Zobacz temat - [R45] Hamulce mikoda + bosh
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Hamulce mikoda + bosh

neo88 - Czw Maj 03, 2012 23:25
Temat postu: [R45] Hamulce mikoda + bosh
Witam.
Panowie ostatnio zakupiłem taki zestaw hebli na przód mikoda + klocki bosh.
Po przejechaniu 1,5tys km przy hamowaniu kierownica zaczyna szarpać.
Czy możliwe ze po takim krótkim użytkowaniu tarcze już sie pokrzywiły? Hamowałem delikatnie w żadną kałużę też nie wjechałem. Jutro jadę na wymianę opon może jakiś odważnik odpadł.
Pozdrawiam.

tronsek - Pią Maj 04, 2012 07:07

neo88 napisał/a:
Czy możliwe ze po takim krótkim użytkowaniu tarcze już sie pokrzywiły?
Możliwe, ale raczej mało prawdopodobne. Ja obstawiałbym, że coś nie tak było z ich założeniem, np. źle oczyszczona piasta. Jeżeli między piastę a tarczę dostanie się jakiś "syf" to tarcza będzie już nierówno osadzona i wtedy będzie szarpać przy hamowaniu. Jak masz możliwość, to zmierz bicie tarcz.
kruszan - Pią Maj 04, 2012 07:14

neo88, sprawdź końcówki drążków kierowniczych (gumy) oraz przede wszystkim gumy drążków redukcyjnych w przedniej belce jeżeli w 45 coś takiego występuje, nowe tarcze wywołują duże siły na stare gumy, one odpowiadają za sztywność przód tył, przy hamowaniu bije wtedy.
Kozik - Pią Maj 04, 2012 07:38

neo88, sprawdź co Ci koledzy poradzili bo ja już ponad 30 tys na mikodach GT zrobiłem i nic nie bije
neo88 - Pią Cze 01, 2012 20:55

Ja mam mikody zwykłe tyle że wentylowane.

[ Dodano: Pią Cze 01, 2012 20:55 ]
Mechanior twierdzi że problem jest w zawieszeniu lub w oponach maja tyle lat co roverek i coś mi się wydaję że nie są juz takie okragłe.

Kozik - Sob Cze 02, 2012 11:03

opony badzo ważna rzecz, nawet marka opony. Jak miałem opony toyo to wyważałem je co miesiąc bo mi biła kierownica teraz na michelin jeżdżę już parę miesięcy i nie musze wyważać. a opony i jedne i drugie świeże bo toyo miały 3 lata a teraz michelin 2011r
bociannielot - Sob Cze 02, 2012 11:45

Kozik napisał/a:
Jak miałem opony toyo to wyważałem je co miesiąc bo mi biła kierownica teraz na michelin jeżdżę już parę miesięcy i nie musze wyważać.

No nie wiem Kozik, ja toyo kilkuletnie właśnie oddałem teściowi nic nie bije, ja na nich jeździłem - też nic nie czułem, opony mają albo 4 albo 6 lat. Naprawdę bez zarzutu się sprawują :smile: .

neo88 - Nie Cze 10, 2012 12:21

Dzisiaj zaczeło dodatkowo szarpac przy hamowaniu do przodu.


Panowie zauważyłem ze ta guma chyba nadaje się do wymiany? Co myślicie?



[ Dodano: Nie Cze 10, 2012 12:21 ]
up

Kozik - Nie Cze 10, 2012 13:26

neo88, jest to guma stabilizatora z tego co widzę, niestety nie wiem czy na pewno ona może powodować bicie, ale na pewno go nie tłumi ;)
greg-si - Nie Cze 10, 2012 13:30

Kozik ma racje. To guma stabilizatora i z szarpaniem podczas hamowania nic wspólnego nie ma bo to element stały. Coś innego musi wprawiać w wibracje cały układ.
neo88 - Pon Cze 11, 2012 12:24

Kozik dzięki za odpowiedz.
Autem przejechałem przez rok 20 tys. km.
Po zakupie auta wszystko ok później bicie kierownicy, przetoczone tarcze po 1 tys km znów bicie, teraz nowe tarcze i znów bicie. Zamierzam ściągnąć koło wrzucić 1 i sprawdzić co się dzieje, wyczyścić dokładnie piastę. W najgorszym przypadku może piasta być krzywa.
Wrzucę zdjęcia z moich prac. Pozdrawiam i dziękuję za wypowiedzi.

