Zobacz temat - [R75] Soft po Tuningu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Soft po Tuningu

szpynior - Czw Sie 23, 2012 08:59
Temat postu: [R75] Soft po Tuningu
Jesli jest ktoś chętny udostępnię swoją mapę która była robiona w firmie włącznie z hamowanią. Jako że jest na forum trochę osób które ogarniają WinOLS zwracam się z prośbą o to iż żeby zobaczyli czy coś jeszcze uda się wyciągnąć z tej mapki. Jest to modyfikacja wersji CDT która pozwoliła uzyskać z 107 fabryki 127 Km i ponad 300 Nm .

Jeśli jest ktoś chętny do popracowania nad nią proszę o podanie maila na pw

Jakby ktoś ją podrasował w racjonalny sposób byłbym wdzięczny i jeszcze jedna prośba o sprawdzenie dawki startowej paliwa czy nie jest za wysoka :)

MaReK - Pią Sie 24, 2012 23:32

Mnie zastanawia fakt, że na hamowni przed operacją tuningu miałeś 107KM :) Gdzie się podziało te 9KM :)
Gdyby nie to, może po tunie byłoby prawidłowe 136 od CDTi :) Podeślij mapkę, porównam ją z mapką od CDTi (oryginał). Może się okaże, że to to samo ;D

Plik możesz chyba załączyć do PW, a jeśli nie no to ślij na marek roverki pl

Pozdrawiam,

[ Dodano: Pią Sie 24, 2012 23:32 ]
Dostałem pliczek, przerzuciłem go przez WINOLS'a i z tego co ja się orientuję, to jest nieco niższy od CDTi, ale w niektórych miejscach, np. turbo, ma sporo wyższe wartości. Więc być może nie jest to przeklejany gotowiec z internetu tylko ktoś dłubał to i owo. Jak chcesz, mogę połączyć Twoje mapki z mapkami od CDTi i jak chcesz to możesz je sobie wgrać. Pewnie już nic więcej nie wyciągniesz z niego, ale zawsze możesz wprowadzić kody ZCS do auta informując ECU, że masz pakiet x-power 135KM :D

Potrzebujesz do tego, kodów ZCS z sumą, interefejsu PAsOFt i T4 ;)

chdn - Pon Sie 27, 2012 12:39

dla zainteresowanych tematem :)
mam swój soft przed przeróbką i po :) Proszę pisać, podeślę na maila

Pieta - Pon Sie 27, 2012 13:10

Ma ktoś sprawdzony wsad po modyfikacji do CDTI face lift?
MaReK - Pon Sie 27, 2012 14:25

Nie ma znaczenia czy face czy nie face lift ;) Ma znaczenie co masz w mapach. Dlatego lepiej wysłać swoją na przeróbkę i wrzucić. Każdy kto podsyła mi mapki są lekko przekraczające CDTi, albo są prawie takie same. U autora tego tematu lekko podciągnięte turbo, u innego ciut zwiększona mapa wtryskowa lub pedału gazu, która nie wiem specjalnie czy ma w ogóle jakieś znaczenie na zwiększenie mocy.

Sam się uczę i podpieram wiedzą kolegi, który w temacie siedzi dłużej, ale on się boi podjąć próby wzmocnienia map CR - nigdy tego nie robił w tych sterownikach i silnikach ;/

Pieta - Wto Sie 28, 2012 09:39

MaRek
Mapa pedału gazu z tego co postudiowałem służy tylko do zmiany charakterystki odpowiedzi silnika na naciśnięcie pedału
Możesz zmieniać rampę, czyli stopień reakcji na naciśniecie pedału
Zmniejszyć tzw. luz jałowy, czyli po jakim początkowym naciśnięciu pedału silnik ma reagować
Oraz możesz zmienić charakterystkę na bardziej nieliniową np. rampa mniejsza w dolnym zakresie obrotów i większa w górnym.
Wnioskuję że mapa ta nie ma wpływu na zwiekszenie mocy

Próbowałeś użyć pluginu damos w Winolsie? Podobno jest to wtyczka do poprawnego rozpoznawania i nazywania map oraz opisywania osi
U mnie we wsadach R75, które mam nie rozpoznaje konkretnych map, w innych popularnych markach tak.
Może damos nie obsługuje R75.
Z tego co poczytałem w różnych źródłach to podobno z CDTi poprzez remap za wiele się już nie wyciągnie.
W swoim aucie był bym zadowolony z 145-150KM Moment 330Nm

