Zobacz temat - [MG ZR] Kupie pilnie. Jakie macie Opinie ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [MG ZR] Kupie pilnie. Jakie macie Opinie ?

SiwyMGZR - Czw Wrz 13, 2012 14:04
Temat postu: [MG ZR] Kupie pilnie. Jakie macie Opinie ?
Pilnie poszukuje MG ZR z minimum 2004r. w wersji po lifcie, 103KM, 1.4 benzynka. Stan jak najlepszy, bezwypadkowy, bez korozji z minimalnym przebiegiem. Stan najlepiej idealny :P . Wchodzi możliwość kupna z Niemiec. Cena kupna w PL do 13 tysięcy złotych, a W Niemczech najlepiej Max 2.5 Tysiąca Euro. Są to ceny +/-. W załącznikach zamieszczam kilka ofert jakie znalazłem dotychczas na internecie. Proszę o opinie na ich temat i jak najszybszą odpowiedz najlepiej Tu na Forum, albo na maila: kamil-d-atlasik@wp.pl.

Linki do aut:

1. http://otomoto.pl/mg-zr-9...-C25804806.html auto znajduje się w PL. Proszę o opinię.

2. http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT

Auto znajduje się w Niemczech. Proszę o opinię.

3. http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT

Autko także z Niemiec. Proszę o opinię.

4. http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT

I ostatnie autko jakie zdołałem znalezć, również z Niemiec.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam - Nowy fan Roverków/MG :)

leszczu - Pią Wrz 14, 2012 11:38

SiwyMGZR napisał/a:
Stan jak najlepszy, bezwypadkowy, bez korozji z minimalnym przebiegiem. Stan najlepiej idealny

Za takie wymagania musisz wydać w okolicach 16 tyś, a w Niemczech to i więcej.

http://otomoto.pl/mg-zr-9...-C25804806.html
Coś za tani, nawet do opłat. Czyżby byłby jakiś haczyk ?? Tak ogólnie to na fotkach źle nie wygląda. No i brakuje jednej zaślepki w przednim zderzaku która kosztuje w okolicach 200-300 zł.
http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT
Jedyna mankamet to przednie szybki na korbkę. :/
http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT
Przedni zderzak, jakby ma inny odcień. Brak znaczków na tylnych słupkach
http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT
ten wygląda ładnie. Ma fajną rzadko spotykaną tapicerkę.

bociannielot - Pią Wrz 14, 2012 11:54

leszczu, dobrze prawisz co do ceny, a i tak mając podobną kasę jest trudno znaleźć ideał :ok: ;)
tomura83 - Pią Wrz 14, 2012 18:53

leszczu napisał/a:
http://otomoto.pl/mg-zr-9...-C25804806.html
Coś za tani, nawet do opłat. Czyżby byłby jakiś haczyk ?? Tak ogólnie to na fotkach źle nie wygląda. No i brakuje jednej zaślepki w przednim zderzaku która kosztuje w okolicach 200-300 zł.


zgadzam sie z przedmówcą, dodam jeszcze, że ma wgniotkę na boku za kierowcą.... Moim zdaniem (patrząc na kierownicę) przebieg jest zmniejszony....

leszczu napisał/a:
http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT
Jedyna mankamet to przednie szybki na korbkę. :/


Dokładnie :) przeciwmgielnych przód też nie ma, spojlerków na progach brak (inne egzemplarze mają, niech sie wypowiedzą inni czy powinien mieć) ale za to pięcio drzwiowy.... Bardzo czysty, zadbany, z tego zestawienia jak dla mnie najładniejszy.Porównaj zużycie kierownicy z tym w PL a przebieg maja podobny....

leszczu napisał/a:
http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT
Przedni zderzak, jakby ma inny odcień. Brak znaczków na tylnych słupkach


szyby korby

leszczu napisał/a:
http://suchen.mobile.de/a...Features=EXPORT
ten wygląda ładnie. Ma fajną rzadko spotykaną tapicerkę.


brak alu... Ładny egzemplarz ;)

tyle z fotek :P wiecej nic nie widzę
pozdrawiam

brkzzz - Sob Wrz 15, 2012 15:07

Za 13k zł w takim stanie jakiego wymagasz to szukaj raczej MG ZR przed liftem. Dostępność części blacharskich będzie większa, a w środku nie będzie morza plastiku. Poszukaj w dziale GIEŁDA, ktoś z Krakowa miał do sprzedania ZR.
SiwyMGZR - Sob Wrz 15, 2012 15:24

Dzięki za opinie :) Te szyby na korbki faktycznie wada. Nie widzi mi sie kupować auto za 12 tys i ręcznie odsuwać szyby, wolałbym jednak jakiś komfort :P . Na razie jestem za opcją nr 4 ale do kupna auta jeszcze min miesiąc bo dopiero wtedy uzbieram pieniądze. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś miał możliwość obejrzenia tego auto (opcja nr 4), może ktoś w niedługim czasie bd przejazdem to by obejrzał. Byłbym naprawdę wdzięczny :) .
A i jeszcze jedno pytanie może gdzieś była ale jestem nowy i tu jest naprawdę bardzo dużo informacji. Czy jest jakaś zasadnicza różnica między Roverem 25 po lifcie a MG ZR ? Oprócz bardziej sportowego wyglądu ?

Z góry oczywiście dziękuje za info :)

Pozdrawiam.

leszczu - Sob Wrz 15, 2012 16:33

SiwyMGZR napisał/a:
Czy jest jakaś zasadnicza różnica między Roverem 25 po lifcie a MG ZR ? Oprócz bardziej sportowego wyglądu ?

Różnice mechaniczne to inne zawieszenie, bardziej twardsze, a nadwoziowo, to tylko bodykitem.

SiwyMGZR - Nie Wrz 16, 2012 00:59

Przeszukałem Cała GIEŁDĘ i znalazłem kilka ofert w większości Rovera 25, gdyż o MG ZR w wersji 103 koni i benzynie to ciężko (niestety są to też stare oferty, nie wiem czy aktualne)
1. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80438 (Rover 25 po lifcie)
2. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=57638 (Rover 25 przed liftem)
3. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53576 (MG ZR)
4. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=74195 (MG ZR - przed liftem)
5. http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=34640 (najbardziej zastanawia mnie czy oferta dalej aktualna - cena wysoka ale wiadomo, troszkę czasu minęło. Znacie może użytkownika ?)
6. http://tablica.pl/oferta/mg-zr-2005-ID1jdr9.html - inna stronka na która przypadkowo natrafiłem.

są jeszcze ze 4 inne oferty ale troszkę starawe i bez zdjęć to nie wrzucałem.

Wiem, że troszkę dużo ale bardzo ciężko dzisiaj znaleźć zadbane Mg bądź Rover 25 (też biorę pod uwagę ale jestem zakochany w MG :P ) więc chciałbym prosić o waszą ocenę :)

Z góry dziękuje za opinie :)

Vigoslaw - Nie Wrz 16, 2012 08:19

SiwyMGZR napisał/a:

6. http://tablica.pl/oferta/mg-zr-2005-ID1jdr9.html - inna stronka na która przypadkowo natrafiłem.


Tego sobie odpuść, był już opisywany... ogólnie to strasznie kombinowany :sad: chociaż na zdjęciach ładny :twisted:

Pozdrawiam,

V.

leszczu - Nie Wrz 16, 2012 11:07

SiwyMGZR, wątpię aby któraś z ofert które podałeś była jeszcze aktualna.

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=81560
A 1.8VVC nie chcesz ??

SiwyMGZR - Nie Wrz 16, 2012 11:54

leszczu a jakie spalanie ma takie cacko ? Gaz zżera dużo kucyków czy jest w miare nieźle ? Znalazłem jeszcze oferte od użytkownika
bibers: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75518
i na allegro odnalazłem: http://otomoto.pl/mg-zr-C25899643.html oraz:
http://motoryzacja.nf.pl/mg-zr-C23106724.html
Co sądzisz ?
a tak btw to jak oceniasz silnik 1.4 84 koni w Roverku 25 ? Daje rade ?

rafalmis1 - Nie Wrz 16, 2012 11:58

SiwyMGZR napisał/a:
Gaz zżera dużo kucyków czy jest w miare nieźle ?

w miarę??, na gazie nawet nie odczujesz różnicy, no może tak "tyci tyci " :mrgreen:

brkzzz - Nie Wrz 16, 2012 12:04

SiwyMGZR, dobrze wyregulowany gaz przy VVC to bardzo mały spadek mocy. Poczytaj ten temat http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=76474 masz tu wykresy z hamowni VVC na gazie i benzynie.
SiwyMGZR - Nie Wrz 16, 2012 12:07

Trzeba przyznac, że tak czy siak moc imponująca :D ale mam złe wspomnienia z instalacją gazową i dlatego jestem troszke nie ufny ale też nie jestem wybredny.
Pawkaz - Nie Wrz 16, 2012 17:11

