Zobacz temat - Kolektory dolotowe w K-serii
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Kolektory dolotowe w K-serii

greg-si - Czw Lis 03, 2011 20:26
Temat postu: Kolektory dolotowe w K-serii
Witam wszystkich.
Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zmiana ssaka w moim R.
W związku z tym miałbym prośbę do posiadaczy silników K-serii 16V by podzielili się swoją wiedzą na temat kolektorów dolotowych.
Z tego co udało się znaleźć to:
1. Kolektor plastikowy 1.4, 1.6 16V
2. Kolektor metalowy 1.4 16V (R114GTi)
3. Kolektor metalowy 1.4 16V (Poldorover 1.4 GTi)
4. Kolektor plastikowy 1.8 16V (120km)
5. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 145km)
6. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 160km)
Takie kolektory występowały w różnych K-seriach.
Chciałbym zebrać informacje jakie wymiary mają te kolektory wejściowe (przy przepustnicy) i co ważniejsze wyjściowe na flanszy przy silniku.

Z tego co się orientuję wszystkie kolektory można stosować zamiennie w tych silnikach. Może dzięki zebraniu informacji udałoby się poprawić osiągi niektórych R :)
Więc zaczynamy.
1. Kolektor plastikowy 1.4, 1.6 16V
Wyjściowy ok. 32mm
5. Kolektor metalowy 1.8 16V (VVC 145km)
Wyjściowy ok. 36mm
To informacje jakie wyczytałem. Może wiecie coś więcej?
Pisać :)

Bocian_s - Pią Lis 04, 2011 10:20

greg-si napisał/a:
Z tego co się orientuję wszystkie kolektory można stosować zamiennie w tych silnikach
Tyle że w przypadku kolektora od poldrovera przepustnica jest obrucona w drugą stronę więc odpada raczej do roverów. Wymiarów wewnętrznych kolektora do poldrovera nie znam (bo wszystkie co mam są już rozwiercane) ale ostatnio gdzieś padło hasło 32mm przy głowicy. niemniej jednak jest tam na tyle dużo "mięsa", że nawet na 36mm da się go rozwiercić bez problemu. Od strony przepustnicy będzie jakieś 60mm. Przepustnica w Poldku jest 56mm a wlot do kolektora jest wyraźnie większy.

prawdopodobnie to samo się tyczyło będzie metalowego kolektora z rovera. Polecam zdobyć taki i rozwiercić i przepolerować ile się da szczególnie zwracając uwagę na spasowanie z głowicą. Ewentualnie gotowego z VVC...

Plastiki prawdopodobnie będą uniwersalne...

greg-si - Pią Lis 04, 2011 20:18

Bocian_s napisał/a:
Tyle że w przypadku kolektora od poldrovera przepustnica jest obrucona w drugą stronę więc odpada raczej do roverów.

To racja. R114 GTi ma wyglądem taki kolektor jak poldorover lecz przepustnica jest już z tej strony co trzeba.

Bocian_s napisał/a:
prawdopodobnie to samo się tyczyło będzie metalowego kolektora z rovera. Polecam zdobyć taki i rozwiercić i przepolerować ile się da szczególnie zwracając uwagę na spasowanie z głowicą. Ewentualnie gotowego z VVC...

Stąd też mój temat :)