Zobacz temat - [R200] Reanimacja Cewki Zapłonowej !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Reanimacja Cewki Zapłonowej !

Pytusss - Pią Sty 20, 2012 21:36
Temat postu: [R200] Reanimacja Cewki Zapłonowej !
Witam ! Mam pewien problem z moim roverkiem. A więc sytuacja wygląda tak :
Auto nie odpala po deszczu albo jak wjadę w kałuże. Przepuszczam, że to cewka zapłonowa, stały problem u Roverów. Czytałem, że można cewka jakoś reanimować, ale nie mam pojęcia jak ? Więc proszę o kilka rad !

Adrian - Pią Sty 20, 2012 21:42

Poczytaj tu: http://www.roverki.pl/tec...tej-kaluzy.html
Pytusss - Pią Sty 20, 2012 21:48

Ok dzięki. Tylko jeszcze jedno gdzie jest cewka i jak się do niej dostać.
7Tomi - Pią Sty 20, 2012 21:53

Pytusss napisał/a:
Ok dzięki. Tylko jeszcze jedno gdzie jest cewka i jak się do niej dostać.


Z tyłu silnika pośrodku. Pod rurką od termostatu. Przykręcona 3 śrubami (2 x klucz 13mm i 1x klucz 8mm).

Harry - Pią Sty 20, 2012 21:53

do cewki najlepszy dostęp masz pod spodu auta jak wejdziesz pod auto i twarz będziesz miał skierowaną w str. chłodnicy to nad łową będziesz miał cewke z tyłu silnika

trzeba ją wysuszyć i sylikonem zalać

Pytusss - Pią Sty 20, 2012 22:14

Ok dzięki za pomoc, ale mam jeszcze kilka pytań. Jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o naprawę aut więc bądźcie wyrozumiali.
Ma ktoś foto cewki od R 200 bo nawet nie wiem jak wygląda co prawda w necie pełno tego, ale wole mieć info ze sprawdzonego miejsca.
Jaki ma być ten silikon ?
I jak mam dokładnie "zalać" cewke silikonem, jakie miejsca ?

Harry - Pią Sty 20, 2012 22:21

http://img17.allegroimg.p...7/34/2020073473

zalewasz czarne elementy razem z tym metalem dookoła, oprócz wtyczki i wyjścia na przewód wysokiego napięcia

Pytusss - Pią Sty 20, 2012 22:23

A silikon jaki ?
Harry - Pią Sty 20, 2012 22:28

ciężko jest mi odp. bo nie wiem dokładnie jaka tam temp może być, mozesz kupić do 300* C albo do 100 coś o ile są, nie odpowiem Ci dokładnie na to pytanie
kangaroo69 - Pią Sty 20, 2012 22:29

O to zdjęcie mojej starej cewki, sory za kiepską jakość :wink: Ja za każdym razem gdy ją widzę, myślę gdzie by ją wyżej przenieść :?:
Pytusss - Pią Sty 20, 2012 22:33

Dobra ! I gdzie mam to dokładnie tym silikonem posklejać ? Macie może foto zalanej silikonem cewki ? nie chce nic uszkodzić !
ADI-mistrzu - Pią Sty 20, 2012 23:15

Prościej wstawić inną cewkę, np. butelkową i nie za blokiem silnika a np. za ABS'em. Jest ona znacznie wyżej i nigdy tam nie chlapie. Po za tym butelkową ciężko zalać :wink:
Pytusss - Nie Sty 22, 2012 18:32

Pytanie czy da się wyciągnąć cewkę bez wchodzenia pod auto ? Czy można ją wyciągnąć z góry ?
leszczu - Nie Sty 22, 2012 18:33

Pytusss napisał/a:
Pytanie czy da się wyciągnąć cewkę bez wchodzenia pod auto ? Czy można ją wyciągnąć z góry ?