Kilka dni temu kolega Maniaq wystawil swojego ZRka na sprzedaz, ale to dieselek.Mimo wszystko, moze Cie on zainteresuje
SiwyMGZR - Pon Wrz 17, 2012 10:51

Dieselek odpada gdyż nie mam opcji garażowania na czas obecny i na pewno nie byłby on garażowany przez cały ten rok i być może następny więc dieselek by się troszkę nie sprawdził :( ale coraz bardziej przekonują mnie MG ZR z przed liftingu. Może macie jakieś oferty ? a jak to jest z tą uszczelką pod głowica ? kupując ayto jak sprawdzić czy jest ona sprawna ?
bociannielot - Pon Wrz 17, 2012 11:16

SiwyMGZR, co brak garażu ma do diesla? jak wsio ok pod maską to nawet w zimie będzie odpalał ;) no ale to Twój wybór :)
brkzzz - Pon Wrz 17, 2012 12:05

SiwyMGZR, ile robisz kkm rocznie?
SiwyMGZR - Pon Wrz 17, 2012 23:31

około 10k brkzzz
brkzzz - Wto Wrz 18, 2012 02:20

No i to już jest argument przeciw dieslowi... Szukaj benzynki, tylko nie 1.4, bo to trochę bieda żeby wersja sportowa miała ten sam silnik, co zwykły 200/25 ;)
bociannielot - Wto Wrz 18, 2012 10:15

brkzzz napisał/a:
Szukaj benzynki, tylko nie 1.4,
Czemu nie 1.4? Do jazdy po mieście spoko styka a technicznie rzecz biorąc najmniej narażony na HGF model k-serii.
brkzzz - Wto Wrz 18, 2012 11:20

Bo co drugi 200/25 ma taki silnik, a MG ZR to jednak wersja sportowa. Wypadałoby żeby była mocniejsza, skoro już jest uzbrojona w te wszystkie dodatki dodające sportowego image'u. Nic nie mam do samego silnika 1.4, sam mam taki :]
Krzysi3k - Wto Wrz 18, 2012 11:31

Cytat:
około 10k brkzzz

brkzzz napisał/a:
No i to już jest argument przeciw dieslowi...

Może jest to argument w przypadku kupna nowego samochodu, ale powiedz mi czy ceny MG w dieslu tak mocno przewyższają ceny MG w benzynie? A zawsze to mniejsze spalanie prawie o połowę, w przy 10k km rocznie gazu już tak bardzo pchać się nie opłaca.

brkzzz - Wto Wrz 18, 2012 11:47

Krzysi3k napisał/a:
ceny MG w dieslu tak mocno przewyższają ceny MG w benzynie?

W przypadku 200 i 25 są wyższe o ok.500-1000zł. Nie jest to dużo, ale niezależnie od marki, wszyscy znajomi którzy kupili diesla i dużo nie jeżdzą, zgodnie twierdzą, że koszty napraw są na tyle duże, że na drugi raz wzięli by benzynę. Stąd też moje przekonanie o większych kosztach utrzymania diesla, zwracających się tylko przy większych przebiegach rocznych.

SiwyMGZR - Wto Wrz 18, 2012 11:51

Poszukiwania wciąż trwają ale na razie bez owocnie. Jak coś znajdę to bd wrzucał :)
bociannielot - Wto Wrz 18, 2012 12:02

brkzzz napisał/a:
Nie jest to dużo, ale niezależnie od marki, wszyscy znajomi którzy kupili diesla i dużo nie jeżdzą, zgodnie twierdzą, że koszty napraw są na tyle duże, że na drugi raz wzięli by benzynę.

no popatrz, a ja kupiłem iDT wpakowałem w naprawy kilka tysięcy ale potem kupiłem drugiego R i tez iDT :rotfl: . Akurat w R diesel moim zdaniem bardziej się opłaca, tak samo jak np w większości przypadków Alfy ;] .
brkzzz napisał/a:
Bo co drugi 200/25 ma taki silnik, a MG ZR to jednak wersja sportowa. Wypadałoby żeby była mocniejsza, skoro już jest uzbrojona w te wszystkie dodatki dodające sportowego image'u. Nic nie mam do samego silnika 1.4, sam mam taki

Kolega zapewne szuka dobrego auta a znalezienie dobrego egzemplarza np 1.8vvc graniczy z cudem ;] taki mam mu polecać żeby się chłopak nawku*%# i psioczył potem na markę ;] Co ma usportowienie do tego wszystkiego? Obecnie do bmw też możesz dokupić m-pakiet bez mocniejszego silnika, do citroena kupić wersję vts, do volvo r-design... wymieniać dalej ? Z benzynowych w MG najtrwalszy będzie 1.4 benzyniak i to jest święta prawda :D .

