Zobacz temat - [ZR 160] Stuki przy skręcie na postoju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ZR 160] Stuki przy skręcie na postoju

pgrad - Wto Sie 30, 2011 18:14
Temat postu: [ZR 160] Stuki przy skręcie na postoju
Wymieniłem łożyska amortyzatorów i nadal stuka.
1. Stuki pojawiają się przy prawie pełnym skręcie w prawo.
2. Nie ważne czy kręcę w lewo czy prawo.
3. Gdy kręcę w prawo są głośniejsze.
4. Stuk przy skręcaniu w prawo jest jeden, tak samo jak kręcę w lewo.

Podczas jazdy też czasami udaje mi się to usłyszeć. Byłem u mechanika i stwierdził że maglownica do regeneracji (co z wymianą kosztuje za dużo). Mam zapasowy magiel w garażu ale sama wymiana to 300zł... Do czego zmierzam. Stuki są głośniejsze przy lewym kole. Proszę abyście podpowiedzieli co to może być. Gdzieś wyczytałem, że może to być drążek kierowniczy. Akurat mam taki przy drugim maglu to mógłbym podmienić. Pytanie czy dużo z tym roboty i jak się do tego zabrać i czy to jest możliwe żeby to był ten drążek? Zbieżność i tak mam do ustawienia. Koło najpewniej (to z lewej strony) było uderzone bo był krzywy dolny wahacz.

Raptile - Wto Sie 30, 2011 18:17

a to nie przypadkiem przegub wali ?
pgrad - Wto Sie 30, 2011 18:30

Nie. Przegub by walił podczas jazdy i do tego rytmicznie. A podczas jazdy tylko czasami walnie.
Raptile - Wto Sie 30, 2011 18:36

nie koniecznie . Jak zaczyna sie walenie podczas skrecania do dopiero po czasie zacznie walic nawet podczas jazdy do przodu
pgrad - Wto Sie 30, 2011 18:44

Stuki są na postoju więc to nie przegub. Podczas jazdy na pełnym skręcie też ich nie ma, więc to nie przegub. Jeżeli skręcę koła i puknie i ruszę z kierownicą w miejscu puknięcia to też nie stuka więc to nie przegub.

Znalazłem winowajcę (chyba). Ostatnio miałem przygodę z dolnym wahaczem (nie mogłem przykręcić drążka reakcyjnego). Teraz gdy skręcam kołami to po lewej stronie ten drążek powoduje poruszanie góra/dół wahaczem dolnym oraz belką do której jest przykręcony. To powoduje, że ta belka po prostu strzela bo przesuwa się o jakieś 0.5cm góra/dół. Może wystarczy to jakoś wyregulować? jeżeli tak to jak? Chodzi o ten drążek zaznaczony na niebiesko:

marcinmarcin - Sro Sie 31, 2011 09:43

Przecież Ty masz całkiem rozwalone łączniki stabilizatora (na czerwono) - to musi zdrowo napierdzielać :roll: a wina zapewne montażu... pisałem Ci dlaczego.

[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 00:27 ]
Jak był krzywy wahacz, to zapewne też krzywe są sanki silnika (to zielone to mocowanie wahacza do sanek)- zazwyczaj one pierwsze się poddają. Więc może całość robi naprężenia.

[ Dodano: Sro Sie 31, 2011 09:43 ]
Ale jak Ci zasugerowałem żebyś sobie zrobił laserową geometrie która Ci pokaże co jest do poprawy w samochodzie, to mi odpowiedziałeś że niejedno nowe ma gorszą... heheh normalnie każdy dealer sprzedaje nowe auta z pokrzywionymi wahaczami :mrgreen:

pgrad - Sro Sie 31, 2011 17:36

Samochód był dzisiaj 3 raz na geometrii u innego mechanika. Geometria jest praktycznie idealna, taka sama jak w poprzednich warsztatach. Wcześniej był tylko pochył koła tam gdzie był uszkodzony wahacz. Co do stuków, przyczyna okazała się prosta, poluzowała się jedna ze śrub co powodowało stuki przy mocniejszym skręcaniu. Na szarpakach nic nie wychodziło. Dzisiaj się uparłem żeby jeszcze raz wszystko zostało podokręcane, sprawdzone i wyszło moje. Samochód jest naprawiony, zostało jeszcze parę małych rzeczy do poprawki, ale to już pikuś.

A zdjęcie jest zapożyczone z forum. U mnie te części są w dobrym stanie. Mimo wszystko dzięki za pomoc. marcinmarcin wszystkie sugestie z forum sprawdziłem wcześniej.

Papag - Pią Wrz 09, 2011 20:23

a które to śrubki należy podokręcać bo ja mam podobny problem z tymi stukami też na postoju przy skręcie kół :)
pgrad - Pią Wrz 09, 2011 20:28

U mnie była niedokręcona śruba zaznaczona na zielono, tyle że z prawej strony. Jak masz stuki na postoju to też mogą być łożyska amortyzatorów, lub maglownica.