Zobacz temat - [R620] Metaliczne stukanie w silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Metaliczne stukanie w silniku

maximdj1 - Nie Mar 25, 2012 12:58
Temat postu: [R620] Metaliczne stukanie w silniku
Witam wszystkich mam roverka z silnikiem hondy 2.0 wraz z gazem w ubieglym tygodniu zauwazylem lekkie stukanie w silniku ale bylo naprawde bardzo slabe od wczoraj zaczelo niezle walic ogolnie auto jezdzi i na gazie i benzynie olej jest nie grzeje sie itd , nie wiem czy to zawory czy moze popychacz..stukanie zwieksza natezenie wraz z wiekszymi obrotami
Moze ktos podpowie/???/


przesylam link do filmu z podobnym stukaniem ktory znalazlem w sieci

http://www.youtube.com/watch?v=cQOInYXRY7I

slax - Nie Mar 25, 2012 13:10

zacznij od regulacji zaworów, stronie klubowej jest opis co i jak proszęhttp://roverki.pl/zrob-to-sam/697-regulacja-luzow-na-zaworach-w-roverze-600.html

opisane na przykładzie silnika o poj. 2.3 ale u Ciebie jest analogicznie tylko wartości luzów są inne znajdziesz je tu http://roverki.pl/rover-6...techniczne.html

maximdj1 - Nie Mar 25, 2012 13:19

Dzieki ogolnie jutro stawiam go do mechanika zobaczymy co powie, pewnie nie obedzie sie bez sciagania glowicy itd ,,,nie wiecie jaki jest koszt regulacji zaworow??
slax - Nie Mar 25, 2012 13:27

Na razie nie zwalaj głowicy po co? Te silniki sa bardzo trwałe, trzeba tylko dbać o regularna obsługę, wymianie płynów, filtrów i właśnie regulacje zaworów, producent zaleca regulację co 40 000 km, natomiast w przypadku LPG ZTCP co najmniej dwa razy częściej.

Także puki co zostaw głowice i każ mechanikowi porządnie wyregulować zawory, gdzieś kiedyś czytałem ze w ASo Honda taka regulacja kosztuje ok 100zł także Twój mechanik pewnie weźmie mniej, bo dla kumatej osoby to pół godziny roboty

maximdj1 - Pon Mar 26, 2012 10:43

ok wiec tak zrobie mam nadzieje ze faktycznie bedzie kumaty ...bede u niego pierwszy raz ale jak zacznie marudzic to mam w lesznie serwis hondy wiec tam napewno mi pomoga...Dzieki za pomoc

[ Dodano: Pon Mar 26, 2012 10:43 ]
witam byłem u 3 mechanikow i stwierdzili jedno ze to jednak stalo sie cos niedobrego z korbowodem puka dosc niezle, co teraZ robic bo przeciez remont silnika jest nie oplacalny...czy lepiej szukac uzyanego silnika i przekladka????

slax - Pon Mar 26, 2012 10:49

Jeśli rozważasz poszukiwania innego silnika to wydaje mi się że nic nie stoi na przeszkodzie żeby Twój silnik rozebrać i zobaczyć co jest nie halo, może nic wielkiego i remont wyjdzie lepiej. Wiadomo że po remoncie możesz być tego silnika pewien, a z uzywką nigdy nie wiadomo.

A tych twoich mechaników to jesteś pewien? Na stronie klubowej jest lista polecanych warsztatów, może jest coś w Twojej okolicy, może warto było by udać się do kogoś kto te auta zna odrobinę lepiej niż pozostali.

poczytaj moze jeszcze na forum Accorda http://www.accordklubpolska.pl/ moze tam cos więcej Ci powiedzą

maximdj1 - Pon Mar 26, 2012 11:07

właściwie nic nie stoi na przeszkodzie aby to rozebrac ogolnie mam kolegow ktorzy by mi to ogarneli za male pieniadze ale musialbym sie dostac do swego rodzinnego domu a to 200km wiec roverek moze nie dac rady ogarnac taka droge w tym stanie koszt silnika to jakies 500-800zl a w lesznie za przekladke wolaja 600zl trzeba zwalic miske olejowa aby zobaczyc co jest grane a wszedzie kolejki ,,,bede musial chyba ryzykowac i powoli wyruszyc na wycieczke do domu...
zuber84cool - Pon Mar 26, 2012 13:42

