Zobacz temat - [R75] Moduł LSM i komunikat err
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Moduł LSM i komunikat err

Jaco_Krakow - Czw Lip 26, 2012 09:48
Temat postu: [R75] Moduł LSM i komunikat err
Witam,
Wymieniałem w swojej 75 moduł świateł LSM, po wymianie wyskoczył komunikat err w miejscu dziennego przebiegu.
Przeszukałem forum - znalazłem odpowiedz dlaczego tak sie dzieje ale nie moge znalesc odpowiedzi jaka metoda jest skuteczna zeby skasować ten błąd w przebiegu.
Czy rzeczywiście T4 wystarczy ( zgranie ze soba dwoch modułów LSM i licznika)??
Czy trzeba szukać jakiegos speca? jak coś jakiego?

haszczyc - Czw Lip 26, 2012 15:51

Jaco_Krakow, powinno wystarczyć T4:) ja też miałem w planach wymienić moduł bo szwankował po leciutkim zalaniu ale wysuszyłem wyczyściłem elektronikę w module i ożył i działa do dziś
Jaco_Krakow - Pią Lip 27, 2012 09:14

byłem na kompie w boschu i nie poradzili nic na to:/
Co dokładnie trzeba zrobić, żeby to skasować??

Aragorn - Pią Lip 27, 2012 09:57

Jaco_Krakow napisał/a:
byłem na kompie w boschu i nie poradzili nic na to:/
Co dokładnie trzeba zrobić, żeby to skasować??


wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł :-) ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników

...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy

...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM

dukat11 - Pią Lip 27, 2012 10:16

Aragorn napisał/a:
wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników

...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy

...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM



ale jak pojeździsz z Err na liczniku to po chwili i tak przebieg się rozjedzie,

Aragorn - Pią Lip 27, 2012 10:19

dukat11 napisał/a:
Aragorn napisał/a:
wymienić zegary na te z auta z którego jest moduł ...ten error jest spowodowany niezgodnością przebiegu auta zapisanego w zegarach a tego zapisanego w module (to takie zabezpieczenie zapobiegające "kręceniu" liczników

...u mnie jest error bo wymieniłem zegary i w planach mam przylutowanie pamięci ze starych ale jakoś mało mi się do tego spieszy

...może nie musisz wymieniać całego modułu LSM, nie wiem co Ci w nim padło ale może udało by się zostawić starą pamięć LSM



ale jak pojeździsz z Err na liczniku to po chwili i tak przebieg się rozjedzie,


nie rozjedzie bo stare zegary są z przed 2000 roku więc jeszcze nie mają tego zabezpieczenia (sprawdzałem bo zakładałem stare by sprawdzić czy przebieg jest ok i err się nie pojawia)

Jaco_Krakow - Pią Lip 27, 2012 10:46

Moduł był zalany i sie zjarał raczej nic z niego nie bedzie.
Czyli mam rozumieć ze nie da sie tego zrobić? bez pasujacych zegarów do modułu.
Moze ASO(land rovera) albo BMW cos poradzi na to? w BMW tez były takie wynalazki??

MaReK - Pią Lip 27, 2012 11:10

Do LSM'a dostaniesz się patentami od BMW.
Możesz odczytać ROM i nagrać do innego - powinno się udać - mnie się udało przez co rozpieprzyłem sobie cała konfigurację ;D A może z Twojego modułu jeszcze coś się da zrobić?

Jaco_Krakow - Pią Lip 27, 2012 11:27

Nic sie nie da z nim zrobić zjarany jest.
Czyli ASO BMW powinno dać rade?
Co rozumiesz przez rozpieprzenie konfiguracji?:)

looke81 - Pią Lip 27, 2012 11:57

Jaco_Krakow napisał/a:
Nic sie nie da z nim zrobić zjarany jest.
Czyli ASO BMW powinno dać rade?
Co rozumiesz przez rozpieprzenie konfiguracji?:)


Kwestia jest w zegarach, w Twoim przypadku po wymianie LSMa jest rozny numer VIN, stad wyrzuca blad, pierwsze zegary rzeczywiscie nie mialy tej kontroli. Zaprogramowac (wpisac VIN) mozna tylko nowe zegary (lub z wymieniona koscia pamieci - i czystym wsadem pamieci - ale to tez niekoniecznie dziala) o programowaniu LSM nie slyszalem!. Zegary mozna zaprogramowac softem T4 lub BMW scannerem. Takze w Twoim przypadku bez kombinacji z rozbieraniem zegarow z lutowaniem nic nie poradzisz. Proponuje wczytac sie w Rave'a rozdzial o szynie CAN i IKE, tam jest ladnie opisana zasada dzialania - co z czego ciagnie dane i jak sa zapisywane.
Skontaktuj sie z Szymonem (pisal poradnik na temat wymiany zegarow) przerabialem z nim ten temat i podrzucilem mu fabryczne wsady pamieci (do diesla i benzyny) do dalszych cwiczen, ja dostalem nowe zegary z komputerem i dopiero po wpisaniu VIN zaktualizowal sie przebieg i zniknal Err.
A Konfiguracja pewnie odnosci sie do wyposazenia pojazdu - np kontrola trakcji, aktywne zawieszienie, tempomat itp..

Albo probowac przerzucic caly wsad ze spalonego LSMa do tego, ktory masz teraz. Tak czy siak bez rozbierania zadnym softem tego nie zrobisz. Moze da sie przelutowac tylko popalone elementy i w ten sposob naprawic stary LSM - chyba tak bedzie najszybciej.

MaReK - Pią Lip 27, 2012 12:23

No właśnie wspominamym przez kolegę wyżej PASOFTem (BMWSCANNER) w module LSM pozmieniałem za dużo, potem wgrałem nie swój ROM. Wbrew temu co piszą wszyscy mnie udało się zmienić licznik. Kilkanaście prób "wirte odometer" zaowocowało taką zmianą. Robiłem to tylko na próbę, chciałem sobie zmienić opcje w module komfortu... porypałem wszystko dokumentnie ale to tylko dla tego, że już miałem dość całej tej zabawy. Ja walczę z dokładką szyb z tyłu, stąd moje doświadczenia ;)

Ja na Twoim miejscu spróbowałbym połączyć dwa LSMy w jeden. Z Twojego wyciągnąć ROM i przerzucić do sprawnego. Masz regulację świateł? Czy masz xenony?

Jeśli teraz Twój LSM jest nie żywy, to faktycznie żaden soft nie pomoże. Ale ja bym podjął próbę naprawy. Takie rzeczy jak VIN, kody ZCS (bez checksumy) możesz wrzucić do EWS, ECU itp. za pomocą PASOFTu.

Jaco_Krakow - Pią Lip 27, 2012 12:38

Jade do elektryka co mi to robił po ten stary moduł, powiedzcie mi jak wyglada ten ROM w tym module, zebym mugł organoleptycznie chociaż ocenić czy sie nie zjarał.
A jak przerzuce ten ROM to juz nie bedzie potrzeby podpinać to jakiegos kompa?
Z regulacją świateł, bez xenona?

MaReK - Sob Lip 28, 2012 02:11

Wszystkie opcje możesz sobie zaprogramować na interfejsie za 100 zł + program PASoft :)
W module mógł się uszkodzić jeden z elementów SMD na płytce i jego wymiana może załatwić sprawę.

Mnie się wydaje, że Err na nowym LSMie jest z powodu o którym pisał wyżej koelga - złej wartości ODOMETER (licznik kilometrów) i niepoprawnego VINu, który nie może zidentyfikować się z resztą modułów - EWS, IPK, BCU (GM6).

Ogarnięty serwis np. laptopów czy sprzętu car audio powinien sobie z tym poradzić.
Jedyny problem jaki widzę, to zorganizowanie zasilania dla tego modułu.

Jaco_Krakow - Wto Sie 07, 2012 15:08

Moze ktoś z was sie orjentuje czy by nie wystarczyło zmienić (przelutować) pamięc ze starego LSMa do nowego??
Ktoś sie orientuje, który "procesor" czy jak tam sie to nazywa jest pamięcią?

MaReK - Sro Sie 08, 2012 19:41

Masz możliwość zrobienia zdjęcia w lepszej rozdzielczości?
Ew. odczytać symbol scalaka obok czerwonego elementu (nie wiem czy to kondensator) oraz z tego elementu pomiędzy kondensatorami elektrolitycznymi - te beczki na dole?

A to odbarwienie ciemne na górze z prawej to jest to spalenie?

haszczyc - Sro Sie 08, 2012 23:20

MaReK, Marek na email wysłałem ci zdjęcia LSM może się przydadzą tutaj w temacie
MaReK - Sro Sie 08, 2012 23:41

Ale nie masz chyba tak idealnego zdjęcia tego co mnie interesuje oraz całości ;)
Jaco_Krakow - Pią Sie 10, 2012 19:55

to czaene to spalone:/
nr kolo tego czerwonego to:0300 48
a ten drugi 86522L10
powiedz czego chcesz dokladne zdjecia to ci zrobie:)

MaReK - Nie Sie 12, 2012 22:05

To co to się jarało żywym ogniem ;) ?
To czarne z nóżkami wieloma mnie interesuje zarówno obok czerwonego jak i obok tych beczek ;)
Oraz poglądowe zdjęcie jednej i drugiej strony całej płytki tylko w dobrej jakości - ostrości.

Najlepiej gdybym mógł to dotknąć i sobie posprawdzać. Myślę, że i tak najszybciej i najlepiej jak byś wsadził nowy LSM i zaprogramował tylko VIN i przebieg zgodny ze stanem faktycznym - licznika.
Szkoda, że masz tak daleko ;) Chyba, żebyś wysłał mi nowy/używany LSM, podał VIN i licznik i mógłbym spróbować na swoim aucie to zrobić. Wstrzymałbym się jednak, aż spróbuję na jednym z kolegów wykonać cały ten proces, żeby nie obiecywać gruszek ;)

Mój własny LSM rozwaliłem (softwareowo) i naprawiłem później, więc mniemam że się da w nim grzebać bez problemu ;)

[ Dodano: Nie Sie 12, 2012 22:05 ]
Generalnie jestem w stanie zdalnie zaprogramować Ci LSM'a i wysłać.
99% że po zamontowaniu będzie śmigać ;D

Mam nawet taki moduł (dwa halogeny (przód/tył) + regulacja wysokości świateł + regulacja jasności oświetlenia deski rozdzielczej). Moduł nie jest mój, ale mam pozwolenie żeby go za odpowiednią sumę sprzedać. Skontaktuj się na PW ze mną jeśli jesteś zainteresowany. Pozdrawiam,

dawidd - Sro Lut 26, 2014 18:33

Dziś po paru m-cach od zakupu LSM'a postanowiłem go podmienić. Stary był skorodowany i ciągle wywalało 4 błędy. Kupiłem LSM z do świateł zwykłych, mimo iz mam xenony. Przedni panel sobie zmienię.
Po wsadzeniu "nowego" LSM wszytko działało, i nawet mogłem regulować wysokość świateł xenon pokrętłem jak w zwykłych :)
Oczywiście na liczniku palil sie Err
PaSoftem zmieniłem Vin w pozycji FGNSTR - poszło bez problemu
Przy oldmeter tak łatwo nie poszło bo wywaliło błąd i pokazał sie przebieg 0 - ale w sumie to tez nie problem bo po przekręcenu kluczyka LSM przepisał z IPK przebieg. Z małą różnicą tzn na IPK mam 245733 a na LSM pokazuje w pasofcie 245700 - czy tak powinno buc? W starym LSM tez miąłem taka rozbieżność
W tym momencie Err zniknął
Dalej - chcialem włączyć światła dzienne - skopiowałem rom wrzucilem na stronę https://forum.roverki.eu/lsmcode i wgrałem rom do LSM i tu niespodzianka - na IPK pokazało mi ze mam uszkodzone przednie żarówki od długich. Dzienne świeciły, ale lewa mniej wiecej tak jak powinna a prawa bardzo słabo. Wgrałem powrotem oryginalny rom i światła długie i wszystkie inne działają ok - wnioskuje ze sama elektronika od LSM jest ok


Nie wiem czemu tak się dzieje, na starym lsm dzienne były ok. Może dlatego, że ten nowy lsm jest pod zwykle żarówki a nie xenony?
Jak mu w PaSofcie ustawić ze ma xenony a nie zwykle?
Na tą chwilę mam wgrany oryginalny rom ze zmienionym vinem i kilometrami, ale pokrętło wysokości świateł już nie działa jak na początku, przestało po wgraniu pierwszego romu
Wielkie dzieki MaReK, za pomoc na PW

szpynior - Sro Lut 26, 2014 18:37

dawidd, w opcji LSM masz coding data z tego co pamiętam. Tam zmieniasz jest opcja no xenon i xenon .
MaReK - Sro Lut 26, 2014 19:28

dawidd napisał/a:
Z małą różnicą tzn na IPK mam 245733 a na LSM pokazuje w pasofcie 245700 - czy tak powinno buc?

