Zobacz temat - [R 200] Brak tylnych hamulców
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200] Brak tylnych hamulców

jrdarus1 - Sro Lis 30, 2011 18:27
Temat postu: [R 200] Brak tylnych hamulców
Witam ostatnio gdy tylne koła miałem w górze sprawdzałem hamulce i co się okazało że przy wciśniętym hamulcu do oporu jestem w stanie obracać kołem (z lekkim oporem ale obraca się) dodam iż z tyłu mam tarcze i wzorowe klocki płynu hamulcowego nie ubywa co może być przyczyną?

Dziękuje za odp.

Pozdrawiam

wachu990 - Sro Lis 30, 2011 18:52

Odpowietrz - tylko tylne koła zaczynając od prawego. Potem sprawdź czy jest poprawa. Jeżeli tak to odpowietrz cały układ. Najlepiej - 5xpedał za piątym osoba trzyma do oporu a ty odkręcasz odpowietrznik.

[ Dodano: Sro Lis 30, 2011 18:52 ]
20 min roboty a cos bedzie wiadomo :smile:

Kozik - Wto Gru 06, 2011 18:08

jrdarus1 napisał/a:
że przy wciśniętym hamulcu do oporu jestem w stanie obracać kołem (z lekkim oporem ale obraca się)


pod maską masz korektor siły hamowania, on zdecydowanie jest powodem.
Masz dwie możliwości:
1. Wywalić korektor i wstawić dwa trójniki (ja tak mam już prawie dwa lata i działa, do przodu mam założone klocki ferodo premium a do tyłu TRW i nie występuje zamiatanie tyłem na zakręcie)
2. Rozkręcić korektor siły hamowania i wyczyścić, może wymienić sprężynę na inną, nie wiem co z tym robić ja jeżdżę bez i sobie chwalę. Nie miałem jeszcze przypadku żeby mnie pozamiatało na drodze.

roverczesci - Wto Gru 06, 2011 18:28

To ze masz podniesione kola to korektor dziala tak ze ogranicza przeplyw plynu na tylne hamulce a jak tylna os jest obciazona zwieksza przeplyw plynu i hamulce dzialaja mocniej.
Kozik - Wto Gru 06, 2011 21:19

roverczesci napisał/a:
To ze masz podniesione kola to korektor dziala tak ze ogranicza przeplyw plynu na tylne hamulce a jak tylna os jest obciazona zwieksza przeplyw plynu i hamulce dzialaja mocniej.


nie w 200tce, korektor w 200tce regulowany jest sprężyną na stałe i nie jest przy tylnej osi tylko pod machą ;)

tuners - Wto Gru 06, 2011 21:33

może być problem taki jak u mnie tzn. po pierwsze czy ręczny Ci trzyma czy też nie jak nie to u mnie są spieprzone zaciski po oddaniu do regeneracji okazało się że nie nadają się i pozostaje tylko wymiana a jest ich bardzo mało gdyż to podobno dość popularna usterka w nich i zastanawiam się nad zamianą na zaciski od 160ki
jrdarus1 - Wto Gru 06, 2011 22:18

Po oddaniu do regeneracji stwierdzona została usterka cylinderków w prawym tylnym kole, ręczny też nie łapie na tym kole ponieważ linka jest za długa o.O.
Najwidoczniej poprzedni właściciel gdy zmieniał klocki zamiast cylinderek wkręcić to wepchną na siłę. Prawe tylne koło zostało zostało usprawnione lecz bez rewelacji. :mrgreen:

roverczesci - Wto Gru 06, 2011 22:21

Kozik napisał/a:
roverczesci napisał/a:
To ze masz podniesione kola to korektor dziala tak ze ogranicza przeplyw plynu na tylne hamulce a jak tylna os jest obciazona zwieksza przeplyw plynu i hamulce dzialaja mocniej.


nie w 200tce, korektor w 200tce regulowany jest sprężyną na stałe i nie jest przy tylnej osi tylko pod machą ;)


A to przepraszam tego akurat nie wiedzialem. To zapewne zaciski beda padniete. Czasami niestety bardzi ciezko zregenerowac jak sa zapieczone ale zawsze mozna spobowac kompieli w nafcie albo w plynie hamulcowym zamoczyc caly zacisk z dwa dni i wtedy probowac wyjac tloczek a jak sie nie uda to tylko wymiana.