Witam, u mnie podobnie pracuje silnik, no może nie aż tak wali czy stuka, ale to na zimnym silniku, po rozgrzaniu ustępuje. W tym silniku takie lekkie stuki na zimnym silniku to normalne, charakterystyczne "cykanie" dochodzi od wtryskiwaczy a postukać lubią sobie zawory, zwłaszcza na zimnym. Próbowałeś regulować zawory? Jaki masz olej i jaki jest jego stan? Sprawdzałeś kąt wyprzedzenia zapłonu? Nie wiem jak to u ciebie wygląda, może na poczatek ustaw zawory i zapłon jak trzeba.
maximdj1 - Czw Mar 29, 2012 10:40

Tak umówiłem sie na regulacje zaworow ale dopiero na czwartek ''terminy''jakos nie jestem przekonany ze to cos z korbowodem ale czytalem ze takie stuki moga byc np od rysy na tloku lub luzie sworznia wiec przyczyn moze byc kilka i kto wie co wyjdzie ..sciagnelem pokrywe zaworow sprawdzalem luzy no ale jak na amotora to duzo nie moglem stwierdzic wiem ze to luzy powiny byc 0.26 i 0.30mm ale zauwazylem ze sa raczej wieksze na 3 zaworach napewno....wiec jesli to bedzie to to tylko sie cieszyc...

co do oleju to shell i jest calkiem nowy i stan caly czas max bo nie bierze nic i nie ma wycieku nie byl katowany ale jest lpg wiec tez wieksza temperatura spalania wiec to tez szybciej rozregoluje zawory a wyczytalem na forum ze w japonskich autach trzeba regolowac recznie w hondzie co 40000tys a z lpg 2x wczesniej

[ Dodano: Czw Mar 29, 2012 10:40 ]
witam auto u mechanika ale raczej stukanie dobiega od dolu silnika co na wstepie mi powiedziano albo panewka albo cos z korbowodem trudno narazie cos powiedziec ale juz zaczelem rozgladac sie za silnikiem i co do tego mam pytanie czy silnik od nowszej wersji to jest B6 2.0 Vtec bedzie pasowal do mojej wersji B5?? Rozmawialem z mechanikiem i twierdzi ze tak ze osprzet i wsystko jest takie same Co wy o tym myslicie???

Co z autem bede wiedzial po poludniu i napewno napisze

slax - Czw Mar 29, 2012 11:05

hola hola ty masz silnik F20Z1 zapewne a ni F20b5! i takiego szukaj, możesz oczywiście wrzucić inną Fserię, ale licz se wtedy ze zmiana komputera, wiązki i ewentualne jakiegoś osprzętu
maximdj1 - Czw Mar 29, 2012 11:29

akurat w mojej okolicy jest malo tych silnikow, szukam odpowiedzi czy faktycznie nie bedzie problemow,, na zdjeciach duzo n ie widac ale male roznice sa..
narazie musze czekac na diagnoze pozniej trzeba bedzie myslec.. w zalaczniku zdjecia dwoch typow od wersji V i VI

slax - Czw Mar 29, 2012 12:54

maximdj1, Jeśli chodz o te dwa silniki to prawdopodobnie dól silnika niewiele sie różni a może i wcale, natomisat głowica jest inna, ten drugi ma juz Vteca i taki motor oczywicie mozesz sobie wrzucić do roverka,ale weź pod uwage ze trzeba bedzie więcej rzeczy zmienić, bo odrobine inny jest osprzęt np. pompa wspomagania, i trzba zrobić sterowanie zminnych faz, czyli Inny ECU i wiązka
maximdj1 - Czw Mar 29, 2012 16:50

