Zobacz temat - [111 SLi r 95] Czy da się przerobić 111 SLi na gaz?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 100 - [111 SLi r 95] Czy da się przerobić 111 SLi na gaz?

Rageofhonor - Wto Mar 06, 2012 16:49
Temat postu: [111 SLi r 95] Czy da się przerobić 111 SLi na gaz?
Zastanawiam się czy by nie było lepiej przerobić Roverka na gaz bo ceny paliwa są straszne. Czy to się opłaca i ile to kosztuje?
7Tomi - Pią Mar 09, 2012 12:45

Masz tam wtrysk jednopunktowy czy wielopunkt?

Przy jednopunktowym istalacja 2 generacji wystarczy i jeśli dużo jeździsz to sie opłaca. Miałem zagazowaną 114 i instalacja szybko sie wróciła. Palił ok 7-8 l. gazu na 100km.

Rageofhonor - Pią Mar 09, 2012 21:58

Dokładne dane:

Model MG Rover, Metro/100 (Apr 90 VIN 100001on)
Silnik wolnossący
Pojemność silnika 1100 cc
4-cylindrowy rzędowy
jednopunktowy wtrysk
benzyna
Silnik serii K
Silnik 8-zaworowy

Auto już pali ok 10 litrów na 100 km. To trochę dużo. Czy nie było problemów z instalacją? Czy instalacja oznacza rezygnację z koła zapasowego? Czy przy takim starym samochodzie się opłaca przeróbka na gaz? Czy nie lepiej zamiast tego zmienić samochód. Auto jest z roku 1995.

Czapa - Wto Mar 13, 2012 11:39

To nie jest magiczny silnik, zniesie gaz jak każdy inny. Trochę dużo Ci pali, albo go katujesz, albo jest coś nie tak, 1,1 pali mi max 7- 7,5 , żona schodzi do 6,2. A czy się opłaca to musisz sam przekalkulować, ile jeździsz, za ile instalacja i serwisowanie jej. Jak jeździsz poniżej 10tyś rocznie to nie polecam, nie oszczędzisz.
Pamiętaj, że przy gazie musisz mieć super kable WN, świece, wymieniać filtry częściej, regulować gaz itd.

Rageofhonor - Nie Mar 18, 2012 20:36

Sam nie wiem czemu teraz tyle pali. Kiedyś palił mniej. Trzeba było trochę podnieść obroty bo ma problem z automatycznym ssaniem. Filtr powietrza nie był dawno wymieniany. Może zaśniedziały styki i nie pracuje na wszystkich świecach lub świece są stare.

[ Dodano: Nie Mar 18, 2012 20:36 ]
Czy to normalne że po otworzeniu filtra powietrza czuć benzynę? Filtr powietrza jeszcze w dobrym stanie. Czyli może to jednak zaśniedziałe styki.

domino1985 - Pon Kwi 30, 2012 12:56

Mi się z kolei wydaję iż uszkodziły się po prostu przewody podciśnieniowe ( te cienkie plastikowe rureczki zółte, czerwone i czarne) przeważnie pękają na kolankach łączeniowych za wtryskiem, można kupić nowe rurki w UK przez sklepy oferujące części do Mini np. minispares.com -> wpisz "wacuum pipe" w wyszukiwarce. Lub zastąpić kolanka czymkolwiek podobnym odpornym na temperaturę i ... to ważne - szczelnym. Przy nawet najmniejszej nieszczelności spalanie skacze do dyszki i czuć zapach benzyny tak jak piszesz a i obroty też się przestawiają.
Dodam że moje 114 na wtrysku wielopunktowym pali w mieście 7,3l bez szczególnego wysiłku.

Kephire90 - Sro Lis 07, 2012 17:12

co do silnika 1.1 sli da sie przerobic na gaz sam mam i autko daje rade pali jakies 8-9 litrów gazu przy mojej jeździe (troche go cisne zmiana biegu kolo 3.5 tys/min casem i kolo 5.5-6tys)