Tak powinno być, gdyż LSM liczy sobie pełne setki czyli co 100KM.

Cytat:
W tym momencie Err zniknął

Err do przebiegu nic nie ma. Dojedziesz przebieg do 300 tyś. km i dalej nie będzie się kręcił.
Err zależny jest od VINu. Wpisując VIN przez FGNSTR na pewno nie wpisał Ci się ostatni znak VINu, bo on nie jest wymagany w systemach BMW. Prawdopodobnie masz tam 0 (jeśli Twój VIN na końcu ma 0) to jest okej. Jeśli nie, to w sumie tylko T4 będzie miał problem przy ew. diagnostyce lub konfiguracji. Ale w tym module konfiguracje możesz sobie robić już sam ew. korzystać ze strony, którą Ci podałem https://forum.roverki.eu/lsmcode

dawidd napisał/a:
Dalej - chcialem włączyć światła dzienne - skopiowałem rom wrzucilem na stronę https://forum.roverki.eu/lsmcode i wgrałem rom do LSM i tu niespodzianka - na IPK pokazało mi ze mam uszkodzone przednie żarówki od długich. Dzienne świeciły, ale lewa mniej wiecej tak jak powinna a prawa bardzo słabo. Wgrałem powrotem oryginalny rom i światła długie i wszystkie inne działają ok - wnioskuje ze sama elektronika od LSM jest ok

To dość dziwne. On zmienia kilka bajtów. Spakuj mi w ZIP'a to co masz teraz (jak działają xenony i masz poprawny VIN i ODOMETTER) oraz to co wypluł Ci program ze strony.

dawidd napisał/a:
Na tą chwilę mam wgrany oryginalny rom ze zmienionym vinem i kilometrami, ale pokrętło wysokości świateł już nie działa jak na początku, przestało po wgraniu pierwszego romu

To pewnie dlatego się wysrało :) Dobrze będzie wiedzieć na czym, żeby ew. bug poprawić.
Zrób ustawienie w light coding jak pisze szpynior i dopier tak zmodyfikowany ROM odczytaj ponownie i zapisz do pliku. Przepuść przez lsmcode i sprawdź.

Cytat:
Wielkie dzieki MaReK, za pomoc na PW

Nie ma sprawy ;)

dawidd - Sro Lut 26, 2014 20:43

Problemy rozwiązane. Po zmianie na xenon przestało sie pojawiać info o przepalonych żarówkach. Wstawiłem stary LSM żeby być pewnym ze problem z dziennymi jest od modułu, a nie od czegoś tam ... i się okazało że jednak jest od czegoś tam ... :) Na starym LSM też prawa świeciła b. słabo, a lewa ok. Wyciągnąłem żarówki zamieniłem stronami i zaczęły świecić OK - widocznie coś miała ze stykiem, chociaż na długich różnicy nie widziałem. Także kwestie zmiany modułu LSM mam za sobą.

Przy okazji sprawdziłem automatyczne ustawianie wysokości świateł - nie działa. Lampy jada max w dól. Do tej pory myślałem ze to kwestia skorodowanego starego LSM, ale widzę ze nie. Jak będzie chwila i ochoto to może jeszcze się nad tym pochyle :)

sash997 - Sro Lut 26, 2014 20:50

jak jesteśmy przy modułach to mam takie pytanko,chce założyć zegary z komputerem,aby uzyskać konfiguracje prawidłową dla mojego auta można przelutować eeprom z zegarów bez wyświetlacza do zegarów z wyświetlaczem??
dawidd - Sro Lut 26, 2014 21:11

PaSoft wywalił mi takie błędy:
turn lights switch / wire, short circuit to ground
High beam / headlight switch, short circuit to ground
HVAC front load sensor, short circuit to ground
HVAC rear load sensor, short circuit to ground

włączyć światła przełącznik / kabel, zwarcie do masy
Przełącznik świateł drogowych / reflektorów, zwarcie do masy
Czujnik obciążenia HVAC przodu, zwarcie do masy
HVAC czujnik obciążenia tyłu, zwarcie do masy

te dwa ostatnie błędy to pamiętam ze T4 tez je pokazywał, ze zwarte czujnik na wahaczach lub wiązka kabli.
Czujnik są raczej w dobrym stanie - nie widać pęknięć, kable przy wtyczkach i tak gdzie wzrok sięga tez wyglądały OK
Natomiast nie wiem z czego mogą wynikać te 2 pierwsze błędy i co oznaczają. Pytka z przedniego panela LSM jest czysta, nie ma korozji

szpynior - Sro Lut 26, 2014 21:16

sash997, o to Ci chodzi

https://www.roverki.eu/zr...dowy-w-r75.html

[ Dodano: Sro Lut 26, 2014 21:16 ]
dawidd, po kilkukrotnym kasowaniu to samo ?

dawidd - Sro Lut 26, 2014 21:24

tak, błąd kasuje już od roku :)
MaReK - Sro Lut 26, 2014 21:55

dawidd napisał/a:
Lampy jada max w dól. Do tej pory myślałem ze to kwestia skorodowanego starego LSM, ale widzę ze nie. Jak będzie chwila i ochoto to może jeszcze się nad tym pochyle :)

Oryginalny xenon tam jest czy dokładaniec? Może nie ma czujnika na wahaczach?

sash997 napisał/a:
jak jesteśmy przy modułach to mam takie pytanko,chce założyć zegary z komputerem,aby uzyskać konfiguracje prawidłową dla mojego auta można przelutować eeprom z zegarów bez wyświetlacza do zegarów z wyświetlaczem??

Możesz, ale przeniesiesz także informacje o tym, że masz stare zegary - bez wyświetlacza.
W niczym to nie przeszkodzi podczas normalnej pracy auta. Kwiatki mogą być po podłączeniu T4, bo mu się cosik nie zgodzi ;)

Cytat:
Czujnik obciążenia HVAC przodu, zwarcie do masy
HVAC czujnik obciążenia tyłu, zwarcie do masy

Podejrzewam, że dlatego jadą Ci światła w dół.
Po całej zabawie z eepromami i LSMami zabierz mu prąd na 1minutę.
Potem podłącz i zobacz czy problem się rozwiązał.
Czujniki masz dwa po lewej stronie auta - sprawdź czy na 100% są sprawne one i połączenia.

Dwa pierwsze błędy masz na obu LSMach? Po wyczyszczeniu?

dawidd - Czw Lut 27, 2014 07:16

xenony sa oryg, oba czujniki na wahaczach są. Wczoraj odpinałem tylni i sprawdzałem złącze- czyste i brak korozji

[ Dodano: Czw Lut 27, 2014 07:13 ]
Co ciekawe po skasowaniu tych błędów, nie wskakują one od razu. Dopiero jak robię pełny skan pasoften i gdy jest już na 2 stronie wykrywania/sprawdzania modułów w pewnym momencie zapalają sie wszystkie lampy i zaraz gasną. Od tego momentu sa już te 4 błędy w LSM'ie. Już teraz nie kojaże czy podczas normalnej jazdy te błędy tez wskakują, ale jeśli nawet to nie od razu tylko po jakiś dłuższych trasach

[ Dodano: Czw Lut 27, 2014 07:16 ]
Jak dobrze pamiętam to lampy zapalają sie podczas sprawdzania EHC - electronic height control - ale tego modułu nie znajduje. Wtedy tez słychać prace silniczków w lampach

MaReK - Czw Lut 27, 2014 08:32

O ile problem HVACa czasami mi się zdarzy o tyle te dwa pierwsze błędy nigdy ;)
Którą masz wersję tego pasofta? U mnie przy skanowaniu nic się nie dzieje ;)
Z resztą skan robiłem dwa razy w życiu może, bo wiem jakie moduły mam na wyposażeniu auta i nie tracę czasu na ten zabieg ;) Łączę się z tym z czym mam się połączyć.

To w końcu jaki jest teraz efekt?
Działasz na nowym LSMie czy na starym?
Działają DRLy czy nie działają ;) ?

HarryVip - Czw Lut 27, 2014 13:00

dawidd napisał/a:
xenony sa oryg, oba czujniki na wahaczach są. Wczoraj odpinałem tylni i sprawdzałem złącze- czyste i brak korozji

To czasami nie wystarczy. Dziś miałem to samo. Pomogło oczyszczenie czujników sprężonym powietrzem, przesmarowanie dźwigni i potraktowanie styków Elektrosolem. Ogólnie przez cztery lata użytkowania problem silniczków dotknął mnie kilka razy. Zawsze winny był któryś z czujników. Czasami pomagało odpięcie aku, czasami ustawienie samochodu na wzniesieniu, czasami większa dziura w drodze, a czasami rozruszanie dźwigni czujnika.

dawidd - Czw Lut 27, 2014 13:47

Pasoft w wersji 1,4
na ta chwile mam nowy lsm i drl działają poprawnie. Nie działa tylko pozycjonowanie świateł. Sprawdzałem wczoraj dźwigienki od czujników - chodzą bez zaciec. Dziś jeszcze dla pewności wrzucę drugi przedni panel do lsm'a i zrobię skan żeby zobaczyć czy te 2 pierwsze błędy się pojawia - może jest tam jakieś zwarcie na płytce które przeoczyłem.

MaReK, czyli u ciebie podczas skanu EHC - Electronic Height Control nie się ze światłami nie dzieje, nie zapalają się?

MaReK - Czw Lut 27, 2014 14:14

Jak będę jechał do domu, podłączę skaner i sprawdzę ;)
HarryVip - Czw Lut 27, 2014 15:00

dawidd napisał/a:
Pasoft w wersji 1,4
MaReK, czyli u ciebie podczas skanu EHC - Electronic Height Control nie się ze światłami nie dzieje, nie zapalają się?

też mam PASoft w wersji 1.4.0 i nie zauważyłem włączania świateł... Co dokładnie skanujesz czy raczej odczytujesz?

dawidd - Czw Lut 27, 2014 16:41

źle napisałem, światła włączają sie nie podczas skanowania EHC - Electronic Height Control, tylko gdy skanuje LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control. Co prawda LRA PaSoft nie wykrywa, ale gdy go szuka zapalają się wszystkie światła z przodu + kierunki i przeciwmgielne i wszystko z tylu poza wstecznymi. Do tego zapala się podświetlanie kokpitu - całość trwa ok 3 sekundy. Po tym własnie w LSM pojawiają się moje 4 błędy. Tak sie dzieje na obu LSM'ach

Zmieniłem przedni panel w LSM - dalej te 2 błędy dotyczące przełączników sa - wiec wnioskuje ze to problem albo z pasoft'em albo coś poza lsm - może manetka, chociaż wszystko działa poprawnie.
Odpinałem akumulator jak radziliście - tez błędy nie znikły z pozycjonowaniem świateł.
Wykręciłem oba czujnik i próbowałem coś pomierzyć - jest tam 6 pinów, 3 z nich we wtyczce sa nie podpięte wiec je pomijam. Pomiędzy kolejnymi dwoma jest 0 a dokładnie 50 om a miedzy trzecim pinem ok 400 om Kręcąc dźwignią nic się nie zmienia opór jest stały na wszystkich 3 pinach.
Czy ten czujnik to zwykły potencjometr czy coś innego? Jeśli potencjometr to oba mam uszkodzone w identyczny sposób - trochę dziwne.

