Zobacz temat - [R75] Uszczelka pod glowicą - 1.8K
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Uszczelka pod glowicą - 1.8K

mateusz_konin - Wto Lis 15, 2011 21:56
Temat postu: [R75] Uszczelka pod glowicą - 1.8K
witam. dzisiaj miałem wymianę oleju i filtrów w moim 75. okazało się ze uszkodzona jest uszczelka pod głowicą leci płyn chłodniczy który niestety leci na pasek od alternatora:( mechanik chce mnie w konia zrobić bo policzył części chyba za 3tys. plus robota 500-800zł ;( rozmawiałem z kolega który trochę się interesuje autem i powiedział ze to za dużo i coś jest nie tak. Zastanawiam się czy nie wymienić tylko uszczelki i pasku od alternatora ponieważ koszta trochę mnie przerosły jak na ta chwile. Podpowiedzcie mi czy przy takiej usterce powinienem wymienić cały rozrząd oraz wszystkie paski i podzespoły od alternatora i uszczelki czy mogę zrobić tylko uszczelkę i pasek. Proszę o szybka pomoc bo auto jest unieruchomione w takiej sytuacji boje się jeździć.;(
Tomi - Wto Lis 15, 2011 22:27
Temat postu: Re: [rover 75] uszczelka pod glowicą
mateusz_konin napisał/a:
witam. dzisiaj miałem wymianę oleju i filtrów w moim 75. okazało się ze uszkodzona jest uszczelka pod głowicą leci płyn chłodniczy który niestety leci na pasek od alternatora:( mechanik chce mnie w konia zrobić bo policzył części chyba za 3tys. plus robota 500-800zł ;( rozmawiałem z kolega który trochę się interesuje autem i powiedział ze to za dużo i coś jest nie tak. Zastanawiam się czy nie wymienić tylko uszczelki i pasku od alternatora ponieważ koszta trochę mnie przerosły jak na ta chwile. Podpowiedzcie mi czy przy takiej usterce powinienem wymienić cały rozrząd oraz wszystkie paski i podzespoły od alternatora i uszczelki czy mogę zrobić tylko uszczelkę i pasek. Proszę o szybka pomoc bo auto jest unieruchomione w takiej sytuacji boje się jeździć.;(


Koszt wymiany uszczelki pod głowicą powinien zamknąć się w kwocie 1000-1500 zł.

mateusz_konin - Wto Lis 15, 2011 22:29

aha a jakie części masz na myśli bo chciałbym porównać z tymi co mechanik mi powie.
Tomi - Wto Lis 15, 2011 22:45

mateusz_konin napisał/a:
aha a jakie części masz na myśli bo chciałbym porównać z tymi co mechanik mi powie.


Uszczelka ok. 120 pln.
komplet śrub ok 200 pln.
Uszczelka pokrywy zaworów 35-55
uszczelki kolektorów (2x) - 15-25
Uszczelniacze wałków rozrządu (4x) - 10-32
Uszczelniacze zaworowe (komplet) - ok. 60.
------------------------------------------------------
Przy okazji można wymienić rozrząd:
Pasek - 80-110
napinacz ok. 110
pompa wody (w zależności od firmy) od 60 do 160. Osobiście odradzam najtańsze. Polecam QH lub SKF (115-140).
Do tego cena oleju (80-100) i płynu (40-50)

Robocizna chyba ok. 500 zł.

andrew0503 - Wto Lis 15, 2011 22:52

Robocizna to chyba max 500, ja płaciłem 400
mateusz_konin - Wto Lis 15, 2011 22:57

aha czyli mechanik nie wiem za co policzył tyle kasy...a paski od alternatora wymieniać (chyba 3 są) bo płyn chłodniczy leci na jeden z nich czy nie wymieniać a po prostu go wyczyścić?
Tomi - Wto Lis 15, 2011 23:06

Pasek od wspomaganie ok. 20. (dobry)
Pasek od alternatora ok. 50 (dobry)

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:01 ]
andrew0503 napisał/a:
Robocizna to chyba max 500, ja płaciłem 400


Być może. Ja pisałem o orientacyjnych kosztach. ZTCP w koszt robocizny wchodzi planowanie i sprawdzenie szczelności głowicy.

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:04 ]
Z tym, że jeśli rozrząd był niedawno wymieniany, to się go nie wymienia ponownie (co najwyżej sam pasek dla świętego spokoju) i uszczelniaczy zaworowych też się nie często wymienia. Napisałem, to bo jeśli jest coś z tego do wymiany, to się od razu robi, bo to prawie jedna robota.