MaReK - Wto Sie 28, 2012 09:58

Rozumiem istotę tego, tak jak mapę powrotu pedału gazu, tylko że modyfikując wartości tej mapy w/g wskazań kolegi niewiele się zmieniło. No chyba, że zmiany odczułbym robiąc "płaskorzeźbę" albo kratery jak na marsie ;)

U mnie WINOLS jest z kalkami. Rozpoznaje poprawnie mapy i sterownik.
Osie są opisywane, ale nigdy nie dawałem im wiary bo czasami są jakieś dziwne krzaki.

Mam taki tutorial dla silników TDI i z niego czerpię wiedzę. Jest tam przykład jak ograniczać moment, dawkę paliwa, doładowanie itp. itd. tak żeby nie przesadzić. Nie mniej nie mogę tego połączyć z naszymi mapkami w sposób logiczny. Poza tym te wartości dość dokładnie trzeba przeliczyć.
Na pałę nie będę ryzykował ;/

Jeden z kolegów przysłał mi mapkę po modyfikacji przez kogoś z allegro.
Podobno moc jest odczuwalna, ale dowiedziałem się też, że to automat.
A z tego co wyczytałem i usłyszałem, automaty należy bardzo ostrożnie tunować
gdyż w prosty sposób można uszkodzić skrzynię biegów ;/

No i kolega ma CDT, a bez problemu skomunikował się MPPSem ;) - taka mała dygresja.

Pieta a skąd masz WinOLS'a?
Spytam się kolegi czy mogę udostępnić w kręgu naszym ową wersję ;)
Mam tylko problem, bo mojej wersji nie da się uruchomić na win7 tylko XP i to nie na VM.

Pieta - Wto Sie 28, 2012 10:26

WinOlsa mam z popularnego serwisu z pod znaku domowego gryzonia :) te same wersje widziałem na Elektroda
Mój niestety też nie chodzi pod Win7
Zainstalowałem natomiast najnowszą wersję 2,14 demo ze strony EVC i niby działa na Win7 64bit

MaReK - Wto Sie 28, 2012 11:24

Ale poprawnie rozpoznaje 2.14 mapy i opisuje z ECU DDE4.0?
Pieta - Wto Sie 28, 2012 11:46

MaReK napisał/a:
Ale poprawnie rozpoznaje 2.14 mapy i opisuje z ECU DDE4.0?


Wyszukuje potencjalne mapy, oczywiście cześć z nich to śmietnik, nie opisuje ich i osi
Nie rozpoznaje ECU
Jest to wersja demo, nie wnikałem jakie są ograniczenia. Funkscjonalnie program działa, nie widziałem krzaków.

MaReK - Wto Sie 28, 2012 11:47

A ile Ci potencjalnych map znajduje?
Pieta - Wto Sie 28, 2012 13:02

MaReK napisał/a:
A ile Ci potencjalnych map znajduje?

31

[ Dodano: Wto Sie 28, 2012 13:02 ]
Masz wersję z tzw. kalkami
Możesz podać adresy od których zaczynają się kluczowe mapy w CDTI
Typowe mapy łatwo zidentyfikować ale mam takie w, których były wprowadzone zmiany a nie mam pojęcia czego dotyczą.
Może sam plik, który służy do wyszukiwania map w 75 można zgrać?

MaReK - Wto Sie 28, 2012 14:11

A Twój wsad który testujesz ile ma KB pojemności?
U mnie znajduje 26 map potencjalnych i 32 (chyba) mapy z kontrolą trakcji.

Generalnie wszystko mogę potestować i popodawać ale muszę najpierw skończyć robotę u siebie, a potem zabrać komputer z firmy, który obsługuje mi te zabawki ;)

Pieta napisał/a:
który służy do wyszukiwania map w 75 można zgrać?

To pewnie jest plik dla sterownika DDE4.0 - wydaje mi się, że masz starą wersję tego WinOLS'a - tę z chomika, nie tę ze strony producenta. Jak poczekasz do wieczora, to wyślę Ci swoją... która też działa, ale nie jest z firmy kolegi.

