Zobacz temat - [K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ?

Andrew01 - Czw Cze 28, 2012 00:46
Temat postu: [K-seria] Głowica - czy ma być płaska czy z rowkami ?
Witam :)
Składam silnik i mam pytanie o to którą głowicę do którego bloku można użyć. Od razu mówię, że przekopałem absolutnie cały internet polski i angielski i nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości :) .

Otóż mam jedną głowicę z silnika serii K 1,4 16V, zdjętą z takiego bloku:
blok 1.4, zamknięty, suche tuleje

Oraz głowicę z K serii 1.6 16V, zdjętą z takiego bloku:
blok 1.6, otwarty, tuleje mokre

Wszyscy wszędzie powtarzają że wszystkie głowice K serii są takie same. Nie mam niestety zdjęć, ale i bez nich powinniście wiedzieć o co zaraz zapytam :) . Otóż, ta głowica 1,6 jest od spodu całkowicie płaska (pomijając oczywiście komorę spalania i kanały wodne i olejowe :) ) i wygląda jak wszystkie głowice które znalazłem np. na allegro.
Jednakże, ta z silnika 1.4 do okoła każdej komory spalania ma wycięty/wyfrezowany taki "pierścień/ rowek", na głębokość może 0,5 mm może 1 mm. Nie jest to raczej uszkodzenie, ani odgnieciona uszczelka - każdy pierścień jest dokładnie tak samo równo nacięty.

Teraz pytanie: Chcę założyć tą głowicę z 1,4 do dołu z 1,6. Czy mam założyć tak jak jest (po zwykłym planowaniu), czy mam planować aż tyle żeby usunąć te pierścienie (chyba to by było zbyt dużo). I czemu w ogóle ta moja głowica ma te "pierścienie -rowki" ?
Czy może głowica z rowkami to sytuacja poprawna, a te całkiem płaskie są nadmiernie splanowane ?

Proszę o szybką pomoc bo oddałem głowicę do pełnej obróbki, a potem zorientowałem się że coś jest chyba nie tak :) . I jeżeli okaże się że nie mogę jej użyć w silniku 1,6 to muszę szybko szukać innej... :roll:

flapjck1 - Czw Cze 28, 2012 08:50

te rowki sa tam gdzie jest pierscien uszczelniajacy uszczelki pod glowica? jesli tak i jest tak jak mowisz czyli ok 0.5 mm glebokosci to glowica jest do wywalenia
leszczu - Czw Cze 28, 2012 13:30

Andrew01, ten silnik 1.4 to z jakiego modelu jest ??
Andrew01 - Czw Cze 28, 2012 21:48

Dzięki flapjck1 za szybką reakcję :) . Sytuacja już opanowana :) . Ale ze mnie tępak ! Ale sprawdziło się powiedzenie, że głupi ma zawsze szczęście :lol:

Otóż jednak oddałem do obróbki tą drugą głowicę bez żadnych rowków (a myślałem że poszła ta "dziwna"). Ale podjechałem dzisiaj do zakładu i wszystko okazało się ok.

leszczu - głowica z 1.4 z silnika z poloneza (ten silnik z "zamkniętym" blokiem). I ona okazała się być w dobrym stanie :) .

Natomiast ta z 1.6 z rovera 416 jest dosyć zmasakrowana jednak:






Głębokość rowków wynosi od około 0,4 mm do około 0,65 mm, a więc tak jak flapjck1 piszesz pójdzie na śmietnik. Albo lepiej do pocięcia, żeby było wiadomo gdzie ile można kanały podebrać :)
W ogóle jakoś w pierwszym momencie nie pomyślałem że ona jest po prostu uszkodzona. A to za sprawą tego, że na jednym ze znanych polskich forum o tematyce streetracingowej ;) wyczytałem czyjąś teorię, że ta głowica powinna mieć takie rowki żeby tuleje, które nie są równo z blokiem się w nich "chowały". Nawet ktoś tam sugerował, że jeśli nie ma takich rowków to powinno się je wyfrezować :lol: . Zupełnie się nad tym nie zastanawiałem, ale jak chwilę pomyślałem to wydało mi się to podejrzane :) . A teraz już wiem że to kompletna bzdura :)