Zobacz temat - [R75] Dwie żelazne rury od dołu chłodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dwie żelazne rury od dołu chłodnicy

robert112 - Pią Wrz 14, 2012 10:35
Temat postu: [R75] Dwie żelazne rury od dołu chłodnicy
Od miesiąca jestem posiadaczem R75 ,auto było sprowadzone z Niemiec , po wymianie wydechu zardzewiałego przyszedł czas na tarcze i klocki hamulcowe .Od niedawna zauważyłem mała plamę na kostce pod autem w okolicach chłodnicy po płynie chłodzącym co tłumaczyło moje małe ubytki w chłodnicy.Po przejechaniu na trasie jednego dnia około 100- 120 kilometrów muszę uzupełnić braki około 1 litra płynu w chłodnicy.Wczoraj byłem u mechanika na kanale i pierwsze co mi sie rzuciło w oczy to dwie żelazne rury które przecinają się, biegną w jednym punkcie równolegle (od dołu chłodnicy wychodzi gumowa rurka w którą jest włożona żelazna rura o której mowa ,druga żelazna rura biegnie gdzięs z góry silnika w dól w kierunku chlodnicy i w jedym miejscu te dwie rurki żelazne są połączone chyba orginalnie albo ktoś je zespawał razem(ale tworzą chyba osbny obieg) ,całe są pokryte białym nalotem i widać ślady skorodowania ,mało tego na zbiorniczku od dołu i na gumowych rurkach widać zaschnięty płyn chłodniczy ,przypuszczam że pod wpływem temperatury i ciśnienia płyn musi gdzieś sie wydostawać najpierw chce wymienić te dwie żelazne rury o których mowa wyżej problem z tym że nie wiem gdzie je dostać bo na alegro ich niema a po za tym nie wiem jak on sie nazywają. Prosze o pomoc kogoś obeznanego w układzie chłodzenia tego jak że pięknego autka choć trochę benzyno chłonnego :grin:
maryba - Pią Wrz 14, 2012 19:38

czy to nie jest chłodnica układu wspomagania ? poprawcie mnie jeśli sie mylę .
Alex_Tom - Czw Wrz 05, 2013 12:15

Mam pytanie odnośnie tych rur pod chłodnicą. Aby było wiadomo o czym mowa wstawiam ich zdjęcia niżej. Moje pytanie, jak widać są one w strasznej rdzy. Czy mam się bać, że np. może mi nagle pęknąć, rozkruszyć się na trasie? Jak myślicie? Chyba naprężeń tam nie ma jakichś.
Dodam, że na razie nic nie cieknie i jest ok wszystko. Oraz to, że jeżdżę bez osłony pod silnikiem także zimą czy w deszcz mi tam pewnie wszystko leci.

SeniorA - Czw Wrz 05, 2013 15:09

robert112, to są oryginalne przewody stalowe układu chłodzenia , mają średnicę zewnętrzną 32 mm i grubość ścianki ~1,5 mm ( jeśli ktoś by chciał dorobić ), można je wyczyścić z korozji i pomalować farbą Hammerite , na końcach mają stożkowe wyoblenia. Przewody gumowe zbrojone do tych przewodów mają mieć średnicę wewnętrzną 30 mm.
RP - Czw Wrz 05, 2013 15:20

ale jeśli po wyczyszczeniu będą nieszczelne bo wyleci cała rdza to się nie da malować.
tylko wymiana

SeniorA - Czw Wrz 05, 2013 15:27

RP napisał/a:
tylko wymiana
najlepiej . Można z jakiegoś anglika który miał osłonę silnika od spodu , Ja mam osłonę i przewody są jak nowe , bez ubytków lakieru.
Alex_Tom - Czw Wrz 05, 2013 16:07

w takim razie chętnie to pomalowałbym, miałbym zajęcie tylko boje się, że jak to wyjmę to posypie mi się w rękach a wtedy samochód unieruchomiony na kawał czasu dopóki nie znajdę od anglika..
cóż.. będę chyba jeździć z tym dopóki się nie rozleci.

zedziczek - Czw Wrz 05, 2013 19:00

Czy samochód miał osłone czy też nie to bez znaczenia, mój miał zawsze i sypią się :)
Z tego co czytałem ludzie dorabiają z nierdzewki lub dają łączniki i wstawiają gumowe przewody, można też kupić nowe orginalne lub nowe orginalne z nierdzewki ;) dlatego producent musiał wiedzieć, że coś jest na rzeczy :) ale taniej zrobić.

Wersja normalna:

PFV000090

wersja ze stali nierdzewnej:

PFV000090SS

Krzysztof_89 - Nie Wrz 08, 2013 10:10

Gdzie można dostać nowe takie rurki, ponieważ też szukałem i nigdzie nie było...?
zedziczek - Nie Wrz 08, 2013 11:39

Teraz jak tak szukam to normalnych nigdzie już nie ma :/ jedynie te ze stali nierdzewnej:

http://www.allcarpartsfas...system-coolant/

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-PFV000090SS

ta ma taki kształt http://i251.photobucket.c...newoldpipes.jpg

hmm właśnie tak patrzę ale twoje to chyba inne są bo po 2001 zmienili

numer części PCP102532

http://mg-rover-teile.de/...errohr-unten-V6

więc chyba opłaci się zlecić to jakiemuś hydraulikowi :) przesadzają z tymi cenami :)

Alex_Tom - Wto Lip 01, 2014 21:04

Właśnie na allegro znalazłem używane rurki:
http://allegro.pl/rura-wa...4315664570.html
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny to chyba dają radę. Mam nadzieję, że pasują z MG do zwykłego 75.
Warto kupić takie za 44zł czy lepiej samemu zmontować dwie proste rurki z dwoma kolankami jak na linkach w poprzednim poście ?

SeniorA - Wto Lip 01, 2014 21:17

Alex_Tom napisał/a:
Warto kupić takie za 44zł czy lepiej samemu zmontować dwie proste rurki z dwoma kolankami
ja bym kupił