Bumelant - Wto Wrz 18, 2012 12:17

Masz w Krakowie fajne - dograne vvc prawdopodobnie nie sprzedal sie jeszcze - serwisowane u P. Midowicza:

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80898

Nawet bym sobie nie zawracal glowy 1.4.... 1.8 albo diesel szukaj.

Moj sie juz sprzedal :mrgreen:

bociannielot - Wto Wrz 18, 2012 12:49

Bumelant, to teraz nam przypomnij co zrobiłeś ze swoim vvc, czyli czemu swap-owałeś go na nową jednostkę ;) .
Krzysi3k - Wto Wrz 18, 2012 13:31

brkzzz napisał/a:
W przypadku 200 i 25 są wyższe o ok.500-1000zł. Nie jest to dużo, ale niezależnie od marki, wszyscy znajomi którzy kupili diesla i dużo nie jeżdzą, zgodnie twierdzą, że koszty napraw są na tyle duże, że na drugi raz wzięli by benzynę. Stąd też moje przekonanie o większych kosztach utrzymania diesla, zwracających się tylko przy większych przebiegach rocznych.

Widzisz, tyle że L-seria jest na tyle prosta, że tam nie ma się co psuć. Walną mu wtryski? 300 zł i ma inne. Walnie mu turbina? W tysiaku z robocizną się zmieści.
A skrzynia jest np. o wiele trwalsza niż w benzynach, sam silnik jest wręcz idiotoodporny.
Więc wybacz, ale ja nie widzę większych kosztów eksploatacji diesla.

leszczu - Wto Wrz 18, 2012 14:56

SiwyMGZR napisał/a:
leszczu a jakie spalanie ma takie cacko ?

http://www.roverki.pl/mg-...techniczne.html
SiwyMGZR napisał/a:
a tak btw to jak oceniasz silnik 1.4 84 koni w Roverku 25 ? Daje rade ?

Jakoś się tam odpycha, ale ja bym szukał jednak wersji 103KM.

http://otomoto.pl/mg-zr-C25899643.html
Nie wiem czy to ten sam, ale kiedyś był taki Zr własnie z takimi pomalowanymi wstawkami w wewnątrz i ogólnie nawet ktoś go oglądał i nie był za bardzo zadbany. Ale oczywiście nie musi być to ten sam.
http://motoryzacja.nf.pl/mg-zr-C23106724.html
Ten źle nie wygląda.

Bumelant - Wto Wrz 18, 2012 16:32

bociannielot napisał/a:
Bumelant, to teraz nam przypomnij co zrobiłeś ze swoim vvc, czyli czemu swap-owałeś go na nową jednostkę ;) .


Bo urwał się trzonek zaworu i narobił niezłe pierdut :) oraz chciałem sobie zrobić inny silnik, który miałbyć doładowany docelowo a do tego mi zmienne fazy nie były potrzebne wręcz pierwszą rzeczą jaką mi spece doradzali to to wywalić :) - takie samo pierdut możesz mieć w 1.4 - przyczyna nieznana - zmęczenie materiału. Było conajmniej kilka k serii w pl o których wiem, które tak samo skończyło.

Kupując vvc - masz porządny hamulec 282 przód tył 260, bardziej bezpośredni układ kierowniczy, lepsze zawieszenie, lepszy kolektor wydechowy, lepsza przepustnice, wytrzymalsza skrzynie pg-1, wszystko lepsze generalnie niz w 1.4....

U mnie już było za dużo zniszczeń i nie opłacało się rzeżbić tego motoru a to co w tym okresie było dostępne do swapa - to pożal się Boże.... To już wolałem 3 lata młodszy motor teoretycznie słabszy, który w sumie dzielnie do końca się spisywał i ma się nadal dobrze. Teraz jest trochę inna sytuacja - te silniki się jednak pojawiają - trochę anglików nawieźli.

Przedzwoń do kolegi Marcina - to fajne auto i właściciela również poznałem. To auto nigdy nie było piłowane - robił go Pan Paweł - jest również dodatkowo do niego prawdodpobnie mój stary mechanizm vvc + nowa głowica.

