Zobacz temat - [r620] Obroty silnika.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [r620] Obroty silnika.

vck1000 - Sro Paź 12, 2011 13:20
Temat postu: [r620] Obroty silnika.
Witam, mój rover na jałowym biegu ma za wysokie obroty tj. 1100 a wiem że powinien mieć mniej. Czy można to jakoś wyregulować szukałem ale znalazłem jedynie tematy o roverach z silnikami benzynowymi a nie w dieslu.

A drugie moje pytanie brzmi jak pozbyć sie czarnej chmury przy odpaleniu silnika?

kruszan - Sro Paź 12, 2011 14:13

hey,

Twój problem to na 99% za duża dawka paliwa, tzn - duże obroty spowodowane zbyt dużą dawką + chmura czarnego przy odpaleniu - paliwo nie przepalone się tym objawia, reguluje się to za pomocą odpowiedniego ustawienia w pompie wtryskowej, lub samą pompą - najlepiej mieć do tego celu podłączenie do kompa wtedy wiesz, ile masz i że nie za mało.

Luzujesz minimalnie 3 śruby na pompie i leciutko walisz trzonkiem młotka w dekielek, od lewej w stronę akumulatora zwiększasz, od akumulatora do lewej zmniejszasz.

generalnie bez wiedzy na ten temat, lub fachowca z boku i komputera bym tego nie ruszał :)

taka moja teza :wink:

szoso - Sro Paź 12, 2011 16:08

trzeba tak wyregulować by był kompromis pomiędzy dobrym odpalaniem, mocą i spalaniem :wink:
kruszan - Sro Paź 12, 2011 17:07

Ostrzegam iż każdy dłubie na swoją odpowiedzialność, ja nic nie wiem, ja się nie znam, ja tu nawet nie sprzątam :)



Informuję iż robiłem to mając auto podłączone pod komputer, wszystkie parametry były pod kontrolą i ścisłym nadzorem i na tej podstawie ustawiałem odpowiednie wartości.

negatywne konsekwencje samowoli lub złych ustawień (kilka mm ma znaczenie):

- zmiana kąta wtrysku / zwiększenie obrotów silnika / kopcenie auta / kłopoty z odpalaniem / brak możliwości uruchomienia samochodu / za mała dawka paliwa / za duża dawka paliwa / wybuch baku / rozsadzenie rury od intercoolera / zatrzymanie wiatraków chłodnicy / włączenie alarmu samochodu / brak reakcji na pedał hamulca i na hamulec ręczny / i wiele wiele innych...

luzujemy 3 śruby zaznaczone zielonym kółkiem (luzujemy tzn minimalnie popuszczamy śrubkę) nie odkręcamy

można małym młotkiem i dłutkiem delikatnie pukać w boki dekla pompy, delikatnie...

1. strzałka czerwona - zmniejszenie dawki paliwa
2. strzałka niebieska - zwiększenie dawki paliwa

jeśli chodzi o dawkę to jest to najszybszy sposób jej zmiany, dość łatwy :)

best regards, your kruszan :mrgreen: :wink: