Zobacz temat - [r45] Problem z osiąganiem temperatury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r45] Problem z osiąganiem temperatury

miuzziker - Pon Wrz 26, 2011 22:04
Temat postu: [r45] Problem z osiąganiem temperatury
Cześć.
Bardzo długo muszę czekać aż mi się zagrzeje silnik. Musze mieć obroty powyżej 2,5 tys. obr. Ciężko jeździć z takimi wysokimi obrotami przy zimnym silniku. Boję się wtedy o turbinę. Zimą gdy nie mam około 3 tys. obr. to mi się nie chce zagrzać. A tera to po jakiś ok. 20 km mi się dopiero zagrzewa. Czy to wina termostatu?

borek88 - Pon Wrz 26, 2011 22:53

no teraz 20km to troche za duzo
warto sprawdzic termostat
ale zima miedzy 10 a 20km to normalka
dlatego doposazyłem sie w webasto
bo to chyba z kiepskim wyciszeniem w aucie jedyne dwie razace wady dla mnie

bizon - Wto Wrz 27, 2011 16:03

z dwojga zlego lepiej jak termostat uszkodzony w ta strone a nie odwrotnie. ale i tak bym to naprawil
miuzziker - Wto Wrz 27, 2011 21:01

Ale o to chodzi, że ja nie wiem czy jest termostat uszkodzony, czy po prostu w tych roverach tak jest?
Koju - Wto Wrz 27, 2011 21:28

miuzziker napisał/a:
Musze mieć obroty powyżej 2,5 tys. obr. Ciężko jeździć z takimi wysokimi obrotami przy zimnym silniku. Boję się wtedy o turbinę

Możesz rozwinąć myśl ... kto Ci każe cisnąć niedogrzany silnik powyżej 2,5 k ?

[ Dodano: Wto Wrz 27, 2011 21:28 ]
miuzziker napisał/a:
Ale o to chodzi, że ja nie wiem czy jest termostat uszkodzony, czy po prostu w tych roverach tak jest?

Raczej to nie jest normalna praca jeśli chodzi o temperaturę.
Możliwości są dwie,termostat lub oszukuje czujnik na deskę.

bizon - Wto Wrz 27, 2011 23:50

Koju napisał/a:
lub oszukuje czujnik na deskę.

miuzziker, a jak u Ciebie z cieplym nawiewem?? Czy gorace powietrze leci zanim wskazowka osiagnie polowe skali??

Mozna tez rozgrzac silnik tak nie do konca, zgasic i wsadzic palucha do zbiorniczka wyrownawczego, jak woda zaczela sie nagrzewac to termostat caly czas otwarty

miuzziker - Czw Wrz 29, 2011 20:56

Ciepłe powietrze leci gdy wskazówka lekko się podniesie. Tylko, że np. zimą gdy jadę na trasie z dużą prędkością i z dużymi obrotami to dmuch ciepłe powietrze, ale gdy zwolnie i obraty spadną to po chwili lecie chłodne powietrze.
Lukasik - Pią Wrz 30, 2011 08:32

Przyłączę się do tematu. Mam podobny kłopot a wręcz taki sam. Postaram się dobrze przedstawić problem. Rover 45 2.0 IDT Zapalam samochód wiadomo silnik zimny pokrętło(ciepło/zimno) mniej więcej w połowie jadę parę kilometrów wskazówka podnosi się do połowy ale nie czuć specjalnie ciepła w aucie dopiero kiedy dodam gazu i obroty wzrosną zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Czy jest to problem z termostatem tak jak napisał bizon i Koju że jest on cały czas otwarty? Szczerze mówiąc i mnie się tak wydaje ale zanim kupie nowy to wolał bym się upewnić.
szoso - Pią Wrz 30, 2011 08:38

Lukasik, zrozum jeśli termostat by nie trzymał to byś nigdy nie osiągnął temperatury silnika na połowie skali
Lukasik - Pią Wrz 30, 2011 09:34

To co to może być? Czy zmiana płynu w układzie i płukanie układu coś pomoże? Oczywiście płukanie jakimiś środkami raczej by nie wchodziło w grę bo podobno może to bardziej zaszkodzić niż pomóc. Myślałem o przepłukaniu wodą. Chyba że coś możecie polecić do płukania układu.

Tak sobie pomyślałem, że może problem z nagrzewnicą(zamulona).