[ Dodano: Pon Cze 11, 2012 12:24 ]
Tracza została przykręcona do piasty tylko na jedną śrubę na śrubokręt krzyżak.
Zatrzymałem się na śrubach od jarzma są bardzo mocno przykręcone.

greg-si - Pon Cze 11, 2012 15:37

neo88 napisał/a:
Zatrzymałem się na śrubach od jarzma są bardzo mocno przykręcone.

Zapiekły się po prostu. Musisz zrobić dobrą dźwignię i odkręcisz.

Może warto wybrać się do jakiegoś zakładu który sprawdziłby bicie tarczy i piasty. Dobry fachowiec zrobi to spokojnie w godzinę a będziesz miał pewność czy to tutaj tkwi problem.

rovek - Pon Cze 11, 2012 16:17

A może to po prostu felgi sie pokrzywiły, zamień felgi z tyłu na przód i zobacz co sie stanie, na pewno wykluczysz jedną możliwość.
Kozik - Pon Cze 11, 2012 20:35

kwestia wyważania też jest dość ciekawa trzeba patrzeć wulkanizatorowi na ręce ;) , można wyważyć z różną dokładnością, z tego co widziałem na wyważarkach są 3-4 dokładności 2,5,10 czasami 15, testowałem to u siebie, jeśli wyważałem na 10 to albo się udawało wyważyć albo nie, przy 5 praktycznie zawsze jest ok, przy dokładności 2 strasznie się trzeba nacudować żeby wyważyć ale wtedy zawsze jest idealnie.
Przy dokładności 10 czy 15 nawet "kwadratowe" koła da radę wyważyć ;)
Może masz zwyczajnie koła niewyważone? bo wulkanizatorzy jak widzą że koło jest krzywe albo dużo odważników zdjęli to dla świętego spokoju wyważają na tej mniejszej dokładności bo twierdzą że człowiek z kwadratowymi kołami nie jeździ szybko i nie wyczuje jakby coś było nie tak.
Jeszcze jedno przy niskim ciśnieniu w kołach (1,8-2,2) może nie bić ale przy wyższym (2,5-2,9) może bić.
Na twardszym zawieszeniu szybciej się wyczuwa wibracje niż na miękkim.

neo88 napisał/a:
Tracza została przykręcona do piasty tylko na jedną śrubę na śrubokręt krzyżak.


a łączenie tarczy z piastą wyczyszczone dokładnie przed założeniem tarczy?

a felgi to jakie felgi? otwór centrujący jest taki jak trzeba?

przepraszam jeśli się powtarzam albo zadaję pytania na które już padły odpowiedzi ale ostatnio zakręcony jestem

neo88 - Wto Cze 12, 2012 23:30

Kozik napisał/a:
a łączenie tarczy z piastą wyczyszczone dokładnie przed założeniem tarczy?

a felgi to jakie felgi? otwór centrujący jest taki jak trzeba?


Nie wiem czy czyszczona piasta mechanik zakładał, felgi ori rover 15'.
Panowie dziękuję za odpowiedzi !