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:06 ]
Z kosztów nieprzewidziany, to w sytuacji, gdy olej poszedł do płynu i jeździłeś z tym trochę licz się z tym, że będziesz musiał za jakiś czas wymienić przewody układu chłodzenia, bo osłabiona przez olej guma może pod ciśnieniem strzelać.

mateusz_konin - Wto Lis 15, 2011 23:12

no to wiem mniej więcej co i jak. a gdzie mogę zamówić części? Tomateam?Dziękuje za pomoc
Tomi - Wto Lis 15, 2011 23:17

Nie będę się wypowiadał, bo to mój sklep :P

[ Dodano: Wto Lis 15, 2011 23:17 ]
Ponadto, zmieniam ofertę i zastępuję uszczelki firmy FAI, oryginalnymi uszczelkami MG ROVER/Land Rover, jednak pakowanymi w opakowania zamienników i dystrybuowanych w cenach zamienników (często najpodlejszych).

andrew0503 - Wto Lis 15, 2011 23:19

Cytat:
aha czyli mechanik nie wiem za co policzył tyle kasy...a paski od alternatora wymieniać (chyba 3 są) bo płyn chłodniczy leci na jeden z nich czy nie wymieniać a po prostu go wyczyścić?

Dla świętego spokoju to chyba lepiej wymienić, tym bardziej, że ceny przedstawione przez Tomiego są niewygórowane, a nie wiem jak zachowuje się pasek narażony na kontakt z płynem chłodniczym

mateusz_konin - Wto Lis 15, 2011 23:20

aha to w sprawie części wiem do kogo się kierować jak coś będę pisał na PW pozdrawiam jutro będę szukał mechanika
andrew0503 - Wto Lis 15, 2011 23:23

Tomi napisał/a:
Nie będę się wypowiadał, bo to mój sklep :P

To ja się wypowiem, lepszych i tańszych części nie znajdziesz+mała bonifikata, fachowe doradztwo :smile:

GaDo - Sro Lis 16, 2011 11:01

Jak robiłem HGF to koszt uszczelek 500zł(komplet) , koszt rozrządu 629zł bez pompy wody, remont głowic (full) 430zł za głowice czyli 860zł za dwie. Ciężko zamknąć się w 1500zł przy HGF chyba raczej nie osiągalne.
sknerko - Sro Lis 16, 2011 13:35

ale tu piszemy kolego o HGF w 1,8 K-series
Markzo - Sro Lis 16, 2011 19:53

GaDo napisał/a:
koszt rozrządu 629zł

z napinaczem?

PHJOWI - Sro Lis 16, 2011 21:22

kolego , może tylko poleciała uszczelka pod kolektorem , jeśli leci po bloku i zalewa pasek alternatora , na dobrych częściach to max 1000zł z robotą to wyjdzie.
joannak25 - Wto Paź 09, 2012 21:43

Noooo i wracamy do tematu. Póki co diagnoza własna, ale wiem już, że w przypadku mojego auta zawsze kończy się na najgorszym. Tym razem cieknie olej spod uszczelki na zewnątrz. :beczy:

Tematów o HGF-ie dużo, niby wszystko było, ale mam jedno pytanie dodatkowe.
Uszczelka była wymieniana na nowy typ a wraz z nią magistrala olejowa. Tym razem chcę wstawić uszczelkę starego typu, wzmacianą. Czy jak mam nowy typ magistrali to z tą uszczelką starego typu wszystko się zgra? Bo stara magistrala poszła pewnie pa pa :/

leszczu - Czw Paź 11, 2012 17:52

joannak25 napisał/a:
Tym razem cieknie olej spod uszczelki na zewnątrz.

Na pewno to olej ?? Bo jak uszczelka puszcza na zewnątrz to cieknie raczej płyn chłodniczy.

joannak25 - Czw Paź 11, 2012 18:10

Sam widziałeś jak ostatnio ciekło, to raczej był olej. A teraz mam mokro jeszcze z drugiej, "prawej" strony silnika, pod kolektorem wydechowym. Płyn by odparował, co najwyżej zostałyby zacieki.
A poza tym płynu nie ubywa, jest czysty. Oleju ubywa, ale nie jakoś drastycznie i mam znowu uchlapaną całą pokrywę na dole. Aaa no żadnego majaonezu, nic z tych rzeczy, ani innych obajwów żeby się coś psuło.

