Zobacz temat - [R45/MG ZS] Zagadka z temperaturą z nawiewów ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45/MG ZS] Zagadka z temperaturą z nawiewów ?

Armandoo - Wto Wrz 20, 2011 16:20
Temat postu: [R45/MG ZS] Zagadka z temperaturą z nawiewów ?
Witam,

słuchajcie mam następujący problem.

Powietrze , które wylatuje z nawiewów jest ciągle chłodne.
Mimo , że kręcę pokrętłem od ustawiania temperatury to wylatujące powietrze nie znacznie tylko się różni.
W pozycji "zimne" wszystko działa tak jak powinno ale kiedy biorę pokrętło na pozycję "ciepło" to powietrze tylko nieznacznie jest cieplejsze a w zasadzie to ciągle bardzo chłodne.Wraz ze wzrostem ustawianej temperatury można poczuć , że temperatura się zmienia ale nie jest taka jak powinna być.
Co najdziwniejsze czasem wszystko jest dobrze...ale zdarza się to bardzo rzadko i nie ma na to raczej reguły.


Jeżeli chodzi natomiast o zachowania temperatury silnika to wszystko jest super i bez zmian.Silnik nagrzewa się normalnie , trzyma normalnie temperaturę itp..

Co proponujecie sprawdzić po kolei , a może ktoś miał podobny problem ?


Zależy mi bardzo na temacie bo w aucie nie idzie wytrzymać , zbyt chłodno jest rano :-(

Remigiusz - Wto Wrz 20, 2011 16:37

Armandoo, Zobacz w komorze silnika, na ścianie grodziowej na dole kolo Turbiny, czy się linka nie odczepiła od tego suwaka co podaje ciepły płyn na wymiennik ciepła. U mnie tak tez było jak go kupiłem. Wygięło się koluszko się się trzyma :razz:
Armandoo - Wto Wrz 20, 2011 20:47

Remi nic nie rozumiem ?? ?



PS.Nie mam turbiny , to benzyna V6

tronsek - Wto Wrz 20, 2011 21:03

Armandoo, Między silnikiem, a ścianą grodziową znajdziesz dwa przewody, które wchodzą w ścianę grodziową. Na jednym z tych przewodów znajduje się zawór, który otwiera przepływ płynu do nagrzewnicy. Sprawdź, czy ten zawór się otwiera i zamyka. Jedna osoba w kabinie kręci pokrętłem od temperatury, a druga obserwuje, czy zawór działa. Nie ma opcji aby tego nie zauważyć.
Jeżeli zawór działa, a ogrzewania nadal nie ma, to sprawdź czy czasem przewód powrotny od nagrzewnicy nie jest chłodny. Jeżeli przewód za zaworem jest gorący, a powrotny chłodny, to nagrzewnica jest zapowietrzono lub zatkana.

greg-si - Wto Wrz 20, 2011 21:34

Cytat:
Co proponujecie sprawdzić po kolei , a może ktoś miał podobny problem ?

Miałem tak gdy płynu w zbiorniczku wyrównawczym było za mało.
Jeśli płynu jest tyle co trzeba to jak już napisał Remi55 i tronsek.
Rozumiem że suwak pomiędzy kratkami z przodu masz na szarej strzałce (nie niebieskiej).

Armandoo - Wto Wrz 20, 2011 21:46

Płynu jest ok. Nawiewy ustawione są ok , jeżdzę tym autem już kilka lat , więc znam go całkiem nieźle :mrgreen:

Chłopaki sprawdzę jutro te przewody , jak nie będę kumał co jest co to wrzucę zdjęcie i poproszę was o pomoc.

Remigiusz - Wto Wrz 20, 2011 21:50

Armandoo, Ahh sorki nie wiem czemu mi się ciągle wydaje ze ty masz IDT :mrgreen: Jak cos to porób fotki ścianki grodziowej to tobie pokaże o co chodzi :wink:
Armandoo - Sro Wrz 21, 2011 21:55

Witam , ponownie.

Sprawdziłem przewody , o których pisaliście.Zrobiłem zdjęcia i pozaznaczałem cyferkami ze strzałkami co jak się zachowuje.


Obrazek 1
Ściana grodziowa

Strzałka 1. Zawór porusza się ( trochę ciężko jakby chodził ale ogólnie działa )
Strzałka 2. Lewa rurka , na której umieszczony jest zawór jest baaardzo gorąca zarówno przed zaworem ( przy ścianie grodziowej ) jak i za zaworem.
Strzałka 3. Prawa rurka jest ciepła ale nie tak gorąca jak lewa rurka.Ciepła jest na odcinku do zbiornika wyrównawczego oraz w drugą stroną do trójnika. Trójnik opisany na kolejnym obrazku.


Obrazek 2 Trójnik , do którego dochodzi prawa rurka ze ściany grodziowej.Trójnik umiejscowiony jest po prawej stronie silnika.