Sprawdzałem dokładnie wtyczki i kable, nawet dość daleko zsunąłem osłonę z kabli i nie ma śladów uszkodzeń pęknięć itd.

HarryVip - Czw Lut 27, 2014 17:51

dawidd napisał/a:
źle napisałem,

To fakt. :razz: Zamotałeś tylko. Proszę o łopatologiczną odpowiedź na pytanie: co dokładnie sprawdzasz (błędy, odczyt Epromu, odczyt zadanego obszaru pamięci) PASoftem? Przy której z opcji zapalają Ci się światła?

dawidd - Czw Lut 27, 2014 18:58

scan wszystkiego w poszukiwaniu bledow i gdy dochodzi do LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control zapala się wszystko
HarryVip - Czw Lut 27, 2014 20:01

Rzeczywiście, Page2 :mrgreen: . U mnie też się zapalają na chwilę, aczkolwiek moduł "not found". Zauważyłem również, że wrócił problem poziomowania. Mam komunikaty o otwartym obwodzie tylnego czujnika (po ingerencji mechaniora było ok, ale zrobił niedokładnie, jutro poprawka :mrgreen: ) i błędzie aktywacji silniczków wynikającym pewnie z tego poprzedniego. Światła są ustawione w pozycji "roboczej", czyli świecą normalnie - nie za krótko i nie za długo. Nie ma tragedii, ale zaczyna mnie to irytować.
dawidd - Czw Lut 27, 2014 20:21

a te czujniki to zwykle potencjometry? Jak będziesz HarryVip, robił przy swoim to mógłbyś sprawdzić opór i czy on sie płynnie zmienia przy ruszaniu dźwignią.
HarryVip - Czw Lut 27, 2014 20:43

Jeśli będzie konieczność wymontowania czujnika - nie ma sprawy. Podejrzewam jednak, że problem tkwi w skorodowanej/zaśniedziałej wtyczce/gnieździe i mechanior "oszczędzał" na Elektrosolu. :mrgreen: Jutro go dopilnuję. :wink:
dawidd - Pią Lut 28, 2014 09:15

HarryVip, ten błąd o tylnym czujniku masz taki:
HVAC rear load sensor, short circuit to ground ?
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 09:15 ]
A i jeszcze jedno - czy pozycjonowanie świateł działa tylko raz podczas włączania świateł czy później np w trakcie jazdy tez gdy zmieni sie np obciążenie samochodu (np dojdzie 3 pasażerów z tylu)?

damiwr - Pią Lut 28, 2014 10:09

dawidd napisał/a:
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika


popraw uziemienie za słaba rezystancja i dlatego nie ma znaczenia czy jest wpięty czy nie ;)

dawidd - Pią Lut 28, 2014 10:43

gdzie mam to uziemienie poprawić?
HarryVip - Pią Lut 28, 2014 12:13

damiwr napisał/a:
popraw uziemienie za słaba rezystancja i dlatego nie ma znaczenia czy jest wpięty czy nie ;)

Według mnie short circuit to ground oznacza zwarcie (rezystancję zerową) obwodu do masy, więc jest aż nadto uziemiony. :mrgreen:

dawidd napisał/a:
HarryVip, ten błąd o tylnym czujniku masz taki:
HVAC rear load sensor, short circuit to ground?

Nie, u mnie jest open circuit czyli obwód otwarty z rezystancją wynoszącą ∞
dawidd napisał/a:
U mnie bez względu czy czujnik wpięty czy nie, taki sie pojawia, dlatego nie wiem czy to kwestia uszkodzonej wiązki czy samego czujnika

W tej sytuacji stawiałbym na wiązkę, a dokładniej na jej zwarcie z masą.
dawidd napisał/a:
A i jeszcze jedno - czy pozycjonowanie świateł działa tylko raz podczas włączania świateł czy później np w trakcie jazdy tez gdy zmieni sie np obciążenie samochodu (np dojdzie 3 pasażerów z tylu)?

Działa cały czas, ale oczywiście nie w czasie rzeczywistym. Spróbuj kiedyś wjechać przednimi kołami na jakieś wzniesienie (np. krawężnik) i odczekaj kilkadziesiąt sekund. Po tym czasie światła zmienią ustawienie.

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 12:13 ]
Do Administratorów. Po użyciu w tekście dowolnego znaku specjalnego, skrypt wywala poniższy błąd. Warto by było to naprawić. :wink:
Kod:
Could not insert new word matches

DEBUG MODE

INSERT INTO phpbb_search_wordmatch (post_id, word_id, title_match) SELECT 839025, word_id, 0 FROM phpbb_search_wordlist WHERE word_text IN ('popraw', 'uziemienie', 'słaba', 'rezystancja', 'dlatego', 'nie', 'znaczenia', 'czy', 'jest', 'wpięty', 'według', 'mnie', 'short', 'circuit', 'ground', 'oznacza', 'zwarcie', 'rezystancję', 'zerową', 'obwodu', 'masy', 'więc', 'aż', 'nadto', 'uziemiony.', 'mrgreen', 'harryvip', 'ten', 'błąd', 'tylnym', 'czujniku', 'masz', 'taki', 'hvac', 'rear', 'load', 'sensor', 'open', 'czyli', 'obwód', 'otwarty', 'rezystancją', 'wynoszącą', '∞', 'bez', 'względu', 'czujnik', 'sie', 'pojawia', 'wiem', 'kwestia', 'uszkodzonej', 'wiązki', 'samego', 'czujnika', 'tej', 'sytuacji', 'stawiałbym', 'wiązkę', 'dokładniej', 'jej', 'masą.', 'i', 'jeszcze', 'jedno', 'pozycjonowanie', 'świateł', 'działa', 'tylko', 'raz', 'podczas', 'włączania', 'później', 'w', 'trakcie', 'jazdy', 'tez', 'gdy', 'zmieni', 'obciążenie', 'samochodu', 'dojdzie', 'pasażerów', 'tylu', 'cały', 'czas', 'ale', 'oczywiście', 'czasie', 'rzeczywistym.', 'spróbuj', 'kiedyś', 'wjechać', 'przednimi', 'kołami', 'jakieś', 'wzniesienie', 'np.', 'krawężnik', 'odczekaj', 'kilkadziesiąt', 'sekund.', 'tym', 'światła', 'zmienią', 'ustawienie.')

Line : 266
File : functions_search.php

Jeśli nie potrafisz znaleźć rozwiązania tego problemu,
możesz spróbować poszukać, lub zadać pytanie na forum: http://www.przemo.org/phpBB2/
 

dawidd - Pią Lut 28, 2014 12:41

rozebrałem czujnik - to czujnik halla - cewka magnes i 3 kondensatorki smd. Brak najmniejszych śladów korozji -czujnik jest ok.
Fotki jak by ktoś chciał zobaczyc

Którędy leci wiązka od czujników ? tzn czy jest jakieś miejsce szczególnie narażone na uszkodzenie?

damiwr - Pią Lut 28, 2014 13:12

HarryVip napisał/a:
damiwr napisał/a:
popraw uziemienie za słaba rezystancja i dlatego nie ma znaczenia czy jest wpięty czy nie ;)

Według mnie short circuit to ground oznacza zwarcie (rezystancję zerową) obwodu do masy, więc jest aż nadto uziemiony. :mrgreen:


mój błąd jeszcze nie zacząłem myśleć a raczej czytać ze zrozumieniem ;)

biję się w pierś :oops:

dawidd - Pią Lut 28, 2014 14:33

sprawdziłem czy rzeczywiście jest zwarcie na wiązce tylnego czujnika - nie ma. Odłączony lsm i miernik do 200Mom mówi ze ani miedzy masa i pinami, ani miedzy samymi pinami nie ma zwarcia.
Sam juz nie wiem co robić.
Czy kable z czujników idą bezpośrednio do LSM'a czy gdzieś indziej?
Może ma ktoś rozpiskę które piny w lsm to czujniki?

HarryVip - Pią Lut 28, 2014 15:13

MaReK ma na pewno rozpiskę pinów. Kiedyś mi podesłał, ale znaleźć nie mogę...
dawidd - Pią Lut 28, 2014 17:48

Posprawdzałem wiązki na piechotę miernikiem - sa ok. Zastanawiało mnie dlaczego u mnie nie ma błędu gdy odepnę czujnik tak jak u Ciebie HarryVip,

Po znalezieniu które kable są we wtyczce w lsm od czujników wypiąłem je całkowicie i dalej nie miałem błędu od rozerwanym połączeniu. Zmieniłem LSM na starego i tu błąd się taki pojawił. Połączyłem znów wszystko do kupy na starym oryginalnym lsm od xenonow i błąd o open circuit zniknął. Rozebrałem oba lsm i okazało sie ze jednak od zwykłych lamp jest inny niż do xenonow. Ten z xenonami ma znacznie więcej elementów dyskretnych kolo gl procesora i chyba 1 czy 2 układy scalone więcej. Wstawiam starego LSM i teraz jest ok. A błędy o których pisałem czyli
turn lights switch / wire, short circuit to ground 
High beam / headlight switch, short circuit to ground 
HVAC front load sensor, short circuit to ground 
HVAC rear load sensor, short circuit to ground

wywołuje sam PaSoft gdy szuka LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i w rzeczywistości ich nie ma
Na tym moje eksperymenty dziś się zakończyły bo pad akumulator od ciągłego włączania świateł

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 17:48 ]
po 40 min ładowania prostownikiem z Lidla udalo sie brykę odpalić. Najechałem na spore wzniesienie, ale lampy nic sie nie obniżyły. Może ten stary oryginalny lsm ma jakąś wadę - sam juz nie wiem

MatiNitro - Pią Lut 28, 2014 18:02

dawidd napisał/a:
Najechałem na spore wzniesienie, ale lampy nic sie nie obniżyły.
dawidd, nie znam się za wiele ale to nie na tym raczej polega ta auto regulacja. Ruszając spod górki lampy ustawiłyby Ci się zaraz przed auto. Nie wiele byś widział. Ruszając z górki lampy ustawiały by się za wysoko i raziłbyś strasznie po oczach innych ;) Włóż coś ciężkiego do bagażnika i sprawdź czy lampy ruszą ;)
HarryVip - Pią Lut 28, 2014 18:15

MatiNitro napisał/a:
nie znam się za wiele

To prawda. :mrgreen: Twój tok rozumowania jest błędny. Poza tym weź kolego pod uwagę, że opisuję swoje dokonane obserwacje, a nie domysły czy przypuszczenia. Żeby za wiele nie tłumaczyć, wrzucę filmik z rejestratora jak to dokładnie działa, zaraz jak tylko uporam się z problemem poziomowania.

MatiNitro - Pią Lut 28, 2014 18:27

HarryVip, dlatego zaznaczyłem to na samym wstępie ;) czekam na film i chętnie zaczerpnę wiedzy na ten temat :)
dawidd - Pią Lut 28, 2014 19:02

ja tez czekam na filmik bo już szukam lsm'a pod xenony :)

[ Dodano: Pią Lut 28, 2014 19:02 ]
HarryVip, a jak u Ciebie PAsoft sprawdza LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i zapalają się lampy to później nie masz żadnych błędów w lsm?

HarryVip - Pią Lut 28, 2014 19:39

dawidd napisał/a:
ja tez czekam na filmik bo już szukam lsm'a pod xenony :)
HarryVip, a jak u Ciebie PAsoft sprawdza LRA - Automatic Headlight Vertical Aim Control i zapalają się lampy to później nie masz żadnych błędów w lsm?