Mechnik mi ostatnio kleił od nowa to pokrywę co jest na wałkach rozrządu i wymieniał uszczelniacze wałków, więc ta opcja raczej odpada.

leszczu - Czw Paź 11, 2012 18:21

joannak25, jeśli to olej to spokojnie, moim zdaniem to nie wina uszczelki pod głowica, bo tak jak wspomniałem na zewnątrz będzie się lał płyn chłodniczy.
joannak25 napisał/a:
Sam widziałeś jak ostatnio ciekło, to raczej był olej.

I co zlokalizowaliście ten wyciek ??
joannak25 napisał/a:
wymieniał uszczelniacze wałków

To jedyne miejsce skąd może uciekać ten olej. Źle założony uszczelniacz będzie przepuszczał olej.

joannak25 - Czw Paź 11, 2012 18:24

leszczu napisał/a:
To jedyne miejsce skąd może uciekać ten olej


No ok, jestem za, ale teraz mam mokrą też tę drugą stronę silnika i to właśnie od wysokości uszczelki pod głowicą (a włąściwie kolektora wydechowego) w doł, wyżej jest sucho.

leszczu - Czw Paź 11, 2012 18:40

Dziwna sprawa. Musiałbym luknąć, bo powiem szczerze, nie wiem co teraz biega twojemu silnikowi. :mrgreen:
joannak25 - Pią Lis 23, 2012 10:29

Powiedzcie mi proszę, gdzie oprócz TomaTeam mogę nabyć uszczelkę starego typu wzmocnioną.
Jest jedna w InterCarsie, Elring, ale nie napisali czy to ta wzmacniana, a ja niestety się nie znam. I nie chcę kupować w allegrowym zestawie.

sknerko - Pią Lis 23, 2012 12:57

Kolega AAND prowadzi sklep internetowy i handluje na allegro i wiem że ma dobry asortyment. http://www.landroverowy.pl/
Można też w sklepie http://landstore.pl/silni...umber=1%2C8&p=2

joannak25 - Sob Lis 24, 2012 13:25

http://moto.allegro.pl/us...2816250353.html

A taka? To ta wersja wzmocniona?

rafal113009 - Wto Sie 01, 2017 15:33

jednak się okazało ze głowica jest peknieta teraz niewiem co robic ? :o
dzelo23 - Wto Sie 01, 2017 16:59

Rafał, chyba pomyliłeś tematy.
kornelia10 - Czw Sty 04, 2018 22:11

Witam czeka mnie wymiana uszczelki pod głowicą , może ktoś dać namiary na uszczelkę starego typu ulepszoną+śruby i resztę częsci potrzebnych do wymiany. Alegro oferuje tylko nowego typu ,a z tego co przeczytałem na forum to wiecej osób pisze ze lepsza stara.
dzelo23 - Czw Sty 04, 2018 22:38

http://allegro.pl/uszczel...6144202135.html
http://allegro.pl/zestaw-...6455279842.html
Tak przykładowo, wszystko jest dostepne

kornelia10 - Pią Sty 05, 2018 17:00

Piękne dzięki

[ Dodano: Pią Sty 05, 2018 17:00 ]
Witam powstał mały problem w zestawach uszczelek nowego typu są tuleje ustalające ja kupiłem uszczelkę starego typu i nie mogę nigdzie znależć tych tuleji może ktoś coś popowiedzieć, czy to się wymienia lub gdzie kupić na alegro nic mi nie wyskakuje do rovera

sTERYD - Pią Sty 05, 2018 17:55

W 75 powinieneś mieć fabrycznie metalowe, więc możesz zostawić te co są. Ale dziwne, bo ja za każdym razem miałem tulejki w zestawie z uszczelką , a zawsze brałem stary typ.
dzelo23 - Pią Sty 05, 2018 18:30

Mi też zawsze przychodziły uszczelki z tulejkami, jeżeli musisz wymienić swoje to mogę Ci wysłać bo ja zostawiłem stare i mam dwa komplety.
kornelia10 - Pią Sty 05, 2018 21:42

dzięki za info poczekam na uszczelke i wtedy się odezwę w razie czego
lempo - Nie Paź 21, 2018 22:13
Temat postu: Wymiana uszczelki
Witam

Proszę o informację na temat wymiany uszczelki pod głowicą, mam Roverka 75 seria K 1,8 benzyna i niestety czeka mnie wymiana. Podejrzewałem tą usterkę i mechanik to potwierdził. Dostaje się prawdopodobnie olej do układu chłodzenia ponieważ widać w zbiorniku maź i 4 krotnie strzeliły przewody od chłodnicy.
Prosiłbym o informacje czy macie jakiś warsztat, który dobrze wykona taką robotę i jaki to koszt?
Chodzi mi o Lublin:)
Dzięki za info z góry