Jednak rorbowod na pierwszym cylindrze walniety jest luz jak cholera...
znalazlem silnik w dobrej cenie wraz z osprzetem tylko z 91roku
Teraz pytanie bo bedzie to chyba IV generacja a czy ten silnik bedzie pasowal????
to tez 2 litrowy benzyniak 130KM po rocznikach widze ze jest to chyba to samo prosze o rade...

slax - Czw Mar 29, 2012 18:05

Kolego a co pisałem wyżej? potrzebujesz silnika o oznaczeniu F20Z1. Nie patrz na generację Accorda bo różne silniki tam siedziały, a Twój silnik występował tez w innych Hondach.
Zapytaj sprzedawce o oznaczenie silnika, a i nie bierz przypadkiem F20Z2 bo jest 15 koni słabszy a do tego pali jak smok.

Podsumowuąc:

1. potrzebujesz silnik F20Z1 - oznaczenie jest wybite na bloku.
2. Sprawdz czy to nei przypadkiem F20Z2 bo wygladaja identycznie!!!

zuber84cool - Czw Mar 29, 2012 18:59

maximdj1 napisał/a:
znalazlem silnik w dobrej cenie wraz z osprzetem tylko z 91roku
Teraz pytanie bo bedzie to chyba IV generacja a czy ten silnik bedzie pasowal????
to tez 2 litrowy benzyniak 130KM po rocznikach widze ze jest to chyba to samo prosze o rade...


To co znalazłeś to jest zapewne a raczej na pewno silnik F20A4 z Hondy Accord IV gen., F20A4 to jest starsza wersja F20Z1 lub na odwrót F20Z1 to jest nowsza wersja F20A4, stosowanego w Accord IV gen. i później w Preludach do 2001r. Mają taką samą kompresję 9,5:1, głowica to jest na 100% to samo, dół silnika raczej też, myślę, że z obydwu tych silników złożyłbyś jeden sprawny. Oznaczenie silnika, stojąc frontem do samochodu, masz wybite na bloku obok kolektora wydechowego po lewej stronie, nie da się nie zauważyć.

No i nie bierz F20Z2 bo jak kolega wspomniał, jest słabszy o 16 KM a pali tyle samo lub więcej, tak czy siak różnice widać pomiędzy tymi silnikami tak i w mocy jak i w spalaniu. Juz lepszym wyborem byłby 1.8 F18A3 115 KM a spalanie nieco mniejsze niż w F20Z2.

maximdj1 - Sro Kwi 18, 2012 19:16

Dzieki Koledzy za te wiadomosci ...bede mial to na uwadze ten gosc od tego silnika zapewnia mnie ze to 130 konny 137tyskm przebiegu silnik, bo sam nim jezdzil tylko rozbil auto a silnik wymontowal ktory stoi w garazu jeszcze go nie widzialem a numery napewno sprawdze skoro jest roznica w spalaniu itd fakt ze ja mam LPG ale roznica w mocy napewno bedzie znaczna...

[ Dodano: Sob Mar 31, 2012 20:03 ]
Witam Kolegow,, zakupiłem silnik praktycznie caly bez pompy tylko.. juz po wekendzie bedzie wymianka,,chciałem zapytac o rozrzad z czystej ciekawosci bo wiem ze silniki IV i V generacji sa takie same i chyba sie z tym faktem nie myle?

Przy przekladce oczywiscie nowy rozrzad ale pytanie jaki najlepszy jakiej firmy i czy potrzebna jest nowa pompa wody??? ma kolege w inter carsie mam u niego duze:" rabaty" wiec to niebedzie problem ....prosilbym, o link np allegro jesli ktos wymienial lub co poleca sam zachodze w glowe jaki to koszt

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2012 19:16 ]
Czas zakonczyc ta przygode z silnikiem a wiec zakonczylo sie wymiana silnika zakupilem od przyjaciela ktory prowadzi swoj komis oraz sprzedaz czesci,, teraz jest znakomicie ma przejechane 140tys moc i o wiele mniejsze spalanie niecale 10l gazu na 100 .... wiec jednak bylo warto ..przekladka 600 +oleje uszczelkim plyny 200 rozrzad po znajomosci 360 i silnik 700 ale co tam wazne ze serce ma teraz jak dzwon