No właśnie niestety PASoft sam generuje błędy. Zauważyłem to wczoraj po wizycie u mechanika. Po oczyszczeniu i nasmarowaniu czujników oraz odłączeniu aku na kilka minut, poziomowanie zaczęło działać prawidłowo. Niestety przestało po podpięciu kabelka i usunięciu błędów PASOftem. Myślałem, że mechanik coś niedokładnie zrobił. Dziś oczyścił jeszcze raz wszystkie połączenia w kostkach (przy tylnym czujniku są minimum dwie kostki na wiązce, nikt nie wie po co... :o ) i niestety poziomowanie nie zadziałało, a PASoft wywalał błąd open circuit. Kiedy przeczytałem Twoje spostrzeżenia, zrobiłem odwrotnie. Najpierw skasowałem wszystkie błędy PASoftem, a później odpiąłem aku na 10 minut. Problem rozwiązany, poziomowanie działa. Filmik wrzucę jeszcze dziś, muszę go przyciąć trochę, ale najpierw kolacja. :mrgreen:

dawidd - Pią Lut 28, 2014 20:22

błędy pokasowałem, a później odpinałem aku bo siadł, ale po podłączeniu go ponownie poziomowania dalej nie dostrzegłem
HarryVip - Pią Lut 28, 2014 20:40

Obiecany filmik. Nie muszę chyba nikogo przekonywać, że mam zamontowany LSM w wersji xenon. :mrgreen: To jest dokładnie sytuacja, którą opisywałem wcześniej - wjazd przednimi kołami na próg. Auto ma uniesiony przód, stąd reakcja LSM-a polegająca na obniżeniu wiązki światła. Czas reakcji LSM-a wynosi od kilku do kilkudziesięciu sekund. Bladego pojęcia nie mam, od czego zależy ten czas.
dawidd - Sob Mar 01, 2014 18:52

to pozostaje mi jeszcze zakup kolejnego lsm. Ciekawe czy płytka ma jakieś różnicę w wersji z halogenami z przodu i bez halogenów.

[ Dodano: Sob Mar 01, 2014 18:52 ]
HarryVip napisał/a:
MaReK ma na pewno rozpiskę pinów

Marek mógłbyś mi podesłać ta rozpiskę pinów w LSM ?

MaReK - Nie Mar 02, 2014 15:36

W temacie o DRLach na bank wklejałem albo dawałem PDF'a ;)
A co chcesz zrobić, co chcesz znaleźć?

LSM i regulacja światełkami oraz opóźnienie nie wynika z faktu, że gdybyś jechał po zwykłej ulicy on by ześwirował? ;)

Skoro u Harrego mruga światłami, to pewnikiem i u mnie też tak jest.
Nie mam czasu tego sprawdzić... i aura nie sprzyja.

dawidd - Pon Mar 03, 2014 08:03

rozpiskę chciałem żeby jeszcze sprawdzić przedni czujnik i kable od nich. Tyl sprawdzałem na piechotę miernikiem i trochę się z tym bawiłem. Co prawda komp błędów nie wywala o braku polaczenia, ale ten moj lsm był przez kogoś zalany i może cos sie w nim uszkodziło, albo jest jeszcze korozja pod scalakami albo gniazgem
HarryVip - Wto Mar 04, 2014 15:59

dawidd u mnie winowajcą okazał się jednak LSM. PASoft wywalał błąd otwartego obwodu tylnego czujnika po jakimś czasie. Sprawdziłem napięcie we wtyczce czujnika i okazało się, że zaraz po włączeniu zapłonu jest ok. 5V, ale po jakimś czasie (ze 20 sekund na oko :wink: ) napięcie spada powoli do zera, PASoft wywala błąd czujnika, a LSM ustawia lampy w dolnym skrajnym położeniu, no może ciutek wyżej. Czujniki nasmarowane, wyczyszczone styki, wtyczki, a efekt przyniosła dopiero podmiana LSM-a. Wygląda na upływność jakiegoś kondensatora, ale szkoda zabawy. Taniej wymienić LSM. Faktycznie, elementy na płytkach w wersji Xenon i "zwykła" nieznacznie się różnią. W xenonach jest o jeden scalak i kilka elementów dyskretnych więcej. Zaraz konfiguruję wersję "zwykłą" na xenon i montuję w aucie.
dawidd - Wto Mar 04, 2014 19:02

HarryVip napisał/a:
Zaraz konfiguruję wersję "zwykłą" na xenon i montuję w aucie.

Ciekaw jestem czy pozycjonowanie będziesz miał na zwykłym lsm. Tak mi sie wydaje ze jednak po coś ten scalak i inne elementy są - a że zwykle lampy nie maja pozycjonowania to tak myślę, ze to jest własnie od tego. U mnie narazie ani na oryginalnym (kiedyś zalanym) ani na nowym od zwykłych lamp lsm (tez ustawiony na xenon) pozycjonowania brak. Myślę ze w pierwszym wypadku winna jest korozja, a w drugim brak części na płytce (tego scalaka) - ale mogę się mylic

HarryVip - Wto Mar 04, 2014 22:11

Pozycjonowanie działa bez zarzutu. Czemu miało by nie działać? Fakt, że LSM nie monitoruje już na bieżąco zmian obciążenia auta (położenia czujników), ale poza tym jest ok. Ustawia światła do poziomu określonego potencjometrem, ale normalnie za każdym włączeniem przełącznika, lub uruchomieniem silnika. Podejrzewam, że da się ustawieniami w EPROMie wymusić monitorowanie bieżące czujników, ale u mnie ten rodzaj LSMa to rozwiązanie czasowe.
MatiNitro - Wto Mar 04, 2014 22:18

HarryVip, odnośnie filmu, dzięki ;) Będę się kształcił :)
I pytanie mi się nasuwa. Z każdą górką, zjazdem itd. LSM reguluje ustawienie xenonów? Jak to na filmiku widać? Za każdym razem piknięcie i ruch góra/dół?

HarryVip - Wto Mar 04, 2014 23:15

MatiNitro napisał/a:
HarryVip, odnośnie filmu, dzięki ;) Będę się kształcił :)

Jeśli tak Ci się podobał, proszę bardzo, kolejna odsłona. Nieco dłuższa niż poprzednia.
MatiNitro napisał/a:
I pytanie mi się nasuwa. Z każdą górką, zjazdem itd. LSM reguluje ustawienie xenonów? Jak to na filmiku widać? Za każdym razem piknięcie i ruch góra/dół?

Nie dzieje się tak podczas jazdy na każdym wyboju/dziurze/wzniesieniu. Czujnik musi zmienić położenie na jakiś (kilka do kilkudziesięciu sekund) czas. LSM ignoruje krótkie zmiany, inaczej działał by jak żyrokompas, a tego z pewnością silniczki by nie przeżyły. Na drugim filmiku czas reakcji to ok. 30 sekund. Zawsze stawiam auto w tym samym miejscu (nie bardzo to widać ale auto stoi lekko pod górę) i zawsze LSM obniża poziom lamp.

MaReK - Wto Mar 04, 2014 23:35

Kuźwa!
U mnie to nie działa tak jak na filmie ;P
Raz kiedyś jak wracałem obładowany jak wielbłąd i w bagażniku było milion kilogramów, to miałem wrażenie, że lepiej światła mi świecą ;) Ale teraz pytanie czy zadziałał wtedy pozycjoner czy auto było tak uniesione ;) Jak mogę to sprawdzać? Skąd wziąć warunki? Czy np. wjazd kołami przednimi na śpiącego powinien powodować zmianę regulacji świateł? Mi się dziady pozycjonują przy starcie ale potem mam wrażenie, że ni chu chu... A błędu w LSMie nie mam.

Dajcie foto poglądowe co ma a czego nie ma płytka od xenów i bez xenów.
To aż trudne do uwierzenia, co piszecie ;)

damiwr - Wto Mar 04, 2014 23:39

Pytanie jest też czy to działa tylko w dół ? czyli jak auto jest dociążone ? auto ma podniesiony przód ?
HarryVip - Sro Mar 05, 2014 00:17

damiwr auto ma uniesiony przód, dlatego LSM obniża wiązkę światła.
Marecki tu masz fotkę wersji XENON. Wersja "zwykła" jest pozbawiona elementów oznaczonych strzałkami. Niestety wersję "zwykłą" mam w aucie chwilowo.


[ Dodano: Sro Mar 05, 2014 00:02 ]
Marecki sprawdzić możesz w prosty sposób. Koła na maksa w lewo (u mnie czujnik jest na prawym wahaczu), wkładasz rękę i rozpinasz dźwigienkę czujnika przedniego od wahacza (mini przegub kulowy). Na włączonych światłach przestawiasz czujnik (nie za mocno) i czekasz max. 40-50 sekund. U mnie za każdym razem była zmiana wysokości i w górę i w dół.

[ Dodano: Sro Mar 05, 2014 00:05 ]
Podejrzewam, że ustawienia długości czasu reakcji LSM ma zapisane w końcowym obszarze EPROMu, w okolicy parametrów zakresu pracy silniczków (skrajnych położeń itp.).

[ Dodano: Sro Mar 05, 2014 00:17 ]
damiwr fabrycznie, przy normalnym obciążeniu (pusty tył) LSM ustawia wiązkę światła prawie w górnym, skrajnym położeniu, przyjmując słuszne założenie, że przód nie będzie już bardziej obciążony (obniżony). Oczywiście te ustawienia można modyfikować w EPROMie LSMa. Jak dorwę jakiś sprawny LSM w wersji XENON, spróbuję podczas jedego zapisu najpierw najechać na coś unosząc przód, zaczekać na reakcję LSMa, a później wrócić do poprzedniego ustawienia auta i kolejnej reakcji LSMa. Marecki to drugi moduł, który działa w ten sposób. Ten, który Ci wysłałem działał identycznie. Pisałem już o tym na forum jakiś czas temu.

MaReK - Sro Mar 05, 2014 00:41

O fada maka... jak mogłem tego nie zauważyć ;) ?

YWC000200 - fogi przednie + czujnik wysokości przodu + xenon
YWC000201 - fogi przednie + brak czujnika wysokości przodu + xenon
YUG001020PUY - fogi przód/tył + xenon
YUG103000PUY - fogi przód/tył

Chcesz kupić YWC000200 - kup sobie YWC000201 ;)

Z resztą poczytajcie sami :)
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001671

tych elementów wydaje mi się być więcej na płytce...
Trzeba miernikiem sprawdzić, czy któryś z pinów scalaka bądź tych elementów SMD
jest połączony z wyjściem na PIN odpowiedzialny za przyjście wartości HVACa.

HarryVip - Sro Mar 05, 2014 00:47

MaReK napisał/a:
O fada maka... jak mogłem tego nie zauważyć ;) ?

Bywa. :mrgreen:
MaReK napisał/a:
tych elementów wydaje mi się być więcej na płytce...

Bo jest więcej na bank. Te akurat najbardziej się w oczy rzucają i najłatwiej je zapamiętać.
Cała resztę możesz na jakiś bardziej ludzki język translatnąć?

dawidd - Pon Mar 10, 2014 21:04

a tak wygląda plytka do zwykłych swiatel

[ Dodano: Pon Mar 10, 2014 21:04 ]
HarryVip napisał/a:
Fakt, że LSM nie monitoruje już na bieżąco zmian obciążenia auta (położenia czujników)
i raczej nie będzie bo jeden z kabli czujnika tylnego idzie na układu 2904 którego nie ma w wersji zwykłej. Jest to chyba podwójny wzmacniacz operacyjny i pewnie on sprawdza położenie czujnikow
MaReK - Wto Mar 11, 2014 16:17

Ludzie, ludzie...

Dzisiaj byłem na małej imprezie spa w BritishCars ;)
Okazuje się, że moje czujniki również twierdzą, że mają błąd :)

T4 podłączył się i wykonał diagnostykę ale wypluł komunikat, że mu się "DEVELOPER" nie podoba ;) Pokasował błędy ale uwaga... nie zmienił konfiguracji w LSMie. Dalej mam DRL'e oraz wyłączone powiadamianie o przeplaonych żarówkach (tablica pod rej.)