Pieta - Wto Sie 28, 2012 14:24

Wszystkie co mam mają 512KB
MaReK - Wto Sie 28, 2012 14:30

No to generalnie okej. Ja mam takie i takie (48KB) z MPPS'a. On sobie zrzuca same tabele z mapami.
Jednak nie da się porównać wtedy dwóch plików (512) i (48) bo adresacja się kompletnie miesza.

PD - Czw Sie 30, 2012 16:40

a tym programem da sie cos pokombinowac z mapami?
ecm2001 6.3

MaReK - Czw Sie 30, 2012 17:10

No jak masz drivery dobre to może i tak. Ja się poddałem bo nic nie mogłem znaleźć, a sam program jakiś taki mało intuicyjny ;/
szpynior - Czw Sie 30, 2012 17:50

Niedługo dostarczę update mapki.
Po podniesieniu ciśnienia doładowania muszę dokonać jeszcze niezbędnej korekty.Auto ponownie wjedzie na rolki.

Ale co powiem to po podniesieniu ciśnienia do 1,3 bara jest odczuwalny kop i spalanie :)
No i przy takich modyfikacjach wyszło że hamulce przydałoby się wymienić :)

altar3 - Wto Gru 04, 2012 22:56

witam wszystkich serdecznie niejako że jestem tu nowy warto się przywitać ale nie moge znaleźć miejsca.
Pisze tutaj gdyż potrzebował bym mapy ori od CDTI bo chce wrzucić do swojego CDT, a nie chce się na razie bawić w mapach dlatego chce orginalne.
pozdrawiam wszystkich

MaReK - Sro Gru 05, 2012 00:08

altar3, nie wiem czy to ma jakiś sens. W/g opinii ludzi, którym wrzuciłem taki soft (na zasadzie przeklejania), bo nie ryzykowałbym wrzucania cudzego softu do innego sterownika, nie wiele się zmieniło, a może nawet i nic. Ostatnio skorzystałem z pomocy kolegi, który temat zgłębia nieco bardziej i przygotował mi mapkę, która dużo więcej daje niż CDTi. Ostatnio kolega apples był u mnie i po zabiegu widziałem łzy szczęścia w jego oczach ;D Póki co testowałem tę mapkę tylko na silnikach CDT, ale jak będzie więcej czasu, to wrzucę do siebie.

Jeszcze raz podkreślam, że wrzucenie mapki od CDTi do CDT nie zrobi z auta prawdziwego CDTi. To należy zmienić kodami ZCS, przy pomocy T4 i reflasha ECU, ew. specjalną płytą do T4, która kosztuje więcej niż więcej.

Oryginalny soft od CDTi powinienem gdzieś mieć, ale na pewno będzie na chiptuners.org.
Nie polecam jednak tej metody.

PS.
Ktoś wcześniej pytał o adresacje map ECU. Niestety nie mam tego, gdybym miał detale można zrobić xml'a odpowiedniego i śmiało skorzystać z ECUFlasha. Może gdzieś w sieci jest już taki plik, niestety mnie się nie udało znaleźć ;(

zedziczek - Sro Gru 05, 2012 18:09

troche moze nie na temat ale czy wie ktoś ile kosztuje przeprogramowanie v6 ?
sknerko - Czw Gru 06, 2012 08:26

do v6 nie ma programów podnoszących moc, jedynie mozesz sobie wgrac nowy program z najnowszego rocznika moc ta sama ale dynamika lepsza. Ja wgrywałem u PHJOWI w Nowym Mieście nad Wartą

[ Dodano: Czw Gru 06, 2012 08:26 ]
Koszt standardowego podłączenia pod kompa T4

rafalmis1 - Czw Gru 06, 2012 17:23

Czyli nie można samochodu oddać do jakiegoś zakładu który tuningu samochody?
zedziczek - Czw Gru 06, 2012 17:46

sknerko napisał/a:
do v6 nie ma programów podnoszących moc, jedynie mozesz sobie wgrac nowy program z najnowszego rocznika moc ta sama ale dynamika lepsza.


