Zobacz temat - [R400] Dobor i opinia opon :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning wizualny - [R400] Dobor i opinia opon :)

bioly - Sro Cze 20, 2012 14:32
Temat postu: [R400] Dobor i opinia opon :)
Czesc, zamowilem sobie dzisiaj alusy i teraz pora kupic do nich opony, moze ktos sie spotkal z tymi co podalem nizej i ma juz opinie wyrobiona to wiadomo ze trzeba sie podzielic :P Druga sprawa jest spasowane opon do felg. Z gory dziekuje za kazda pomoc i porade :)
Jesli zly dzial to przepraszam ale nie wiedzialem gdzie napisac
Alusy

Opony 1
Opony 2
Opony 3
Opony 4

bizon - Sro Cze 20, 2012 14:51

To tyle jesli chodzi o spasowanie

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 14:51 ]
a co do profilu to ja mam 205/45/16 na szerokosci 6,5 i jest tak prawie na styk, wiec 205/55 moze Ci trzec na zakretach

bioly - Sro Cze 20, 2012 15:13

ktos ma takie w 400 jakie napisalem?
Bizon to jakie parametry szukac?

bizon - Sro Cze 20, 2012 15:31

bioly napisał/a:
ktos ma takie w 400 jakie napisalem?

ktos tam wlasnie kiedys pisal ze przy mocnym skrecie trze

bioly napisał/a:

Bizon to jakie parametry szukac?

no ja mam profil 45. oprocz tego ze nie trze, to ssrednica bardziej zblizona do preferowanych przez producenta, no i mi sie bardziej niskoprofilowe podobaja.
ale 205/45 sa drozsze i ciezej dostac

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 15:31 ]
no i dokup sobioe pierscienied centrujace bo na bank nie sa 56,1

bioly - Sro Cze 20, 2012 15:42

Bizon cos takiego? http://moto.allegro.pl/pi...2378750745.html

Co myslisz o tych oponach, pasowaly by dobrze?
http://www.oponeo.pl/dane...-45-r16-87-w-xl

Pływak - Sro Cze 20, 2012 16:14

Widzę wybierasz pierwsze najtańsze z brzegu. Jak już chcesz coś taniego to nie celował bym niżej niż Nexen lub Nankang, a w tym rozmiarze to i tak dołożyłbym do czegoś markowego bo cena w miarę przystępna. Z rozmiaru możesz też brać 205/50R16 takie były ZTCP zalecane np. do R 45 wiec do 4setki tez powinny pasować.
bioly - Sro Cze 20, 2012 16:18

chcialbym sie zmiescic w kosztach tak do 800-900 zl bo jeszcze pasuje kupic te pierscienie i dekle, opony zeby byly dobrze spasowane, ta strona co szukam to widze ze przesylke maja gratis chyba ze wy macie jakies propozycje to bylbym wdzieczny
bizon - Sro Cze 20, 2012 16:22

bioly napisał/a:
Bizon cos takiego?

Tak, tylko musisz zmierzyc otwor w feldze i zamowic odpowiedni rozmiar

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 16:20 ]
bioly napisał/a:
Co myslisz o tych oponach, pasowaly by dobrze?

na firmach sie nie znam to sie nie wypowiadam.

poszukaj w szukajce tematow o 16calowkach i popytaj tych co sie tam wypowiadaja jakie profile maja i czy im trze. moze sie okaze ze te 55 na styk podejda.

[ Dodano: Sro Cze 20, 2012 16:22 ]
i jak juz zainwestujesz w opony 16tki niskoprofilowe (w sensie ze drogie) to jedz na ustawienie geometrii bo szkoda zjechac nowe oponki przez sezon

Pływak - Sro Cze 20, 2012 16:22

bioly napisał/a:
chcialbym sie zmiescic w kosztach tak do 800-900 zl bo jeszcze pasuje kupic te pierscienie i dekle, opony zeby byly dobrze spasowane, ta strona co szukam to widze ze przesylke maja gratis chyba ze wy macie jakies propozycje to bylbym wdzieczny

Na jak uważasz tylko pamiętaj, ze opona to jedyne co łączy twoje auto z ziemią więc ja osobiście nie brał bym najtańszych. Sam u siebie mam Nankangi NS-2 i szału nie robią, a co dopiero o połowę tańsze opony.

bioly - Sro Cze 20, 2012 16:41

Pływak a ty miales kiedys Nankang?
Pływak - Sro Cze 20, 2012 18:57

No przecież napisałem wyżej, ze mam Nankangi NS-2 :P Jak pisałem szału nie robią ale jakiś totalny szmelc to też nie jest są to raczej lepsze opony z tych najtańszych. Ja za oponyna 18" płaciłem 350zł gdybym miał mniejsze felgi pewnie zdecydował bym się na coś lepszego niestety dobra opona 18" to jakieś 500-600zł :/
bioly - Sro Cze 20, 2012 19:09

Dzieki za rady, chyba sobie zamowie te Nankangi bo widze ze z tym budzetem nie poszaleje a jakis tam sportowych to mi nie trzeba:P
farek - Czw Cze 21, 2012 11:17

co do pierścieni to może być problem. Zmierz dobrze otwór w felgach, bo moim zdaniem na tych zakupionych będzie 56,5mm. Rover ma 56,1. O takich pierścieniach zapomnij, nie ma. Trzeba kombinować, np delikatnie szlifowali ludzie pierścień 57,1 zeby pasował na rovera. Kombinowanie. Zobacz i pomierz dobrze
bioly - Czw Cze 21, 2012 21:11

a co moze sie stac jesli otwor centrujacy bedzie 0,4mm wiekszy od piasty? przzeciez to jest mala roznica
rovek - Czw Cze 21, 2012 23:48

Będziesz miał bicie na kole, otwór centrujący musi sie zgadzac.
Pływak - Pią Cze 22, 2012 08:29

Przez kilka miesięcy śmigałem bez pierścienia w R i nic nie biło. Nie żebym polecał takie rozwiązanie ale felga i tak się wycentruje na śrubach jeśli mamy odpowiednio dobrane do felgi i będziemy je dobrze przykręcać. Przy tak małym luzie po 0,2mm na stronę możliwe, ze obejdzie się bez pierścienia, a jak nie to możesz dosztukować z jakieś blaszki cienkiej.
bizon - Pią Cze 22, 2012 08:31

bioly napisał/a:
a co moze sie stac jesli otwor centrujacy bedzie 0,4mm wiekszy od piasty?

jak bedizesz mial dobrze dokrecone sruby to nic, ale jak tylko troche Ci sie poluzuja i stozek nie bedzie dociskal to bivcie, krzywe scieranie opon a nawet skrzywienie felgi

bioly - Pią Cze 22, 2012 09:08

W profesjonalnym zakladzie to chyba wiedza jak felgi dokrecic bo tam bede jechal a nie samemu.
bizon - Pią Cze 22, 2012 09:17

za zaklady w ktorych nikt nie widzial klucza dynamometrycznego
farek - Pią Cze 22, 2012 10:54

robi sie na ilość tam, jedynie do wyważenia czasem przywiązują uwagę ale i tak nabijają ciężarki na alu :/ ufaj tylko sobie ;p
bioly - Czw Cze 28, 2012 10:52

A jak dekielek ma troszeczke za mala srednice to jak zrobic zeby go wpasowac w otwor i nie wylecial ?

[ Dodano: Czw Cze 28, 2012 10:52 ]
oplaca sie skorzystac z tej aukcji zeby pierscienie dorobic czy nie bardzo? http://moto.allegro.pl/pi...2429836634.html