Wiązki i wtyczki wyglądają na okej. Same czujniki też.
Światła w ogóle miałem rozrególowane, pewnie na stacjach diag. się bawili.
Ustawione w/g przyrządu. Jutro będę miał używane czujniki, więc podmienię.

Mariusz418 twierdzi, że już dawno dawno temu robił mi diagnostykę na T4 i jakieś problemy z czujnikami pamięta.

HarryVip - Wto Mar 11, 2014 17:21

U mnie po oczyszczeniu styków, nasmarowaniu przegubów i wymianie LSM-a nie mam żadnych błędów. PASoft się nie mylił z tylnym czujnikiem. Walnięty był LSM.
MaReK - Wto Mar 11, 2014 22:10

Harold. To nie mylił się pa soft z czujnikiem czy walnięty był LSM? ;)
A co tam kuźwa ma walnąć w tym LSMie?
Jak mam wykluczyć co padło?

HarryVip - Wto Mar 11, 2014 22:29

Czujniki były sprawne. Tam się w zasadzie nie ma co popsuć.... Mechanior sprawdzał na moją prośbę napięcia i okazało się, że po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie 5V (nie wiem na których przewodach, ale są tylko trzy, pomimo chyba sześciu pinów, więc nie będzie trudno ustalić) i LSM prawidłowo poziomuje światła. Po jakimś czasie (kilkanaście sekund) niestety światła ustawiały się w dolnym położeniu (LSM odczytał błąd czujnika) co zbiegało się w czasie ze spadkiem napięcia 5V do zera. Napięcie spadało stopniowo w czasie owych kilkunastu sekund, co wskazuje prawdopodobnie na uszkodzenie jakiegoś kondensatora. Próby i pomiary robiliśmy kilkakrotnie. Za każdym razem taki sam rezultat. Po wymianie LSMa na "zwykły" i modzie softu LSM prawidłowo pozycjonuje ksenony, ale opiera się na położeniu potencjometru do regulacji, a nie wskazaniach czujników.

[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 22:23 ]
Moduł od E46 w wersji ksenon działa również prawidłowo i poziomuje światła według wskazań czujników. PASoft nie pokazuje żadnych błędów. Wszystko wskazuje na to, że czujniki są ok.

[ Dodano: Wto Mar 11, 2014 22:29 ]
Napięcie mierzyliśmy przy odłączonym czujniku, żeby wykluczyć jego uszkodzenie.

dawidd - Wto Mar 11, 2014 22:51

Widzę ze działacie z lsm, ja tez, ale ciągle stoję w miejscu. Cala płytkę lsm'a wymyłem środkiem do usuwania korozji itd - teraz wygląda jak nowa, posprawdzałem elementy których brakuje w lsm'ie bez ksenonow, czyli tranzystorki, kondensatorki i wszystko ok, a lampy nie ustawiają się jak u HarryVip Po wjechaniu na górkę. Przy włączeniu, lamy pozycjonują się prawidłowo, pa soft nie pokazuje błędów. Albo ten LSM mam uszkodzony, albo już sam nie wiem gdzie leży problem

MaReK, jak mógłbyś to zamieść opis wyprowadzeń LSM - posprawdzam jeszcze raz czujniki i może tez przedni rozbiorę żeby być pewnym, że nie dostała się do niego woda.

rafalmis1 - Sro Mar 12, 2014 16:56

dawidd, może sprawdź w ten sposób, że staniesz przed ścianą i odpalasz samochód, światła łapią poziom i niech po tej czynności ktoś usiądzie do tyłu, po chwili światła powinny się wypoziomować
dawidd - Sro Mar 12, 2014 19:09

rafalmis1, juz robiłem tyle testów, ze nie ma mowy o pomyłce. Nawet czujnik odpinałem od wahaczy i zmieniałem ich położenie recznie - lampy po pierwszym wypoziomowaniu stoją nieruchomo bez względu czy tyłem najadę na górkę czy przodem.
rafalmis1 - Sro Mar 12, 2014 19:21

rozumie, u mojego brata jest tak, że mimo braku jednego czujnika, to i tak poziomuje. Nie ma z przodu, jedynie z tyłu i jak ktoś wsiada/wysiana lampy zmieniają położenie. Samochód to Renault Megane
MaReK - Czw Mar 13, 2014 22:33

Co za gówno ;)

Chciałem sobie podłubać przy LSM'ach, odzyskać te niesprawne, spróbować coś zrobić ale w zaciszu firmy. Ciepło, herbata, przy okazji można sobie podłubać w necie, nosie i dupie... no jednym słowem większy komfort niż w aucie.

Zrobiłem zatem sobie stanowisko serwisowe. Wziąłem gniazdo OBD2, wziąłem wtyczkę od LSM, wziąłem zasilacz stabilizowany 12V 5A. Połączyłem sobie wszystko w/g rozpiski pinów:

OBD: 16p + 12v, 4p i 5p GND, 7p K-BUS
LSM: 6p i 33p +12v, 31p i 32p GND, 21p K-BUS

podłączyłem wtyczkę pod OBD, do komputera i ... DUPA ;)
Nie widać interfejsu, nie komunikuje się. Żaden - ani zdrowy ani chory.
Iluminacja na przełącznikach jest, ale komunikacji brak.

Zacząłem myśleć o co chodzi i przypomniało mi się, że kiedyś wyjąłem zegary i położyłem na stole. Ale chciałem coś podejrzeć w innym module i ku mojemu zdziwieniu interefejs nie chciał się łączyć z żadnym modułem. Jak tylko dopiąłem zegary komunikacja wróciła ;)

Dzisiaj nie miałem już czasu na testy z podłączaniem zegarów, ale jest to dla mnie zastanawiające. Myślałem, że każdy moduł można sobie położyć na stole, dać mu 12v i masę i tyle... a tu nie. Ciekawe czy ze sterownikiem silnika jest tak samo... tego nie sprawdzałem.

Co o tym myślicie?

HarryVip - Czw Mar 13, 2014 23:07

Gdzieś kiedyś czytałem, że zegary stanowią centralny punkt ("rozdzielnię") komunikacji K-BUS. Nie pamiętam dokładnej zasady działania, ale według tego co piszesz, komunikacja powinna ruszyć po podpięciu do obwodu z LSMem zegarów.
longer86 - Pią Mar 14, 2014 00:26

rave ma na to odpowiedź:

wchodzimy w :

System Description and Operation:
- Lighting
- Exterior Lighting
- Exterior Lighting control Diagram
Tadam.

z LSM do zegarów idzie Kbus a z zegarów na obd idzie diagnostic bus

idąc dalej podobnym schematem zaspokoję Twoją ciekawość, że czysto teoretycznie wg schematów sterownik silnika można zdiagnozować bez pozostałych modułów

MaReK - Pią Mar 14, 2014 01:21

Tak. Znalazłem na forach BMW najpierw, a potem przeanalizowałem ryciny w rave.
Wygląda na to, że ja debil pomyliłem K-Line z K-BUS ;)

Jest tak, że dla pewnych modułów IKE (zegary) są czymś w rodzaju GATEWAYa szyny K.
Do zegarów wchodzimy DS2, a następnie odpowiednią adresacją wbijamy się w kolejne moduły.

Czyli jest tak jak piszesz:

Bezpośredni dostęp do modułów mamy po K-LINE do:

- ECU silników (diesel/benzyna)
- SRS (poduchy)
- TEMPOMAT
- EAT ECU (sterownik skrzyni)

dodatkowo powyższe komunikują się ze sobą po szynie CAN, a także z modułami: IKE, ABS.

Komunikacja po DS2 dotyczy modułów:

- ABS
- IKE

Komunikacja z IKE dla modułów:

- LSM
- EWS
- BCU
- ATC (klima)
- PDC (parktronic)
- AIC (czujnik deszczu)
- SZYBERDACH
- STEROWANIE OKNA/LUSTRA

Oczywiście wszystko zależy od interefejsu. Mam taki do EWS'a gdzie się wpinam bezpośrednio w układ i odczytuje/zapisuje na nim dane. Ale nie przez OBD! :)

HarryVip - Sob Mar 22, 2014 16:00

dawidd napisał/a:
rozebrałem czujnik - to czujnik halla - cewka magnes i 3 kondensatorki smd. Brak najmniejszych śladów korozji -czujnik jest ok.
Fotki jak by ktoś chciał zobaczyc.
Którędy leci wiązka od czujników ? tzn czy jest jakieś miejsce szczególnie narażone na uszkodzenie?

dawidd rozbierałeś tylny czy przedni czujnik? Zastanawiam się, czy oba są identyczne (1 093 697)? U mnie niestety problem z otwartym obwodem tylnego czujnika wrócił... :( Podejrzewałem uszkodzenie LSM-a, ponieważ po założeniu wersji manualnej (z potencjometrem do manualnej regulacji wysokości) problem teoretycznie zniknął. Ksenony poziomowały się w prawidłowym położeniu ale... niestety zależnym wyłącznie od położenia potencjometru. W wersji manualnej LSM ignoruje położenie czujników na wahaczach. Przy okazji prób (póki co nieudanych) kodowania DLR-ów na halogenach po uruchomieniu silnika zauważyłem, że niestety błąd tylnego czujnika pojawił się na trzech różnych LSM-ach... i po wykryciu błędu, moduły ustawiają "bezpieczne" (skrajne dolne) położenie świateł. Chcę wykluczyć uszkodzenie czujnika przez zamianę przedniego z tylnym. Jeśli są identyczne, da się to łatwo wykonać. Na alledrogo winszują sobie całkiem pokaźne sumy, więc szkoda kasy trochę na niepotrzebne (być może) zakupy. Według tej rozpiski, zasilanie +5V tylnego czujnika występuje na PIN 26 (czerwony przewód w niebieskiej wtyczce), sygnał powrotny PIN 14 i masa PIN 46. Jeśli po zamianie czujników błąd ni ustąpi, będę szukał przerwy w wiązce.
Póki co rozwiązałem problem prowizorycznie przez zmianę wartości skrajnego dolnego położenia świateł w LSM-ie.
Daj znać czy porównywałeś oba czujniki i czy są identyczne.

dawidd - Sob Mar 22, 2014 20:57

wizualnie sa identyczne, sprawdzałem coś tam miernikiem i wartości tez miały podobne. Ja rozbierałem ten z tylu, ale z tego co kojarz to nr przedniego i tylnego sa inne - wiec może czymś się roznia
HarryVip - Sob Mar 22, 2014 23:45

To mnie trochę zmartwiłeś z tymi numerami części. Według rave czujnik przedni i tylny elektrycznie się nie różnią.



Niestety nowe czujniki (1 093 697) już tylko w Chinach można zakupić, a z używkami też trochę loteria. BMW już tego konkretnego czujnika nie produkuje, a następca kosztuje z wysyłką prawie 400 PLN. Jednak według dokumentacji w BMW oba czujniki (przedni i tylny) były jednakowe... Różnią się elementy mocowania i dźwigienki. Pewnie bez sprawdzenia (wmontowania) się nie obejdzie. Tak wygląda błąd w PASofcie:



Marecki, małe wyjaśnienie aktywnego poziomowania ksenonów :mrgreen:




Zaznaczona opcja jest aktywna od CI:29 w górę, ale u nas też ją można aktywować, oczywiście "z palucha" w EEPROM-ie.

[ Dodano: Sob Mar 22, 2014 23:45 ]
MaReK napisał/a:
Jest tak, że dla pewnych modułów IKE (zegary) są czymś w rodzaju GATEWAYa szyny K.
Do zegarów wchodzimy DS2, a następnie odpowiednią adresacją wbijamy się w kolejne moduły.

Pewnie dlatego Navcoder nie działa poprawnie w R75. Próbuje zapisu bezpośrednio do LSM po K-Line z pominięciem IKE.

sTERYD - Sob Mar 22, 2014 23:50

W rimmerbros te czujniki występują jako jedna część razem z mocowaniem i dźwigienką i cięgiełkiem, pewnie dlatego mają różne numery. Pewnie elektronika jest taka sama, acz wyglada na to, ze tylny jest obrócony o 180 stopni względem przedniego.
HarryVip - Nie Mar 23, 2014 00:05

Hmmmm.... Tu wyglądają identycznie.