[ Dodano: Wto Cze 12, 2012 23:30 ]
Tarcze biją mocno sprawdziłem. Auto na klockach wrzuciłem 1 i tarcze biją lewa słabiej prawa bardziej !

tronsek - Sro Cze 13, 2012 05:57

neo88 napisał/a:
Tarcze biją mocno sprawdziłem. Auto na klockach wrzuciłem 1 i tarcze biją lewa słabiej prawa bardziej !
Zatem musisz zmierzyć bicie tarcz, a następnie bicie piast, aby określić czy to piasty, czy tarcze są do niczego. Jeżeli będzie krzywa piasta to po zmianie tarcz znowu pokrzywi Ci tarcze.
neo88 - Sro Cze 13, 2012 09:54

Nie wiem od czego pokrzywiłyby się piasty? Podobno MIKODY bez nacięć i nawiertów lubią się krzywić. Mech odda tarcze do reklamacji. Potrzebuję tarcze na zamianę, czy będą pasować nie wentylowane i klocki od moich wentylowanych?
tronsek - Sro Cze 13, 2012 10:08

neo88 napisał/a:
czy będą pasować nie wentylowane i klocki od moich wentylowanych?
:nie: Nie będą pasować.

neo88 napisał/a:
od czego pokrzywiłyby się piasty?
Np. nieumiejętna wymiana łożysk w kole. Piasty są dość cienkie więc nawet niezbyt mocne uderzenie może je pokrzywić. Ja u siebie maiłem właśnie krzywą piastę zaraz po wymianie łożyska w kole.
szoso - Sro Cze 13, 2012 10:17

neo88 napisał/a:
Podobno MIKODY bez nacięć i nawiertów lubią się krzywić

nie strasz bo tydzień temu zakładałem :wink:
o nawiercanych też mówią, że lubią pękać

neo88 - Sro Cze 13, 2012 11:49

szoso napisał/a:
nie strasz bo tydzień temu zakładałem :wink:
o nawiercanych też mówią, że lubią pękać

Napisz po 3 tyg jak się sprawują.
Podobno dużo zależy jakie klocki są dobrane do mikoda klocki ferodo.

szoso - Sro Cze 13, 2012 12:17

Kozik napisał/a:
ja już ponad 30 tys na mikodach GT zrobiłem i nic nie bije

słyszałem że pojawiły się pęknięcia u ciebie na tych tarczach, prawda to? bo ty masz nawiercane :wink:

Kozik - Sro Cze 13, 2012 16:28

szoso napisał/a:
o nawiercanych też mówią, że lubią pękać


mi popękały w koło otworów ale bicia nie ma a tarcze obserwuję czy wszystko ok

[ Dodano: Sro Cze 13, 2012 16:28 ]
w sumie to nie popękane tarcze wiercone widziałem tylko w autach z wyższej półki (porsche, audi RS4) ale co ciekawe tam w koło otworów 2mm jest inny kolor tarczy więc może jest jakaś dodatkowa obróbka cieplna po wierceniu

neo88 - Czw Cze 14, 2012 09:47

Coś te MIKODY felerne.... Jednak lepiej byłoby kupić MINTEXY.
Ja swoje oddam we wtorek na reklamacje i auto 2 tyg. na klockach :ok: dopóki nie wrócą nowe(czy w ogóle wrócą).

szoso - Czw Cze 14, 2012 09:57

ja mam pełne, płaciłem po 65zł, nie spodziewałem się cudów, nie są to złe tarcze
u ciebie to nie wiadomo co jest grane, nie muszą to być tarcze
co to pękania to tylko nawiercane lubią na to chorować bo są osłabione w tych miejscach

neo88 - Pon Cze 18, 2012 21:19

Ja za wentylowane płaciłem 107zł od sztuki.

[ Dodano: Pon Cze 18, 2012 21:19 ]
Panowie dziś rozkręciłem wszystko i zawiozłem tarcze na sprawdzenie okazało się że tarcze ideał. Wyczyściłem dokładnie piasty ale problem nie zniknął. Bije tylko prawa tarcz wiec podejrzewam piastę ponieważ całe kolo też bije. Zastanawiam się czy kupić piastę i łożysko czy cała zwrotnice na allegro 75zł. Koledzy proszę o poradę w tej sprawie.

