Zobacz temat - [R200SD] turbo czy cos innego?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200SD] turbo czy cos innego?

karol556 - Pią Mar 23, 2012 18:51
Temat postu: [R200SD] turbo czy cos innego?
Witam, opisze problem od poczatku:
zima przy duzych mrozach mialem problem z paliwem poniewaz zamarzlo mi zatankowalem do pelna dolalem uszlachetniacza (moze troszke wiecej niz powinienem) i po tym czulem ze silnik nie przyspiesza jak wczesniej. Myslalem ze wina paliwa i uszlachetniacza, teraz wyjezdzam kolejny zbiornik i bez zmian jest. Turbo mialem podkrecone i dawke paliwa tez przy mocniejszym przyspiedszaniou kopcil mi wczesniej a teraz nic nie kopci i co za tym idzie nie ma takiego buta. Padlo turbo? nie mam jak sprawdzic cisnienia doladowania, jest jakis inny sposob na sprawdzenie turbo lub ktos mial juz kiedys podobna sytuacje? ( z gory mowie ze nie jestem czlowiekiem szanujacym turbine).

Mundekk - Pią Mar 23, 2012 20:40

Jak by turbo padło to raczej by zaczął wtedy kopcić jak lokomotywa. Może egr sie zaciął w pozycji otwartej?
Remigiusz - Pią Mar 23, 2012 21:24

karol556, Wymień filtr paliwa na nowy :wink:
karol556 - Pią Mar 23, 2012 22:31

Filtr jest nowy a egr odlaczony, znaczy zaslepiona ta rureczka ale juz kilka lat tak mam
damianz11 - Pią Mar 23, 2012 23:26

Jak turbo padnie to nie zawsze kopci. Zdejmij rurę od filtra i zobaczy czy wirnik nie ma luzu. Oczywiście nie śrubokrętem. Albo inaczej, to bedzie najłatwiej. Rura która idzie intercoolera, gumowa, dodaj gazu na 2000rpm i zobacz czy rura jest twarda, jak miękka to może być turbo albo nieszczelny układ.

Osobiście bym zrobił te dwie rzeczy i coś popatrzył przy EGR, chodź chyba rozumiem twój problem bo miałem podobny i go nie rozwiązałem, ale egr-u właśnie nie ruszałem. Wtryski drugie, układ cały umyty do turbo i wiele innych i bez poprawy było. A w 220SD jest przepływka bo może tam też leżeć problem :?: W tym co napisałem to problem będzie gdzies leżeć bo tam nie ma co wiecej się popsuć. :cool:

Remigiusz - Pią Mar 23, 2012 23:30

karol556 napisał/a:
Filtr jest nowy

Rozumiem ze zmieniony teraz po zimie :?:

karol556 - Sob Kwi 28, 2012 19:22

zmieniony w lutym gdzies mialem problemy z zamarzaniem paliwa. ale mysle ze to jakis czujnik padl. narazie przestawilem lekko rozrzad klekot zniknal ale blad dalej sie swieci. jak zrobie aby sie nie swiecil (przestawienie rozrzadu w druga strone) to mam problem z odpaleniem silnika wiec mam polubownie zrobione. Poczekam na przyplyw gotowki i bede szukac co padlo. w sumie nawet nie wiem gdzie i jakie czujniki on ma.
aramiel123 - Sob Kwi 28, 2012 22:53

hej powiem tak jakby turbo było uszkodzone albo był jakaś nieszczelność to faktycznie przy dodaniu gazu Kopcił by na czarno i nie ma na to siły , a w SD jest bez iCC tam nie ma duzo rur gumowych jest 1 i ma 5 cm to raczej odpada . możesz na wszelki wypadek sprawdz luzy wirnika w turbinie jak będziesz miał tak 1mm luzu mniej więcej to jest ok ale pod warunkiem ze wirnik nie dotyka scianek ,ja tak mam od 1 roku i smiga autko jak mazenie.
Sprawdz pompę może już niedomaga albo wtryski jak nie kopci na czarno to zmniejszyła sie dawka paliwa coś musisz mieć od tej strony może jakie przewody zatkane bo innej opcji nie mam jeśli chodzi o przepływke to W SD ona jest bezużyteczna ona steruje tylko EGr m

[ Dodano: Sob Kwi 28, 2012 22:53 ]
karol556
czytałem twój poprzedni post urwałęś śrubę od dawki paliwa '] hehe a pózniej oddałeś ją do mechanika i wymienił ci orinki itp moze ty tkwi problem

karol556 - Nie Maj 13, 2012 09:05

ta srube urwalem probujac naprawic ten blad, przestawilem pompe minimalnie na rozrzadzie ciezko odpala jak jest zimny ale przy zapaleniu sie check engine nie klekocze juz. Wiec lub pompa padla lub jakis czujnik, moze polozenia walu? nie wiem dokladnie co te czujniki robia wiec strzelam. niestety moj R nie laczy sie po podlaczeniu komputera z silnikiem cos w kostce jest nie tak mechanik doszedl do zniasku ze brak 1 przewodu w kostce z tym ze tam nie ma nawet sladu po nim.
pgrad - Nie Maj 13, 2012 23:41

aramiel123 napisał/a:
hej powiem tak jakby turbo było uszkodzone albo był jakaś nieszczelność to faktycznie przy dodaniu gazu Kopcił by na czarno i nie ma na to siły , a w SD jest bez iCC tam nie ma duzo rur gumowych jest 1 i ma 5 cm to raczej odpada .


Właśnie przez to, że ta rura jest krótsza to bardziej pracuje i często tam się pojawia nieszczelność przy samej opasce.

karol556 - Sro Lip 04, 2012 22:50

Odswierzam bo dalej nie rozwiazalem problemu.
Opisze to:

Odpalam samochod przez chwile pracuje normalnie 1 do 5 minut lub okolo 2 km przejechanych. Po tym czasie zapala mi sie cheack engine i silnik zacczyna klekotac.
EGR mam odlaczany od X czasu wiec mysle ze to nie jego wina pozostaje mi tylko jakis czujnik lub pompa. Probowalem przestawiac pompe na rozrzadzie po przestawieniu przy zapalonym cheack engine juz silnik nie klekocze ale za to mam problem z odpaleniem zimnego wiec napewno zle jest. nakierujcie mnie gdzie tego szukac

kadzaf - Sro Lip 04, 2012 23:27

jesli regulacja na pompie nie pomaga to siedzi czujnik w pompie (czas wtrysku ).
Sprawdz czy kable oraz kostka przy nim nie jest gdzies uszkodzona.
znajduje sie on u dołu pompy ,pozansz po 3 pinowej kostce/

mirwin - Czw Lip 05, 2012 07:16

Miałem podobny problem z kontrolka check, która tez się zapalała jak u Ciebie. Okazało się, że było coś z kabelkami przy wtyczce pompy (znajduje się pod wtyczką od 1-wszego wtryskiwacza). Od prawie 1.5 roku spokój.
imus23 - Nie Lip 08, 2012 13:13

możliwe też może być iż jak ustawiasz mówisz rozrząd czyli przestawiasz kąt wtrysku i dajesz tak żeby paliło ale wtedy świeci check czyli spadek mocy a jak ustawisz żeby nie świeciło to ciężko pali że jest to wina wtrysku sterującego zły jego stan może takie coś powodować