[ Dodano: Nie Mar 23, 2014 00:05 ]
Ten jest kształtem zbliżony bardziej do naszego.

dawidd - Nie Mar 23, 2014 07:58

mocowania a właściwie tylko blacha przykręcona do czujnika jest inna z przodu i tylu. Czujniki sa prostokątne, nr:
RBW000010 i RBW000020

sTERYD - Nie Mar 23, 2014 09:46

To są numery Roveroskie, może gdzieś jest jeszcze na samym korpusie czujnika wydziergany nr BMW :hm:
MaReK - Nie Mar 23, 2014 10:37

W/g mnie one są takie same. U Adama leżą wszystkie na jednej stercie... on sam twierdzi, że zakłada je jak leci i nie zauważył żadnej różnicy pomiędzy nimi, prócz mocowania.

Sam wziąłem od niego dwa, ale nie zastanawiałem się czy to są dwa różne czy takie same. Podmienię w stosownym czasie i sprawdzę jak działa ;)

HarryVip napisał/a:
Zaznaczona opcja jest aktywna od CI:29 w górę, ale u nas też ją można aktywować, oczywiście "z palucha" w EEPROM-ie.

A co ona nam daje?

HarryVip - Nie Mar 23, 2014 13:47

MaReK napisał/a:
A co ona nam daje?

Ło matko.... :lol: Dokładnie to, co pokazywałem na filmikach we wcześniejszych postach. :razz: Jak teraz zapytasz: Czyli co dokładnie?, uznam że się nie wyspałeś. :mrgreen:

[ Dodano: Nie Mar 23, 2014 13:47 ]
sTERYD napisał/a:
To są numery Roveroskie, może gdzieś jest jeszcze na samym korpusie czujnika wydziergany nr BMW :hm:

No ma. :wink: Na zdjęciach kilka postów wcześniej jest. :mrgreen:

MaReK - Nie Mar 23, 2014 15:10

No ale w LSM'ach Roverowych CI28, gdzie są sprawne potencjometry na wahaczach, też możemy to osiągnąć, a tej opcji nie ma ;) ?
HarryVip - Nie Mar 23, 2014 15:21

MaReK napisał/a:
No ale w LSM'ach Roverowych CI28, gdzie są sprawne potencjometry na wahaczach, też możemy to osiągnąć, a tej opcji nie ma ;) ?

U mnie też jest CI:28 i działa (znaczy działało jak czujniki na wahaczach były ok.). :mrgreen: Wielu opcji u nas teoretycznie nie ma. DLR-ów też się podobno nie da załączyć bez kierunków np. :mrgreen:

[ Dodano: Nie Mar 23, 2014 15:21 ]
BTW, po wrzuceniu całego, kompletnego EEPROM-u z R75 manual, do modułu E46 (wyłącznie CI:28, w innych się nie da) i podpięciu naszego front panelu, wszystko działa bez zarzutu (nawet XENONY po uruchomieniu silnika :mrgreen: ), a jedyną niedogodnością jest brak podświetlenia tarcz zegarów.

MaReK - Nie Mar 23, 2014 15:22

A zanim wrzucisz soft z naszego LSM'a to działa podświetlenie zegarów?
HarryVip - Nie Mar 23, 2014 15:48

Działa, ale nienormalnie :mrgreen: . Uruchamia się razem z błyśnięciem drogowymi, czyli manetką.
dawidd - Wto Mar 25, 2014 19:43

HarryVip, jak tam walka z czujnikami? U mnie dziś tez sie pojawił błąd czujnika przedniego i tylnego, a nic ostatnio z nimi nie robiłem. Może jazda w deszczu im szkodzi :) A tak swoja droga to czemu zasłoniłeś na zrzucie z pasofta wartości HAVC positioning? Od czego one są ?
HarryVip - Wto Mar 25, 2014 21:11

dawidd, niestety uszkodzony czujnik. Przedni i tylny są identyczne i mają takie samo oznaczenie: BMW 1 093 697. Po otwarciu obudowy tylnego czujnika, wewnątrz widoczne były drobne ślady wody (rdzy). Stan wizualny prawie idealny, ale niestety elektrycznie kicha. Mierzyłem napięcie sygnałowe (wracające do LSM-a, przewód niebieski w tylnej kostce) i przy sprawnym czujniku mieściło się w zakresie ok. 2V-4V przy zmianie położenia dźwigienki w zakresie 180°. W czujniku uszkodzonym 4.60V-4.85V, czyli praktycznie prawie na poziomie napięcia testowego 5 V (wyjściowego z LSM-a, przewód czerwony w tylnej kostce). Po zamianie miejscami czujników PASoft pokazał błąd otwartego obwodu przedniego czujnika, co definitywnie wskazuje na uszkodzony czujnik.

[ Dodano: Wto Mar 25, 2014 21:11 ]
dawidd napisał/a:
A tak swoja droga to czemu zasłoniłeś na zrzucie z pasofta wartości HAVC positioning?

Żeby nie było na drogach R75 i MG świecących lampami radośnie w gwiazdy i oczy kierowców nadjeżdżających z przeciwka. :mrgreen:

MaReK - Sro Mar 26, 2014 00:19

Nie wiem jak Wam, ale mnie zmiany wartości za pomocą tabelki w BMWScanner nie zmieniają położenia wózka regulującego wysokość świecenia świateł. Jednie taki efekt osiągnąłem zmieniając wartości w eepromie. Nigdy też nie widziałem w naszym LSMie aktywnej opcji "dynamic".
HarryVip - Sro Mar 26, 2014 01:26

MaReK napisał/a:
Nie wiem jak Wam, ale mnie zmiany wartości za pomocą tabelki w BMWScanner nie zmieniają położenia wózka regulującego wysokość świecenia świateł. Jednie taki efekt osiągnąłem zmieniając wartości w eepromie.

Marecki specjalnie dla Ciebie: :mrgreen:

zmiana położenia sanek Xenonów przy pomocy PASoft

1. Po uruchomieniu silnika światła się prawidłowo poziomują (uszkodzony czujnik przez chwilę podaje prawidłowe napięcie zwrotne).
2. Po kilkunastu sekundach czujnik z uwagi na defekt podaje błędne napięcie do LSM-a, który dzięki aktywnej opcji "dynamic" stwierdza uszkodzenie czujnika i ustawia światła w "bezpiecznym" (skrajnym dolnym) położeniu.
3. Jak widać na załączonym powyżej obrazku :mrgreen: , sanki Xenonów ustawiłem czysto programowo, poprzez zmianę parametrów HVAC positioning w PASofcie, w pozycji umożliwiającej jazdę z uszkodzonym tylnym czujnikiem.

MaReK napisał/a:
Nigdy też nie widziałem w naszym LSMie aktywnej opcji "dynamic".

Tu mała dygresja na temat opcji "dynamic" - pisałem już wcześniej, że jest aktywna w EEPROM-ach od CI:29. W LSM R75 występuje CI:28, tak więc masz rację, nie mogłeś widzieć. Oczywiście ja również nie widziałem. Jednak podejrzałem zmiany dokonywane przez PASoft podczas zmiany wartości tej opcji przy okazji zabaw z EEPROM-em CI:29 z E46 i przełożyłem to "z palucha" do naszego EEPROM-u. Mam nadzieję, że rozwiałem Twoje wątpliwości. :razz:

MaReK - Sro Mar 26, 2014 01:30

Czy to zadziała jak oba czujniki mi wskazują błąd?
Może ja walczę z wiatrakami, a problemem są te czujniki... u mnie nie da się regulacją manualną (śrubką w reflektorze) podnieść wyżej wiązki światła. Więc może dlatego zmiana tych wartości uja daje ;) Ja to co Ty uzyskałeś w tabelce uzyskałem wpisując wartości z palca bezpośrednio w eeprom... nie wiem jaka zatem tutaj jest różnica :/ Tyle, że on i tak wyżej mi się nie podnosi ;)

Chyba przejadę się pod jakąś ścianę i spróbuję dokonać tego dzieła jeszcze raz.

HarryVip - Sro Mar 26, 2014 01:37

Działa nawet przy całkowicie wypiętych obu czujnikach. Ustaw wartość FF w opcjach Steppers position 2 i Min position. Reszty nie ruszaj, chyba że już tam grzebałeś. :mrgreen:
MaReK - Sro Mar 26, 2014 01:38

On nie drgnie nawet jak ustawie 00 lub FF... nic się nie dzieje. Resztę też ruszałem, a co Ty myślisz ;) Ale mam tzw. default?

Ty to robisz teraz? O tej porze? Masz jeszcze gdzie spać? Papiery rozwodowe pewnie w drodze ;) ?

HarryVip - Sro Mar 26, 2014 01:44

Oczywiście pod warunkiem, że masz LSM-a w opcji Xenon z jednym potencjometrem. :mrgreen:

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 01:42 ]
No przeca widzisz, że filmik z Hogwardu. :mrgreen: U mnie teraz martwy sezon i się nudzę trochę. Goście tylko na łikendy przyjeżdżają. Żona śpi. :) Dawno już uznała, że mam coś z głową i się chyba przyzwyczaiła przez 26 lat małżeństwa. Niektórzy mówią, że to już kazirodztwo. :mrgreen:

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 01:44 ]
MaReK napisał/a:
Ale mam tzw. default?

Ale co default? Bo nie czaję.

MaReK - Sro Mar 26, 2014 02:58

Byłem, widziałem, podłubałem... ;)

I tak:

- pierwsza faza zabaw, w zmianę wartości w tabelce nic nie dała
- zmiana wartości w eepromie również!!
- wyłączenie automatycznej regulacji (czyli tak jak bym miał potencjometr) zmieniła dopiero wysokość świecenia wiązki.
- ponowne włączenie spowodowało, że już działało jak u Ciebie - z tabelki

dodatkowo jak tak gmerałem w ustawieniach i eepromie uruchomił mi się tylny czujnik :) Ten z przodu niestety martwy. W momencie kiedy mam "automatic" za każdym razem gdy włączę światła mijania one ustawiają się inaczej. Myślę, że to przez przedni czujnik. Wyłączyłem zatem automatykę i ustawiłem pozycję z 19 na A0 :) Niestety, tutaj to już kwestia palników. Muszę zainwestować w jakieś PHILIPSY, a nie chinole za 15 zł/szt. Pomimo takiej kosmicznej wartości nadal nie widzę różnicy w oświetleniu drogi w oddali. Natomiast widzę różnicę, że wiązka inaczej skupia się na asfalcie przed samym autem. Świeci wyraźnie wyżej, a co za tym idzie, pewnie będę oślepiał innych - sprawdzę jutro ;)

Dodatkowo nie chcący zupełnie odkryłem, że wartość z komórki 0x204 zmieniona z $2F na $FF powoduje zmianę prędkości działania silników wózka. $FF to majestatyczne, powolne przesuwanie wózka. W sumie to tylko jako ciekawostka ;) "Dynamica" nie udało mi się włączyć, bo mi się prąd w laptopie kończył - nie naładowałem przed zabawą.

HarryVip napisał/a:
Ale co default? Bo nie czaję.

Bawiłem się tymi wartościami w tabelce nie raz. Ale teraz wydaje mi się, że mam default. Musielibyśmy porównać ;)

HarryVip napisał/a:
No przeca widzisz, że filmik z Hogwardu. :mrgreen:

Widzę, fajnie tam masz ;)

HarryVip napisał/a:
Goście tylko na łikendy przyjeżdżają.