szoso - Wto Cze 19, 2012 07:26

ja bym kupił całą zwrotnicę
neo88 - Wto Cze 19, 2012 15:28

Używkę?
szoso - Wto Cze 19, 2012 15:31

no tak
o nówce to możesz raczej zapomnieć :wink:

torek86 - Wto Cze 19, 2012 15:54

też słyszałem o tarczach mikody że lubią sobię pękać. Mi tarcze poprzednie biły przy hamowaniu z około 100km/h i powyżej, sprzedawca powiedział że to skrzywiona felga.. no huk. uwierzyłem.. jednak na ostatniej wymianie stwierdziłem że przezronie wymienię tarcze na nowe.. okazało się że ta strona która biła była pęknięta.. :evil: eh.. założyłem tarcze brembo i klocki bosh.. i w sumie nie mam zastrzeżeń do zestawu oprócz tego że klocki strasznie pyyylą.. i non stop alu czarne :/

Neo88 Twoje Bosh'e też tak pylą masakrycznie????

neo88 - Wto Cze 19, 2012 16:17

Wydaje mi się że mało pylą. Wszystko zależy jak hamujesz.
rovek - Wto Cze 19, 2012 17:03

Miałem klocki bosch, pylą jak najtańse tomexy ale nie łamią się jak one. Bosch to taka półśrednia półka - tani zamiennik, nazwałbym to "zrobimy to a potem sie odpierdzielcie".
neo88 - Wto Cze 19, 2012 19:23

Jakie są koszta zwrotnicy z łożyskiem oraz dobrej piasty?
torek86 - Wto Cze 19, 2012 21:33

zadzwoń pod ten nr:790816184 RS Parts. mają części do roverków, ściągane z GB. może zadowolą Cię ceną.
neo88 - Pią Lip 06, 2012 11:57

Auto oddałem do innego mechanika. Okazało się że tarcze są fioletowe. Za wymianę na trw lukas (tarcze TRW+klocki TRW) zapłaciłem 430zł z czyszczeniem tłoczków i polerką piast na lustro.
Co do tarcz mikoda okazało się że poprzedni mechanik mnie oszukał i zamiast mikody zakupił najtańsze tarcze za 46zł za sztukę. Na tarczach nie było wcale emblematu mikoda dzwoniłem do oddziału mikoda i powiedzieli że wszystkie tarcze bez wyjątku posiadają emblemat mikoda.
Pytanie dla was koledzy co zrobić z mechanikiem który oszukał mnie na 445zł?

luk474 - Sob Lip 07, 2012 07:05

neo88 napisał/a:

Pytanie dla was koledzy co zrobić z mechanikiem który oszukał mnie na 445zł?


najlepiej wykastrować :evil:

a tak na serio ...zgłoś się po odbiór różnicy

[ Dodano: Sob Lip 07, 2012 07:05 ]
masz paragon lub fakturę, ze płaciłeś za dane tarcze?

neo88 - Czw Lip 12, 2012 18:17

Mech wszystko zakupywał...
bociannielot - Pią Lip 13, 2012 10:21

neo88, idź do niego niech Ci zwraca kasę, jak Ci nie dał paragonu lub faktury to go postrasz US :lol: . Zawsze możesz w razie problemów udać się do rzecznika praw konsumenta - nic nie kosztuje jest chyba w każdym mieście powiatowym ;-) .
neo88 - Sob Kwi 13, 2013 12:11

Witam.
Panowie po zrobieniu 10 tys. km. na zestawie TRW samochód dziwnie hamuje, nie ma bicia na kierownicy, ale hamowanie jest nie równomierne to znaczy szarpie przód tył przy hamowaniu. Auto oddałem do mechanika na diagnostykę problemu, cukierek tylny ma dość duży luz, czy on może powodować szarpanie?
Jadąc 60-tką i zaciągając ręczny również czuć szarpanie.

Kozik - Sob Kwi 13, 2013 16:32

neo88, zrób najpierw co mechanik stwierdził a potem zajmiesz się resztą, ciężko jest zdiagnozować wszystkie usterki jeśli dotyczą jednego elementu