Zobacz temat - [R po '99] DRL - dzienne drogowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R po '99] DRL - dzienne drogowe

Cezary_Czapski - Sro Paź 24, 2012 01:30
Temat postu: [R po '99] DRL - dzienne drogowe
Jakoś nie znalazłem, a chodzi o aplikację modułu DRL z odłączeniem np. po zaciągnięciu hamulca ręcznego.
Gdyby ktoś miał schemat instalacji elektrycznej będę zobowiązany. Szczególnie R25.

Używam obecnie w Chryslerze oryginalnego modułu DRL, ale koledzy podłączali SD-2 http://moto.allegro.pl/sw...2733485055.html jest też DLM-2 http://moto.allegro.pl/sw...2727473270.html Chodzi w skrócie o świecące tylko światła drogowe na 30% nominalnej mocy - bez montowania dodatkowych lamp, diodek...

Samo podłączenie układu jest proste, a chciałbym dołożyć możliwość wyłączenia świateł na postoju - zaciągnięcie ręcznego - bez gaszenia silnika, czyli podobnie jak w Chryslerze podpięcie dodatkowego przekaźnika wyłączającego układ. O automatycznym przełączeniu na mijania po włączeniu wycieraczek pewnie nie mam co marzyć...



Tak to wygląda w praktyce góra normalnie, a dół drogowe na 30% mocy, czyli dzienne oraz sam układ podpięty w odpowiednie miejsca tablicy bezpieczników.


sknerko - Sro Paź 24, 2012 08:42

Cezary_Czapski, Napisz jeszcze jak z homologacja takich dziennych i c zy policja nie ukarze mandatem, bo nie wydaje mi się by na lampach od długich było oznaczenie na światła dzienne.
szoso - Sro Paź 24, 2012 08:56

mam SD-2 u siebie
sknerko, było już o tym pisane, nie ma na to homologacji

sknerko - Sro Paź 24, 2012 08:58

szoso, czyli mandacik i dowodu możesz się pozbyć? Choć może nie , dowodu nie wezmą bo nie bardzo maja za co.
szoso - Sro Paź 24, 2012 09:07

ten moduł prawdopodobnie został skopiowany z VW/Audi bo one jeżdżą z czymś takim fabrycznie, nie wiem jak z homologacją, czy jest coś napisane na lampach czy nie jest
co do twojego ostatniego pytania o mandacie i dowodzie to nie wiem, może być różnie, jeden nie będzie nic dochodził a drugi może się przyczepić

sknerko - Sro Paź 24, 2012 09:10

szoso napisał/a:
co do twojego ostatniego pytania o mandacie i dowodzie to nie wiem, może być różnie, jeden nie będzie nic dochodził a drugi może się przyczepić

To wiem, pytam żeby jasne było jak ktoś kiedyś o tym przeczyta.

marcin316 - Sro Paź 24, 2012 14:04

Da się zrobić i pierwszą i drugą opcję.

Jeśli chodzi o hamulec postojowy to dał bym przekaźnik którego obwód prądowy jest zwarty przy braku napięcia na cewce a rozwiera się przy podaniu na nią zasilania. Przekaźnik ten włączasz w czerwony kabelek z rysunku a cewkę podłączasz do obwodu w którym jest czujnik znajdujący się pod dźwignią ręcznego. Podniesienie dźwigni spowoduje przepływ prądu przez cewkę przekaźnika a tym samym odłączenie zasilania od modułu.

Cezary_Czapski - Sro Paź 24, 2012 22:30

Dzięki za podpowiedź.

Co do homologacji, to lampy zapewne jej nie mają - czyli patent jest nielegalny.

Dzisiaj dzienne w drogowych, czy halogenach to normalne, montowane fabrycznie i homologowane. Zastanawiałem się kiedyś czemu Skody jeżdżą na halogenach - proste mają homologację na przeciwmgielne i dzienne.
W 300m od dwóch lat mam niehomologowane dzienne na drogowych na oryginalnym module montowanym seryjnie na rynek kanadyjski - u nich można, a w USA dopuszczalnie i w EU nielegalne. Szybciej straci się dowód rejestracyjny za ksenony bez homologacji, spryskiwaczy i samopoziomowania. W USA wersja Special wychodziła z ksenonami w lampach europejskich z homologacją HCR zamiast wymaganej DC...
Pamiętacie jak kiedyś stróże prawa ścigali za trzecie światło stopu - też było nielegalne :razz:

Generalnie chodzi o literki RL - nie zaglądałem głębiej, ale gdzie na lampie R25 jest oznaczenie homologacji ?

Remigiusz - Sro Paź 24, 2012 23:28

Cezary_Czapski napisał/a:
Jakoś nie znalazłem, a chodzi o aplikację modułu DRL


Jak to:
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=50

Żeby było odłączenie z ręcznego wystarczy tylko przekaźnik wsadzić pomiędzy lampkę recznego i modułu :wink:

Ja osobiście mam guzik do wyłączenia jak mi trzeba choć jeszcze nigdy tego nie używałem bo moduł się włączą dopiero jak jest pond 13Volt :wink:

Cezary_Czapski napisał/a:
O automatycznym przełączeniu na mijania po włączeniu wycieraczek pewnie nie mam co marzyć...

Da sie trzeba podłączyć tylko 12V który idzie na wycieraczki pod moduł i w tedy się wyłączy :wink: Takie samo działanie jest jak przy włączenia świateł :wink:


Jedyny minus tego modułu u mnie jest, ze słychać go w głośnikach przez wzmacniacz :wink: Nie wiem czemu tak jest i czy to winna wzmaka czy modułu to już nie wiem.

marcin316 - Czw Paź 25, 2012 07:53

Moduł posiada zapewne przetwornicę, gdyż to 30% światła nie jest osiągane przez obniżenie napięcia (a przynajmniej nie powinno tak być) a przez podanie na żarówkę przebiegu prostokątnego o gęstości wypełnienia impulsów równej 30%. Jeśli częstość przetwornicy interferuje z przetwornicą we wzmaku to może być słychać zakłócenia. Można spróbować jakiegoś filtrowania zasilania w takim przypadku.
Remigiusz - Czw Paź 25, 2012 11:42

marcin316, Dokładnie tak działa ten moduł SD-2 dlatego robi te zakłócenia :wink:

Musze jakieś filtry poszukać :razz:

ZiGi - Wto Lis 06, 2012 16:23

Wiele aut typu BMW, Toyota, Audi itd ma programowalne w komputerze pokładowym zapalanie się drogowych o mocy 30% i traktowane jest to jako światła do jazdy dziennej.

Navcoder potrafi w BMW ustawić światła drogowe jako DRL jest tam opcja ustawienia mocy tych świateł.

Nie spotkałem się jeszcze z tym żeby ktoś dostał mandat za to że świecą mu drogowe.
W sumie w światłach do jazdy dziennej chodzi o to żeby były dobrze widoczne na drodze, a nie miały dużą moc oświetlania drogi przed autem. A jak wszyscy wiemy odbłyśniki w drogowych (o ile są to osobne lampy) są tak skonstruowane żeby świeciły centralnie przed siebie, a nie oświetlały drogę tuż przed autem.

Nie sądzę żeby była potrzebna na to jakaś dodatkowa homologacja.

MaReK - Sro Sty 29, 2014 03:15

http://forum.roverki.eu/v...p=834730#834730 - tutaj rozwinięcie tematu bez potrzeby dołączania modułów zewnętrznych.