Ja muszę uzbierać jakąś mamonę i wybrać się tam do Ciebie z Wiolką i dzieciakami :)
Ciekawe co wtedy żona powie, jak dwóch będzie siedziało w aucie z laptopami i dłubało do rana :D

HarryVip - Sro Mar 26, 2014 03:20

MaReK napisał/a:
Bawiłem się tymi wartościami w tabelce nie raz. Ale teraz wydaje mi się, że mam default. Musielibyśmy porównać ;)

Jutro sprawdzę i wrzucę screena. Dziś już mi się nie chce do auta iść bo zimno. :razz:
MaReK napisał/a:
Ja muszę uzbierać jakąś mamonę i wybrać się tam do Ciebie z Wiolką i dzieciakami :)

Uzbieraj tylko na paliwo i prowiant. :mrgreen: Jak Ci się zbiórka uda do końca maja (poza długim łikendem) z przyjemnością Was ugoszczę oczywiście bez żadnych opłat. :mrgreen:
MaReK napisał/a:
Ciekawe co wtedy żona powie, jak dwóch będzie siedziało w aucie z laptopami i dłubało do rana :D

To się zobaczy. :razz:

MaReK - Sro Mar 26, 2014 03:34

HarryVip napisał/a:
Jutro sprawdzę i wrzucę screena. Dziś już mi się nie chce do auta iść bo zimno. :razz:

A gdzie farelka? ;) Poza tym V6 się nagrzewa "ino mig" ;D

HarryVip napisał/a:
Uzbieraj tylko na paliwo i prowiant. :mrgreen: Jak Ci się zbiórka uda do końca maja (poza długim łikendem) z przyjemnością Was ugoszczę oczywiście bez żadnych opłat. :mrgreen:

Dzięki ;) Na jakiej podstawie bez opłat? ;)
Spać musimy, brudzić będziemy, prąd zużyjemy, wodę... trzeba zapłacić ;)
W grę wchodzi tylko weekend, niekoniecznie długi. Muszę pogadać obadać terminy i zasobność portfela ;)

HarryVip - Sro Mar 26, 2014 04:04

MaReK napisał/a:
A gdzie farelka? ;) Poza tym V6 się nagrzewa "ino mig" ;D


No dobra, proszę bardzo. Ustawienia fabryczne (LSM z opcją Xenon):



MaReK napisał/a:
Dzięki ;) Na jakiej podstawie bez opłat? ;)

Ponieważ moi goście (poza sezonem letnim i zimowym) nie płacą za pobyt. Zatem potraktuj to jako zaproszenie. :mrgreen:
MaReK napisał/a:
Spać musimy, brudzić będziemy, prąd zużyjemy, wodę... trzeba zapłacić ;)

Jak Ci się spodoba i zaczniesz przyjeżdżać co drugi łikend na tydzień :mrgreen: , zaczniemy rozmawiać o pieniądzach.
MaReK napisał/a:
W grę wchodzi tylko weekend, niekoniecznie długi. Muszę pogadać obadać terminy i zasobność portfela ;)

Długi majowy mam już cały wynajęty. Ale myśl o terminie, kołuj kasę (CDTi podobno poniżej 6l/100km pali :mrgreen: ) i przybywajcie.

dawidd - Sro Mar 26, 2014 11:14

HarryVip, czyli te filmiki które zamieszczałeś z dynamicznym pozycjonowaniem światem podczas jazdy były z lsm CI:29?
HarryVip - Sro Mar 26, 2014 11:24

dawidd napisał/a:
HarryVip, czyli te filmiki które zamieszczałeś z dynamicznym pozycjonowaniem światem podczas jazdy były z lsm CI:29?

Wszystkie filmiki zostały nagrane przy udziale oryginalnego LSM-a R75 z funkcją Xenon (jednenpotencjometr na front panelu), z modyfikowanym Roverowskim EEPROM-em CI:28. Amen. :mrgreen:

MaReK - Sro Mar 26, 2014 11:31

Kurde. Wygląda na to, że wszyscy prócz mnie mają takie same ustawienia ;)
Najlepsze jest to, że przez stronkę przepuszczane są eepromy zawierające opcje "xenon" :)
Dla wszystkich tych eepromów jest to default, widocznie ja musiałem sobie coś zmodyfikować.

dawidd - Sro Mar 26, 2014 12:45

u mnie na obudowie lsm jest napisane CI:10 - może dlatego u mnie nie pozycjonują dynamicznie, a nie przez czujniki
MaReK - Sro Mar 26, 2014 13:01

CI: 10 ? ;)
Może nam się nomenklatura nie zgadza ;)
W R75 występował wydaje mi się tylko "28" :)

HarryVip - Sro Mar 26, 2014 13:27

dawidd napisał/a:
u mnie na obudowie lsm jest napisane CI:10 - może dlatego u mnie nie pozycjonują dynamicznie, a nie przez czujniki

:o Na żadnej obudowie nigdy nie widziałem CI. Co najwyżej SW i HW. Dawaj fotkę i to już. :mrgreen:

dawidd - Sro Mar 26, 2014 13:51

mylę coś czy jak?

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 13:51 ]
to chyba nie jest to o czym mówicie, na alegro na każdym lsm jest ten nr od 7 do 10 widziałem. Wiec mój blad

HarryVip - Sro Mar 26, 2014 14:01

To jest numeracja według nomenklatury Rovera. Ma się nijak do oznaczeń BMW, a te nas interesują. Inaczej mówiąc, dla nas użyteczny jest CI odczytywany przez PASoft. Jak wcześniej pisał Marecki, z dużym prawdopodobieństwem można przyjąć, że w R75 występuje wyłącznie CI:28 wg BMW.
dawidd - Sro Mar 26, 2014 14:31

faktycznie, w pasofcie mam CI:28

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 14:31 ]
HarryVip, powiedz jeszcze co zmienia w "Cold Check" pozycja "high beam light" U mnie to nie jest zaznaczone a u Ciebie jest

HarryVip - Sro Mar 26, 2014 14:35

Monitorowanie "na zimno" żarówek świateł drogowych. LSM w momencie włączenia sprawdza niewłączone żarówki. Monitorowanie "na gorąco" oznacza, że żarówki są sprawdzane dopiero po włączeniu wybranych świateł.
MaReK - Sro Mar 26, 2014 18:08

Roverowskie CI:10 to chyba dotyczy wersji z xenonami, a CI:8 oraz 9 dotyczy bez ksenów z ewentualnie halogenami. Były jeszcze jakieś wersję stosowane do haków i przyczep. Ale nigdy się z taką nie spotkałem.
HarryVip - Pon Mar 31, 2014 14:25

MaReK napisał/a:
Roverowskie CI:10 to chyba dotyczy wersji z xenonami, a CI:8 oraz 9 dotyczy bez ksenów z ewentualnie halogenami. Były jeszcze jakieś wersję stosowane do haków i przyczep. Ale nigdy się z taką nie spotkałem.

Też tak myślałem, ale mam na stanie trzy identyczne LSM-y - opcja bez Xenonów, z manualną regulacją i halogenami, przy czym dwa z nich mają oznaczenie (Rovera) CI:9, a jeden CI:10. Chyba nie tędy droga. :-)

[ Dodano: Pon Mar 31, 2014 14:25 ]
dawidd, po wymianie tylnego czujnika problem przestał istnieć. :mrgreen: Zauważyłem też, że dźwigienki w sprawnych czujnikach obracają się ze znacznie większym (wyczuwalnym) oporem niż ta w czujniku uszkodzonym.

dawidd - Wto Kwi 01, 2014 06:52

gdzie kupiłeś czujnik?
HarryVip - Wto Kwi 01, 2014 10:01

Na ryzyko, używkę z aledrogo.
MaReK - Sro Kwi 02, 2014 21:44

Ja też mam używkę, w dobry stanie wizualnym, od ADI-CZĘŚCI - banner na stronie głównej. Z tego co widziałem, ma ich jeszcze od pyty ;)
rafalmis1 - Sro Kwi 02, 2014 23:33

Gdzie są wtyczki do tych czujników, chciałbym u siebie dołożyć jak juz mam xenon :-P w RAVE nic nie piszą :-(
MaReK - Sro Kwi 02, 2014 23:34

Na wahaczach ;D Ja mam z tyłu i przodu.
rafalmis1 - Sro Kwi 02, 2014 23:36

MaReK, :-D super, to wiem, którędy leci kabel? Jakieś może foto?
MaReK - Sro Kwi 02, 2014 23:40

Hehe ;) No cóż, tyle razy tam zaglądam i nigdy nie zagłębiałem się w trasę wiązki.
Jak nikt inny nie ma, to będąc na podnośniku mogę zrobić fotkę i przyjrzeć się temu bliżej.

rafalmis1 - Sro Kwi 02, 2014 23:49

Fajnie by było, bo ja więcej siedzę w kanale niż w samochodzie i nic nie widziałem. W RAVE jest schemat, ale już nie ma zdjęcia wtyczki. Najlepiej było by wyciągnąć LSM i zobaczyć czy są piny od czujników wolne czy nie. Juz wiem co będę robił jak wstanę w południe :mrgreen:
MaReK - Czw Kwi 03, 2014 00:01

Jak już zostało tu dowiedzione, LSMy różnią się budową dla wersji XENON. Być może właśnie odczytem tychże czujników. Po prostu jest pewna grupa elmentów SMD na płytce, która w wersji z xenonami występuje, a bez xenonów ich brak.

Wydaje mi się, że w RAVE powinien być numer wtyczki w opisie schematu, a potem tenże numer należy odnaleźć w spisie wtyczek także w RAVE i powinna być tam fota.

[ Dodano: Czw Kwi 03, 2014 00:01 ]
Czyli te czujniki nazywają się w RAVE: Sensor-Height-Front (Rear) (T238) (T237)
Wtyczka numer C1574 (3 pin) przód oraz C1575 (3 pin) tył.

Połączenia z przodu wchodzą na LSM'a na piny (19, 22, 23)
Połączenia z tyłu wchodzą na LSM'a na piny (14, 26,46)

I te piny w/g rozpiski którą wyżej podałem są NOT USED (widocznie dokumentacja
jest ze zwykłego LSM'a ) :D

Ale masz racje, w moim RAVE którego posiadam nie ma tych wtyczek :)

rafalmis1 - Czw Kwi 03, 2014 13:20

No i Marek nie masz co zdjęć robić :-\ nie ma kabli w tych pinach co podałeś.
Pierwszy raz wyciągam LSM i chwała mi za to, bo już nalot na pinach spory byl

HarryVip - Czw Kwi 03, 2014 22:47

Ciekawe czy ścieżki od pinów odpowiedzialnych za czujniki prowadzą "w próżnię" w LSMie z ręczną regulacją, czy też są pod coś podpięte.
rafalmis1 - Czw Kwi 03, 2014 22:57

no właśnie tak samo się zastanawiałem, bo piny w LSM są, nie ma we wtyczce
MaReK - Pią Kwi 04, 2014 01:19

No ja już nie mam LSMa z xenonami i tym obszarem wypełnionym elementami SMD więc nie sprawdzę. Jednak ścieżki można prześledzić... jak znajdę chwilę mogę popróbować.
HarryVip - Pią Kwi 04, 2014 01:34

rafalmis1 napisał/a:
[...]nie ma kabli w tych pinach co podałeś.

Na Twoim miejscu pokusiłbym się o podciągnięcie przewodów do czujników. Jeśli oczywiście masz lampy ze sprawnymi silniczkami i odpowiednią wersję (autoregulacja) LSM-a. T4 w takim przypadku nie jest potrzebny, wystarczy PASoft i kodowanie LSM-a.
rafalmis1 napisał/a:
Pierwszy raz wyciągam LSM i chwała mi za to, bo już nalot na pinach spory byl

Jak nie było jeszcze szlamu, nie musiałeś się spieszyć. :mrgreen:

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 01:32 ]
Tylko czujniki musiałbyś zakupić z metalowymi mocowaniami od R75, bo w E46 są całkiem inne.

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 01:34 ]
MaReK napisał/a:
No ja już nie mam LSMa z xenonami i tym obszarem wypełnionym elementami SMD więc nie sprawdzę. Jednak ścieżki można prześledzić... jak znajdę chwilę mogę popróbować.

