Zobacz temat - [R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu.

Kobi84 - Sob Mar 10, 2012 17:00
Temat postu: [R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu.
Cześc.
Znów mam problem z autem. Okazało się iż nam zatarte tłoczki w tylnych zaciskach. Zregnerowałe je i przy okazji przednie. Niestety pomimo odpowietrzenia układu pedał sał się miekki. Przed regeneracją pedał był twardy i reagował natychmiast na naciśnięcie. Teraz gdy na zgaszonym silniku go podpompuję to twardieje, lecz gdy go puszczę do znów muszę kilka razy pompować. Na pracującym silniku jest podobnie, tylko że trzeba pompować dłużej i nie staje się tak twardy. Do tego gdy silnik pracuje to nawet gdy pedał stwardnieje, po chwili czuć jak powoli wpada. Odpowietrzałem dwa razy. Powietrze nie leci a mimo to pedał z gumy. MIałem podobnie w R620, ale tam pomogło odkręcenie odpowietrznika na pompie abs(pompa starego typu z własnym zbiornikiem płynu). W tym aucie pompa nie posiada ani zbiornika ani odpowietrznika.
Co robić? Jak odpowietrzyć? Dodam że sopowietrzałem gdy całe auto było podniesione i w kolejności LP-PT PP-LT. Może jakoś inaczej?

BoloSr - Sob Mar 10, 2012 19:40
Temat postu: Re: [R45 2.0 ITD 05r] Miękki pedał hamulca po odpowietrzeniu
Kobi84 napisał/a:
Cześc.
Znów mam problem z autem. Okazało się iż nam zatarte tłoczki w tylnych zaciskach. Zregnerowałe je i przy okazji przednie. Niestety pomimo odpowietrzenia układu pedał sał się miekki. Przed regeneracją pedał był twardy i reagował natychmiast na naciśnięcie. Teraz gdy na zgaszonym silniku go podpompuję to twardieje, lecz gdy go puszczę do znów muszę kilka razy pompować. Na pracującym silniku jest podobnie, tylko że trzeba pompować dłużej i nie staje się tak twardy. Do tego gdy silnik pracuje to nawet gdy pedał stwardnieje, po chwili czuć jak powoli wpada. Odpowietrzałem dwa razy. Powietrze nie leci a mimo to pedał z gumy. MIałem podobnie w R620, ale tam pomogło odkręcenie odpowietrznika na pompie abs(pompa starego typu z własnym zbiornikiem płynu). W tym aucie pompa nie posiada ani zbiornika ani odpowietrznika.
Co robić? Jak odpowietrzyć? Dodam że sopowietrzałem gdy całe auto było podniesione i w kolejności LP-PT PP-LT. Może jakoś inaczej?


pierw tyl a potem przod i powinno byc dobrze mialem to samo przy regeneracji zaciskow z tylu

Kobi84 - Sob Mar 10, 2012 19:51

Tył obojętne od którego koła? Auto podniesione czy na kołach?
BoloSr - Sob Mar 10, 2012 20:03

Kobi84 napisał/a:
Tył obojętne od którego koła? Auto podniesione czy na kołach?


obojetnie i nie ma znaczenia czy podniesiony czy na kolach ale od tylu zacznij a potem przod i bedzie dobrze

slax - Sob Mar 10, 2012 20:13

z tego co wiem to powinno sie zaczynać od najdalszego koła czyli PT i kolejno do najbliższego
Kobi84 - Nie Mar 11, 2012 14:27

Dzięki za porady. Jutro ponownie odpowietrzę.

[ Dodano: Nie Mar 11, 2012 14:27 ]
Odpowietrzyłem :) Zdejmowałem zacisk i popmpwałem hamulcem aż tłoczek wysunął się dosyć mocno. Następnie zaciskałem przewód dochodzący do tego zacisku, odkręcałem odpowietrznik i wciskałem lub wkręcałem tłoczek. Dla każdego zacisku po 5 razy taka operacja. Wyleciała masa bąbelków. Teraz pedał jest jak skała. I tu pojawia się kolejny mały problem. Hamulec reaguje przy naciśnięciu nawet 5mm. Jest bardzo mały skok i do tego światła stopu potrafią nie gasnąć. Co kilka hamowań światła zostają włączone i gasną gdy ponownie ruszę pedałem hamulca. Dziś na mieście inny kierowca zwrócił mi na to uwagę, a i sam zauważyłem że gdy zostawiłem auto na postoju to paliły się światła stopu. Rozumiem gdyby tak się działo gdy pedał jest ciągle wciśnięty, ale nie gdy jest bardzo wysoko. Jakieś pomysły co z tym zrobić?

automechanik - Nie Mar 11, 2012 15:37

Sprawdż wyłącznik świateł hamowania,zobacz ,czy popychacz ma regulowaną długość (niestety w tej chwili nie pamiętam)Być może można ustawić jałowy skok pedału hamulca.
Kobi84 - Wto Mar 13, 2012 10:19

Popychacz jest gwintwany i w miejscu gdzie wchodzi do serwa znajduje się nakrętka z kontrą Możliwe że tam się reguluje? Wolę mieć pewnośc by nie namieszać przy serwie.

Na tym schemacie widać że popychacz ma regulacje przy pedale. Postaram się tam dostać.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003108

Chcę też wyjąc i sprawdzićwłącznik świateł stop który u mnie wygląda tak:
http://www.motoneo.pl/t/z1/EPS1.810.175

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-XKB000070

Jak jest on mocowany?
Nie ma tam żadnej nakrętki, a dostęp jest tragiczny.

[ Dodano: Wto Mar 13, 2012 10:19 ]
Dostałem się do włącznika. Jest on mocowany na zasadzie: wciśnij i przekręć. Nie posiada żadnej reulacji. Co od regulacji pedału to na popychaczu można regulować tylko jego wysokośc tak by wciskał ten włącznik świateł. Nie mam regulacji skoku jałowego. Wygląda na to że sam pedał nie posiada ograniczenia króre blokuje jego ruch w górę. Ogranicza go tylko trzymający popychacz, który jest zatrzymywany gdy serwo całkowicie się cofnie. Dlatgo nie udało mi się ustawić ruchy jałowego ponieważ jego opuszczenie odsunęło go tylko od włącznika. Udało się za to sprawić by bardziej wciskał włącznik.