Zobacz temat - [R420] Kody błędów 28 29, a gaśnięcie silnika przy ruszaniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Kody błędów 28 29, a gaśnięcie silnika przy ruszaniu

procl - Nie Wrz 02, 2012 22:10
Temat postu: [R420] Kody błędów 28 29, a gaśnięcie silnika przy ruszaniu
Powitać!
Ostatnio zauważyłem niepokojące objawy w swoim Roverze - do niedawna na jedynce lub wstecznym przy puszczaniu pedału sprzęgła auto płynnie ruszało. Teraz muszę wciskać od razu gaz, bo inaczej silnik gaśnie, a do tego mam wrażenie, że na niskich obrotach słabo reaguje na dodawanie gazu.
"Wybłyskałem" sobie kody błędów 28 i 29, czyli coś z przepływomierzem powietrza (nie mogłem znaleźć na forum tematów związanych z tymi błędami). Tak na szybko (przed zapadnięciem zmroku) obejrzałem kable, wymontowałem przepływomierz i go trochę przeczyściłem (nie ma różnicy w pracy silnika przy podpiętym przepływomierzu i bez), ale tutaj wszystko wygląda na pierwszy rzut oka w porządku.
I tu pojawia się pytanie: gdzie dalej szukać przyczyny tych błędów, czy to może być powiązane z objawami, które opisałem na początku?

bizon - Pon Wrz 03, 2012 11:41

moze jedno z drugim nie ma nic wspolnego, moze problem z paliwem np filtr
procl - Pon Wrz 03, 2012 21:36

Filtr paliwa wymieniłem na początku roku, więc chyba to nie to. Paliwo tankuję zawsze w tych samych miejscach i nigdy nie było problemów (ani w Roverze, ani w drugim aucie).

Na razie toczę się powoli, bardziej mnie zastanawiają te błędy. Miał już ktoś do czynienia z błędami 28 i 29?

luki_pj - Pon Wrz 03, 2012 22:30

Ja od kiedy kupiłem samochód mam błędy 27 i 29 co wskazuje za pewnie na uszkodzoną przepływkę. Jako ze piszą na forum że w moim przypadku nie ma co wymieniać bo i tak różnicy nie zobaczę, to tego nie robię i nie ruszam :)
Sprawdź tak w imię zasad czy masz czysty filtr powietrza, choć pewnie przyczyny gaśnięcie należy szukać gdzie indziej. Bo rozumiem że jak się rozpędzisz to jakoś jedzie czy raczej zamula?
Zbadaj w jakim stanie sprzęgło masz.

procl - Pią Wrz 07, 2012 00:26

luki_pj napisał/a:
Ja od kiedy kupiłem samochód mam błędy 27 i 29 co wskazuje za pewnie na uszkodzoną przepływkę. Jako ze piszą na forum że w moim przypadku nie ma co wymieniać bo i tak różnicy nie zobaczę, to tego nie robię i nie ruszam :)

Właśnie też wyczytałem, że nie ma różnicy w jeździe z przepływką i bez, ale czy to nie ma wpływu na np. spalanie albo coś innego?

luki_pj napisał/a:
Sprawdź tak w imię zasad czy masz czysty filtr powietrza, choć pewnie przyczyny gaśnięcie należy szukać gdzie indziej. Bo rozumiem że jak się rozpędzisz to jakoś jedzie czy raczej zamula?

Filtr powietrza wymieniałem niedawno, a jak już ruszę z miejsca to auto normalnie się toczy.

luki_pj napisał/a:
Zbadaj w jakim stanie sprzęgło masz.

A można zbadać sprzęgło w jakiś sposób niewymagający dobierania się do niego? :wink:

Bialy1990 - Pią Wrz 07, 2012 10:09

Witam kolegów a ja mam taka sytuacje ze jade gaz do oporu i powyzej 2tys obrotów szarpie i tez mam blendy 28 29
kychu5 - Pią Wrz 07, 2012 22:04

Witam.
Radził bym sprawdzić bezpieczniki które znajdują się w komorze silnika a jak nie to te które znajdują się w kabinie.Miałem styczność z podobnym problemem i okazało się że był walnięty bezpiecznik od silnika i komputer świrował :)
Pozdrawiam
Kolego Bialy1990 sprawdź filtr paliwa ,gruchę a jak nie to przedmuchaj kompresorem przewód paliwowy ten co leci z baku bo może być zatkany.

Bialy1990 - Nie Wrz 09, 2012 10:33

Witam no i przedmuuchałem ten przewód i filtr nowy i nic niepomogło
luki_pj - Nie Wrz 09, 2012 20:34

procl napisał/a:

A można zbadać sprzęgło w jakiś sposób niewymagający dobierania się do niego? :wink:

odpalasz samochód, wrzucasz najwyższy bieg i ruszasz jak zawsze... jak Ci się uda ruszyć to znaczy że sprzęgło, jeżeli silnik zgaśnie to dobrze.

procl - Sro Wrz 19, 2012 01:27

luki_pj napisał/a:

odpalasz samochód, wrzucasz najwyższy bieg i ruszasz jak zawsze... jak Ci się uda ruszyć to znaczy że sprzęgło, jeżeli silnik zgaśnie to dobrze.


Na piątce przy baaardzo powolnym puszczaniu pedału auto rusza do przodu z początku, ale przy końcówce sprzęgła gaśnie. Czy to już czas zacząć się martwić o sprzęgło?

W ogóle dziwna sprawa - efekt gaśnięcia przy ruszaniu zanikł ostatnio, chociaż dalej wydaje mi się, że auto słabiej reaguje na gaz niż wcześniej. Jedyne co zrobiłem to wymieniłem olej w silniku, dolałem płynu chłodniczego (bo się coś pustawo zrobiło w zbiorniczku wyrównawczym), a także kolejny raz wypiąłem przepływkę i ją przedmuchałem.

Pimpa - Czw Wrz 20, 2012 11:51

Serwus wszystkim;)

Proponuję sprawdzić wtyczkę z przewodami która idzie do pompy paliwa, miałem identyczne objawy ;) Problem pojawił się gdy wybrałem się na wakacje w Góry Bystrzyckie, a tam drogi na podjazdach gorsze jak na Ukrainie, tak mi wytrzęsło auto że się wtyczka poluzowała na pompie właśnie;) Więc i przy ruszaniu gasł, i szarpał w trakcie jazdy właśnie w okolicach 2 tys obrotów. Mam nadzieję, że problem u Ciebie znajdzie takie właśnie rozwiązanie.

Pozdrawiam