Zobacz temat - Zwiększanie sprawność DP w T16
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - Zwiększanie sprawność DP w T16

Vito_ - Pon Cze 04, 2012 18:25
Temat postu: Zwiększanie sprawność DP w T16
Analizując słabe punkty gdzie T16 traci moc doszedłem w swoich rozważaniach do DP, a konkretnie do jego 2 części: początkowej i końcowej.

Rozwiązanie części końcowej jest proste:

DP zwęża się do 2" na końcu przed wejściem do kata, trzeba obciąć zwężąjącą się część i zastąpić prostą z odpowiednią flanszą i oczywiście przy okazji pozbyć się wkładu katalizatora lub zastąpić go rurą.





Gorzej sprawa się ma z początkową częścią:

Na wyjściu z turbo mamy taki krótki łącznik 90stopni między turbo a właściwym DP.
Jak widać ma on wąski otwór przelotowy dodatkowo tylko z jednej strony a nie na szerokość całej flanszy. Należy zastąpić go łącznikiem o większym przekroju początkowym.
Porównanie na zdjęciach:





Przeszukując allegro natknąłem się na takie coś:

http://allegro.pl/rura-do...2348525379.html

flansze jak w roverze bo tam również siedzi garrett, teraz pytanie jak się ma umiejscowienie DP i Turbo w S14 w stosunku do rovera?

Najbardziej pasujący to łącznik seryjny z Pulsara GTiR



Oczywiście alternatywnie i najlepiej wyspawać cały DP i wydech na większą średnice, ale te 2 proste zabiegi powinny przynieść oczekiwany efekt.

I teraz pytanie bawił już się ktoś w takie przeróbki? Jakieś mierzalne efekty?

Markzo - Pon Cze 04, 2012 23:29

u mnie nie bedzie tej zwezki na koncu.. a Tobie chodzi o zmiane wyjscia z turbo, ze strony gorącej tak?
Vito_ - Wto Cze 05, 2012 09:04

Markzo napisał/a:
a Tobie chodzi o zmiane wyjscia z turbo, ze strony gorącej tak?


Dokładnie

Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 11:52

Zwiększenie otworu po stronie gorącej dużo daje przy większej mocy :wink: Warto takie coś zrobić jak są dostępne gotowe części :wink:

A wy nie myślicie może zapodać VNT Turba :mrgreen:

[ Dodano: Wto Cze 05, 2012 11:52 ]
DP to ma byc Downpipe :?:

ADI-mistrzu - Wto Cze 05, 2012 16:07

Remi, ty miałeś dać VNT do swojego :smile:
Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 16:56

ADI-mistrzu, Kasa już jest prawie uzbierana :D Montaż będzie na wakacjach na spokojnie :wink:
davidlive - Wto Cze 05, 2012 22:02

Dobra panowie , pytanko pierwsze gdzie zdobyć flanszę pokazaną na 3 i 4 zdjęciu ta przykracaną do strony ciepłej ta większą .

a teraz inna sprawa , jak zachować w miar cichą prace auta tzn układu wydechowego , jakie waszym zdaniem dac dalej tłumiki które nie zrobią z mojego roverka ryczącego potwora a dadzą ładny pomruk .

http://allegro.pl/awg-tlu...2377968674.html

czy wstawienie takich tłumików np 2 plus końcowy , oczywiście o odpowiedniej średnicy cos da aby to wyciszyć ale jednak nie zdusić auta

Remigiusz - Wto Cze 05, 2012 22:24

davidlive, Najlepszy tłumik to jest Turbo jeżeli posiadasz :wink: I tego się będę trzymał :wink:
Pływak - Wto Cze 05, 2012 22:38

Remigiusz, wszystko fajnie ale wcinasz sie w temat benzyny o której masz pojęcie nikłe :P Wywalisz w benzynie tłumik to się słuchać tego nie da to nie diesel, zę zrobisz przelot i bedzie chodził co najwyzej jak c-330. W benzynie każda modyfikacja wydechu wpływa na dźwiek i łatwo go spieprzyć.
dobryziom - Wto Cze 05, 2012 23:31
Temat postu: Re: Zwiększanie sprawność DP w T16
Vito_ napisał/a:

DP zwęża się do 2" na końcu przed wejściem do kata, trzeba obciąć zwężąjącą się część i zastąpić prostą z odpowiednią flanszą i oczywiście przy okazji pozbyć się wkładu katalizatora lub zastąpić go rurą.


tu jak najbardziej tak, ewentualnie tak jak u mnie od trójkątnego łączenia puścić już rurę 2,5 cala aż do elastycznej złączki.