Czyli jeśli termostat byłby cały czas zamknięty to temperatura silnika by szybko rosła i wskaźnik wędrował na czerwone pole, a jeśli by był otwarty to podczas jazdy wskaźnik nie trzymał by się w połowi skali tylko by spadał, a w czasie postoju np. na światłach albo w korku znów by się podnosił.

szoso - Pią Wrz 30, 2011 09:43

sterowanie ciepło zimno działa? zawór pod maską na grodzi chodzi?
ja w innym aucie płukałem układ wodą z octem, popełniłem błąd że samej nagrzewnicy nie wypłukałem bo po tym zabiegu puściła chłodnica, wszelkie inne specyfiki też mogą do tego doprowadzić

Lukasik - Pią Wrz 30, 2011 10:28

tak zawór ciepło/zimno pod maską chodzi i pokrętło też. wiem że diesle tak mają że, raczej w chłodniejsze dni nie można się w nich zgrzać. aczkolwiek szwagier jak w vectrze A 1.7 zmienił nagrzewnice do gorąc taki w aucie że wytrzymać nie można. spróbuję przepłukać cały układ wodą jak znajdę jakiś wolny dzień i zobaczymy czy pomoże.
szoso - Pią Wrz 30, 2011 10:30

jak coś to tylko samą nagrzewnicę ale sama woda nie wiele tu zdziała
Lukasik - Pią Wrz 30, 2011 10:36

właśnie boje się używać jakichkolwiek środków żeby nie uszkodzić nagrzewnicy albo czegoś innego z układu chłodzenia. Może wodą pod ciśnieniem by spróbować "przedmuchać" nagrzewnicę.
szoso - Pią Wrz 30, 2011 10:42

podłącz wąż ogrodowy z wodą do jednego końca nagrzewnicy, na powrót też daj jakiś wąż i niech woda idzie poza auto
Lukasik - Pią Wrz 30, 2011 10:58

Szoso świetny pomysł. Tak zrobię. Na to nie wpadłem żeby tak to uczynić. Myślałem o wyjęciu nagrzewnicy. Szczerze mówiąc to aż mi się gorąco zrobiło jak pomyślałem ile to roboty. A tu taki prosty pomysł a jak że świetny.
szoso - Pon Paź 17, 2011 15:51

płukałeś? jestem ciekaw czy pomogło
Lukasik - Wto Paź 18, 2011 15:41

Jeszcze nie płukałem Niestety brak czasu. Jutro mam zamiar się tym zająć bo jutro mam wolne i mechanicy mają mi zmieniać sworznie dolne to potem będę płukał. Na pewno napisze co się wydarzyło. Zauważyłem natomiast że wąż od chłodnicy który jest zaraz pod wężem górnym od interculera chyba troche puszcza płyn. Jutro zajmę sie tym wszystkim i napiszę jak sprawa wygląda.
miuzziker - Czw Paź 27, 2011 11:48

Gdzie znajduje się termostat i jak go wymienić?
szoso - Czw Paź 27, 2011 16:00

miuzziker napisał/a:
Gdzie znajduje się termostat i jak go wymienić?

http://forum.roverki.eu/v...+jest+termostat

miclaw - Pią Lis 18, 2011 10:27

U mnie też nie chciało dmuchać na ciepło.Okazało się ,że było za mało płyny w chłodnicy.To wszystko..
matekk4 - Pią Lis 18, 2011 20:12

To na jakich obrotach zmieniać bieg na zimnym silniku ?
szoso - Sob Lis 19, 2011 08:00

nie przekraczać 2-2,5tyś obr
Lukasik - Pią Lis 25, 2011 23:19

Udało mi się dzisiaj zająć ogrzewaniem.
Wylałem stary płyn z układu zdjąłem przewody z nagrzewnicy i puściłem tam strumień wody wężem ogrodowym. Można powiedzieć że nic niepokojącego nie wyleciało z nagrzewnicy jak i z reszty układu. Ale zabieg chyba trochę pomógł bo jadąc autem i kiedy wskazówka jeszcze się nie podniesie to już leci ciepłe powietrze. Rzecz jasna nie od razu ale po przejechaniu może 2-3 km. A jak auto się rozgrzeje(wskazówka na połowie skali) i włączę 2-gi bieg wentylatora to po przyłożeniu ręki do nawiewu czuć że powietrze parzy. Niepokoi mnie tylko jedna rzecz. Kiedy pokrętłem ciepło/zimno zmniejszę temperaturę tak np na połowę to leci dość chłodne powietrze. Porównując z innymi autami to w innych powietrze leci dość ciepłe. Czy taka kolej rzeczy jest normalna?

kolo_wro - Wto Lis 29, 2011 20:12

kolego wymień sobie jeszcze filtr kabinowy może być już zasyfiały ja też miałem tpodobny problem ale już jest ok a tak po za tym to diesel się długo nagrzewa filtr kabinowy znajduje się za schowkiem musisz go na samym początku zdemontować Rover45 2.0idt
Lukasik - Sro Lis 30, 2011 22:00

Cytat:
kolego wymień sobie jeszcze filtr kabinowy może być już zasyfiały ja też miałem tpodobny problem ale już jest ok a tak po za tym to diesel się długo nagrzewa filtr kabinowy znajduje się za schowkiem musisz go na samym początku zdemontować Rover45 2.0idt


Filtr kabinowy wymieniałem jakieś dwa miesiące temu(węglowy od tomiego).
Wszystko po sprawdzeniu jest ok. Sprawdzali mi temperaturę zamarzania płynu i jest około -38 stopni. Widocznie już tak musi być. Pozostaje (jak się zrobi jeszcze chłodniej) przytkać chłodnicę i byle do wiosny.