Strzałka 1. Rurka , która dochodzi ze ściany grodziowej ( ta prawa ) jest ciepła ale nie gorąca
Strzałka 2. Rurka baaardzo gorąca
Strzałka 3. Rurka baaardzo gorąca


Nie wiem co o tym myśleć. Proszę bardzo o pomoc co dalej.

Remigiusz - Sro Wrz 21, 2011 22:00

Armandoo napisał/a:
Obrazek 1 Ściana grodziowa

Strzałka 1. Zawór porusza się ( trochę ciężko jakby chodził ale ogólnie działa )


dokładnie i tutaj widać ta linkę która idzie od sterowania :razz: Zobacz jak się to rusza niech ktoś w środku kreci i obserwuj czy się całkiem otwiera. WD40 można posmarować. A jak coś to ja odepnij i otwórz ręcznie zawór i zobacz jak będzie grzanie. (nie musisz nic odkręcać tylko ten drut co wystaje ściągnie z tego zaworka)

Możliwe ze wymiennik zapchany jak to nic nie pomoże :sad:

Armandoo - Sro Wrz 21, 2011 22:07

Rusza się po całości , ale powietrze robi się tylko troszkę cieplejsze, ogólnie dalej zimne .Przestawiałem ręcznie i to samo.
Remigiusz - Sro Wrz 21, 2011 22:12

Armandoo, To coś zapchane jest :neutral:
greg-si - Sro Wrz 21, 2011 22:14

Remi55 napisał/a:
Armandoo, To coś zapchane jest :neutral:

Może filtr kabinowy?
Skoro idzie ciepło w przewodach trzeba szukać przyczyny w dmuchawie.

Armandoo - Sro Wrz 21, 2011 22:14

Filtr kabinowy jest git

1.A co tu może być zapchane ?

2.Czy od pokrętła ciepło-zimno idzie jeszcze jakaś inna linka co coś otwiera i zamyka czy tylko ta jedna ?
Może coś innego gdzieś się jeszcze nie do końca otwiera co daje ciepłe powietrze?

Remigiusz - Sro Wrz 21, 2011 22:17

greg-si, Jak by był zapchany to by kiepsko dmuchało ale dmucha dobrze tylko ze zimnym powietrzem :neutral:

Armandoo, Nie wiem mógł ktoś coś sypać weszcznij do płynu, jakiś uszczelniacz do chłodnic i się zakleiło albo kamień się zrobił w środku :neutral: Spróbuj przepłukać wymiennik :wink:

Armandoo - Sro Wrz 21, 2011 22:19

Chłodnica nigdy nie ruszana , nic nie sypane

Ok, przepukam ten wymiennik tylko gdzie go znajde ?
Domyślam się , że potem czeka mnie jakieś odpowietrzanie układu :cry:


Czy coś się jeszcze może nie otwierać do końca ?

Remigiusz - Sro Wrz 21, 2011 22:31

Armandoo, aha czekaj bo ty masz KV6 może zapowietrzone jest tylko :?:
Armandoo - Sro Wrz 21, 2011 22:34

W sensie , że układ cały zapowietrzony ? A to może być faktycznie.

Tylko jak go odpowietrzyć i sprawdzić ?

Baaardzo proszę o opis dokładnie jak odpowietrzyć układ chłodzenia wraz z nagrzewnicą w moim MG !! !
Przeczytałem milion wątków na ten temat ale już mam mętlik w głowie i nic nie kumam.

Markzo - Czw Wrz 22, 2011 00:27

na rurce od termostatu przy skrzyni masz odpowietrznik, wykreć go delikatnie i dolewaj powolutku płynu do zbiorniczka do momentu, az bedzie wylatywal przez odpowietrznik sam plyn, bez bąbelków powietrza. Jeśli uwalisz odpowietrznik co jest możliwe, bo jest plastikowy to idz do sklepu z rzeczami do ogrzewania wody kanalizacji i kup trojnik o srednicy tego węża i załóż odpowietrznik z kaloryfera na ten trojnik, taki normalny jak w domu, w naszje 75tce bardzo dobrze się taki patent sprawdza. Na moje, to masz zapchaną nagrzewnice, przerabiałem to samo w 75tce, w ZS jak narazie jest oki. Jeśli płyn jest ok tak jak mówisz i motor się nie grzeje to odpowietrzenie raczej dużo nie da, radziłbym wyjąć nagrzewnice i ją porządnie odkamienić. Robiłem to w 75 - płukanie środkiem firmy Prestone + kwasek cytrynowy i gorąca woda, kamienia było baaardzo dużo. Pomogło zdecydowanie. Jeśli wyjęcie nagrzewnicy wiąże się z rozdarciem całego wnętrza auta, to kup jakiś srodek do odkamieniania układu chlodzenia i go zalej. Rowniez i to robilem w 75 - spuscilem stary plyn, potem woda z tym specyfikiem, odpalic motor, spuscic syf, jeszcze raz, potem sama woda zeby go wyplukac i na koniec nowy plyn. Szlamu było coniemiara, ogrzewnie działa jeszcze lepiej a i motor mniej sie grzeje, zauwazalnie :ok: w ZS mialem czysciutki uklad takze zalalem go tylko nowym plynem. Powodzenia ;)