Mam chyba ze dwa manualne, ale rzeźbię cały czas te DLRy nieszczęsne i nie chce mi się szukać.
P.S.
Kiedy się na wymianę żarówek wybierasz? :mrgreen: Xenon po stacyjce by się mocna przydał. :razz:

MaReK - Pią Kwi 04, 2014 01:46

Nie wiem. Ale wybieram się w odwiedziny do BritishCars.pl może poproszę Mariusz418 żeby mi włączył tę opcję. Auto XEN po stacyjce? ;)
HarryVip - Pią Kwi 04, 2014 02:26

MaReK napisał/a:
Nie wiem. Ale wybieram się w odwiedziny do BritishCars.pl może poproszę Mariusz418 żeby mi włączył tę opcję. Auto XEN po stacyjce? ;)

Poproś koniecznie. Xen po zapłonie bez silnika. Niestety T4 koduje zupełnie według innych zasad niż NCS w module E46. Prawdopodobnie o halogenach można zapomnieć. Pozostają DLRy po silniku. Ale pewność będę miał jak porównam Xen po silniku z Xen po zapłonie. Jeśli różnica będzie tylko w bajcie 0x0070 (po silniku jest A1) to raczej fogi odpadają.

dawidd - Pią Kwi 04, 2014 08:00

HarryVip napisał/a:
Ciekawe czy ścieżki od pinów odpowiedzialnych za czujniki prowadzą "w próżnię" w LSMie z ręczną regulacją, czy też są pod coś podpięte.
w próżnie. Przedni sygnałowy idzie do żółtego kondensatorka (którego brak w wersji bez xenon), a tylny gdzieś mi zginął gdzieś od strony ścieżek tez w pustych polach. Zasilanie chyba na obu czujnikach jest
dzieju - Sro Lip 23, 2014 16:23

A ja mam krotkie szybkie pytanko :D

Czy mamy w roverkac i MG przekazniki od kierunkowskazow ?

?? ?

Chcial bym zlokalizowac sygnal 12V powodujacy zapalanie sie wszystkich kierunkowskazow np. przy otwieraniu auta .

Sumujac ...

Szukam 12v ktore pojawia sie na dluzsza chwilke po otwarciu auta z pilota (zapalaja sie wszystkie kierunkowskazy na dluzszy czas 2-4sec)

SeniorA - Sro Lip 23, 2014 16:57

dzieju napisał/a:
Czy mamy w roverkac i MG przekazniki od kierunkowskazow ?
L S M
AdaskoC - Sro Lip 23, 2014 17:28

dzieju napisał/a:
Szukam 12v ktore pojawia sie na dluzsza chwilke po otwarciu auta z pilota (zapalaja sie wszystkie kierunkowskazy na dluzszy czas 2-4sec)


Podświetlane klamki hmm?

dzieju - Sro Lip 23, 2014 17:45

Nie ;) ale pomysł dobry.

Myśle o światłach zalaczajacych sie po otwarciu auta.

Mijania.

Ale klamki tez niezły pomysł ;)

AdaskoC - Sro Lip 23, 2014 18:04

Miałem w swoim kiedyś klamki zrobione :) Ale nie wiedziałem gdzie je podpiąć, by włączały się tylko wtedy kiedy otwieram z pilota i nie włączały się po zamknięciu.
SeniorA - Sro Lip 23, 2014 18:20

dzieju napisał/a:
Myśle o światłach zalaczajacych sie po otwarciu auta.
z zasilania lampki sufitowej.
dzieju - Sro Lip 23, 2014 20:25

SeniorA napisał/a:
dzieju napisał/a:
Myśle o światłach zalaczajacych sie po otwarciu auta.
z zasilania lampki sufitowej.


Odpada bo zapala sie rowniez po otwarciu drzwi .

MaReK - Nie Sie 03, 2014 19:32

dzieju napisał/a:
Myśle o światłach zalaczajacych sie po otwarciu auta.
Mijania.

Masz za dużo prądu w aku ;) ?
Chcesz oprócz FOLLOW HOME mieć jeszcze WELCOME LIGHT?

To co chcesz zrobić może mieć ciekawy skutek w momencie włączenia świateł awaryjnych albo sygnalizowania kierunkami lewo/prawo ;)

dzieju - Sro Sie 06, 2014 09:53

MaReK napisał/a:
dzieju napisał/a:
Myśle o światłach zalaczajacych sie po otwarciu auta.
Mijania.

Masz za dużo prądu w aku ;) ?
Chcesz oprócz FOLLOW HOME mieć jeszcze WELCOME LIGHT?

To co chcesz zrobić może mieć ciekawy skutek w momencie włączenia świateł awaryjnych albo sygnalizowania kierunkami lewo/prawo ;)


NIe dlatego ze Mareczku przy awaryjnych i kierunkach jest inny czas swiecenia niz przy otwieraniu auta zwroc uwage na to :D .

Wiec wie ktos ktory przekaznik odpowiada za swiatla mijania ?

MaReK - Sro Sie 06, 2014 11:16

Być może dlatego, że czasem świecenia przy otwarciu/zamknięciu steruje BCU. Wbrew temu co pokazuje schemat ideowy w RAVE - pod kontrolą LSM. Zupełnie inaczej niż w FOLLOW HOME. Nie pamiętam czy było z BCU wyprowadzenie kablowe na to czy jest sterowane po linii K.

Dlatego przy pierwszej wersji DRL brakowało opcji mrugania kierunkami przy zamknięciu/otwarciu, ponieważ LSM był nieczuły na wysyłany sygnał z BCU. W każdym domyślnym GM6 dla grupy ROVER aktywowane są opcje: DWA, ALARM_OPT_WARNBLINKER, QUIT_OPT_ENTSCH a wyłączona opcja dźwiękowego informowania o zamknięciu/otwarciu. Niestety z braku dokumentacji nie można się tam dostać poprzez NCS'a. Powyższe opcje są rodem z BMW, ale przecież w R75 mamy 90% BWM :)

Co do przekaźnika, nie wiem czy taki istnieje poza modułem LSM.
Spróbuj zajrzeć do RAVE'a.

Nie wiem czy gra jest warta świeczki.

dzieju - Sro Sie 06, 2014 11:22

Nie wiem czy wiesz ocb ... chodzi o to ze lampy nie moga byc zalaczane modulem LSM bo za duzy prad idzie musi byc jakis przekaznik chyba nie ?

Pozdro .

ps. wejdz na FB mam inna sprawe

MaReK - Sro Sie 06, 2014 12:33

Zajrzyj do RAVE'a. Tam jest bezpośrednie połączenie kablowe między lampami a LSMem.
dzieju - Sro Sie 06, 2014 13:03

MaReK napisał/a:
Zajrzyj do RAVE'a. Tam jest bezpośrednie połączenie kablowe między lampami a LSMem.


Wdizialem ale nie dowierzam :/

sTERYD - Sro Sie 06, 2014 13:11

czemu? wystarczy, że LSM ma tranzystory na pokładzie
dzieju - Sro Sie 06, 2014 13:38

No ma :/ ale jakos tak nie bardzo spory prąd idzie widac jednak ze sobie radza i nie ma usterek :D

A moze ktos wie ktore z tranzystorow zalaczaja swiatla mijania ?


Zamieszczam foto uszkodzonego modulu na czesci zakupionego do zabawy :D

[ Dodano: Sro Sie 06, 2014 13:38 ]
RB, 0. 75D C0937- 45

Czyzby to byl ten pin np. w przypadku kierunkowskazu Lewego

a ten

US, 1. 0D C0937- 35

w przypadku lampy mijania lewej ?

dawidd - Sro Sie 06, 2014 13:41

za lsm'em nie ma przekaźników - tranzystory w tych 8 układach sterują impulsowo lampami stad nieduży radiator daje rade wychłodzić lsm'ma
dzieju - Sro Sie 06, 2014 13:51

dawidd napisał/a:
za lsm'em nie ma przekaźników - tranzystory w tych 8 układach sterują impulsowo lampami stad nieduży radiator daje rade wychłodzić lsm'ma


Ustosunkuj sie jak mozesz do postu wyzej :D

HarryVip - Sro Sie 06, 2014 19:45

Nie ma przekaźników. Oświetleniem zarządza bezpośrednio LSM. Sterowanie prądowe odbywa się z użyciem tranzystorów mocy (może triaków) zlokalizowanych bezpośrednio w module. M.in. dlatego można uzyskać DLR na drogowych (ok. 20% mocy). Moc świecenia reguluje się szerokością impulsów prostokątnych sterujących tranzystorami mocy. Kwestia była dość szeroko opisywana w wątku o włączaniu DLR przez Navcoder.
dzieju - Sro Sie 06, 2014 20:09

A wiesz moze ktory pin odpowiada za lampe lewa mijania i za kierunkowskaz lewy ?

Chodzi o 12V ktore leci na lampy i kierunek

HarryVip - Sro Sie 06, 2014 20:45

Lewe mijania - pin 7, lewy kierunek (przód) - pin 50.
dzieju - Sro Sie 06, 2014 20:52

HarryVip napisał/a:
Lewe mijania - pin 7, lewy kierunek (przód) - pin 50.


Harry nie ma 50 pinu na rysunku ? masz na mysli 45 ?

A drogowe masz na mysli Dlugie swiatla ?

Masz link gdzie jest temat o DRL ?

HarryVip - Sro Sie 06, 2014 21:14

dzieju napisał/a:
Harry nie ma 50 pinu na rysunku ? masz na mysli 45 ?

Pinów jest 54. Mam na myśli dokładnie pin nr 50. :)
dzieju napisał/a:
A drogowe masz na mysli Dlugie swiatla ?

Owszem.
dzieju napisał/a:
Masz link gdzie jest temat o DRL ?

Ano jest tu :mrgreen:

dzieju - Sro Sie 06, 2014 21:55

HarryVip napisał/a:
dzieju napisał/a:
Harry nie ma 50 pinu na rysunku ? masz na mysli 45 ?

Pinów jest 54. Mam na myśli dokładnie pin nr 50. :)
dzieju napisał/a:
A drogowe masz na mysli Dlugie swiatla ?

Owszem.
dzieju napisał/a:
Masz link gdzie jest temat o DRL ?

Ano jest tu :mrgreen:


Bardzo dziekuje sprawdze i sorki ... czyli bledny rysunek zamiescilem poprawie to jutro .

wojtus8730 - Sob Lis 21, 2015 11:34

Witam Panowie
proszę o pomoc w moim problemie odnośnie modułu lsm. Po załączeniu świateł mijania świeci mi się prawe światło z przodu a gdy włączę drogowe świeci mi się tylko lewe światło przy włączeniu lewego kierunku świeci się mi tylko z przodu a boczny i tylny nie, po włączeniu prawego świeci mi się tylko tył i nie mam podświetlenia zegarów. Czy ktoś może mi napisać co mogło paść moduł wysuszyłem i nic nie pomogło czy on jest padnięty?

dzieju - Sob Lis 21, 2015 11:41

Podmien moduł od kogoś i zobacz czy bedzie to samo.
Moduły sa tanie wiec moze wystarczy wymienić moduł.
A jak samo programowanie sie wysypało to rowniez pikus Marek ja czy kto kolwiek jak kodowal swiatla to to ogarnie.

sebol11 - Sob Lis 21, 2015 23:49

dzieju, a nie uważasz ,że może mu się Error później świecić na wyświetlaczu bo zegary i LSM nie będą pochodziły z tego samego auta?
AdaskoC - Nie Lis 22, 2015 11:18

sebol11, zalezy który ma rocznik auta, to wtedy nie koniecznie musi sie zapalić "err". A jesli sie zapali to wystarczy przypisać LSM do auta i bledu nie będzie :-)
MaReK - Pon Lis 23, 2015 10:22

To sobie zmieni VIN w module świateł i ERR zniknie ;)
Moduł może już dostał po dupie i wysuszenie nic nie da.
Oprócz modułu i gniazda w nim może nie oczyściłeś wtyczki. Skoro się zalał i była tam woda, może punkty masowe wymagają oczyszczenia i poprawy styku.

Nie piszesz też nic co spowodowało, że moduł był mokry i musiałeś go suszyć.