i zobacz czy dolega idealnie czy jest przeswit.

-_Zielarz_- napisał/a:
I teraz mam pod klucz 19 a widzę że są i pod 21 ...

Wez 19tki, taki klucz predzej znajdziesz na trasie u siebie lub u kogos.

-_Zielarz_- napisał/a:
(takie do tych szpilek mają być podobno i nie twardsze).

Chodzi o to zeby w razie zlego nakrecenia uszkodzic gwint w nakretce a nie na szpilce.

-_Zielarz_- napisał/a:
Jak ktoś jeszcze wie technicznie dlaczego takie a nie takie to też proszę o info.

Nie bierz przelotowych bo wtedy szpilki moga zaczac korodowac.

-_Zielarz_- - Czw Wrz 25, 2014 08:40

OK - dzięki za info ;)

Zdjąłem dziś w nocy felgi żeby zobaczyć ... sferyczne.
Będą 19 ...
Natomiast nie zwróciłbym uwagi na całkowity przelot/zaślepienie (jak kapturek :D ).

Wszystko przy okazji szybkiego przeglądu zawiechy - bo coś czasem potrafi mi huknąć głównie jak skręcam w lewo, dość ostro i z przyhamowaniem albo przygazowaniem (miałem wymieniane przeguby zewnętrzne i końcówki drążków no i oczywiście te tarcze 300 - dokręcone z felgą na te moje śruby do piasty).
Tu niestety nic nie zaobserwowałem na oko i dotyk hehe ... ale może któraś tuleja wyrąbana ...

Za to znalazłem oczywistą i najczęstszą przyczynę dysfunkcji ABS - pierścień na lewej tylnej piaście na ćwiartce czy połówce są skruszałe i popękane ząbki.

PS. Jednak jeszcze będę musiał sprawdzić czy 27mm starczy czy dłuższa ~35mm.

Dobra - śruby zamówione - 16szt. 12x1,5 długości 3,5cm , zaślepione, sferyczne.
Jak założę ... to zmienię avatara :)