Zobacz temat - [R45]Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskow
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45]Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskow

sztukasik - Nie Kwi 22, 2012 11:23
Temat postu: [R45]Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskow
:?: Mój Roverek zaczął osiągać maksymalne obroty 4000 do tego stał się głośny i podczas przyspieszania wydaje dziwne dźwięki tj. jakby pukanie metalowym przedmiotem. mechanik kilka razy wyjmował pompę - czyścił jakieś kanały i wymieniał jakiś czujnik - nic nie pomogło, do tego zaświeciła się kontrolka. Pojechałem na komputer -kody usterek p1222 lub p0216. znalazłem stronę http://www.roverdiesel.co...eplacement.html - tłumacząc po mojemu to jest Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskowe ale nie jestem pewien co wy na to i gdzie można dostać taki element?

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 11:23 ]
:?:

tronsek - Nie Kwi 22, 2012 11:27

sztukasik napisał/a:
Przestawiacz kąta wyprzedzenia tłoczenia pompy wtryskowe
To chodzi o tzw. kąt wtrysku. Tego się nie kupuje, to się ustawia. http://www.roverki.pl/por...em-wtrysku.html skoro pompa była ruszana, to trzeba właśnie ustawić odpowiedni kąt wtrysku.

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 11:27 ]
http://forum.roverki.eu/v...t=k%B1t+wtrysku

sztukasik - Nie Kwi 22, 2012 12:00

Kąt wyprzedzenia wtrysku jest ustawiony poprawnie, nie ma kłopotów z odpaleniem. drażni tylko świecąca kontrolka, której nie można wymazać, bo po chwili znowu się zapala, obroty które nie przekraczają 4000 i stukot podczas przyspieszania, zerknij na podany w treści link
Remigiusz - Nie Kwi 22, 2012 12:57

sztukasik, Jezeli masz tak zwany "tractor syndrome" to trzeba dokładnie ten regulator czasu wtrysku wymienić, silniki chodzi głośno ma mało mocy to jest dokładnie ten przypadek.
sztukasik - Nie Kwi 22, 2012 16:13

super! rozmawiamy o tym samym tylko skąd wziąć t ten regulator czasu wtrysku
Remigiusz - Nie Kwi 22, 2012 22:12

sztukasik, Kupic w Boschu. Podobno ten sam czujnik jest w pompie od Rover SD ale niestety nie mailem jeszcze czasu porównać numery tych czujników :neutral:
Kobi84 - Nie Kwi 22, 2012 22:58

Mam podobny problem. Silnikowi mocy nie brakuje, ale za to pracuje jak traktor. Jest głośny i słychać pukanie. Też chętnie się dowiem gdzie dostać taki czujnik.
Remigiusz - Nie Kwi 22, 2012 23:42

Kobi84, Jak nie masz braku mocy to nie jest ten czujnik czasu wtrysku winny :wink:
Bartek8508 - Pon Kwi 23, 2012 00:21

Ta część do kupienia jest na alledrogo, ostatnio były dwie aukcje. Koszt około 700zł. Identyczny montowany był w Transicie. Do jego odkręcenia potrzebny jest chyba specjalny klucz. Po wymianie oczywiście kalibracja pompy.
Remigiusz - Pon Kwi 23, 2012 01:29

Bartek8508, Mozna to tez z innej pompy brać :) ALe tak z 150€ kosztuje u Boscha około :neutral: Żeby to odkręcić trzeba tylko Torx T30 bo sie trzyma na dwóch śrubkach :wink:

Co wy z tym kalibrowaniem macie :roll: Kazdy by tylko te pompy kalibrował :wink: :wink: Odkręcasz odcinasz kabel montujesz nowy czujnik, lutujesz kable i gotowe :wink:

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 01:29 ]
Ja muszę napisać jeszcze tutka o badanie tych pomp VP30 :wink: :wink:

szoso - Pon Kwi 23, 2012 07:53

Bartek8508 napisał/a:
Koszt około 700zł

ale to nowy?
tyle to nawet cała pompa używana nie kosztuje
Remigiusz napisał/a:
Odkręcasz odcinasz kabel montujesz nowy czujnik, lutujesz kable i gotowe

jeśli mówimy o tym samym to tam nic się nie lutuje, chodzi o ten zawór na dole pompy z kostką?
dajcie link do aukcji, chcę wiedzieć jak to wygląda

sztukasik - Pon Kwi 23, 2012 14:29

rozpoczynając temat podałem link na którym jest opisany tok postępowania. Posłuchajcie pracy silnika w prezentacji video a następnie w górnym prawym rogu obejrzyjcie zdjęcie nr 113,114 i 115. Tak to wygląda. Nie trzeba wymieniać pompy, sterownika tylko ten jeden element ale skąd go wziąć?

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 14:27 ]
Co by nie utrudniać sprawy :http://s41.photobucket.com/albums/e2...t=100_0835.mp4 i dalej jak wcześniej pisałem

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2012 14:29 ]
Najlepiej kliknąć na link pod ostatnim zdjęciem - wchodzisz bezpośrednio

bociannielot - Pon Kwi 23, 2012 14:33

szoso napisał/a:

Bartek8508 napisał/a:
Koszt około 700zł

ale to nowy?
tyle to nawet cała pompa używana nie kosztuje

Piknie by było jakby Vp 30 używane po tyle szły - ostatnio jak paczyłem :shock: na alledrogo to ta cena x3 :ok:

Remigiusz - Pon Kwi 23, 2012 14:40

szoso, Tu rozmowa o VP37 nie o pompie z SDI :wink:
szoso - Pon Kwi 23, 2012 18:11

dobra już widzę :wink:
w idt przewód wchodzi do sterownika i nie ma kostki