Można przeprogramować ale trzeba indywidualnie na hamowni

sknerko - Pią Gru 07, 2012 13:45

samym programem nasze V6 mało co wyciśniesz. Można dać do firmy tuningującej auta ale o ile się orientuję to oni najpierw mechanicznie ogarną (ostrzejsze wałki rozrzadu itp.) a potem to wystroja i raczej jakichś mega przyrostów bym sie nie spodziewał. To jest wolnossąca "fałka" a nie turbo potwór :mrgreen:
rafalmis1 - Pią Gru 07, 2012 16:49

A to prawda, że na rynek azjatycki nasze v6 były wypuszcza o mocy 230km?? Czy tylko mi się przyszło, zecro gdzieś słyszałem??
zedziczek - Pią Gru 07, 2012 23:14

sknerko napisał/a:
samym programem nasze V6 mało co wyciśniesz. Można dać do firmy tuningującej auta ale o ile się orientuję to oni najpierw mechanicznie ogarną (ostrzejsze wałki rozrzadu itp.) a potem to wystroja i raczej jakichś mega przyrostów bym sie nie spodziewał. To jest wolnossąca "fałka" a nie turbo potwór :mrgreen:


dużo nie ale ponad 200 z tłumnikiem i filtrem powietrza bez rozbierania silnika,

co do mocniejszej wersji z tego co wiem była to MG ZT 220, jednostka ta miała zamontowane supercharge firmy Sprintex i była przeznaczona na rynek australijski, niestety duże kłopoty z żywotnością tej jednostki w takim zestawieniu, sprawiły iż zaniechano produkcji tego modelu a firmy tuningowe przestały sprowadzać ten układ do przeróbki wersji 190 na 220

sknerko - Sob Gru 08, 2012 17:17

zedziczek napisał/a:
dużo nie ale ponad 200 z tłumnikiem i filtrem powietrza bez rozbierania silnika,
bzdury gadasz poczytaj o walce Markzo o każdy konik mocy. One mimo że mają nazwę 190 to mocy mają sto osiemdziesiąt kilka koni a ponad 200 żeby osiągnąć to musisz go dmuchnąć kompresorem jak robił Sprintex i jak sam piszesz z tego było pożytku niewiele.
zedziczek - Sob Gru 08, 2012 17:52

sknerko napisał/a:
zedziczek napisał/a:
dużo nie ale ponad 200 z tłumnikiem i filtrem powietrza bez rozbierania silnika,
bzdury gadasz poczytaj o walce Markzo o każdy konik mocy. One mimo że mają nazwę 190 to mocy mają sto osiemdziesiąt kilka koni a ponad 200 żeby osiągnąć to musisz go dmuchnąć kompresorem jak robił Sprintex i jak sam piszesz z tego było pożytku niewiele.


http://www.superchips.co....79&variant=1081

http://i18.photobucket.co...ts/IMG_0001.jpg

przykładów jest sporo ale większość w języku angielskim na forach można poczytać, dodatkowo po wymianie układu wydechowego i filtra powietrza wychodzi powyżej 200bhp ja swojego nie robilem bo 200 funtow za 12 koni to troche sporo, jedynie układ wydechowy od kata zmienilem bo orginalny musiałem zmienic i tak a cena podobna tyle że z nierdzewki ma dożywotnią gwarancje, filter także zmieniłem bo wychodzi taniej ponieważ jest wielokrotnego użytku, zdecydowałem sie na filter podobny do orginalnego więc dużo nie zmieni, stożkowy jest wydajniejszy ale bym musiał zgłosic do ubezpieczenia co zwiększa opłate

MaReK - Sob Gru 08, 2012 20:39

Dla v6 modyfikacja silnika również jest. Mam nawet kilka plików, ale nie mam żadnych kalek dla ECU i nie mogę jej podejrzeć :D
zedziczek - Nie Gru 09, 2012 00:50

W kilku serwisach tuningowych pytałem o przeprogramowanie, odpowiedź zawsze taka sama aby mieć gwarancje maksymalnego wzrostu mocy przez modifikacje softu trzeba podstawić auto na hamownie szczególnie jeśli już ktoś wcześniej dokonał modyfikacji jak układ wydechowy i filtr powietrza lub zakup nowych visow czy naprawa starych, nawet wiek katalizatora ma wpływ a raczej jego stan, dlatego trzeba raczej to robić pod każdy samochód z osobna. Z kolei kilka serwisów które to robią zdalnie tzn: przyjeżdża koleś kopiuje mapę, wysyła na serwer do firmy gdzie dopasowują mape do modelu i jego softu, mapa jest odsyłana a ten sam koleś kopiuje ją do komputera w samochodzie, tekie firmy nie chciały podjąć się zmiany softu w kv6 a raczej mówili że nie są wstanie zrobić tego z tym ecu.
HarryVip - Nie Gru 09, 2012 12:50

