Zobacz temat - [R75] Silnik benzynowy głośny jak diesel - co poradzić ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik benzynowy głośny jak diesel - co poradzić ?

manuel - Wto Sty 31, 2012 14:41
Temat postu: [R75] Silnik benzynowy głośny jak diesel - co poradzić ?
Siema
R75, przebieg 175tys km. benzyna 1.8 .
Ostatnie pół roku silnik klekocze jak stary diesel.
Poza tym żadnych objaw pogorszenia osiągów, wszystko ok.
Co może być nie tak ?

automechanik - Wto Sty 31, 2012 15:06

Popychacze hydrauliczne , ewentualnie w połączeniu z uszkodzonymi krzywkami wałków rozrządu.
manuel - Wto Sty 31, 2012 16:13

Ile takie coś może kosztować ?
hvil - Wto Sty 31, 2012 17:24

manuel, dużo, ale zobacz czy Ci nie tyrkocze takie coś przyczepione na obudowie aku od zewnątrz połączone przewodem z kolektorem. Mi to zamocowane prawidłowo tłukło, a pucha aku działąła jak głośnik. Waliło w efekcie jak diesel, po przerobieniu trzymania na gąbczaste problem znikł.
WojtekN - Czw Lut 02, 2012 20:15

Popychacze dużo? bez przesady. Bardzo wątpię by nagle padły wszystkie na raz ;)
flapjck1 - Czw Lut 02, 2012 20:47

a olej kiedy ostatnio byl wymieniany?
t15690b - Pią Lut 03, 2012 15:08

popychacze zaworowe, można kupić po 14 zeta w landstore.pl, stare można wyczyścić ale nie przyniesie to zamierzonego efektu najprawdopodobniej, przed rozłożeniem głowiczki i wymianie popychaczy należny zaopatrzyć się w loctite 510 i nowe uszczelniacze wałków rozrządu, robota dość prosta można zrobić samemu trzeba mieć klucz dynamometryczny
manuel - Pią Lut 03, 2012 16:41

olej dawno nie wymieniany i tak sobie myślę czy planowana jego wymiana może pomóc
automechanik - Pią Lut 03, 2012 17:59

Czasem pomaga, zależy jak mocno stukają popychacze, czy przy wyższych obrotach stuk zanika (świadczyłoby to o wypełnieniu popychaczy olejem).
Stary przepracowany,( na dodatek przy obecnych temperaturach i przykładowo krótkimi przejazdami rozcieńczony paliwem), może powodować, że zaworki w popychaczach nie utrzymują ciśnienia i część oleju który ma skasować luz zaworowy ucieka z popychacza skracając jego roboczą wysokość.

Dako - Nie Lut 05, 2012 07:30

Co prawda Rovera jeszcze nie mam ( ciężko nad tym pracuję ) ale zacząłbym od kwestii oleju. Kiedyś młodym będąc i mając służbowego Opla Astrę II był ten sam problem silnik klekotał jak diesel.
Po wizycie w serwisie i wymianie znowu był silnik benzynowy :)

manuel - Sro Maj 02, 2012 11:21

wymiana oleju niestety nie pomogła.
Filtr powietrza jakby lekko był nasączony olejem, co to może oznaczać ?

Kamil79 - Czw Maj 03, 2012 08:14

Sprawdź ciśnienie oleju w trakcie pracy jak i na obrotach jałowych, może pompa niedomaga, lub smok zapchany. Klepanie w 1,8 jak i innych silnikach k-series spowodowane jest konstrukcja kanałów olejowych doprowadzających olej do popychaczy ( na płaskiej głowicy leży skrzynka wałków rozrządu z wyżłobionymi kanałami - szczelność ma zapewnić idealne przyleganie skrzynki i głowicy. Co dziwne nie ma tam żadnej uszczelki, więc myk polega na tym że niektórzy polerują na płaskiej powierzchni ( np. szyba) papierem wodnym skrzynkę by pozbyć się nierówności powierzchni, a potem sklejają ją z głowicą za pomocą specjalnego kleju lub silikonu - uważając by nie dać go za dużo bo może dostać się przy ściskaniu obu elementów do kanałów olejowych.
leszczu - Pią Maj 04, 2012 18:13

A oleju nie ubywa ??
wojtekg1981 - Wto Maj 08, 2012 22:53

to panewka na wale 100 % nowy silnik musisz kupic remont kosztuje bardzo duzo
a najlepiej sprzedaj to dziadostwo