PS. jeszcze co do odpowietrzania, to w 75 najlepiej spraedzała się taka metoda: odkręcony odpowietrznik, płynu full w zbiorniczku i dajesz w zbiornik ;) tzn dmuchasz ile sił w płucach w zbiorniczek płynu, przepychasz płyn przez układ. Bardzo dobrze się odpowietrza, choć jest to praco i czaso chłonne. Sprawdziło się bdb kiedy w 75 był pusty układ chłodzenia. W ZS po wymianie termostatu też mi brakowało duzo plynu i wystarczylo to co pisalem wyzej, plynu nie ubywa, ogrzewanie dziala super. Oby pomoglo :ok:

Remigiusz - Czw Wrz 22, 2011 15:56

Markzo napisał/a:
PS. jeszcze co do odpowietrzania, to w 75 najlepiej spraedzała się taka metoda: odkręcony odpowietrznik, płynu full w zbiorniczku i dajesz w zbiornik ;) tzn dmuchasz ile sił w płucach w zbiorniczek płynu, przepychasz płyn przez układ. Bardzo dobrze się odpowietrza, choć jest to praco i czaso chłonne. Sprawdziło się bdb kiedy w 75 był pusty układ chłodzenia. W ZS po wymianie termostatu też mi brakowało duzo plynu i wystarczylo to co pisalem wyzej, plynu nie ubywa, ogrzewanie dziala super. Oby pomoglo :ok:


To się tez sprawdza w L-series :mrgreen:

Armandoo - Czw Wrz 22, 2011 16:24

Witam,

byłem dzisiaj w sprawdzonym serwisie chłodnic i układ chłodzenia zapytać o płukanie nagrzewnicy.

Ku mojemu zadowoleniu poinformowano mnie , że płukanie nagrzewnicy na aucie wraz z przeglądem układu chłodzenia i wymianu płynu chłodniczego z odpowietrzeniem to koszt 50zł.,
W przypadku problemów maks 80zł.
Oczywiście mój płyn chłodniczy.

W związku z czym zdecyduje się na taki zabieg. Sam nie będę wydziwiał bo się nie znam. Zobaczymy co pomoże bo mam już dosyć siedzieć w aucie "lodówce".

O efektach poinformuję na forum.


Trzy pytanka jeszcze:

1.Ile wchodzi płynu w cały układ chłodzenia w MG ZS 180 2,5 KV6
2.Czy mogę prosić o zdjęcie silnika gdzie zaznaczony jest odpowietrznik układu chłodzenia , o którym pisał Markzo
3.Sugerujecie zwrócić uwagę na coś konkretnego podczas płukania układu , coś jeszcze tam sprawdzić ważnego ?

Markzo - Czw Wrz 22, 2011 17:21

Armandoo napisał/a:
1.Ile wchodzi płynu w cały układ chłodzenia w MG ZS 180 2,5 KV6

wg rave 5,75l, wiec 6l powinno styknąć.

Armandoo napisał/a:
2.Czy mogę prosić o zdjęcie silnika gdzie zaznaczony jest odpowietrznik układu chłodzenia , o którym pisał Markzo

w przypadku ukręcenia odpowietrznika, patent z 75:


odpowietrznik w ZS znajdziesz tu:



Armandoo napisał/a:
3.Sugerujecie zwrócić uwagę na coś konkretnego podczas płukania układu , coś jeszcze tam sprawdzić ważnego ?

żeby go porządnie odpowietrzyli i nie trzymali chemii do czyszczenia zbyt dlugo w ukaldzie bo gumki lubią się wysypać potem :/

Armandoo - Czw Wrz 22, 2011 17:44

Dziękuję Ci bardzo Markzo. Genialne z tym zaworkiem od kaloryferów :mrgreen:


Poszło POMÓGŁ

Markzo - Pią Wrz 23, 2011 00:01

nie ma sprawy ;) zaworek sprawdza się super, przedewszystkim jest 100% szczelny, stary odpowietrznik popuszczał troche i auto się zapowietrzało :/ teraz trzyma temp jak w książce :)
Armandoo - Czw Paź 13, 2011 11:49

PILNE!!!

Potrzebuje pilnie info czy zawór nagrzewnicy ( to ustrojstwo zamontowane przy ścianie grodziowej od strony silnika ) jest takie same w R400/R45 i MG ZS z silnikami beznynowymi niezależnie od wersji silnika tj.pojemności ?