No niby remapują te nasze V6 2.5.
Kod:

ECU Remapping Model Search
Rover MG ZT 2.5 V6 190 ECU Remapping Car Chip Tuning
Rover MG ZT 2.5 V6 190 Chip Tuning And Remapping

ROVER Tuning

Please feel free to Contact Us...

If you wish to increase your Rover MG ZT 2.5 V6 190 engines performance, power and efficiency.

To find out more Rover MG ZT 2.5 V6 190 chip tuning information.

If your ROVER vehicle is not shown.
Rover MG ZT 2.5 V6 190 Chip Tuning And Remapping Facts

Model : Rover MG ZT 2.5 V6 190

Series : MG

Manufacturer : ROVER

Rover MG ZT 2.5 V6 190 Original HP : 190 HP

ProTune HP : 207 HP

Increase in HP : 17 HP

Percentage Increase in HP : 9 %

Rover MG ZT 2.5 V6 190 Original NM : 210 NM

ProTune NM : 235 NM

Increase in NM Torque : 25 NM

Percentage Increase in NM Torque : 12 %

Rover MG ZT 2.5 V6 190 Tuning Cost : From £ 245 RRP

Ale ile w tym prawdy...?

==>tutaj adres źródła<==

sknerko - Pon Gru 10, 2012 14:01

zedziczek nie chce mi się z tobą kłócić, na wyspach pewnie chipują tylko, że na naszym forum sprawdzono już wiele patentów z UK i większość to niestety ściema. Markzo zmieniał i wydech i dolot i wiele nie ugrał, wszystko mierzył na hamowni a ty mi tu wykresy ładujesz które sam mogę sfabrykować w 15 min. Jak będziesz miał jakieś pewne rzeczy z wykresami przed i po to OK ale obiecanek mocy z V6 jest pełno u nas na Allegro i jakoś mało tych potworów jeździ po naszym asfalcie.
http://allegro.pl/chip-tu...2815402067.html
http://allegro.pl/chip-tu...2815402292.html
http://allegro.pl/chip-tu...2851906424.html
Zapewne wrócą ci kasę jak obiecanych koni nie będzie albo zachipuj swojego tylko go najpierw pomierz na hamowni i trzaśnij nam tu wykresami bo dupochamownia mi mówi, że mój ma grubo ponad 200KM :mrgreen:

zedziczek - Pon Gru 10, 2012 17:32

sknerko napisał/a:
zedziczek nie chce mi się z tobą kłócić, na wyspach pewnie chipują tylko, że na naszym forum sprawdzono już wiele patentów z UK i większość to niestety ściema. Markzo zmieniał i wydech i dolot i wiele nie ugrał, wszystko mierzył na hamowni a ty mi tu wykresy ładujesz które sam mogę sfabrykować w 15 min. Jak będziesz miał jakieś pewne rzeczy z wykresami przed i po to OK ale obiecanek mocy z V6 jest pełno u nas na Allegro i jakoś mało tych potworów jeździ po naszym asfalcie.
http://allegro.pl/chip-tu...2815402067.html
http://allegro.pl/chip-tu...2815402292.html
http://allegro.pl/chip-tu...2851906424.html
Zapewne wrócą ci kasę jak obiecanych koni nie będzie albo zachipuj swojego tylko go najpierw pomierz na hamowni i trzaśnij nam tu wykresami bo dupochamownia mi mówi, że mój ma grubo ponad 200KM :mrgreen:


Widze że masz problem z tłumaczeniem lub czytaniem ze zrozumieniem, Superchip to nie urządzenie a nazwa firmy, jakbyś przeczytał to co napisałem ze zrozumieniem nawet nie musiałbyś spamować linkami z allegro

Co do wykresu to można mu wierzyć lub nie tak samo jak tobie gdyż wykres przekleiłem z innego forum a nie ze strony firmy. Co do gwarancji to niektórym z tych firm nie opłacałoby się tracić reputacji wklejając bzdury na stronach klubowych danego modelu, niemniej jednak wykres pochodził od innego członka klubu, a szukając można znaleść więcej takich informacji. Ekspertem nie jestem poprostu mówie jakie inni mieli doświadczenia podobnie jak ty, z tą małą różnica że ja nie zarzucam tobie pisania bzdur.

