Zobacz temat - [Rover 45 2.0 idt] regulacja zaworów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45 2.0 idt] regulacja zaworów

misiek409 - Wto Sty 10, 2012 23:11
Temat postu: [Rover 45 2.0 idt] regulacja zaworów
Witam, w moim roverku od jakiegoś czasu zauważyłem, że zaczynają odzywać się zawory zaraz po odpaleniu dosyć intensywnie a gdy silnik się rozgrzeje to i tak trochę słychać. Czy da się je wyregulować ? są to hydrauliczne zawory ? jaki jest ewentualny koszt regulacji? Pozdrawiam.
tronsek - Sro Sty 11, 2012 06:04

misiek409 napisał/a:
Czy da się je wyregulować ?
Nie.
misiek409 napisał/a:
są to hydrauliczne zawory ?
Tak.
Bartek8508 - Czw Sty 12, 2012 12:23

Dobre masz ucho. Ten silnik z założenia chodzi jak młuckarnia. Do tej pory nie mogę się przyzwyczaić bo całe życie benzynowcami jeździłem. Jeżeli chodzi o koszty to na przykładzie innego auta: popychacz ok. 30 zł/szt i 250 zł wymiana.
Kapussta23 - Pon Sty 16, 2012 12:33

Po pierwsze to nie stukają zawory tylko popychacze hydrauliczne(schodzi z nich olej po dłuższym postoju). Napisałeś ze nawet jak się rozgrzeje to słuchać stukanie,wiec przyczyny szukałbym raczej gdzie indziej.Jeżeli były by to popychacze to po ok 5 min stukot by ustał.
jaro467 - Wto Mar 06, 2012 21:08

Czyli kolego Kapussta23 gdzie byś polecił szukać problemu dalej jeżeli by sie okazało że to nie popychacz??
Ps. a jak sprawdzić który to popychacz ewentualnie do wymiany :?:

Kapussta23 - Wto Mar 06, 2012 21:13

Szczerze to nie wiem jaka była by inna przyczyna tego klekotania.Najszybciej sprawdzisz zwalając górną pokrywę zaworów i dusząc palcem po popychaczach.jeżeli po nacisnieciu bedzie schodził na dół to znaczy ze schodzi z nich olej.
jaro467 - Wto Mar 06, 2012 21:18

Ja akurat nie mam 45 tylko 420 i 2.0 ale to pewnie ten sam motor bo 86 koni, także mówisz że po naciśnięciu palcem powinien stać w miejscu i ani nie drgnąć tak? i to oznaka że bedzie dobry?? Olej zmieniałem w listopadzie oczywiście z filtrem więc nie wiem co o tym myśleć. . .
Kapussta23 - Wto Mar 06, 2012 21:33

to nie ma różnicy jaki motor.różni sie tylko intercoolerem i komputerem.reszta jest taka sama.tak dokładnie tak jak napisałeś.jak wdusisz palcem nie powinien drgnąć nawet na milimetr.masz możliwość wrzuć jakiś film jak to chodzi.
praktis - Sro Mar 07, 2012 17:26

Jaki masz olej wlany?
jaro467 - Czw Mar 08, 2012 20:56

Kolego praktis olej mam zalany Mobil 10W40 półsyntetyk niby (sam zmieniałem i lałem z niby orginalnej bańki), a filtr MANN. A jakieś sugestie może masz?? Jak coś to podpowiadaj :grin:
praktis - Czw Mar 08, 2012 23:14

Na kiepskim mineralu potrafi tak klepać stąd moje pytanie :) ale fałszywy trop :)
jaro467 - Nie Mar 11, 2012 22:59

Panowie, a co powiedzielibyście na pełen syntetyk do 2.0 86 KM?? Przebieg to 162tys km???
Bo tak sobie czytałem różne opinie i pisali że to jeszcze jest przebieg przy którym nie bali by się lać pełnego syntetyka. Jak już pisałem teraz jeżdżę na Mobilu 10w40 i wycieków nie zaobserwowałem. Jak myślicie czy pomogło by to silnikowi w czymś? Czy nie pracował by ciszej??

marcin316 - Pon Mar 12, 2012 08:59

Znajomy do R200 2.0 SDi zalewa pełen syntetyk od jakiegoś czasu i z tego co wiem nie zaobserwował nic niepokojącego. Również przeszedł z półsyntetyka i to przy przebiegu ponad 200kkm.
praktis - Pon Mar 12, 2012 17:30

marcin316 napisał/a:
Znajomy do R200 2.0 SDi zalewa pełen syntetyk od jakiegoś czasu i z tego co wiem nie zaobserwował nic niepokojącego. Również przeszedł z półsyntetyka i to przy przebiegu ponad 200kkm.


Ale to nie jest regułą. Nie da się w 100% zagwarantować, że nic się nie stanie.
Gdybyś jeździł na mineralnym, napewno doradzałbym przejście na półsyntetyk. Co do pełnego syntetyka to chyba ewentualny zysk nie jest aż tak wielki więc każdy sam musi zdecydować czy ryzyko warte zachodu :)

wlodek - Sro Lis 23, 2016 22:31

Odgrzewam temat.

Niestety w moim ZSie 2.0 TD odezwaly sie zawory.

Nawet na rozgrzanym silniku nie milkna, caly czas terkocza.

Pytanie - jak wyglada wymiana szklanek hydraulicznych?

Dodam ze nie rozbieralem tego jeszcze a rysunek ze strony RIMMERBROS nie pokazuje czy sruby glowicy trzymaja tez gorna czesc glowicy.

Czy konieczna jest dodatkowo wymiana uszczelki pod glowica?

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003297

Remigiusz - Czw Lis 24, 2016 07:20

wlodek, Zeby gore rozebrac nie trzeba glowicy odkrecac. Ale paski trzeba demontowac i walek wyciagac.
kdamian1996 - Nie Gru 11, 2016 10:54

Ja zmieniałem u siebie popychacze, i powiem tak takie metody sprawdzania żeby go wciskać nic nie dają bo nie da się tego normalnie wcisnąć rękami, jedynie jak sprawdzilem to odwróciłem je tam gdzie jest sprężyna to pomierzylem i wyszło mi że stare popychacze były już wypracowane pół milimetra. Co do wymiany to nie ma nic skomplikowanego. :-)