Jeśli masz sprytne rączki, to da radę bez problemu. :mrgreen:

Harry - Nie Sty 22, 2012 19:17

Pytusss napisał/a:
Pytanie czy da się wyciągnąć cewkę bez wchodzenia pod auto ? Czy można ją wyciągnąć z góry ?


bardziej komfortowo jest od doły, jeżeli od óry da rade,ale będzie gimnastyka i to taka porządna :wink:

ADI-mistrzu - Nie Sty 22, 2012 19:36

Da radę, stajesz przed silnikiem i od lewej strony za kolektorem dolotowym sięgniesz cewkę i ją odkręcisz.
Jago - Nie Sty 22, 2012 23:38

a czy podczas przenoszenia cewki wyzej siegna te kable z wtyczka?
Kozik - Pon Sty 23, 2012 08:16

Cytat:
a czy podczas przenoszenia cewki wyzej siegna te kable z wtyczka?


z tego co pamiętam to nie (nie prułem instalacji)

ADI-mistrzu - Pon Sty 23, 2012 08:39

Mi sięga bez problemu, jak wrócę do domu to mogę zdjęcia wykonać.
Kozik - Pon Sty 23, 2012 08:48

ADI-mistrzu napisał/a:
Mi sięga bez problemu, jak wrócę do domu to mogę zdjęcia wykonać.


wszystko zależy od tego jak wysoko, ja dałem cewkę niedaleko górnej części kolektora ssącego zaraz pod maską, tam mi nie dostała, wymieniłem cewkę na inną i wsadziłem z powrotem w dziurę tam gdzie była, w vvc też mam w oryginalnym miejscu, jak cewka jest sprawna to nic nie trzeba przenosić ;)

Jago - Pon Sty 23, 2012 14:50

ADI-mistrzu, pokaż zdjęcia :wink:
ADI-mistrzu - Pon Sty 23, 2012 22:30


Jago - Pon Sty 23, 2012 23:00

ADI-mistrzu, Masz chyba jakąś inną cewkę? :smile:
ADI-mistrzu - Wto Sty 24, 2012 07:38

Moja dostała przebicie wewnętrznego, ta pochodzi z BMW 6 cylindrowego, taką miałem pod ręką wtedy :wink:
Jago - Wto Sty 24, 2012 12:12

ADI-mistrzu, a te przebicie jakie miales objawy?
ADI-mistrzu - Wto Sty 24, 2012 12:28

Potrafił się robić niezwykle mułowaty, mocno szarpać itp.
Z czasem potrafił tak się zamulić że ciężko było go utrzymać na obrotach na luzie w wciśniętym gazem.
Pewnego wieczoru w czasie ruszania ze świateł zaczął bardzo mocno szarpać i ledwo jechać, więc stanąłem na poboczu i go zgasiłem.
Otworzyłem maskę, nie zobaczyłem nic ciekawego, więc ją zamknąłem i próbowałem odpalić auto...
Lecz bez skutecznie, ojciec zaholował mnie do domu gdzie przejrzałem wszystko.
Nawet iskra na wykręconej świecy była, więc już kończyły mi się pomysły... aż postanowiłem dla testu podłączyć jakaś inną cewkę... i nagle odpalił bez zająknięcia :mrgreen:
Następnego dnia zamontowałem ją w wyższym miejscu i tak jerzdżę do dziś, już chyba ponad 2 lata i zero problemów, żadna kałuża mi nie straszna :wink:

Jago - Wto Sty 24, 2012 12:50

Gratuluje:) wiec lepiej juz odrazu przeniesc cewke wyzej mimo ze jeszcze nie ma problemow? I oryginalna gdzie mozna usadzic bez przerobek i tak by kable dostaly? Mam wersje z abs
ADI-mistrzu - Wto Sty 24, 2012 13:02

Nie wiem jak ABS jest montowany, ale ja znalazłem fabryczny otwór poniżej servo i tam swoją cewkę przykręciłem.
Wystarczy kawałek sztywnej blachy, wygiąć ją odpowiednio, zrobić otwory na śruby i tam przykręcić. Kabel do cewki jest dość długi więc podejdzie.

Kozik - Wto Sty 24, 2012 13:14

ADI-mistrzu napisał/a:
Nie wiem jak ABS jest montowany


tam gdzie Ty masz cewkę ;)

ADI-mistrzu - Wto Sty 24, 2012 13:43

To trzeba poszukać jakiegoś dogodnego miejsca i np. pod coś dodatkowo się podczepić :razz:
Pytusss - Nie Mar 11, 2012 10:58

Cewka wymieniona :D i wszystko jak narazie działa !