Markzo - Pon Gru 10, 2012 18:48

Robiłem wg porad z angielskich for ;) rezultat? spadek mocy na 173KM i 217Nm ;) dopiero po poradach chlopaków z PL udało się ugrać 180KM i chyba 227Nm. Na prawdziwej hamowni ;) mam na to stos wykresów, auto hamowałem 16-17razy. Chcesz to wierz w te ichnie prawidła, ja odpuściłem. Po założeniu wydechu janspeeda, którym się tak podniecają, moc wzrosła o 1KM (mam wykres, choc auto nie moje) więc na prawde, nie ma się co podniecać. Zrobić w Polsce dobry policzony wydech, dolot i wtedy próbować remapa, ale o ile urosnie... ciężko stwerdzić, a są to koszta około 5-6tyś pln.
sknerko - Pon Gru 10, 2012 20:00

zedziczek to ty masz przed oczami angielskie fora i nikomu nie wierzysz poza nimi i nie dociera do ciebie że V6 jeżeli się da zachipować to przyrost mocy jest minimalny, wierzysz w wykresy które bodajże Remigiusz weryfikował, że mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Zrozum wreszcie, że z tak wysilonego silnika wolnossącego jak nasz już niewiele idzie wycisnąć a wycięcie katalizatora czy rozluźnienie wydechu w silniku bez turbiny daje skutek odwrotny niż ci się wydaje, i można sie tego dowiedzieć bez trudu tylko trzeba trochę poczytać ze zrozumieniem i nie tylko forum rovera. Podobne eksperymenty przeprowadzał mój szwagier w audi z V6 i nic poza wzrostem zużycia paliwa z tego nie wynikło, Markzo też nakombinował i jak napisał tyle zysku co w pysku więc jeżeli masz taka firmę co ci chip założy i trzaśniesz nam tu fotkę wydruku z kompa przed i po to wszystkie V6 z forum tam polecą jeżeli chip będzie w rozsądnych pieniądzach. Wiesz mam V6 już ponad 3 lata i nie jedno już próbowałem się dowiedzieć co by dało się zrobić żeby za rozsądny pieniądz trochę koni ugrać i nawet renomowane firmy tuningowe mówią zgodnie "rozebrać silnik i zmodyfikować, softem nie ma co dłubać bo zysk niewielki i nie warty pieniędzy które by trzeba wydać". Podzwoń sobie po firmach tuningowych u nas i popytaj a potem wal do mnie z tekstami, że cie nie rozumiem bo ja tam jednak trochę mechanikę ogarniam. No chyba, że sądzisz, że nasi mechanicy to dupy wołowe które już nic nie umieją i tylko angole umieją auta szykować. Ewentualnie położysz 2000-3000pln za 8-10KM których w żaden sposób nie odczujesz w aucie i to jest to o co tobie chodzi.
zedziczek - Pon Gru 10, 2012 20:35

Nigdy nie pisałem o podłączaniu chipa to po pierwsze wręcz przeciwnie , po drugie wykres jest od kolesia który odradzał remapowania bo cena jaką trzeba ponieść jest za wysoka i dlatego nie warto, no i po któreś nie oceniałem kogo kolwiek ani jego umiejętności.
sknerko - Pon Gru 10, 2012 22:12

Chipowanie auta to jest właśnie remaping, wkładasz chip z nowa mapą do kompa i tyle lub wgrywasz nowe mapy do oryginalnego chipa. Jeżeli koles odradza remapowanie to napisz mi jak on chce chipować auto bo chyba nie bardzo wie o czym pisze. Podłączane z zewnątrz chipy podałem bo takie wpadły mi na allegro pierwsze z brzegu by pokazać że firmy obiecują gruszki na wierzbie a jak przychodzi co do czego to kasy ci nie zwrócą, więc proszę cie zanim następny raz uprzesz się że coś można bo gdzieś to wyczytałeś to spróbuj chociaż te informacje jakoś zweryfikować bo w necie bzdur nie brakuje.