Zamiast kupować niepewnego szrota to pomyśl czy nie lepiej wziąść od forumowicza :) A tak wogóle to niech kolega sobie pojeździ i zobaczy sam co mu się podoba. Napewno jeżeli chodzi o ewentualną usterkę to 1.4 będzie najtańsze.... wiadomo

A tera pytanie do Pana Krzyska czym rozni sie skrzynia pg1 diesel/ pg1 benzyna wytrzymałościa :) no bez przesady - niczym - chyba tylko przełożeniem głównym :)

Na prawde jakbym miał kupować ZR jeszcze raz to tylko diesla / 1.8 - to bardzo fajne autka :) Diesel bedzie fajniejszy na trasy - jak lubisz kjs :) bier 1.8 amen. Pozdrawiam!

SiwyMGZR - Sob Wrz 22, 2012 10:34

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=80898 zastanawiam się nad tą ofertą dość intensywnie. Autko wygląda na ładne i zadbane. Jeszcze jedno pytanie co do spalania. Wiadomo, że techniczne spalanie zawsze jest mniejsze niż realia. Czy 160 koników bardzo lubi paliwo w mieście czy apetyt w miarę "anorektyczny" jak na te 160 ? Przebieg ok. 200k nie za dużo ?

Z góry dziękuje.

leszczu - Sob Wrz 22, 2012 10:41

SiwyMGZR napisał/a:
Autko wygląda na ładne i zadbane.

Jak dla mnie ciężko jest stwierdzić to po jednej fotce.
SiwyMGZR napisał/a:
Czy 160 koników bardzo lubi paliwo w mieście czy apetyt w miarę "anorektyczny" jak na te 160 ?

Myślę że do 9-10l powinieneś zejść w mieście.
SiwyMGZR napisał/a:
Przebieg ok. 200k nie za dużo ?

VVC nie lubi dużych przebiegów, ale czy 200 tys do duży przebieg ?? To już na to musisz sobie sam odpowiedzieć.

bociannielot - Sob Wrz 22, 2012 11:17

leszczu napisał/a:
Myślę że do 9-10l powinieneś zejść w mieście.
dodajmy że uprawiając eco driving ;)
brkzzz - Sob Wrz 22, 2012 13:42

SiwyMGZR, robisz duży błąd sugerując się tak bardzo przebiegami wypisanymi w ogłoszeniach. Samochodu nie kupuje się "na przebieg" tylko "na stan"!

SiwyMGZR napisał/a:
Przebieg ok. 200k nie za dużo ?

To nie jest duży przebieg. Taki lub większy przebieg ma większość samochodów, które oglądasz, tylko mają cofnięte liczniki. Poczytaj FAQ lub np. http://bez-wypadkowe.net/
Jak to ktoś kiedyś ładnie ujął: "Z ogłoszenia można brać na poważnie tylko cenę, markę i (czasami) kolor lakieru" ;)

bociannielot - Sob Wrz 22, 2012 14:32

brkzzz napisał/a:

SiwyMGZR napisał/a:
Przebieg ok. 200k nie za dużo ?

To nie jest duży przebieg. Taki lub większy przebieg ma większość samochodów,

Ale nie każdy z tych samochodów ma jednostkę VVC która do najmniej awaryjnych nie należy - ja osobiście powiem tak - fajnie to zapier... ale trzeba się liczyć że vvc przy tym przebiegu może się posypać i to można wywnioskować przeglądając nasze forum wnikliwie ;) .

Bumelant - Pon Wrz 24, 2012 12:09

Ten krakowski jest bardzo fajny. Ten kolega nie upala - spokojny driver. Auto mi znane. Byl pad vvc - byla robiona nowa glowa na moim mechaniznie ale finalnie chyba wstawiony byl nowy silnik zreszta w bardzo fajnym stanie z tego co kojarze a glowica jest nieuzywana na zapas - moj mechanizm byl bezstukowy po 100k zuzycie zerowe. Robione przeguby, chyba bylo cos poprawiane przy skrzyni - wszystko robi zawsze Pan Pawel Midowicz - mzoe sie wlasciciel wypowie bo juz nei pamietam. Nie patrz na przebieg. Tak jak koledzy mowie jest on blizej prawdy niz wiekszosc :) Auto sie ladnie wkreca za 10k fajna opcja - jest oplacone i na miejscu. Kupisz inne zaraz bedziesz musial przewaznie i tak wzystko porobic - tutaj juz jest po "grubych" inwestycjach takze raczej Ci pozostanie taka normalna eksploatacja opony/oleje itp. Pogadaj z czlowiekiem bo nawet nie wiadomo czy on aktualny. Bylismy w kontakcie z 1,5 roku temu - co sie zmienilo od tego czasu to nie wiem.