Vito_ napisał/a:
Na wyjściu z turbo mamy taki krótki łącznik 90stopni między turbo a właściwym DP.
Jak widać ma on wąski otwór przelotowy dodatkowo tylko z jednej strony a nie na szerokość całej flanszy. Należy zastąpić go łącznikiem o większym przekroju początkowym.


w to bym się nie bawił dużo kombinacji, ciężki element do wyspawania do tego seryjny żeliwny dobrze spełnia swoja role nie ma większego znaczenia przy tak małej sprężarce ważniejszy jest ten dalszy odcinek...

Remigiusz - Sro Cze 06, 2012 02:08

Pływak, Jak to pierwszy raz słyszę :wink: Turbo to jest sam tłumik w sobie za równo w benzynie jak i dieslu :roll: Przynajmniej tak mi do powiedziano kiedyś :roll:

Pobawimy się z Markzem to zobaczymy :wink:

Pływak - Sro Cze 06, 2012 07:16

Powiem tak u mnie po wywaleniu 2 katów i środkowego tłumika dźwięk praktycznie nie uległ zmian, może minimalne zmiany w brzmieniu (imo na gorsze) ale sama głośność została niezmieniona, za to u kumpla w 1.8T po zrobieniu przelotu na jednym tłumiku (podejzewam, ze jakis no name) dźwięk był po prostu męczący autem nie dało się jechać w dłuższa trasę. W klekota co nie wsadzisz czy to jakiś tłumik z allegro czy coś innego to zawsze będzie kle kle kle w benzynie nawet turbo jak wsadzisz jakiś "tuningowy" tani no name spieprzysz dżwięk, a benzyna z turbo czy to R czy V prz odpowiednio dobranym wydechu brzmią fajnie wiec trzeba pomyśleć zanim na hurra wszystko wytniemy z wydechu ;)

P.S Mała anegdota na koniec jak ludzie postrzegają auto po dźwięku :D Jakiś czas temu miałem okazje na KJSie podziwiać dwie subaryny pierwsza właśnie z wybebeszonym wydechem hałasu kupa i na takim kjs robiła wrażenie na publiczności po niej wjechało STi z seryjnym wydechem w porównaniu do tego pierwszego to "cisza" (chociaz wiadomo, ze seryjne subaru tez jakieś mega ciche nie jest) tak jak by kierowca w ogóle go nie butował auto przez dźwięk sprawiało dla wielu osób wrażenie o wiele wolniejszego na odcinkach niż poprzednia impreza jednak wykręciło lepsze czasy ;)

dobryziom - Sro Cze 06, 2012 09:14

ostanio byłem na przegladzie tech. i mój wydech tylko nieznacznie przekracza norme na dwoch przelotowych tłumikach i 2,5 po całosci. Jednak układ był robiony pod zamówienie i gosciu wyliczał wielkosci puszek wiec nie jest to całkiem przypadkowe. Kto słyszał na warszawskim spocie jest zdziwiony ze tak cicho?
davidlive - Sro Cze 06, 2012 11:02

ale co sądzicie o tych tłumikach do których dałem linki

Ja wydech sobie sam spawam czy to tigiem czy migomatem tylko szkoda mojej roboty jak to ma ryczeć jak auto na tor, ja tym chce normalnie brykać

dobryziom - Sro Cze 06, 2012 11:22

sądzac po cenie w srodku nie ma porzadnego wytłumienia... wiec to zwykły kawałek rury bedzie głosno. Zeby tłumik przelotowy czyli bez grodzi nie "darł mordy" musi byc odpowiedniej pojemnosci puszka wytłumiona odpowiednia siatka... niestety te tanie szybko sie wypalaja jesli w ogole są.